Şimdi Ara

Artık resmi: İkinci el otomobilde garanti dönemi başladı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
3.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şahısları değilde al-sat işi yapan galericileri, 2. elin adresi diye reklam veren şirketleri kapsıyordur.



    Üzerine yılda 3-5 araba alıp satan vatandaşa bu garanti yükünü getirmezler.



    Zaten garanti kapsamı da oldukça enteresan, 8 yaşa kadar arabaları kapsıyor ama bir çok parça garanti dışında. Garanti dışında olan parçalar yerine garanti dahilinde olan parçaları yazarlarsa neler güvence altında, garanti işe yarar mı olacak en azından bir fikrimiz olurdu!



    Düşünce güzel ama bir arkadaşın mesajında yazdığı gibi, kutudan çıkan sıfır ürünler bile kullanıcı hatası diye garanti kapsamından çıkarılırken bu otomobildeki/motosikletteki 2. el garantisi vatandaşa yarayacak mı yoksa yine garanti için mahkemelere mi düşecek!



    Yetki belgesi, gerekli şartları sağlama derken bu işi yapanlara ek maliyet gelecek. (umarım yarın birgün taşıt alırken bize faydası olur)





  • 9-10 yaşlarındaki oto fiyatları artar

    bizim millet art niyetli. galericilerle vatandaş artık birbirine girer. mahkemeler 2.el otomobil davalarıyla dolar taşar. ulen sıfır aldığın arabada bile kusur çıkıyor. 2.elde neyin garantisini istiyor bunlar?

    edit: aklıma geldi acaba bu şekilde 2.elde otomobil almayı zorlaştırarak sıfır satışlarını arttırmayı mı düşündüler acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 13 Şubat 2018; 13:23:6 >
  • fuckulteli kullanıcısına yanıt
    beyazakbil B kullanıcısına yanıt
    Zaten olağan kullanım nedeniyle diyor. Yoksa şu parçalar direkt garanti dışıdır demiyor.

    Garanti üründeki bir kusurdan kaynaklanan sorunlar içindir. Bu her malda böyledir.Balataların, kayışların vs. olağan olarak aşınması kusur değildir. O balatanın bir kusuru vardır atıyorum emsalleri 10.000 KM ömürlüyken, üretimindeki bir kusur nedeniyle 1000 KM'de biterse bir sorun vardır garantiden değişir.

    Yine aynı şekilde telefonu aşırı kullanıp, 23. ayda iyice şarj tutmaz oldu deyip garantiye yollarsan ne olur? Olağan yıpranma diye geri gelir.

    @beyazakbil
    M. 21'e göre galericinin kendisine tescilli aracı satması da dahil.

    Ayrıca:Bu yönetmelik bireysel satışlara kısıtlama getirmiyor. Dolayısı ile garanti ile ilgili hükümler bireysel satışlarda uygulanmaz. Kişi bu sorumluluktan aracında olan bir kusuru aksaklığı açık açık söyleyerek sorumluluktan kurtulur. Zaten söylemez ve o kusur ileride açığa çıkarsa genel ayıp hükümlerine göre zaten sorumlu olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ipli jeton -- 13 Şubat 2018; 13:58:39 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şuan arabam malum sitede satışta, alan kişi 3 ay sonra gelip bu araba bozuk dese nolacak? Ayvayı yedik valla, yakında cinayet haberleri çıkar bu mesajıda unutmayın.

    Bu iktidarın halk yararına bi karar aldığını görmedim, madem halkı düşünüyorsa ÖTV'yi düşürsün bizde eyvallah diyelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu iş bozulur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlasilan galericiler birde oto tamirci acacak :)

  • Eskiden km düşürülürdü şimdi 160 bin km üzerine çıkartırlar artık. Bizim millette hile mi yok?

