EXODUS™ (from Archetype Entertainment) (@ArchetypeEnt) on Xtwitter If you had the opportunity to contribute to a new colony in another galaxy, what skill or expertise would you offer? https://twitter.com/ArchetypeEnt/status/1750247858396111230 |
Exodus | PS5 | ANA KONU (2. sayfa)
-
-
RANDOM HOUSE WORLDS VE PETER F. HAMILTON İLE EXODUS OYUNU İÇİN GLOBAL LİSANS ANLAŞMASI DUYURUSU!
Archetype Entertainment bugün, yazar Peter F. Hamilton'ın EXODUS evreninde geçen iki romanını yayınlamak üzere Random House Worlds ile küresel bir lisans anlaşması imzaladıklarını duyurdu.
Random House Worlds, bugün yaptığı açıklamada EXODUS dünyasını keşfedecek iki romandan oluşan bir seri yayınlayacaklarını duyurdu. İlk kitap, EXODUS: THE ARCHIMEDES ENGINE, 17 Eylül 2024 tarihinde yayınlanacak - ancak bugünden itibaren hayranlar exodus-archimedes-engine.com adresini ziyaret ederek kitabın ön siparişini verebilirler.
"Peter F. Hamilton'ın sadece evrenimizde geçen hikayeler yaratmasından değil, aynı zamanda EXODUS oyununda yaratıcı danışman olmasından dolayı heyecanlıyız. EXODUS'u geliştiren stüdyo Archetype Entertainment'ın Kurucu Ortağı ve Yönetici Kreatif Direktörü James Ohlen, "Peter F. Hamilton'ın ilk romanlarından bu yana büyük bir hayranıyım" dedi. "Fantastik bilim-kurgu dünyaları yaratıyor ve okuyucuyu, bizim dünyamızla onun dünyası arasındaki çizgileri bulanıklaştıracak kadar gerçek hissettiren aksiyon dolu bir hikayenin merkezine taşıyor. EXODUS video oyunu için oyuncuların yıllarca ilgisini çekecek bu yeni bilimkurgu dünyasını yaratmamıza yardımcı olduğu için çok heyecanlıyım."
"EXODUS'taki olaylar: THE ARCHIMEDES ENGINE'deki olaylar EXODUS rol yapma oyunuyla aynı evrende geçiyor" diyor Hamilton, ancak roman oyunun hikayesini anlatmıyor. Olaylar, oyunda yer alan yıldız sisteminden birçok ışık yılı uzakta gerçekleşiyor. Benzersiz, bağımsız bir hikâye anlatan romanlar, okuyucuların, bir oyuncunun karşılaşacağı türden görevler ve karşılaşmalarla oyunun evrenine bir bakış atmasına olanak tanıyor". Peter'a göre, "Kendinizi hazırlayın, kolay olmayacak."
Kaynak : https://www.exodusgame.com/en-US/news/agreement-with-random-house-worlds-for-exodus-game
-
EXODUS™ (from Archetype Entertainment) (@ArchetypeEnt) on XtwitterThroughout your travels in #EXODUSGAME, you must always be on the search for potential allies—human or otherwise. Who is someone in your own life that you would choose as your companion on a mission in a hostile galaxy, and why? Tag them in the comments! ⤵️https://twitter.com/ArchetypeEnt/status/1755356891834732949
-
ARCHETYPE ENTERTAINMENT YENİ BİLİMKURGU RPG IP'Sİ EXODUS'UN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN CERTAIN AFFINITY İLE ORTAKLIĞINI DUYURDU!
Austin, TX - 2/08/2024 - Archetype Entertainment'ın geçtiğimiz ay Los Angeles'ta düzenlenen The Game Awards (TGAs) etkinliğinde tanıtılan yeni AAA Bilim Kurgu Aksiyon-Macera Rol Yapma Oyunu EXODUS, Certain Affinity ekibiyle ortak geliştirme ortaklığını duyurdu.
Aralık ayında, video oyunu ve film hayranları Hollywood'daki The Game Awards'da EXODUS'un ortaya çıkmasıyla şaşkına dönmüştü. Matthew McConaughey'nin oyunu tanıtmasıyla birleşen sinematik hikaye anlatımı ve muhteşem görseller EXODUS'u şovun en çok konuşulan ve beklenen oyunlarından biri haline getirdi. Archetype Entertainment, sektörün dört bir yanından gelen son derece deneyimli ve yetenekli bir geliştirici ekibi bir araya getirdi. Bugün, ortak geliştirme gücü Certain Affinity'nin de EXODUS'un iddialı vizyonunu hayata geçirmeye yardımcı olmak için çalıştığını açıkladılar. EXODUS üzerinde çalışan birleşik ekipler, Baldur's Gate®, Diablo®, KOTOR®, Halo® ve çok daha fazlası dahil olmak üzere şimdiye kadarki en ilgi çekici ve sevilen aksiyon ve rol yapma serilerinden bazılarına katkıda bulundu.
