Şimdi Ara

Araç Farlarının Göz Kırpması / Oto Elektrik Problemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
46.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: mkocdemir

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Akünün başlangıçta alternatörün alan sargısını ikaz etmek dışında motorun çalışır olduğu vaziyette fazla bir etkisi yok.

    Göz kırpar gibi yanan farlar muhtemelen diyot tablası kaynaklı bir arızayı işaret eder. Diyotların kontrolü gerekir.

    Alternatörün boştaki gerilimi 14.4 Volt ise ve gaz verdiğinizde bir anormallik olmuyorsa konjektörde sorun yoktur.

    1) Yükte ölçüm yapın klimayı (max fan hızı), tüm farları, arka cam ısıtıcıyı açın. Akü kutup başı gerilimi anormal şekilde düşmemelidir.

    2) Multimetrenin bir ucunu alternatör (+) çıkışına diğer ucunu aküdeki (+) kutba tutun gerilimi ölçün çok küçük bir gerilim görmeniz lazım. Fazla ise temassızlık vardır.(Multimetreyi DC gerilim ölçme konumuna almayı ve problarını doğru yere bağlamayı unutmayın)

    Bu ölçümleri yapıp sonucu yazın tekrar bakalım.

    Saygılar...


    Merhaba Tekrar,

    Bazı ölçümleri yaptım. Aşağıda sonuçları yer alıyor. Fakat alternatör üzerinden ölçüm yapamadım, bende ki multimetrenin kabloları kısa ve dinamonun kutupları kolaylıkla ulaşabileceğim bir yerde değil malesef. Olmazsa bir elektrikçiye gidip ölçtüreceğim.

    - Araç Çalışmıyorken : 12,51V
    - Yarım Kontak : 11,89V
    - Marş Anında : 10.10V-11V aralığına geriledi, sonra yükseldi.
    - Motor Çalışıyorken / Rölantide : 14,12V
    - Araç Yükte : 12V-13V arasında değişken (Fan Son Kademe + Klima + Uzunlar + Sis Farları + Tavan Lambaları + Teyp Açık / Arka cam rezistansını unuttum ne yazık ki)
    - Araç Yükte + Gaza Basarken : 13V - 13,85V aralığında değişken
    - Tüm yükü kapatıp rölantiye dönünce : 14,1V

    Şimdişlik ölçümlerim bunlar. Ayrıca şöyle birşey farkettim, aracın sol kısa farı ampül yeni değiştiği halde patlak gibi yanıyor (geceleri trafikte kısa yanıyor olmasına rağmen gözümü rahatsız eden farlar gibi). Ve Park sensörlerinden bir tanesinin kablosu kaza sonrası çatlayan tampon yüzünden kesilmişti. Uçlarını izole ettiğimi ve şaseye deydiğini zannetmiyorum ama bunlarıda kontrol edeceğim. Park sensöründen emin gibiyim ama patlak gibi yanan far yerine oturmaması yada ampülün bozuk olması dolayısıyla böyle bir sorun yaratabilir mi?

    Diğer farkettiğim bir konu ise rölantide gaza basmıyorken devir saatinin 1000 devir üzerinde kendi kendine hafif artıp azalması.

    Değerlendirmenizi bekliyorum,
    Teşekkürler.

    - Araç Çalışmıyorken : 12,51V (Akünün boşta gerilimi 12,6 Volt civarıdır bu normal)
    - Yarım Kontak : 11,89V (Kontağı açtığınızda birçok aksama elektrik gideceğinden ufak bir gerilim düşümü olur bu da normal)
    - Marş Anında : 10.10V-11V aralığına geriledi, sonra yükseldi. (Marş motoru çok fazla akım çeker daha çok gerilim düşümü olur bu da normal)
    - Motor Çalışıyorken / Rölantide : 14,12V (Aşırı bir gerilim yok bu değerde normal)
    - Araç Yükte : 12V-13V arasında değişken (Fan Son Kademe + Klima + Uzunlar + Sis Farları + Tavan Lambaları + Teyp Açık / Arka cam rezistansını unuttum ne yazık ki) (12 Volt mertebelerine düşmemesi gerekir burada olmaması gereken bir durum söz konusu)
    - Araç Yükte + Gaza Basarken : 13V - 13,85V aralığında değişken (Bu değerde normal)
    - Tüm yükü kapatıp rölantiye dönünce : 14,1V (Normal)

    Verdiğiniz bilgilere göre şu yorumu yapabilirim;

    Bir otomobilin alternatörü 3 fazlı bir alternatördür. Başlangıçta üretilen alternatif akım diyot tablası aracılığı ile doğru akıma çevriliyor bu şekilde doğru akım elde ediyoruz.