  • evet haklısınız madde 21 a bendi yetkili işletme adına tescilli araçların satışında yetki belgesinin noter tarafından aranmasını ve sisteme girilmesini istiyor ama bir çok galeri araçları şirket üzerine almıyor , yanında çalışan kişilerin üzerine yada tanıdıkları alıyor ve oradan satışını yapıyor

    dolayısıyla madde 21 a bendinden kurtulmak çok kolay .

    madde 21 b bendi ise :

    ... ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal etmeyen gerçek ..... kişiler tarafından doğrudan yapılan
    .........ikinci el motorlu kara taşıtı satışlarına ilişkin Bakanlıkça gerekli görülen BİLGİLERİ satış tarihinde İkinci El Motorlu Kara Taşıtı Ticareti Bilgi Sistemine işlemek.

    (dikkat ederseniz yukarıda --gerekli görülen bilgileri diyor -- belgeden falan bahsetmiyor )

    işte burada bakanlıkça gerekli görülen bilgilerden önce -- bu yönetmelikte bahsedilen --- demediği için genel bilgileri ( ad adres vergi no vs ) isteyeceklerdir ve bu yüzden küçük ve orta galeriler için bu yönetmelikte açık kapı var .

    ama genel olarak önce uygulama bir başlayacak , uygulamadaki aksaklıklar ve durum görülecek ve büyük ihtimalle tekrar düzenleme gelecek .

    yine de galeriden araba alırken sonuçta notere gidildiğinde aracın sahibi yüzde 99 bir gerçek kişi olacak ve o kişi ben bu yönetmeliğe tabi değilim araç benim aldım , şimdi satıyorum diyecektir.

    bu yüzden bence , galeriden 2. el araç alımına garanti geldi diye yorumlamamak gerek henüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyazakbil -- 13 Şubat 2018; 14:55:43 >




  • Yahu bu olayı zaten dolaylı yoldan vergi almak için yapıyorlar biraz daha bürokrasi sokarak ÖTV'yi niye indirsin.

    Diyor ki; madem ticaretini yapacaksın git benim kurumlarımdan oraya buraya para öde vergi kalemi (kazığı) olarak icat ettiğim belgeyi al işine devam et.. Tabi şimdi bunlarla uğraşınca galerici abilerde fiyat yükseltecek..


    Çok iyi manevra ama vatandaş ederinden fazla paraya aracı alacak. Devlete o belgesi şu sertifikası diye para bayılacak. Galerici de bunların yüzünden ederinden fazla sattığı için de daha çok vergi ödeyecek..


    Sonra biz halkımızın yanındayız ekonomi çok iyi devam son gaz 50 liralık yakıt alanlarla yola



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Delerıum -- 13 Şubat 2018; 14:28:42 >




  • evlerin altı galeri olmaz ise hali hazırda olanlar ne olacak? birçok noktada tamamen para koparma yolu
    hali hazırda sıfır satılan japan araçtaki kusura sessiz kalıyorken sistem i
    kinci el işi yaş olan millete olur fazladan 2 bin tl girer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi belekbeach -- 13 Şubat 2018; 14:29:1 >
  • Trafik sigortaları hala yüksek mesela ne güzel 3 katına çıktı bir heyecan oldu 3/1 i kadar indirdiler sonra sevindi millet

    Kasko parasına trafik sigortası.. Sen desende ben desemde memnun olan ironik bir kesim var hala..

    Bizim insanımıza metrobüs bile çok bu kafayla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AdmGdk

    Zaten olağan kullanım nedeniyle diyor. Yoksa şu parçalar direkt garanti dışıdır demiyor.

    Garanti üründeki bir kusurdan kaynaklanan sorunlar içindir. Bu her malda böyledir.Balataların, kayışların vs. olağan olarak aşınması kusur değildir. O balatanın bir kusuru vardır atıyorum emsalleri 10.000 KM ömürlüyken, üretimindeki bir kusur nedeniyle 1000 KM'de biterse bir sorun vardır garantiden değişir.

    Yine aynı şekilde telefonu aşırı kullanıp, 23. ayda iyice şarj tutmaz oldu deyip garantiye yollarsan ne olur? Olağan yıpranma diye geri gelir.

    @beyazakbil
    M. 21'e göre galericinin kendisine tescilli aracı satması da dahil.

