Şimdi Ara

Arka Havalandırma Önemsiz Midir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
6.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence de olmali arka havalandirma. Bizim aracta yok mesela. Olsa iyi olurdu. On koltuklarin altinda var arkaya ayaklara verecek sekilde. Isinmada sorun olmuyor asagidakiler sayesinde ama yaz sicaginda klima icin arkada adam gibi havalandirma olmali.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-18F1A75FA -- 24 Eylül 2012; 20:53:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şart değil ama olursa da güzel olur diyebileceğim bir donanım.
  • valla en sinir olduğum şey ne otomobil firmalarının ne de 2. el satıcılarının bu olaya dikkat etmemesi... opelin sitesine girdim astralara bakmak için, adam gibi fotoğraf bile koymamışlar.broşürünü açtım. orda da arka koltukların net fotosu yok ama klimayı anlatıyorken havanın nerden geldiğini göstermiş, özetle yeni astrada da yok! ford focusun fotolarında da gözükmüyor. broşürü indirdim, cidden yok. civicte de gözükmüyor... yani 50binlik arabalarda bile yok :)) akşam akşam sinir oldum vallahi.

    neyse... soru: 2. el jetta midlineda yok ama comfortlineda var diyelim... serviste bunu taktırabilir miyiz??
  • E sınıfı bir araçta arkada 2 havalandırma yetmiyor hele güneşli yaz gününde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iki aracımızda da arkada ortada o havalandırmalardan yoktu. Focusta söyleyen oluyormuydu hatırlamıyorum ama daha küçük olduğundan dolayı olabilir; ibizada arkada oturanlar üşüdüğünü söyleyip klimanın ısısını arttırmamı ister genelde. Yazın klima kullanımında verilen hava yönünü öndeki klima kanallarına onlarında yönünü yukarıya, bir miktar sağa ve sola doğru çevirmenin içeriyi soğutmaya daha bir faydasıda olacaktır bir çok kişininde bildiği fizik kurallarından dolayı
    Kolçağın arka tarafında olsa fena olmazdı ama benim için pekte önemi olmayan bir ayrıntı gibi..
  • Citroen C5'te b sütunun da da var ve her araçta olması gereken bir detay bence.Kullandığım araçlarda sadece önde havalandırma ızgaraları var,yazın arkadakileri de serinletiyim derken önde ben donuyorum.
  • İsteyen kendisi yapabilir. Araçların arkaya sıcak-soğuk hava üflemesi için ön koltukların altında havalandırma kanalları ve çıkışları vardır. Her araçta olması lazım. En azından Getzde var. Arkadaki yolcuların bunaldığı bir yaz günü uzun yola çıkmadan. Oto süpürgesinin uzatma hortumunun bir ucunu kanal girişine taktım. Diğer ucuna kağıt bardağın altını keserek bardağı sabitledim. hortumu kolçağın arkasına doğru uzattım. İşe yaramıştı. Biraz uğraşsanız güzel şeyler yapılabilir sadece 5-10 dakikada işlem tamamdı. Ön koltukların arkasına bir bakın hava kanallarını göreceksiniz. Vaktim olsa klimayı torpido gözüne ulaştırıp soğutmalı torpido gözü yapasım vardı ama son anda eşim vazgeçirdi.

     Arka Havalandırma Önemsiz Midir?


    Süpürge hortumunu bir ben düşünmemişim poliste önden almış böğrüne, böğrüne.

     Arka Havalandırma Önemsiz Midir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xiamen -- 24 Eylül 2012; 23:44:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xiamen

    Süpürge hortumunu bir ben düşünmemişim poliste önden almış böğrüne, böğrüne.


    polisli resim süper valla :))
  • Aracım Fiat linea arka havalandırma mevcut kolçağın arkasına konumlandırmışlar hatta koltuk altlarında havalandırma kanalları da var çok işe yarıyor bence her binek araçta standart olması gerekn bi donanım .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iakbay06 -- 25 Eylül 2012; 8:49:50 >
  • benim arabamda yok olsa hiçde fena olmazdı.yazın biz donuyoruz arkadakiler anca serinlemeye başlıyo
  • Eskiden çok uzun yol yapardık. Pek aramadığım bir şey, arayan da olmadı... Konunun tasarım bilgisini vermeye çalışayım;

    Asansör kabini kadar hacim. Kapasite yetersiz değilse her yerini eşit şekilde ısıtıp soğutmanın sorun olmaması lazım. Zaten üfleyiciyle ısınıp serinlemek ancak kısa süreler için sağlıklıdır. Hava sirkülasyonuna direkt maruz kalınmamalıdır. Önemli olan ortamın sıcaklığını sürekli değişmeyecek şekilde konforlu hale getirebilmek.