Certain Affinity, 2022'den bu yana yeni AAA video oyunu projesinde lider ortak geliştirme ortağı olarak AE ile yakın bir şekilde çalışıyor ve Archetype'ın Yönetici Kreatif Direktörü ve kurucu ortağı James Ohlen (daha önce Baldur's Gate 1 ve 2'nin yanı sıra Star Wars®: Knights of the Old Republic®) ve stüdyonun Başkan Yardımcısı, Yönetici Yapımcısı ve kurucu ortağı Chad Robertson (daha önce EA BioWare Stüdyo Direktörü) ile birlikte çalışacak.
Certain Affinity'nin CEO'su ve kurucusu Max Hoberman, "James, Chad ve Archetype Entertainment ekibinin geri kalanıyla ortaklık yapmaktan heyecan duyuyoruz" dedi. "Dünyanın önde gelen bağımsız stüdyolarından biri olarak, çok çeşitli harika oyunlar üzerinde çalıştık, ancak hiçbiri bu heyecan verici yeni Bilim Kurgu IP'si EXODUS'a benzemiyor. Misyonumuz, tüm geliştirme süreçlerine değer katmak ve bu muhteşem hikaye anlatımı deneyimini dünyanın dört bir yanındaki oyunculara sunma çabalarını tamamlamaktır."
James Ohlen "Bu oyun son derece yenilikçi ve geniş bir dünya sunuyor" dedi. "Oyuncular için onlarca yıl sürecek anlatı odaklı bir maceranın başlangıcı olmasını umduğumuz yeni bir evren yaratıyoruz. Max'i uzun zamandır tanıyorum ve Certain Affinity ile bir projede ortak olmaktan heyecan duydum. Onun desteği ve seçkin ekibinin de katılımıyla bu yeni AAA bilimkurgu evrenini hayata geçirmekten heyecan duyuyoruz."
"Deneyimli ekiplerimizin güçlerini birleştirmesinin değeri projeye net bir fayda sağlıyor ve günümüzün rekabetçi video oyunu pazarında EXODUS'un kalite, derin etkileşim ve oyuncular için değer açısından öne çıkan bir IP olmasını sağlıyor." Chad Robertson şunları ekledi. "Certain Affinity ile çalışmaktan büyük keyif aldık ve böylesine deneyimli bir ekiple böyle derin bir ortaklığın getireceği benzersiz fırsatları dört gözle bekliyoruz."
Kaynak : https://www.certainaffinity.com/archetype-entertainment-partnership//
-
CERTAIN AFFINITY HAKKINDA
Certain Affinity 2006 yılında yenilikçi, üstün kaliteli aksiyon oyunları yaratmak amacıyla kurulmuştur. Kuzey Amerika'daki en büyük bağımsız video oyunu geliştiricilerinden birini oluşturmak için son derece deneyimli, alışılmadık derecede yetenekli bir grubu bir araya getiriyor. Şirketin merkezi Austin, Teksas'ta olup Toronto, Kanada'da ödüllü ikinci bir stüdyosu bulunmaktadır. Certain Affinity, düzinelerce başarılı oyun stüdyosundan gelen emektarlar da dahil olmak üzere 215'ten fazla tam zamanlı çalışanı ile 17'den fazla dünya standartlarında franchise'da 40'tan fazla başlıkta kredilendirilmiştir.
-
Exodus için ikinci bir yol arkadaşı, Elise Charroux, ortaya çıktı.
-Tankçılık için iyi, büyük, özelleştirilmiş bir mekanik giysiye sahip silah uzmanı.
-Çift minigun, omuza monte fırlatıcılar kullanır.
-Ultimate: Mikro füze barajı.
- "Isırıcı" alaycı mizah anlayışı.
https://www.exodusgame.com/en-US/companions/elise-charroux
-
"Eğer Dünya'yı terk edip zaman genişlemesi gerçeğiyle kendiniz yüzleşmek zorunda kalsaydınız - Eve döndüğünüzde nasıl bir gelecek görmeyi umardınız?"