    Ayrıca:Bu yönetmelik bireysel satışlara kısıtlama getirmiyor. Dolayısı ile garanti ile ilgili hükümler bireysel satışlarda uygulanmaz. Kişi bu sorumluluktan aracında olan bir kusuru aksaklığı açık açık söyleyerek sorumluluktan kurtulur. Zaten söylemez ve o kusur ileride açığa çıkarsa genel ayıp hükümlerine göre zaten sorumlu olur.

    Demek istenen, lastik gibi kullanıma bağlı aşınmalar galiba.

    Doğru öyle olması lazım ama debriyaj kullanıma bağlı mı bozuldu, yoksa emsallerinin ömrü olan kullanım süresinden önce mi bozuldu bu kısım garantinin uygulanması konusunda tartışma yaratır.



    (sıfır araca 5 yıl garanti veren üreticiden sonra 2. el satıcısı 5 yaşını doldurmuş aracın hangi parçasına üretimden kaynaklanan sorunlara karşı garanti sunacak.)



    Siz daha çok, kanunlarda nasıl yer alacağı konusunu dile getiriyorsunuz. Uygulamada sıkıntılar ortaya çıkacaktır.



    2. el araç alırken satıcı şöyle mi diyecek, şu şu parçaların zaten kullanım ömrü dolmak üzere 5000 km garanti kapsamında zaten bozulması muhtemel olduğundan garantisi yok.



    Tekrardan diyorum, 2.el satıcılardan araç alanlar için güzel bir düzenleme ama bu düzenlemelerin yaptırımlarından bir şekilde sıyrılanlar olacaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • normal vatandaşı ilgilendirmiyor yıllık 3den fazla(2-3 birşeydi) araç alımı satımı yapan kişileri kapsıyor. bireysel seni beni kapsamıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 13 Şubat 2018 30331 sayılı resmi gazetede yayınlanan İKİNCİ EL MOTORLU KARA TAŞITLARININ TİCARETİ HAKKINDA YÖNETMELİK gereği artık ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretine ilişkin usul ve esasları düzenlenmiştir.

    Sahibinden gibi ikinci el araç satılan siteler üzerinden satılan ikinci el araçların bu yönetmelik içinde aranan ticari şartları yerine getirecek şekilde ilan açmalarına sağlamanız gerekmektedir.

    Fakat şu anki ticari amaçla yapılan ikinci el otomobil satışlarının resmi gazetede yönetmelikte yazılan kurallara göre ilanda belirtilmediği ve yanlış hatalı bilgilendirme yapıldığı görülmektedir.

    Bu konuda sitelerin yönetmeliğe uygun yasal şartları acilen sağlamaları ilerde yaşanacak hukuki sorunları azaltıp hizmet kalitelerini artıracaktır.

    Bu şartlar ilgili yönetmeliğin madde 13/3 fıkrasında bulunan '' (3) İkinci el motorlu kara taşıtının elektronik ortamda tanıtılması durumunda ikinci fıkrada belirtilen bilgilere ve yetki belgesi numarasına elektronik ortamda da yer verilir.'' şartları sitelerinde, ikinci el satıcılarında yerine getirmesi gerekmektedir.

    Bu yüzden yönetmelikte belirtilen yasal zorunluluk olan kriterleri ilanlara koyma şartı getirmeniz sizin içinde alıcı ve satıcı içinde faydalı olacaktır. Örneğin yönetmelikte madde 13 olan

    2.Tanıtım kartında ikinci el motorlu kara taşıtına ilişkin asgari olarak aşağıdaki bilgilere yer verilir:

    a) Marka ve modeli ile model yılı.

    b) Rakam veya harflerinin bir kısmı karartılmak suretiyle motor ve şasi numarası.

    c) Plaka numarası.

    ç) Yakıt türü.

    d) Kilometresi.

    e) Satış fiyatı.

    f) Boyalı ve değişen parçaları.

    g) Niteliği belirtilmek suretiyle hasar kaydı.

    ğ) Üzerinde rehin veya haciz gibi şerhlerin bulunup bulunmadığı.

    h) Değişen parça, hasar kaydı, rehin ve haciz gibi bilgilerin ilgili sistemlerden temin edildiği tarih ve saat.

    (3) İkinci el motorlu kara taşıtının elektronik ortamda tanıtılması durumunda ikinci fıkrada belirtilen bilgilere ve yetki belgesi numarasına elektronik ortamda da yer verilir.