    Alternatörün çıkış gerilimine uyartım akımı ve devir sayısı etki eder. Motorun devri yükseldiğinde alternatörün çıkış gerilimi normale yaklaştığına göre uyartım akımı yetersiz kalıyor. Buna sebep olan 3 şey vardır; konjektör, kömürler,rotor bileziği ve rotor.

    Konjektörde problem olduğunda alternatör çıkış geriliminde daha anormal bir düşüş veya yükseliş gözlenir. Ve çoğunlukla şarj lambası yanar. O yüzden bu seçeneği eliyorum.

    Geriye kömür, rotor bileziği ve rotor kalıyor. Bu iki parça (bilezik ve kömür) arasındaki mesafe arttığında yani eskidiklerinde iki parça arasında daha fazla gerilim düşümü olur. Bu da ikaz akımının yeterince yüksek olmamasından dolayı alternatör çıkış geriliminizi büyük yüklerde düşürür. Gaza bastığınızda sistem normale döner çünkü devir sayısının artması çıkış gerilimini artırır, bu yüzden daha düşük ikaz akımına ihtiyaç olur (kömürler ve rotor bileziklerinde boşluk daha az negatif etki yapar) ve çıkışta normal gerilim değeri okursunuz. Sizin sorununuzda muhtemelen burada.

    Son olarak kablodaki toplam gerilim düşümünüde ölçtürdükten sonra şu sırayla kontrol ettirebilirsiniz;

    1) Kömürler
    2) Bilezik
    3) Rotor
    4) Konjektör
    5) Diyotlar

    Uzaktan ancak bu kadar yardımcı olabilirim.

    Saygılar....







    Hocam çok güzel açıklamışsınız, lakin bildiğiniz üzere her konjektör arızadında lamba yakmıyor araç. Akü yeni demiş arkadaş yanlış hatırlamıyorsam. O yüzden konjektöre baktırmakta fayda var diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet her arızada yakmıyor. Konjektör de listede ama ben bu değerlere göre bir anormallik göremedim konjektörde.

    Birde şu var, bazı araçlarda konjektör ve kömürler akupledir. Konjektörü değiştirdiğinizde kömürleride yenilemiş olursunuz. Bu da yanılmaya sebep olabilir.

    Saygılar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Evet her arızada yakmıyor. Konjektör de listede ama ben bu değerlere göre bir anormallik göremedim konjektörde.

    Birde şu var, bazı araçlarda konjektör ve kömürler akupledir. Konjektörü değiştirdiğinizde kömürleride yenilemiş olursunuz. Bu da yanılmaya sebep olabilir.

    Saygılar...

    Öncelikle çok teşekkür ederim yanıtlarınız için. Bugün Ankara'da Tata parçaları satan ve daha evelde benim parça aldığım yeri aradım. Konjektör ve kömürleri sordum. Bunlarda tek parçadır, birini değiştirdiğinizde ikisini de değiştirmiş oluyorsunuz ayrı ayrı takılma durumları yok dedi. Araçta ki problemlerden bahsettiğimde şarj dinamon çokta verimli değil, sanki tamir olmamış gibi bir yorumu oldu. Haftasonu önce bir elektrikçiye gidip burada bahsettiğiniz maddeleri kontrol ettireceğim. Ardından da yetkili servise gidip adam akıllı yapın bunu diyeceğim. Bu bahsettiğim yedek parça satan kişi 36A akü ile kışın arabanın çok zor çalışacağını ve 70A olmasa bile hiç olmazsa 60A taktırmamı söyledi. Hiçte sevdiğim işler değil bunlar ama şansımızı bir deneyelim bakalım ne diyecekler.

    Son olarak diyottan kastınız sigorta tablası mı oluyor onu sorayım?

    Sorun ve sonuç ile ilgili buradan bilgilendireceğim sizi.

    Teşekkürler




  • arkadaşlar bende de 2010 lancia delta var bugün kısalara led taktırdım fakat aydınlatma çok zayıf ve anlık olarak ışık yükselip (%100 lük performans) düşük seviyede kalıyor yani normal halinde %50 yakın aydınlatma düşüklüğü var.kapı kilidini açtığımda , sislerin viraj aydınlatmaları yandığında hatta ana yolda giderken bile kendi kendine yükselip düşük seviye de kalıyor.
    Sizce ne olabilir?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.