EXODUS™ (from Archetype Entertainment) (@ArchetypeEnt) on XtwitterIf you left Earth, forced to confront the reality of time dilation yourself — What future would you hope to see when you returned home? #EXODUSGAMEhttps://twitter.com/ArchetypeEnt/status/1763705125850296511 -
Olasılıklarla dolu bir evrende, bir Gezginin cevap arayışı hiç bitmez.
EXODUS™ (from Archetype Entertainment) (@ArchetypeEnt) on XtwitterIn a universe of possibilities, a Traveler's search for answers is never-ending. #EXODUSGAMEhttps://twitter.com/ArchetypeEnt/status/1768306883763286403 -
Burada, hayatta kalmak için savaşan mazlumlarız.
İnsanlığın bir geleceği olmasını sağlamak için SİZ ne kadar ileri giderdiniz?
-
"Gezgin, Göksel Kalıntıları aramak için keşfedilmemiş ve genellikle düşmanca dünyaları ziyaret edecek. Bilinmeyen bir dünyada gizemli bir kalıntıya rastlasaydınız, ilk içgüdünüz ne olurdu?"
EXODUS™ (from Archetype Entertainment) (@ArchetypeEnt) on XtwitterThe Traveler will visit uncharted and often hostile worlds in the hunt for Celestial Remnants. If you stumbled upon a mysterious remnant in an unknown world, what would your first instinct be? #EXODUSGAMEhttps://twitter.com/ArchetypeEnt/status/1771311369641447536 -
Exodus | Yeni Soru-Cevap Detayları
- İnsan olmayan biri olarak oynayıp oynayamayacağınız konusunda Coy; “aslında biraz evet ve hayır”, bir oyuncu olarak yapabileceğiniz ancak daha sonrasına kadar açıklamayacağınız bazı şeyler konusunda heyecanlı.
- Oyunda karşılaşacağınız yaratıklar söz konusu olduğunda “çok çeşitli türler”, bazıları “inanılmaz derecede garip, harikulade ve tuhaf” şeylere dönüşmüştür.
- The "Awakened" yani “Uyanmışlar” Dünya'dan gelen zeki, konuşan hayvanlardır.
- "Uyanmışlar"dan bazıları on binlerce yıl içinde tamamen tanınmaz yaratıklara dönüşmüştür.
- Tüm yolculuk boyunca sizinle birlikte olan “çekirdek” bir yol arkadaşı grubu var, ancak zaman genişlemesinden on yıllar geçtikçe yeni karakterler de tanıtılacak.
- Matthew McConaughey oyunun başından sonuna kadar oyunda yer alıyor ve karakterinde bir “twist” var.
EXODUS Founders Q&A Video | April 2024
EXODUS™ (from Archetype Entertainment)youtubeIntroducing our second Founders Q&A Video, where we solicit questions from our community of Founders, the early adopters who have already shared their belief in us by becoming part of our connected community. Their questions are answered by the Studio Co-Founders, James Ohlen and Chad Robertson, who are excited by the questions as they show how enthusiastic and curious our community is about what we are building with #EXODUSGAME. It is humbling to see this level of enthusiasm so early in the project, and the support we are receiving is greatly appreciated. Become a Founder: https://www.exodusgame.com/#founders-program Follow our official social channels: Facebook: https://www.facebook.com/ArchetypeEnt X (Twitter): https://twitter.com/ArchetypeEnt Instagram: https://www.instagram.com/archetypeent Threads: https://www.threads.net/@archetypeent TikTok: https://www.tiktok.com/@archetypeenthttps://www.youtube.com/watch?v=-ChfGtgILTw
-
Exodus | Yeni Lore Detayları + “Silicates”
▪️ İnsanlığın oyundaki nihai düşmanı, “insanlıklarının son kalıntılarından kurtulup tanınmaz ve korkunç bir şeye dönüşen” kadim varlıklar olan Celestial'lardır.
▪️ Gezginler olarak uzak yıldızlara yolculuk eden insanlar, Göksellerin “Silikatlar” olarak adlandırmadığı bir şey keşfettiler.
▪️ Silicate “yumurtalar” Göksellere nadir ama basit kristaller veya taşlar olarak görünür, hiçbir güçleri veya önemleri yoktur.
▪️ Silicates insan dokunuşuyla uyanır ve 'yumurtadan çıkar', insan etiyle birleşir.
