Longlife spec'lerine uygun yağ. Yukarıda aynıdır falan diyenler olmuş. Takmayın. |
Araç motor yağı 5w 30 c3 ve ll farkı (2. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
8100 eco cleanquote:
Orijinalden alıntı: fractal designKısa sürede uzun dönem verisi gibi sonuç almak için tüm yağları aynı şartlar altında normalden daha zor koşullarda deniyorlar. Hangisinin aşınmaya karşı daha dayanıklı olduğunu gösteriyor bu test. Tüm yağlar aynı şartlar altında kıyaslandığı için sonuçlar da gayet mantıklı.
Motor yağı aşınma testleri bu şekilde yapılıyor bildiğim kadarıyla.
Ayrıca sizin tablo hangi yağ için yapılmış bir bilgi yok.
Castrolün sarı kutusu
Mobil 1 esp
Liqui moly top tec 4200.
En güzel incelenmiş analiz edilmiş video bu bence. Fikir açısından
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yalnız burdaki mobil 1 esp formula. Bu yağ 2-3 sene önce kaldırıldı -
Formulayla esp arasında çok fark yok diye biliyorumquote:
Orijinalden alıntı: metinTasci
Yalnız burdaki mobil 1 esp formula. Bu yağ 2-3 sene önce kaldırıldı
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: CeyKalDaotokoç servis elemanı da liqui moly tavsiye etti
Alıntıları GösterAloparça değil miydi :) eskiden motul 5w30 x-clean+ öneriyordu...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben zamanında araştırdım ancak hiçbir bilgiye ulaşamamıştım. Tek bildiğim 254c flash pointin 242c ye düşürülmüş olması
Ek: ve dexos2 onayı geldi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 9 Nisan 2021; 22:2:9 > -
Güncelleyip formula takısını kaldırmışlar demek kiquote:
Orijinalden alıntı: metinTasci
Ben zamanında araştırdım ancak hiçbir bilgiye ulaşamamıştım. Tek bildiğim 254c flash pointin 242c ye düşürülmüş olması
Ek: ve dexos2 onayı geldi
Dexos onayı için belki flash point noktası düşmüş olabilir. O spesifikasyonu yakalamak için belki bi katığın veya bazın bi formülünden fedakarlık yapmışlardır. Ama bi yandanda flash pointi hep yukarda tutmak en elzemi motor yağında fedakarlık diye bişeyde olmaz. Ama dediğimle uzaktan yakından alakası olabilir
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
mobil 1 ambalajı değişmiş kutunun ön yüzünde bulunan dexos 2 onayı kaldırılmış
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 19 Nisan 2021; 3:11:7 > -
C3 ve C2 arasındakı fark hem dusuk kukurt sulfatla alakalı ama asıl onemlı nokta HTSH denılen olay yanı yuksek ısıda basınca dayanıklılık değerleridir. Geenllıkle turbo lu araclar cok sıkıstırıldıgından yagın daha akıskan olması ve daha koruyucu olması ıcın yag sıcaklıgının bir biktar artırılmasına ızın verırler. Burda hem sıcaklık hemde basınca dayanıklı yaglar gerekır. Trubo dızeller yuksek basıncta calıstıgından yenı araclara c3 yag gelıstırmıs durumdalar ama aslında stnadart araclarda c3 e gerek duyabılecek bir arac yok. Anca porsche panemera dizel vaya bmw m serisi gibi araclar olacakkı c3 ozellıktekı 3,5 bar basınca dayanıklı yaglar kullanacaklar. Yıne de uretıcıler araclarını garantıye almak ıcın bu teknolojıde yagların kullanılmasını onerıyorlar. Burada yuksek basıncta buharlasma en aza ınıyor ustelık dpf yıde tıkamadan yolunuza uzun sure devam edebılıyorsunuz. Aslında agır sartlar altında calısan tırlar vb de aynı standartlarda yagları kullanıyorlar. C3 un bır diger ozellıgıde bozulmadan c2 ye gore daha uzun dayanabılmesı . Ama zaten hepımız 15 bın kmde bir yag degistirdigimiz için c2 araca c3 koyma gereksınımı asla yok, hatta bazı c3 yag oneren araclara da c2 bıle yetebılır. Ama arac yenıyse bazı araclar 30 bın kmde yag değiştiriyor onlar ve bahsettıgım porsche vb cok yuksek basınc altında calısan araclar ıstısna
-
hocam bu teste göre en iyi yağ denilen liquı moly en çok yağ eksilten buharlaşan olmuş. hemde neredeyse %50
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X