Şimdi Ara

astra 1.5 122 hp dizel motor PSA nın değil mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
9.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gm psa anlaşmasi farkli.Oyle aldim herseyi degistirdim yok.Bu platformlar teknolojiler belli bir uretim adedi kullanilmasi ile rantabl olmakta.Olcek ekonomisinin altinda uretimler zarar yazacagindan motorlarda,sanzimanlarda belli bir asama6a kadar gm in uretimi olacak.

    Ama grandland x gibi tamamen yeni modellerde guncel psa urun ve teknolojileri opel markasi altinda kullanilabilmektedir.
  • 1968 cc derken 2.0 üniteyi kast ettiniz sanırım.

    100 hp bir araba isteyen için hacmin getirdiği vergi dezavantajı haricinde hiç bir probleminin olmadığını düşünüyorum. 250 nm ama 1.6 ünitelere göre fazlasıyla tepkisel ve turbo gecikmesinin az olduğu bir motor.

    vw nin 2.0 litre dizel motorları 1.6 larından kat kat kalitelidir. ki zaten ea288 isimli 2 litre motor hacimli motorların güç aralığı 102-240 PS arası. yani aynı 2 litreden 240 ps 500 nm de alınabiliyor.
  • SHIHAD kullanıcısına yanıt
    Hayır eski 1.6 cdti değil
    Eski 2.0 cdti 210 HP nin kırpılmış hali
  • bianconera kullanıcısına yanıt
    J kasa astra 1.5 ton du
    K kasa hafifledi
    Hatta şu an kullandığım insignia grand sport 1.5 ton var yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Keiichi Tsuchiya

    1968 cc derken 2.0 üniteyi kast ettiniz sanırım.

    100 hp bir araba isteyen için hacmin getirdiği vergi dezavantajı haricinde hiç bir probleminin olmadığını düşünüyorum. 250 nm ama 1.6 ünitelere göre fazlasıyla tepkisel ve turbo gecikmesinin az olduğu bir motor.

    vw nin 2.0 litre dizel motorları 1.6 larından kat kat kalitelidir. ki zaten ea288 isimli 2 litre motor hacimli motorların güç aralığı 102-240 PS arası. yani aynı 2 litreden 240 ps 500 nm de alınabiliyor.
    Ben özellikle üyenin VW'nin dizel motor geliştirme konusunda geri kaldığını desteklemek mahiyetinde söyledim. Sizin ifade ettiğiniz gibi 240 ps 500 nm (ki torq dehşet) ile 102 hp 250 nm torqu aynı motorla geçiştirmek üyenin dizel geliştirme kısırlığını ima ettiği yorumu desteklemiyor mu? Bilgim kadarıyla Arteon 2.0 (bi-tdi yanlış biliyor olabilirim yanlışsam düzeltin) bu motoru kullanıyor. Caddy nire 2.0 Arteon nire?




  • bianconera kullanıcısına yanıt
    Bizzat kullandığım bir araç.

    Boş ağırlığı 1200 kilo.
    Motor arabayı çok rahat kaldırıyor. Koltuğa yapışıyorsun.
    Katolog hızı 205 km. Ben arabada 210 gördüm. Zorlanmadı.

    120 de 1500 140 da 2000 170 de 2500 civarında.

    Tam bir ekonomi canavarı. 2,3,4,5. Vites aralıkları çok kısa. Ortalama 2500 devirde vites değiştiriyor. 6,7,8 ve 9 uzun vites aralığına sahip.

    Araba 1. Viteste kalkmıyor. Manuel veya otomatik fark etmiyor.

    3 silindir diye titreşim vs de öyle deli gibi yok. Rolantide beklerken masaj koltukları gibi masaj yapmıyor araç. Sadece ilk calismada titreşim var.

    0-100 10.2 sn idi yanlış hatırlamıyorsam.

    1.6 136 bg gibi değil tabiki.

    Ama öyle arabayı kaldırma yurutmeme gibi nazlı hizlanayim derdi falan yok. Sollamalarda falan kick down yaparak çok rahat sollayabilirsin.

    Araç ben gitmem demiyor yani.
  • Problem yumagi 1.6 cdti in kalkmasi iyi olmus. 40k kmde ilk calismada sangir sangir zincir ve itici sesi gelen motor mu olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke

    Hayır eski 1.6 cdti değil
    Eski 2.0 cdti 210 HP nin kırpılmış hali
    2.0 cdti motor ile alakası yok o fiat ile ortak bir motordu.
    Bu ise gm nin yeni çıkardığı motor ailesinden. Tıpkı bmw gibi 3,4 ve 6 silindirli versiyonları var. 6 silindir olan chevrolet silverado gibi kamyonetlerde, 4 silindir olan cadillac xt4 ve opel insigniada, 3 silindirli olan da astrada kullanılıyor.
    Eski 2.0 cdti motor 1956 cc idi yeni 2.0 motor 1995 cc oradan bile belli zaten alakasız oldukları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eoudoxias

    Bizzat kullandığım bir araç.