▪️ Birleşme çoğu kişi için ölümcüldür, ancak hayatta kalanlar için dönüşüm “radikal” ve “kalıcıdır”
▪️ Silikat ve insan arasındaki birleşme “Daemon” adı verilen yeni bir varlık yaratır.
▪️ Deri ve kas yapısında “inanılmaz hız, güç ve diğer fiziksel yetenekler” kazandıran değişiklikler.
▪️ Bunlar Göksellere karşı oyun alanını düzleştirir.
▪️ Ancak İblisler müdahaleci, şiddet içeren düşünce ve dürtülere eğilimlidir. Bazıları silikatların insan ev sahipleriyle 'konuştuğuna' ve onların davranışlarını kendi karanlık amaçları doğrultusunda etkilediğine/değiştirdiğine inanmaktadır.
▪️ Doğaları gereği, bazıları insan-silikat birlikteliğini dini bir şekilde ve daha yüksek bir güç tarafından önceden belirlenmiş olarak görürken, diğerleri bunu insanlık için tamamen şans olarak görüyor.
Kaynak ve Daha Fazlası : https://www.exodusgame.com/en-US/news/release-your-inner-daemon
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi A r c h A n g e L. -- 21 Mayıs 2024; 23:30:30 >
-
EXODUS Prologue Chapter 5: "Green Worlds"
EXODUS™ (from Archetype Entertainment)youtubeGreen Worlds – Humanity’s new home in the stars. Or is it? Find out more: https://www.exodusgame.com/the-beginning/leaving/green-worlds Become a Founder to unlock exclusive rewards and dive deeper into the universe of #EXODUSGAME: https://www.exodusgame.com/#founders-program Follow our official #EXODUSGAME social channels: Facebook: https://www.facebook.com/ArchetypeEnt X (Twitter): https://twitter.com/ArchetypeEnt Instagram: https://www.instagram.com/archetypeent Threads: https://www.threads.net/@archetypeent TikTok: https://www.tiktok.com/@archetypeenthttps://www.youtube.com/watch?v=iTcf96yhmy8 -
Uzayın soğuk derinliklerinde tanık olduğu şey hem inanılmaz hem de üzücüydü. Orion, Göksellerin gerçekte ne olduğunu ilk elden gördü…
Neye dönüşmüşlerdi.
The Rise of Orion Aslan
İlk Exodus'um her şeyi değiştirdi. Naif, huzursuz ve iz bırakmaya hevesli bir şekilde, yetenek ya da beceriden çok kabadayılıkla keşif gezisine blöf yaparak katıldım. Genç ve aptaldım. Bir Gezgin olmanın macera ve zenginlik anlamına geldiğini sanıyordum. Gemimiz Geçitlerden geçerken, kafam çocukça servet ve zafer hayalleriyle doluydu.
Uzayın soğuk derinliklerinde tanık olduğum şey hem inanılmaz hem de üzücüydü. Göksellerin gerçekte ne olduğunu ilk elden gördüm. Neye dönüştüklerini. Biyolojileri, teknolojileri, politikaları - 40.000 yıllık evrimleri boyunca kazandıkları anlayış ve bilgi - onları insan kökenlerinden çok uzak bir şeye dönüştürmüştü. Tamamen yabancıydılar, görünüşe göre sınırsız bir güçle doluydular ve Küme'ye yeni gelen zavallı insanların kaderini tamamen küçümsüyorlardı. Kadim ve uzun süredir terk edilmiş dünyalarının kalıntılarını keşfetmek beni huşu ve dehşetin karışımıyla doldurdu. Ne kadar çok şey görürsem, karşılaştığımız zorluğun ciddiyetini o kadar çok kavradım.
Lidon'a döndüğümde artık farklı bir adamdım. Gezginlerin gerçek amacının kişisel kazanç değil, dünyamız ve tüm insanlık için hayatta kalmak olduğunu anladım. Bu yeni anlayışla donanmış olarak, görevlerim daha cesur, daha tehlikeli ve daha başarılı oldu. Her Exodus'ta mürettebatımı Göklerin kontrolündeki uzayın keşfedilmemiş sınırlarının daha da derinlerine götürdüm. Akıl almaz tehlikelerle yüzleştik, çabalarımızı destekleyecek kritik teknoloji ve kaynakları güvence altına almak için her şeyi riske attık. Gökseller tarafından geride bırakılan teknolojik artıkları ele geçirdik, sonra kendimize bir savaş şansı vermek için onları yeniden tasarladık ve geliştirdik. Zaferlerimiz Lidon'un diğer Gezgin Hanedanlarını da cesaretlendirdi ve ortak bir amaç ve vizyonla birleşerek davamıza katıldılar. Ancak kazandığımız her küçük zafer, geleceğimizi güvence altına almak için attığımız her adım için Göksellerin öfkesini daha da kışkırttık.