    Bu konuda satış sitelerine gerekli tepkimizi yapıp yönetmelikte gerek şartları yerine getirmelerini sağlamalıyız. Hukuki açıdan sorumluluklarını yerine getirmeleri gerekmektedir.

    İKİNCİ EL MOTORLU KARA TAŞITLARININ TİCARETİ HAKKINDA YÖNETMELİK


    Yeni yönetmeliğine göre tüketicilerin hakları nelerdir?

    İkinci el motorlu kara taşıtının tanıtımı

    MADDE 13 – (1) Satışa sunulan ikinci el motorlu kara taşıtının üzerinde kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde taşıta ilişkin tanıtıcı bilgilerin güncel olarak yer aldığı bir tanıtım kartı bulundurulur.

    (2) Tanıtım kartında ikinci el motorlu kara taşıtına ilişkin asgari olarak aşağıdaki bilgilere yer verilir:

    a) Marka ve modeli ile model yılı.

    b) Rakam veya harflerinin bir kısmı karartılmak suretiyle motor ve şasi numarası.

    c) Plaka numarası.

    ç) Yakıt türü.

    d) Kilometresi.

    e) Satış fiyatı.

    f) Boyalı ve değişen parçaları.

    g) Niteliği belirtilmek suretiyle hasar kaydı.

    ğ) Üzerinde rehin veya haciz gibi şerhlerin bulunup bulunmadığı.

    h) Değişen parça, hasar kaydı, rehin ve haciz gibi bilgilerin ilgili sistemlerden temin edildiği tarih ve saat.

    (3) İkinci el motorlu kara taşıtının elektronik ortamda tanıtılması durumunda ikinci fıkrada belirtilen bilgilere ve yetki belgesi numarasına elektronik ortamda da yer verilir.

    Ekspertiz raporu

    MADDE 14 – (1) Yetki belgesine sahip işletme tarafından ikinci el motorlu kara taşıtı satışından hemen önce ekspertiz raporu alınır ve raporun bir nüshası satış esnasında alıcıya teslim edilir. Ekspertiz raporunun ücreti, satış işleminin alıcıdan kaynaklanan bir nedenle gerçekleşmemesi durumunda alıcı, diğer hallerde yetki belgesine sahip işletme tarafından ödenir.

    (2) Ekspertiz raporunda ikinci el motorlu kara taşıtının özellikleri, arıza ve hasar durumu ile kilometre bilgilerine yer verilir.

    (3) Sekiz yaş veya yüz altmış bin kilometrenin üzerindeki ikinci el motorlu kara taşıtları için ekspertiz raporu alınması zorunlu değildir.

    (4) Ekspertiz raporu, Türk Standardları Enstitüsü tarafından belirlenen standarda göre verilen TSE hizmet yeterlilik belgesi bulunan işletmeler tarafından düzenlenir.

    (5) Ekspertiz raporunu düzenleyen kişiler ekspertiz raporundaki bilgilerin taşıtın gerçek durumunu yansıtmamasından sorumludur.

    (6) Bakanlık, ekspertiz raporunda yer verilecek diğer bilgileri, TSE hizmet yeterlilik belgesi verilecek işletmelerde ve bu işletmelerde çalıştırılan kişilerde aranan nitelikleri, ekspertiz raporu düzenleyenlerin sorumluluklarını, hizmet yeterlilik belgesi ile ekspertiz raporu ücretinin üst sınırını ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile üst meslek kuruluşlarının görüşünü alarak belirlemeye yetkilidir.

    Garanti

    MADDE 15 – (1) İkinci el otomobil ve motosikletin motor, şanzıman, tork konvertörü, diferansiyel ve elektrik sistemi, satış tarihinden itibaren üç ay veya beş bin kilometre, ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal eden işletmenin garantisi altındadır. İşletme, garanti kapsamına giren hususları sigorta yaptırmak suretiyle karşılayabilir.

