Şimdi Ara

Araç Geziniyor ve Savrulma Yapıyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • merhabalar, kendi arabamın ön takımını evimin önünde kendim topluyorum.

    Araç Geziniyor ve Savrulma Yapıyor


    eğer araç sağa veya sola tek yönlü çekme yapmıyorsa, rotbaşlarında rotillerde ve rotbalans ayarında sorun yoktur. Akslarla direksiyon sisteminin zaten hiçbir alakası yok. Geriye taşıyıcı amortisör ve tekerlek bilyaları kalıyor bu üçünün kontrol edilmesi lazım. Kolay gelsin.

  • oKsyqeN kullanıcısına yanıt
    Amartisorlere baktılar sorun yok rulmanlarda da sorun yok. Rot ayarına gerek yoksa bu işlemde sıkıntı nedir peki?
  • Hocam rotbaşını ve rotilleri sökerken tur sayısını sayıyorsun, mesela 12 tur çevirip çıkarttıysan, yeni parça birebirse ve yeni taktığın parçayıda 12 tur çevirip takmışsan rot ayarına gerek yoktur. Usta buna dayanarak rot ayarına gerek yok demiş olabilir. Ama zaten bu ayar çok basit ve ucuz bi işlem olduğu için tekrar yaptırabilirsiniz. Tabi yaptırırken kesinlikle bilgisayarlı rot ayarı yapan bir yer bulmak şart. Eşe dosta gitmek yerine Google maps'te araştırma yapabilirsiniz. Ben google maps'ten çok güzel bir rot balansçı bulmayı başardım.

    Rot kısmını geçersek, çünkü rot kısmında araç genellikle tek tarafa çekme yapar, Bence sorun tekerlek rulman ve bilyalarında. Rulmanlarda sorun yok demek başka şey, usta sorunu tespit edemedi demek başka şey. Başka bir yere götürün. Ayrıca porya ve taşıyıcınında yamuk olma ihtimali var.

  • başından geçmeyen yok herhalde, bende gittiğimde aks değişecek ön takım değişecek diyorlardı Araç Geziniyor ve Savrulma Yapıyor 


  • oKsyqeN kullanıcısına yanıt
    Ustanın tur sayısını sayamadığından eminim ben ilk fırsatta rot ayarı icin birini bulayım bakalım ne diyecek.
    Bilgisayarlı rot balansçi dediğiniz aynaları takip cihazın acıları belirttiği cihaz değil mi yoksa sistem daha da güncellendi mi?
  • Hocam aks söküldü mü? Salıncak değişirken o da sökülüyor diye hatırlıyorum. Eğer aks söküldü ise geri yerine takarken aksın dış pimini (Tekerlek göbeğine giren kısımdaki) takmayı unutmuşsa usta, araba tam olarak gezinir ve savrulma yapar. Hatta deverli virajlara siz direksiyon çevirmeden dalar. Zira ön tekerlerin 2 dayanak noktası var, birisi sabit olması gereken aks pimi, diğeri rot. Rot sağa sola hareket ederken aks pimi teker göbeğini yerinde tutar, bu sayede dönüş gerçekleşir. Eğer aks pimi teker göbeğini tutmuyorsa, siz direksiyon çevirmeseniz bile yoldaki etkenlerden teker göbeği içe / dışa doğru oynar. Bu arada rot sabit durduğu için tekerleğin yönü değişir, bu da gezme ve savrulma olarak geri döner.

  • 2 hafta once on takim yaptirdim ben de komple (amortisor salincak helezon vs komple degisti yani) degisim sonrasi virajlarda ses sorunu yasadim ve dediginiz gibi 50 km den sonra araba kafa sallamaya basladi yolda. duzgun bir rot ayari servisi buldum burada yapilan kontrolde aks kafalarini ustanin sikmadigi anlasildi, rot ayari ve lastik balans ayarlarini da yapinca suan hic bir problem kalmadi 130-140 gibi hizlarda denedim en ufak sallanma yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Aks sokulmedi. Viraj Demirininin vidalarını sokup yerindeyken lastiklerinde boşluk var mi yok mu diye bakıldı. Boşluk olmayınca değiştirmeden vidaları sıkıp eskisi gibi sabitledi. Anlaşılan düzgün bir rot balansci bulup kontrol ettireceğiz. İstanbul Bahçeşehir’de oturuyorum bu taraflarda tavsiye edebileceğiniz usta var midir?
  • Yürüyen aksamda (özellikle tekerleğin çevresinde) bir civata söküldüğü andan itibaren rot ayarı bozulmuştur benim gözümde. Ama çok ama az, duruma göre tekrar ayarlatmak gerekir.
    Fakat, kanayan yaramız rotçular..
    Son 2-3 senede belki 10 farklı rotçuya gittim (forumlarda vs. çok övülenler dahil), henüz bir tanesi bile ip gibi yapamadı arabayı.
    Hiçbiri işin geometrisine, mantığına hakim değil. Ellerini atıp ekran yeşil yanana kadar Allah ne verdiyse kurcalıyorlar sadece. Ama doğrusu bu değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi rot balansci ustaya geldim. Sol ve sağ 1 derece açıyla içeri baktığını söyledi. Toplamda ikişer cm içeri dönük dedi. Diğer ustalara lafımı esirgeyip çözüme ulaştığımı söylemek isterim.
  • Şimdi test sürüşünü yaptım sorun ortadan kalktı. Salıncak- rotil vb parçalarını değiştiren arkadaşlar mutlaka rot ayarına baktırsın. Alakası yok diyen arkadaslara da tecrübe olsun. İlgilenen arkadaşlar icin teşekkür ederim.
  • Para almıcak mı bu rotcu bu kadar mı saf ya 😂

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt
    Öyle sanmıştı herhalde 😂
  • Hocam balans ve rot ayarı düzgün olmayan bir araç zaten baştan bozuktur. Bu ayarları düzgün olduğu halde yapıyorsa
    1.si ön takım kontorolü
    2 si lastik tel kırığı/üretim hatası olup olmadığı
    3. Aksların bilyelerin kontrolü.

    2 yıl önce aracım 2 sıfır aks bilya lar yeni ve rot balans ayarı düzgünken sağa cekiyordu ön takımım taş gibiydi ve araçla kaza falan da yapmadım yani şasede şurda burda eğiklim olmazdı. Rot balanscım la deneye deneye şu mu bu derken en son deri beşki5 tel kırmıştır bi lastiğin içten ondada yapar dedi. Lastikleri değiştirdik sırasıyla sağ ön lastik tel kırmış çıktı tam emin olmak için sol ön takdık tel kırmış olması muhtemel lastiği bu sefer araç sola gitmeye başlamıştı 30/35 bin km sonra yokohoma lastikleri bir cukurda tel kırmıştı sanırım 😉 o günden sonra tel yapısı sağlam lastik markaları almaya çalışırım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.