Zamanla Lidon halkı beni bir kahraman olarak selamladı. Bir lider. Bir kurtarıcı. Hayatta kalma mücadelemizin şampiyonu. Anavatanımı yüceltmeyi ve geliştirmeyi, insanlık için daha güçlü ve gelişen bir cennet vaadini yerine getirmeyi kendime görev edindim. Yavaş yavaş, amansız çabalarım Göksellere karşı konumumuzu güçlendirdi. Liderliğim altında, savaşan gruplar uzlaştı. Başarısız altyapılar güçlendirildi. Gezgin rütbeleri çoğalarak daha da sınırları zorlayan seferlere çıkmamızı sağladı.
Vizyonumu ilerletebilecek ve yokluğumda düzeni koruyabilecek sadık destekçilerden oluşan bir ağı titizlikle inşa ettim. Onların etkisi ve sadakati, çalışmalarımın devamlılığı ve Hanedanlığımın büyümesi için kritik önem taşıyordu. Toplumun benim rehberliğimde, umuttan ve yıldızlararası maceralarımdan elde ettiğim ganimetlerden güç alarak dönüşmesini izledim. Görünüşte aşılmaz gibi görünen ihtimallere karşı uygarlığımız için bir gelecek inşa ediyordum.
Exodus görevlerim boyunca çok az yaşlandım. Neredeyse ışık hızında seyahat etmenin faydaları var, ama aynı zamanda ağır bir bedeli de var. Her dönüşte oğlum Gideon'un yaşlandığını ve benden daha da uzaklaştığını gördüm. Bir zamanlar paylaştığımız yakınlık, zamanın ve uzayın uçsuz bucaksız genişliğinde incelmişti. Bu fedakarlıkları onun için yaptığımı anlamıyor. Onun mirası için. Lidon için. Tüm insanlık için.
Her zafer, her karşılaşma, her görev türümüzün azminin bir kanıtıdır. Yine de, Göksel egemenlik karanlık, uğursuz bir bulut gibi üzerimizde dolaşmaya devam ediyor. Bizler burada onların merhametine kalmış ilkelleriz. Acımasızlıkları sınır tanımıyor. Şimdi, her zamankinden daha fazla, insanlığın geleceği tamamen benim ellerimde. Onları güvenliğe, kurtuluşa götürmem için bana bakıyorlar. Bu, burada ve şimdi yerine getirmeyi taahhüt ettiğim bir yük ve bir söz.
Hiçbir insanın kullanamayacağı güçler ve teknolojiler keşfettim. Kayıp Göksel uygarlıkların kalıntıları kurtuluşumuzun araçları olacak... eğer onları açmayı öğrenebilirsek. Ve ben bir yolunu bulacağım. Bir şekilde kendi teknolojilerini onlara karşı kullanacağız. Mirasım ve insanlığın geleceği buna bağlı. Bedeli ne olursa olsun halkım için bir yol açacağım. Ama bu yol nereye varacak?
Blog: https://www.exodusgame.com/en-US/news/the-rise-orion-aslan
-
"Yıldızlar arası yolculuklar sırasında zaman genişlemesinin etkilerini deneyimleseydiniz, nasıl bir geleceğe dönmek isterdiniz?"
-
Kaçırdıysanız: #EXODUSGAME Secret Level'ın bir parçasıdır @TheBlurStudio tarafından üretilen ve 10 Aralık'ta yalnızca @PrimeVideo'ye özel olarak sunulacak yeni bir oyun antolojisi serisi!
x (formerly twitter)EXODUS™ (from Archetype Entertainment) (@ArchetypeEnt) on Xhttps://x.com/ArchetypeEnt/status/1827360438507524591
-
"Arşimet Motoru, Centauri Kümesi'nin inşasına yardımcı oldu—ancak her makinenin sınırları vardır. Tüm dünyaların yaşam kaynağı olan şey, onların yıkımına dönüştüğünde ne olur?"