    (2) Birinci fıkrada sayılan parçalarda garanti süresi veya kilometresi içinde meydana gelen arızalar azami otuz iş günü içinde giderilir. Motosikletler için bu süre azami yirmi iş günüdür. Arızanın giderilmesine ilişkin masraflar işletmeye aittir. Bu sürelerin tespitinde taşıt sahibinin işletmeye yazılı başvuru tarihi veya ilgili il müdürlüğüne yazılı başvurusu üzerine il müdürlüğünce işletmeye yapılan bildirim tarihi dikkate alınır. İl müdürlüğüne yapılan başvuruda satış sözleşmesinin bir örneğine yer verilir.

    (3) Garanti süresi veya kilometresi içinde arızalanan otomobil veya motosikletin işletmeye teslim edilmesi halinde işletme tarafından arızalı ikinci el otomobil veya motosikletin teslim alındığına dair bir belge düzenlenir. Bu belgede asgari olarak aşağıdaki bilgilere yer verilir:

    a) İkinci el otomobil veya motosikleti teslim edenin adı, soyadı ve imzası.

    b) İkinci el otomobil veya motosikleti teslim alanın adı, soyadı ve imzası.

    c) İkinci el otomobil veya motosiklete ilişkin şikâyet ve talepler.

    ç) İkinci el otomobil veya motosikletin markası ve modeli.

    d) Arızanın on iş günü içinde giderilememesi halinde, tamirde geçen on iş gününü takip eden üç gün içinde, teslim edilen ikinci el otomobil veya motosiklete benzer özelliklere sahip ücretsiz ikame taşıt tahsis edileceğine dair taahhüt.

    e) İkinci el otomobil veya motosikletin arıza bildirim ve işletmeye teslim tarihi.

    (4) Birinci fıkrada sayılan parçalarda garanti süresi veya kilometresi içinde arıza meydana gelmesi durumunda tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

    (5) İşletmeler birinci fıkrada belirtilenlere ilave garantiler verebilir.

    (6) 7/11/2013 tarihli ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 56 ncı maddesi kapsamında üretici ve ithalatçı garantisi devam eden ikinci el otomobil veya motosikletler hakkında bu madde uygulanmaz.

    (7) Bakanlık, garantiye ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.




  • beyazakbil B kullanıcısına yanıt
    Tanıdıkları ve akrabaları olabilir. Tamam ama bunlar kayıt altına alınacak zaten. Ailecek araba alıp satıyorlarsa maliye tepesine çöker.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu bilgilerin aslında tüm sitelerde şahıslardan ve galerilerden zorlu olarak istenmesi lazım. Yürürlük böyle diyor. Araç satıyorsan yaşı km ne olursa olsun. Tüm bilgileri detaylı vermen lazım artık.

    Kilometresi. Boyalı ve değişen parçaları. Niteliği belirtilmek suretiyle hasar kaydı. Üzerinde rehin veya haciz gibi şerhlerin bulunup bulunmadığı. Değişen parça, hasar kaydı, rehin ve haciz gibi bilgilerin ilgili sistemlerden temin edildiği tarih ve saat.

    Normal satıcıyı geçtim çoğu galerici bu bilgileri ilana koymuyor ama artık koymak zorunda koymayanları şikayet edelim. İlanda bu bilgileri paylaşması yasal zorunluluk artık. Öyle üstün körü bilgi ile geçiştiremez.

    (3) İkinci el motorlu kara taşıtının elektronik ortamda tanıtılması durumunda ikinci fıkrada belirtilen bilgilere ve yetki belgesi numarasına elektronik ortamda da yer verilir.
  • Kısaca galericilere geçmiş olsun ben öyle anladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Red_devil33 -- 15 Şubat 2018; 13:21:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galeriden araba alacak kadar salak olursanız (Misal: Ben), garanti de olsa kazığı yersiniz.

  • normal vatandaşı ilgilendirmiyor yıllık 3den fazla(2-3 birşeydi) araç alımı satımı yapan kişileri kapsıyor. bireysel seni beni kapsamıyor.
  • Benim anladığım 2. el araç satışından para kazanan bunu ticaretini yapan kişi ve şirketler burada bahsi geçen. Yani galericiler ve diğer 2. satış yapan firmalar. Şahısların sattığı araçlarda böyle bir durum olacağını sanmıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.