    Bu halde hızlı soğutma için ortadaki üfleyiciler arkaya aittir. Kalorifer de koltukların altından arkaya hava göndermekte zorlanmaz. Ne kadarlık bir mesafeden bahsediyoruz ki... İlk şartlanma sağlandıktan sonra ön cama verilen serin hava bütün kabine taze ve serin hava verecektir. Neticede küçücük bir hacim.

    Ne var ki özellikle soğutma kapasiteleri çoğu arabada yetersiz. Fan kapasitleri de yetersiz. Üfleyiciler konsantrik, yani alanları küçük tutulduğu zaman iyi üflüyormuş gibi bir yanılsama oluşturabiliyorlar. Ama asıl önemli olan fanın kimseyi cereyanda bırakmadan ortam havasını dakikada iki defa değiştirebilmesi. Bunu geniş üfleyicilerle yaparlarsa daha da sessiz olabilir. Yani ergonomik kriter doğru dürüst şekilde sağlanırsa kimse 2m^2 alan ve 1,20 m yükseklikte kendi üfleyicisini aramayacaktır.

    Neticede küçük alanlı üfleyicilerle tribünlere oynuyorlar. Soğutmada (bir de nem yeterince alınmayınca) süper soğutup hızlı üflüyor sanıyoruz ama çoğu zaman kapaste yetersiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    Bence önemli bir donanım bende var işimede yararıyor ama olmazsa olmaz değil.

    Yazın sıcağında yapılacak bir uzun yol için arabadan başka ne beklerim ki ben? Konfor dediğimiz şey sadece koltuk ve süspansiyon değil havalandırma da olmalı.

    bazılarında öle ortada değildir ön koltuk altında olan da vardır kapıdada bazende arka sütunda. mesela grand cherokede koltuk altından geliyor havalandırma.
  • valla benim aracımda sadece arka koltukların altında ayaklar için var, ben eksikliğini hissetmedim zaten önden klimayı açınca yeterli oluyor.
  • Kesinlikle onemli oldugunu dusunuyorum. Hem arkada oturanin konforu hem de arac icinin homojen sogumasi icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkada havalandırma olmayınca arka taraf soğuyana kadar öndekiler üşüyüp kapatıyor veya arkadakiler camı açıyor şöförle arkadaki arasında kavga çıkıyor
  • Gerekli görüyorum... Hatta o olmayınca bu ne la diyorum.. Arabada sürekli klima çalıştıran tiplerdenim. O yüzden yolcunun rahatı için gerekli olduğunu düşünüyorum... Arabanın tamamının soğuması ciddi zaman alıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firozat

    iki aracımızda da arkada ortada o havalandırmalardan yoktu. Focusta söyleyen oluyormuydu hatırlamıyorum ama daha küçük olduğundan dolayı olabilir; ibizada arkada oturanlar üşüdüğünü söyleyip klimanın ısısını arttırmamı ister genelde. Yazın klima kullanımında verilen hava yönünü öndeki klima kanallarına onlarında yönünü yukarıya, bir miktar sağa ve sola doğru çevirmenin içeriyi soğutmaya daha bir faydasıda olacaktır bir çok kişininde bildiği fizik kurallarından dolayı
    Kolçağın arka tarafında olsa fena olmazdı ama benim için pekte önemi olmayan bir ayrıntı gibi..

    Leondada şu ana kadar arkada serinliyemiyoruz diyen olmadı. Otomatik konumda devamlı havayı dağıtıyor bence çok elzem değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bencede gerekli olmayınca bir araçta gözüme o kısım hoş gelmiyor ayrıca.Önde ben donarken arkadakiler yanıyor soğutmak için binbir çile olmayan araçlar için.
  • italyan araçlarının neredeyse olmassa olmazı, tipo tempra zamanından itibaren var marea, brava, stilo, linea, punto, alfa romeo,
  • Bende BSutununda havalandirma olanlari merak ediyorum.. hangilerinde var..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.