Şimdi Ara

Aracıma ses izolasyonu yaptırdım :) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
18
Favori
164.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabalar 500 lira pahalı olsa şu işlemde hazır yapılmış olarak gelse güzel olur.
  • Yok canım kanser edecek kadar değildir. Bu konuyu bende dile getirmek istiyordum ama konuyu görünce yeni başlık acmak istemedim. Aracım 2011 focus hb dizel 109 luk olandan. Eski aracıma göre sesi beni rahatsz ediyordu bazen, ama söyleyeyim motor sesi değil, puturlu asvaltta ki yol sesi fazla. Zira Euro 5 normlu motor var üzerinde eski modellerininki gibi gurultulu motor değil. Neyse geçtiğimiz Çarşamba gunü oto dosemecim ile bu izolasyon konusunu ele aldım. Ziftli Bitüm ve Ziftli keçe kullanılan malzemeler. Önce aracın tüm koltuklar ve taban halısı söküldü hatta arka havalandırma boruları yan ic kaplamalar vs hep söküldü. Yalnız koltuklarda airbag olduğu icin soketleri gayet dikkatli çıkarmak gerekiyor. Aracın sadece el freni ve vites topuzunun olduğu konsolu ellettirmedim, çünkü konsolun ilerisinde airbag beyni bulunuyor biraz hassas yerler yani. Sonrasında Ziftli Bitüm aracın zeminine göre kesilip sekillendiriliyor ve vidalama yerlerini kesip deliklerin kapanmasını engelleyerek ısı tabancası ile isitarak tüm yüzeye yapışmasını sağlıyoruz, bu işlemi tüm zemine uyguladık, şase numarasının olduğu yeri Acık bırakmayı unutmusuz, sonra Idaho'da yeniden actık. Ziftli bitum işlemi bittikten sonra Ziftli keçe De aynı sekilde tüm zemine uygulandı, özellikle davlumbazlar bitum ile iki kez kaplandi. Bagaja da aynı işlemler uygulandıktan sonra orjinal dosemesi kaplandi. Özellikle rezonans sesleri ve puturlu asvalttaki sesleri oldukça azalttı. Biraz koku var arabanın icinde haliyle olacak oda bir süre sonra gecer. Benim gibi ses hastası birisi iseniz bunlar yapılabilir seyler. Toplamda 220 tl ödedim. Malzemeler 130 lira tuttu gerisi işçilik. Kapi fitillerine ise anten kablosu geçirerek bı nebze de olsa rüzgar sesini de azalttım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Yok canım kanser edecek kadar değildir. Bu konuyu bende dile getirmek istiyordum ama konuyu görünce yeni başlık acmak istemedim. Aracım 2011 focus hb dizel 109 luk olandan. Eski aracıma göre sesi beni rahatsz ediyordu bazen, ama söyleyeyim motor sesi değil, puturlu asvaltta ki yol sesi fazla. Zira Euro 5 normlu motor var üzerinde eski modellerininki gibi gurultulu motor değil. Neyse geçtiğimiz Çarşamba gunü oto dosemecim ile bu izolasyon konusunu ele aldım. Ziftli Bitüm ve Ziftli keçe kullanılan malzemeler. Önce aracın tüm koltuklar ve taban halısı söküldü hatta arka havalandırma boruları yan ic kaplamalar vs hep söküldü. Yalnız koltuklarda airbag olduğu icin soketleri gayet dikkatli çıkarmak gerekiyor. Aracın sadece el freni ve vites topuzunun olduğu konsolu ellettirmedim, çünkü konsolun ilerisinde airbag beyni bulunuyor biraz hassas yerler yani. Sonrasında Ziftli Bitüm aracın zeminine göre kesilip sekillendiriliyor ve vidalama yerlerini kesip deliklerin kapanmasını engelleyerek ısı tabancası ile isitarak tüm yüzeye yapışmasını sağlıyoruz, bu işlemi tüm zemine uyguladık, şase numarasının olduğu yeri Acık bırakmayı unutmusuz, sonra Idaho'da yeniden actık. Ziftli bitum işlemi bittikten sonra Ziftli keçe De aynı sekilde tüm zemine uygulandı, özellikle davlumbazlar bitum ile iki kez kaplandi. Bagaja da aynı işlemler uygulandıktan sonra orjinal dosemesi kaplandi. Özellikle rezonans sesleri ve puturlu asvalttaki sesleri oldukça azalttı. Biraz koku var arabanın icinde haliyle olacak oda bir süre sonra gecer. Benim gibi ses hastası birisi iseniz bunlar yapılabilir seyler. Toplamda 220 tl ödedim. Malzemeler 130 lira tuttu gerisi işçilik. Kapi fitillerine ise anten kablosu geçirerek bı nebze de olsa rüzgar sesini de azalttım.


    Nerede yaptırdınız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Arabalar 500 lira pahalı olsa şu işlemde hazır yapılmış olarak gelse güzel olur.