x (formerly twitter)EXODUS™ (from Archetype Entertainment) (@ArchetypeEnt) on Xhttps://x.com/ArchetypeEnt/status/1834275638514999314
-
EXODUS Founders Q&A Video | September 2024
EXODUS™ (from Archetype Entertainment)youtubeTravelers, the latest EXODUS Founders Q&A is here! Check out the great answers to your awesome questions. Studio Founders James Ohlen and Chad Robertson were very open to answering the questions, and you will be surprised by what they shared - stories and experiences they've had that they brought to bear on different aspects of #EXODUSGAME. It’s a must-watch! Catch the full Q&A, and if you have not joined us yet on EXODUSGAME.com - Become A Traveler now at the link below! Become a Founder: https://www.exodusgame.com/#founders-program Follow our official social channels: Facebook: https://www.facebook.com/ArchetypeEnt X (Twitter): https://twitter.com/ArchetypeEnt Instagram: https://www.instagram.com/archetypeent Threads: https://www.threads.net/@archetypeent TikTok: https://www.tiktok.com/@archetypeent 0:00 - Start of Video 0:07 - "What inspired you to create EXODUS?" 01:07 - "Will there be a correlation between choices made and story progression?" 01:47 - "Will this game give us the ability to explore open space?" 02:44 - "How does traveling affect gameplay?" 03:30 - "During the game will we ever meet a sentient 'alien'?" 04:26 - "Can you break down Silicates more in terms of gameplay?" 05:11 - "Will the game support a variety of different gameplay styles?" 05:32 - "Will we have gameplay to see before the game launches?" 07:19 - A message from our Foundershttps://www.youtube.com/watch?v=zCBYF4MUC58 -
NEW EXODUS CINEMATIC — 'The Mara-Yama' Reveal Trailer
EXODUS™ (from Archetype Entertainment)youtubeIn the spirit of Halloween and Allhallotide, we thought we would start October with a frightfully awesome new reveal. Prepare to meet the most terrifying enemy in the EXODUS universe—The Mara-Yama 💀 Do you know what fear is…THE MARA-YAMA REVEAL CINEMATIC TRAILER Become A Founder! Join us and be the first to know about #EXODUSGAME news—don’t miss out! JOIN US: https://www.exodusgame.com/#founders-program Follow our official social channels: Facebook: https://www.facebook.com/ArchetypeEnt X (Twitter): https://twitter.com/ArchetypeEnt Instagram: https://www.instagram.com/archetypeent Threads: https://www.threads.net/@archetypeent TikTok: https://www.tiktok.com/@archetypeenthttps://www.youtube.com/watch?v=ytz156surXg -
EXODUS Prolog Bölümünde öğrenin: "Duymanın Eşiğinde"
Tüm gemiler Centauri'ye aynı anda gelmedi çocuğum, ne de hepsi bir yerleşim kurmakta aynı başarıyı gösterdi. İlk gelenler - şimdi Gökseller dediğimiz şeye evrimleşenler - her zaman en nazik ev sahipleri olmadılar. Bazen yüzyıllar -ya da bin yıllar- sonra gelen insanlara hoşgörü gösterdiler. Çoğu zaman bizi köleleştirdiler ya da sömürdüler. Diğer zamanlarda bizi görmezden geldiler. Çok nadir durumlarda, bize yardım ediyor gibi bile göründüler.
Ancak ortak bir kökeni paylaşıyor olsak da, Gökseller insan sonrası, insan içi bir şeye dönüştüler. Onlar müttefik değiller. Dostumuz değiller. En iyi politika onlardan mümkün olduğunca uzak durmaktır. Göksellerin terk ettiği ya da görmezden geldiği dünyalara yerleşin. Yavru insan kolonilerinin gelişip serpilebileceği gezegenlere.
Yine de bu nadir, sahipsiz dünyalardan birini keşfederken insan merak etmeden duramıyor: Neden hala boş?
Ollie, “Neyin yanlış olduğunu anlıyorum,” dedi. “Ama ben bunda yanlış bir şey görmüyorum.” Steven ona tuhaf bir bakış attı. “Ne dedin?”
“Demek istediğim... bazı hücrelerin çekirdeklerinde bir şeyler karışmış. Rastgele diyeceğim ama sanki... bir desen var.”
“Ben görmüyorum. Sadece bir patates görüyorum,” dedi Steven. “Yani bu Gen Teknolojisi'nin değil, Tarım Bilimleri'nin sorunu.”
“Patatesin genleri.”