    Boş ağırlığı 1200 kilo.
    Motor arabayı çok rahat kaldırıyor. Koltuğa yapışıyorsun.
    Katolog hızı 205 km. Ben arabada 210 gördüm. Zorlanmadı.

    120 de 1500 140 da 2000 170 de 2500 civarında.

    Tam bir ekonomi canavarı. 2,3,4,5. Vites aralıkları çok kısa. Ortalama 2500 devirde vites değiştiriyor. 6,7,8 ve 9 uzun vites aralığına sahip.

    Araba 1. Viteste kalkmıyor. Manuel veya otomatik fark etmiyor.

    3 silindir diye titreşim vs de öyle deli gibi yok. Rolantide beklerken masaj koltukları gibi masaj yapmıyor araç. Sadece ilk calismada titreşim var.

    0-100 10.2 sn idi yanlış hatırlamıyorsam.

    1.6 136 bg gibi değil tabiki.

    Ama öyle arabayı kaldırma yurutmeme gibi nazlı hizlanayim derdi falan yok. Sollamalarda falan kick down yaparak çok rahat sollayabilirsin.

    Araç ben gitmem demiyor yani.
    Araç hakkında biraz bilgi verir misiniz? Sitede kullanıcı yorumu bulamadım.




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    1.4 t sorun yumağı olabilir ama 1.6 cdti sıhhatli bir motor olarak biliyorum
  • Doğrudur
    Ben 1.6 Cdti ile alakası olmadığını biliyordum o motor emisyon konusunda sıkıntılı günümüz için
    Ama insignia da kullanılan 2,0 210 HP lik motor sizin Fiat ile ortak dediğiniz
    o motor komple kalktı o zaman
    Çünkü insignia da yeni 2,0 dizel 174 HP
    Bilgilere ulaşamıyorumki bilemiyorum böyle görünce de 2,0 210hp olan motor emisyondan ötürü güncellenip 174 HP ye düştü diye düşünüyor insan
    Ancak astra ve İnsignia da psa ile alakalı herhangi bir motor vs yok araştırdığım kadarıyla
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Problem yumağı dediğiniz motoru 230 bin km kullandım toplamda hala kullanıyorum
    Partikül dışında sıkıntı yaşamadım
    Benim beğendiğim bir motor
    Öyle kronik bir problem de duymadım
  • Cruze üretimi durdurulmadan önce, dizel versiyonunda bu şanzıman kullanıldı, zaten şanzımanın en büyük müşterisi FCA grubuydu, ilk problemleri JEEP modelleri çekti, zamanla düzeltildi sorunlar ancak, şanzıman tam otomatik değil.

    Haliyle DSG vakası yaratması hala muhtemel,

    Şanzımanın üreticisi ZF, modeli ise:ZF 9HP, maks. tork: 480NM

    Fiyat-Performans olarak benim de aklımı çelsede sanırım şanzımanın İstanbul üzerinde uzun kullanımını görmeden pek yanaşmayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi galatyan -- 10 Mayıs 2020; 22:39:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke

    Problem yumağı dediğiniz motoru 230 bin km kullandım toplamda hala kullanıyorum
    Partikül dışında sıkıntı yaşamadım
    Benim beğendiğim bir motor
    Öyle kronik bir problem de duymadım
    10 dk lik bekleme sonrasinda yada soguk motoru calistirinca zincir sesi gelmiyor mu? Sirkette 4 tane var, 40k km ile 100k km arasinda. Hepsini calistirinca biryeri kopacak gibi ses geliyor.
    2 tanesi 35k km civarinda turbo mili kirdi.
    100 k olanlarinda dpf ile ugrastik, birisini iptal ettik illalah ettirdi, digerini hallettik temizlik bilmemne ile.
    Motora sadece piston segman gozuyle bakmayin bir butun olarak gorun. Bahsettigim problemleri opel forumlarinda arastirin goreceksiniz.
    Opel motor isini beceremedi, beceremeyecekti psa el atti. Yoksa adamlar neden kendi motorlarini uyarlayip para harcasinlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke

    Doğrudur
    Ben 1.6 Cdti ile alakası olmadığını biliyordum o motor emisyon konusunda sıkıntılı günümüz için
    Ama insignia da kullanılan 2,0 210 HP lik motor sizin Fiat ile ortak dediğiniz
    o motor komple kalktı o zaman
    Çünkü insignia da yeni 2,0 dizel 174 HP
    Bilgilere ulaşamıyorumki bilemiyorum böyle görünce de 2,0 210hp olan motor emisyondan ötürü güncellenip 174 HP ye düştü diye düşünüyor insan
    Ancak astra ve İnsignia da psa ile alakalı herhangi bir motor vs yok araştırdığım kadarıyla
    Evet fiat temelli 1956cc motor artık kullanılmıyor opel modellerinde.
    Aslında 1.6 cdti motorun sıkıntısı emisyon değil bence çok da başarılı bir motor ama gm avrupa pazarındaki tek markası olan opeli kaybedince ve sattığı pazarlardan hiçbirinde dizel motorlar ön planda olmayınca dizel modellere yatırım yapmayı durdurdu. Büyük pikaplara takmak üzere 6 silindirli dizel geliştirdi onun silindirlerini çıkararak günü kurtarmaya çalışıyor. Astra ve insignianın kasa değişince üretimden kalkacak bu motorlar da.
    Astra ve insignia hala gm platformunda olduğu için kasa değiştirene kadar psa motor şanzımanı kullanmayacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: galatyan

    Cruze üretimi durdurulmadan önce, dizel versiyonunda bu şanzıman kullanıldı, zaten şanzımanın en büyük müşterisi FCA grubuydu, ilk problemleri JEEP modelleri çekti, zamanla düzeltildi sorunlar ancak, şanzıman tam otomatik değil.

    Haliyle DSG vakası yaratması hala muhtemel,

    Şanzımanın üreticisi ZF, modeli ise:ZF 9HP, maks. tork: 480NM

    Fiyat-Performans olarak benim de aklımı çelsede sanırım şanzımanın İstanbul üzerinde uzun kullanımını görmeden pek yanaşmayacağım.
    ZF-8HP (arkadan çekişli) ve ZF-9HP (önden çekişli) araçlar için üretilen tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar diye biliyordum. Yanlış mı biliyorum??




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Fısıldayan dizel lakabı ile çıktı . Sizin şahit olduğunuzda bir sorun vardir hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fredd_35

    ZF-8HP (arkadan çekişli) ve ZF-9HP (önden çekişli) araçlar için üretilen tork konvertörlü tam otomatik şanzımanlar diye biliyordum. Yanlış mı biliyorum??

    Alıntıları Göster
    Doğru, ZF resmi websitesinde yazan bilgi bu, ancak şanzımanın bilinen problemleri, birebir yarı-otomatik şanzıman problemleri.
    Temel sebebi de ZF-8HP temel alması.

    Ayrıca bazı arkadaşlar yazmış, 1.vitesin kullanılamadığını,
    JEEP modellerinde kullanılabiliyordu,ancak yaşanan problemlerden dolayı(ısı dolasıyla kenara çekme uyarısı vb.), arabalar geri çağrıldı ve yazılım güncellemesiyle, 1.vites teorik olarak kaldırıldı.

    ZF-9HP olarak satılsa da ZF-8HP olarak kullanılan bir şanzımana dönüştü haliyle.

    ZF-8HP ile arasındaki fark ise, çekiş. Bunu yazmışsınız ancak ZF-9H sadece önden çeker değil, ilk serisi Dört ileriydi ve hala dört ileri olarakta kullanılmakta ancak ZF-8HP sadece arkadan itişliydi, haliyle fark burada başlıyor.

    ZF-8HP ile ilgili olaraksa mevcut BMW servis şikayetleri mevcut, bu yüzden ben beklemeyi daha mantıklı buldum, yoksa 198 bin liraya, bu kalitede ve bu donanımda başka bir arabayı tercih etmem. 2007 senesinden beri, Opel ve Chevrolet dışında hiçbir marka araba satın almadım, ancak bazı üretimlerin sorunlu olduğu ve zamanla düzeldiği bir gerçek.

    Ayrıca finansal açıdan, Aisin(AWF8F35) yerine ZF kullanılmasının temel sebebi de 9HP kodlu şanzımanın geçmişi, bunlar onu daha uygun hale getiriyor.
    Bu konu içinde başka bir örnek daha vereyim, VW, Amerika Birleşik Devletlerinde Jetta,Atlas ve Tiguan modellerinde DSG şanzıman yerine Aisin AWF8F35 kodlu, bizim Peugeout EAT8 olarak bildiğimiz şanzımanla satış yapıyor, DSG kendi üretimi ve daha ucuz olmasına rağmen, Amerika pazarı için daha güvenilir bir şanzıman seçmesinin sebebi de geçmişte adının yeterince lekelenmesi. Yarı-Otomatik şanzıman kullanıp, riskini artırmak istemiyor ve daha fazla para harcayıp Aisin üretimi bir şanzıman kullanıyor. Opel ise tersini yapıyor, PSA birleşmesi olana kadar Opel sattığı her arabadan ortalama 500 Euro'ya kadar zarar etmişti, Ancak anlaşma sonrası bu veriyi düzeltti ve artık zarar yerine kar ediyor.