    Aynen.
  • Ustam helal olsun..Bende ilk ankaraya gidişimde babamla benim arabaya yapmaya çalışıcam...
  • Kayseri'de yaptırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SES yalıtımını En doru Yapan Ve tarif Edern yer Ben burdan yaptırdım Hem salam Firma Hemde En büyükleri Bu işte
    http://adetasyapi.com/product/285/adepan-ses-yalitimi.html
  • tesekkür ederim güzel ve yararlı bir paylaşım olmuş
  • Rica ederim, faydası olursa ne mutlu.
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burakkagan -- 1 Mart 2016; 19:14:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webci1990

    SES yalıtımını En doru Yapan Ve tarif Edern yer Ben burdan yaptırdım Hem salam Firma Hemde En büyükleri Bu işte
    http://adetasyapi.com/product/285/adepan-ses-yalitimi.html


  • aracınızı güle güle kullanın çok şükür aracımda yalıtım sorunu yok.
  • Konuyu yeni gördüm bende birkaç husus paylaşayım bu işlemi yapacak arkadaşlar için.

    Öncelikle konu ses yalıtım diye tabir edilsede asıl yapacağımız işlem ses yalıtımı değil. Bizi karoser içerisinde rahatsız eden dışarıdan gelen seslerden çok komple sacdan imal edilmiş olan karoserin yolda ilerlerken bir vibrasyona maruz kalması, ve bu vibrasyonun bir nebze gürültüye dönüşerek kabin içine yansımasıdır.

    İzolasyon yapacağımız konu bu vibrasyonu araç kabinine yayarak minimum seviyeye indirmek.

    Bunun için yurt dışında Dynamat adına bir ürün kullanılıyor, fakat bu ürün fiyat olarak çok yüksek ve biz o kadar zendin değiliz ;) zaten Dynamat da bitümlü bant olduğuna göre yerine farklı bir ürün kullanabiliriz.

    Çözüm olarak ben bu yaz kendi aracımı proje halindeyken izolasyonunu da kendim yaptım. Ve sonuç gayet iyi oldu. Sac tabana ilk olarak uygulayacağımız malzeme Bitüself. Yukarıdaki mesajlarda arkadaşın bahsettiği ürün yani bitümlü bant. Bitüself adında ararsanız bulup alabilirsiniz. Değişik ebatlarda var 10m uzunluğunda ve isteğe göre 10-20-30 cm. genişliğinde bulmak mümkün.

    Bitüselfi arac tabanına uygulamak için taban halısı dahil tüm aksam sökülecek, fakat korkulacak gibi değil. Elinden iş gelen herkesin yapabileceği bir iş. Bitüselfi kapı içleri yani cam kapalı iken kapının dış sacının iç kısımları dahil ulaşabildiğimiz her yere uygulamalıyız. Uygularken bantı üstten ısıtmamız gerekiyor ki malzeme saca iyice yapışsın. Bitüself üzerinede Firex uygulayarak D segmenti bir araçtaki ses izolasyonunu yakalayabiliriz.

    Daha detaylı bilgi isteyen olursa yardımcı olurum.

    İyi forumlar.




  • bence istde 150 tl ye sadece işçilik yaptırılmaz. çok uygun fiyat hangi ildesiniz? ist ise nerde?
  • 2009 da lada samaraya kendim yapmıştım ses yalıtımı z
  • Fotoğraflara bakınca dikkatimi çekti astra j'de taban halısının altında sizin yapıştırdığınız süngerlerden var fabrika çıkışı.

    Zaten taban halısı epey kalın konuyu görünce dikkatimi çekti söylemek istedim.
  • aracın alt tabanına davlumbazlarda dahil ömür boyu garantili zift yaptırdım ben ziebartta ve çakıl taş ve yol sesi ciddi anlamda kesildi.

    şimdi bu malzemeyi ısıtarak denilmiş yakmayalım aracın içini sonra

    gerisi kolay gibi.ısıtmadan sadece yapıştırma olmuyormu acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    aracın alt tabanına davlumbazlarda dahil ömür boyu garantili zift yaptırdım ben ziebartta ve çakıl taş ve yol sesi ciddi anlamda kesildi.

    şimdi bu malzemeyi ısıtarak denilmiş yakmayalım aracın içini sonra

    gerisi kolay gibi.ısıtmadan sadece yapıştırma olmuyormu acaba


    Isıtma olayının illa alevle olması şart değil, reklamcılarda yada kaportacılarda bulunan fön makinası gibi olan "ısı tabancası" gayet güzel iş görüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Fotoğraflara bakınca dikkatimi çekti astra j'de taban halısının altında sizin yapıştırdığınız süngerlerden var fabrika çıkışı.

    Zaten taban halısı epey kalın konuyu görünce dikkatimi çekti söylemek istedim.


    Süngerin altında bitümlü tabaka da varsa işte o araç tadından yenilmez. Ama muhtemelen o olay insignia'da vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Fotoğraflara bakınca dikkatimi çekti astra j'de taban halısının altında sizin yapıştırdığınız süngerlerden var fabrika çıkışı.

    Zaten taban halısı epey kalın konuyu görünce dikkatimi çekti söylemek istedim.


    Süngerin altında bitümlü tabaka da varsa işte o araç tadından yenilmez. Ama muhtemelen o olay insignia'da vardır.


    bitümlü tabaka yok fakat taban halısının altında o kalın süngerden var.

    Özellikle bagajdadan hiç ses gelmiyor bu yüzden.

    Hem taban halısı var kalın keçe var ve 2 tane bagajı kapatan kapak var 6-7cm kalınlığa ulaşıyordur hepsi en az




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.