“Tarım bilimcilerin bu gezegende ne kadar kolay olduğunu biliyor musun?” Steven adımlarını hızlandırmaya başlamıştı. “Yani, tamam, henüz oksijen yok. Küçük ekstremofil böceklerimizin patateslerinizi dışarıya ekmenize yetecek kadar oksijen üretmesi için beş nesil daha geçmesi gerekiyor. Ama Dünya'nın onda sekizi kadar yerçekimi var. Sıcaklıklar Nebraska'daki güneşli bir gün gibi. Büyük düz ovalar, Ollie. Hidrokarbonlarla dolu tozdan oluşan büyük düzlükler, patateslerini yiyecek kurtçuklar olmadan olumlu bir toprak. Sadece bir kubbe yapıp içine biraz hava pompalayın. Uzaylı Doğa Ana zor işi çoktan yaptı. Ve biliyor musunuz? Patatesleri bile kırıyorlar! Ve bir şekilde, bu bizim sorunumuz oluyor.”
Ollie merakla bir sonraki mikrografta karmakarışık baz çiftlerine bakarak, “Sadece içeride parçalanmış,” dedi. Ve teorik olarak bu karmaşanın içinde sizi bir patates haline getirecek genetik kod vardı ama kimse bu yapbozu bir araya getirmiyordu. “Teratoloji koğuşundan gelen haberleri duydunuz mu? Bir sürü insanda 'Toma' gelişiyormuş.
“Patates!” Steven bağırdı. “Yani, kahretsin, bunlar en mükemmel uzay yiyeceği gibi, değil mi? Kendini mahsur bırakan bir palyaço bile patates yetiştirebilir. Şu eski filmi gördün mü Ollie? Hani uzay adamının patates yetiştirdiği? Neydi o...?”
“Spacetato?”
“Spacetato, işte o. Ve işte elimizde bize dağıtılabilecek en iyi gezegen kartları var ve bizim salak Ag Sci çocukları daha...”
Ollie artık dinlemiyordu. Her yeni görüntü zihnini sıkıyor gibiydi. Hasarlı patates hücrelerinin dağılımında bir modelden daha fazlası vardı. Bir mesaj vardı. Bunu daha önce de duymuştu, tam uykuya daldığı sırada. Duyma sınırında bir ses fısıldıyordu... korkunç şeyler, inanılmaz şeyler.
“Steven,” dedi dişlerinin titrediğini hissederek, ”Bunu duyuyor musun?”
Steven hâlâ patates çiftçilerinin yetersizliği hakkında atıp tutuyordu.
Ollie bir ses çıkardı. Bunun bir kelime olması gerekiyordu ama göğsünün derinliklerinde gırtlaktan gelen bir uğultu olarak çıktı.
“Ne dedi?” Steven tiradından kopmuş bir halde sordu. “Ollie, az önce bir... Kahretsin dostum, bu yarım bir ciğere benziyor.”
Ollie ona döndü, çenesindeki ve dişlerinin arasındaki kanı hissediyordu. “Ben,” diye mırıldandı, ”duydum...” Ve duydu, Steven'ın duyduğundan emin olması gerekiyordu ama ses Steven'ın kulaklarına doğru düzgün gitmiyordu ve bu yüzden adamın kafatasına girmesi için başka bir giriş yapması gerekiyordu. Saldırdı, meslektaşının boğazının parmaklarının altında büküldüğünü hissetti, Steven'ın etinde endişelenebilmek için çenesi açıldı.
Kayıt odayı susturacak kadar şok ediciydi. Komşusuna düşman olan ve onu vahşice öldüren bir adam, hiçbir uyarıda bulunmadan tamamen ve yamyamca çıldırmıştı. Ya da görünüşe göre uyarı olmadan. Otopsi -her iki adamın da çünkü Ollie kimse müdahale edemeden Steven'ın boğazını parçalamıştı- gerçek katilin parmak izlerini göstermişti.
Baş sıhhiye Dalina Vael bulgularını gemide toplananların ve sivil liderlerin ekranlarına yansıtmaya başladı.
“Hücre içi yapının feci bir şekilde bozulması tüm vücuda yayılmış,” diye açıkladı. “Daha önceki aşamalarda da benzer belirtiler görmüştük. Bay Ollie'nin kontrol edilmesini istediği birkaç semptom vardı, ancak hasar ana organlarından kaçınmıştı ve bu yüzden listenin çok altındaydı. Beynine ulaşmadan önce ona ulaşamadık.