    Yeni gelecek kasayla zaten Aisin şanzımanlarına geçeceklerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: galatyan

    Doğru, ZF resmi websitesinde yazan bilgi bu, ancak şanzımanın bilinen problemleri, birebir yarı-otomatik şanzıman problemleri.
    Temel sebebi de ZF-8HP temel alması.

    Ayrıca bazı arkadaşlar yazmış, 1.vitesin kullanılamadığını,
    JEEP modellerinde kullanılabiliyordu,ancak yaşanan problemlerden dolayı(ısı dolasıyla kenara çekme uyarısı vb.), arabalar geri çağrıldı ve yazılım güncellemesiyle, 1.vites teorik olarak kaldırıldı.

    ZF-9HP olarak satılsa da ZF-8HP olarak kullanılan bir şanzımana dönüştü haliyle.

    ZF-8HP ile arasındaki fark ise, çekiş. Bunu yazmışsınız ancak ZF-9H sadece önden çeker değil, ilk serisi Dört ileriydi ve hala dört ileri olarakta kullanılmakta ancak ZF-8HP sadece arkadan itişliydi, haliyle fark burada başlıyor.

    ZF-8HP ile ilgili olaraksa mevcut BMW servis şikayetleri mevcut, bu yüzden ben beklemeyi daha mantıklı buldum, yoksa 198 bin liraya, bu kalitede ve bu donanımda başka bir arabayı tercih etmem. 2007 senesinden beri, Opel ve Chevrolet dışında hiçbir marka araba satın almadım, ancak bazı üretimlerin sorunlu olduğu ve zamanla düzeldiği bir gerçek.

    Ayrıca finansal açıdan, Aisin(AWF8F35) yerine ZF kullanılmasının temel sebebi de 9HP kodlu şanzımanın geçmişi, bunlar onu daha uygun hale getiriyor.
    Bu konu içinde başka bir örnek daha vereyim, VW, Amerika Birleşik Devletlerinde Jetta,Atlas ve Tiguan modellerinde DSG şanzıman yerine Aisin AWF8F35 kodlu, bizim Peugeout EAT8 olarak bildiğimiz şanzımanla satış yapıyor, DSG kendi üretimi ve daha ucuz olmasına rağmen, Amerika pazarı için daha güvenilir bir şanzıman seçmesinin sebebi de geçmişte adının yeterince lekelenmesi. Yarı-Otomatik şanzıman kullanıp, riskini artırmak istemiyor ve daha fazla para harcayıp Aisin üretimi bir şanzıman kullanıyor. Opel ise tersini yapıyor, PSA birleşmesi olana kadar Opel sattığı her arabadan ortalama 500 Euro'ya kadar zarar etmişti, Ancak anlaşma sonrası bu veriyi düzeltti ve artık zarar yerine kar ediyor.

    Yeni gelecek kasayla zaten Aisin şanzımanlarına geçeceklerdir.

    Alıntıları Göster
    Bilgi için teşekkürler. Yarı otomatik viteslerin sıkıntılarını yaşamak istemediğim için ZF8 ve 9 tam otomatik diye bu şanzımanlara sahip araçlar bana güzel bir seçenek olarak geliyordu. Benim araçtaki (Pug 3008 Prime edition 1.5 hdi EAT8 ) Aisin (AWF8F35) şanzımanda bir sıkıntı duydunuz mu??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    10 dk lik bekleme sonrasinda yada soguk motoru calistirinca zincir sesi gelmiyor mu? Sirkette 4 tane var, 40k km ile 100k km arasinda. Hepsini calistirinca biryeri kopacak gibi ses geliyor.
    2 tanesi 35k km civarinda turbo mili kirdi.
    100 k olanlarinda dpf ile ugrastik, birisini iptal ettik illalah ettirdi, digerini hallettik temizlik bilmemne ile.
    Motora sadece piston segman gozuyle bakmayin bir butun olarak gorun. Bahsettigim problemleri opel forumlarinda arastirin goreceksiniz.
    Opel motor isini beceremedi, beceremeyecekti psa el atti. Yoksa adamlar neden kendi motorlarini uyarlayip para harcasinlar?

    Alıntıları Göster
    Yaşanan bütün problemlerin sebebi yanlış yağ kullanımı. Ancak bunun suçlusu da, yetkili servisler. Servis dolumu olarak kullanılan GM yağı, birçok kişiyi mağdur etti, etmeye de devam ediyor.

    DPF ve EGR zaten bütün dizellerin baş ağrısı.

    Onun dışında 1.6 CDTI biraz erken yağ değişimiyle uzun yıllar gidecek en sağlam motorlardan biriydi.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.