“Ne?” diye sordu biri. “Dışarıda mikroskobik düzeyde bile canlı bir şey yok. Zaten en üst düzeyde karantina önlemleri aldık. Her şey tarandı, ışınlandı, tarandı, elendi... Nasıl bir şey olabilir ki?”
“Nasıl tedavi ediyorsunuz?” diye bağırdı bir başkası.
Doktor Vael orada öylece durmuş, ağzı seğirerek kendi ekranıyla oynuyordu.
“Doktor?” diye sordu gemi kaptanı. “Eğer bu bir şekilde biyolojimizle etkileşime giren biyolojik bir ajansa, o zaman neyi gözden kaçırdık? Onu nasıl eleyeceğiz?”
“Bu biyolojik bir ajan değil,” dedi Vael hızlıca. “Aslında ne olduğunu anlamamız çok uzun sürdü, çünkü aradığımız şey buydu. Çünkü bu düşük seviyeli semptomların mahsulleri öldürdüğünü, bizi hasta ettiğini görüyorduk... ve şimdi de bu. Ollie'nin söyledikleri sonunda beni doğru yola soktu. Steven'ın saçmalamasının altında “Bunu duyuyor musunuz?” diyor. Ve doğal olarak kulaklarına baktık ve enfeksiyon yok. Hasar oraya pek dokunmuyor ama... jeofizik ekibinden biri işitsel halüsinasyonlardan şikayet ediyordu. Sürekli bir vızıltı gibi, bir tür titreşimsel kulak çınlaması. Ona bir şey olmadığını söyledik. Bize inanmadı. Deprem kitinin bir parçasını yeniden kullandı. Ve haklıydı. Hiçbir şey değildi. Şu anda akut karaciğer yetmezliği nedeniyle serviste. Ama sonuçları elimizde.”
“Silikat mı? Jeolojik bir mikro yapı,” diye araya girdi biri. “Filtrelerimizden geçecek kadar küçük bir şey olmadığına emin misiniz?”
“O değil,” dedi sabırla. “Bu... gezegen. Hiç de küçük bir şey değil. Çok büyük bir şey.”
“Gezegen,” diye yineledi Kaptan küçümseyerek, ”insanları hasta mı ediyor?”
“Gezegen,” diye onayladı, ”bizi öldürüyor. Ve ekinlerimizi. Şarkısıyla.”
En azından bu, Ollie'nin öfkesini gördüklerinden beri ilk kez konuşmayı kesmeye yetmişti.
“Size bir şey sormama izin verin,” dedi. “Aranızda kulağınızın hemen dibinde bir ses duyan var mı? Sessizken, geceleyin. Kendi başınızayken. Ve her zaman orada olduğunu fark ettiniz mi, sadece o kadar yumuşak ki çoğu zaman boğuluyor? Bir ıslık, bir uğultu ya da bir vızıltı. Ben duydum.” Ürken ve ürkmeyen yüzleri gördü ve kimse bir şey itiraf etmedi. “Hasta olduğunuzu kabul etmek istemediğiniz için sessiz kalıyorsanız, sesi duymanızın sadece kulaklarınızın belirli frekanslar için daha iyi olduğu anlamına geldiğini bilmelisiniz. Herkesin vücudu bundan etkileniyor. Burada yetiştirdiğimiz her canlı. Her insan.”
“Bu bir saldırı mı?” diye sordu birisi.
“O bile değil,” dedi, çünkü en azından bir saldırı anlaşılabilir, insan ölçeğinde bir şey olurdu. “Bu gezegen,” dedi çaresizce. “Tektonik plakaların derin jeolojik hareketi, Dünya'da karşılaştığımız her şeye tamamen yabancı, sürekli bir harmonik titreşim yaratıyor. Hücrelerimizi çekirdekten dışarıya doğru sarsıyor. Ollie'nin gözlemlediği desenler sesin dalga biçimlerini yansıtıyor. Bu hepimizin içinde. Hepimiz hastayız.”
“Onu nasıl dışarıda tutacağız?” diye sordu kaptan.
“Tutamayız,” dedi. “Bu bir mikrop, toksin ya da radyasyon değil. Bu bir titreşim ve tüm gezegene yayılıyor. Ve bu da demek oluyor ki, diğer pek çok sabit bizim lehimize olsa da, buradan ayrılmalıyız. Bu bir ölüm dünyası ve eğer kalırsak hepimizi ölene kadar şarkı söyleyecek.”
Blog : https://www.exodusgame.com/en-US/news/just-at-the-edge-hearing
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X