Şimdi Ara

Astra H 1.6 115 HP (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
691
Cevap
26
Favori
140.792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALONSO_06

    @thisrock

    teşekkürler faydalı bilgiler gerçekten. bir çoğunu bilerek yapıyoruz trafikte mecbur. çok yakacağını bile bile

    bu arada arkadaşlar an itibari ile 9.5 L. ortalamayı tutturmuş bulunmaktayım. ortalama hız 25 km/h. ve aracım daha 300 km.de... 1500-2000 km yaptıktan sonra 8.5-9 L. değerlerini yakalayacağımı umuyorum

    edit: harf hatası

    Alıntıları Göster
    GUNCEL




  • arkadaşlar benim merak ettiğim astralarda 1.6 115 hp motorlar ilk olarak kaç yılında kullanılmaya başlandı cevaplarsanız çok memnun olacağım. ilk 1.6 astra h serisi 105 hp değilmiydi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dream_mach86

    arkadaşlar benim merak ettiğim astralarda 1.6 115 hp motorlar ilk olarak kaç yılında kullanılmaya başlandı cevaplarsanız çok memnun olacağım. ilk 1.6 astra h serisi 105 hp değilmiydi?
    evet ilk seriler 105 hp idi. sanırsam 2007 sonrası 115 oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FightF0RFreedom

    evet ilk seriler 105 hp idi. sanırsam 2007 sonrası 115 oldu.

    Alıntıları Göster
    balerefone'un dediği gibi 2007 yılında Astra H makyajlandı. Makyajla birlikte Z16XEP kodlu 105hplik motorun yerini Z16XER kodlu 115hplik motor aldı.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    balerefone'un dediği gibi 2007 yılında Astra H makyajlandı. Makyajla birlikte Z16XEP kodlu 105hplik motorun yerini Z16XER kodlu 115hplik motor aldı.

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim 2006 nın 2. yarısında çıkan astra H ler için fabrikasyon koduna bakmak gerekiyor öyleyse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983

    balerefone'un dediği gibi 2007 yılında Astra H makyajlandı. Makyajla birlikte Z16XEP kodlu 105hplik motorun yerini Z16XER kodlu 115hplik motor aldı.

    Saygılar.


    Bu bilgiye ek olarak; 2011 model astra H araçlarda motor kodu A16XER olmuştur. Yine 1.6 115 hp.lik motordur, ancak EGR valfi yoktur bu motorlarda. EGR valfi nedir derseniz, önceki motorlarda astraların karın ağrısı olan ve her yıl değiştirmek zorunda kaldığınız, bir sürü arıza kodu almanıza neden olan bir parçadır. Çoğu kullanıcı 1-2 değişimden sonra EGR valfini iptal etme yoluna gitmiştir. A16XER kodlu motora ne zaman geçildi bilmiyorum ama şu an bütün sıfır astra H'ler A16XER motorludur. EGR valfi sorunu yoktur ve duyduğuma göre opelin şu ana kadar ürettiği en sorunsuz motordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALONSO_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983

    balerefone'un dediği gibi 2007 yılında Astra H makyajlandı. Makyajla birlikte Z16XEP kodlu 105hplik motorun yerini Z16XER kodlu 115hplik motor aldı.

    Saygılar.


    Bu bilgiye ek olarak; 2011 model astra H araçlarda motor kodu A16XER olmuştur. Yine 1.6 115 hp.lik motordur, ancak EGR valfi yoktur bu motorlarda. EGR valfi nedir derseniz, önceki motorlarda astraların karın ağrısı olan ve her yıl değiştirmek zorunda kaldığınız, bir sürü arıza kodu almanıza neden olan bir parçadır. Çoğu kullanıcı 1-2 değişimden sonra EGR valfini iptal etme yoluna gitmiştir. A16XER kodlu motora ne zaman geçildi bilmiyorum ama şu an bütün sıfır astra H'ler A16XER motorludur. EGR valfi sorunu yoktur ve duyduğuma göre opelin şu ana kadar ürettiği en sorunsuz motordur.


    Z16XER ve A16XER sırasıyla 2007 ve 2008 yıllarında çıktı diye biliyorum. Benim bildiğim kadarıyla ikisinde de yok EGR. Z16XER EuroIV, A16XER EuroV normlarına uygun. A16XER motorun EuroV olabilmesi için küçük farklar varmış aralarında ama ben de tam bilmiyorum. Bilen birisi açıklarsa sevinirim.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALONSO_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983

    balerefone'un dediği gibi 2007 yılında Astra H makyajlandı. Makyajla birlikte Z16XEP kodlu 105hplik motorun yerini Z16XER kodlu 115hplik motor aldı.

    Saygılar.


    Bu bilgiye ek olarak; 2011 model astra H araçlarda motor kodu A16XER olmuştur. Yine 1.6 115 hp.lik motordur, ancak EGR valfi yoktur bu motorlarda. EGR valfi nedir derseniz, önceki motorlarda astraların karın ağrısı olan ve her yıl değiştirmek zorunda kaldığınız, bir sürü arıza kodu almanıza neden olan bir parçadır. Çoğu kullanıcı 1-2 değişimden sonra EGR valfini iptal etme yoluna gitmiştir. A16XER kodlu motora ne zaman geçildi bilmiyorum ama şu an bütün sıfır astra H'ler A16XER motorludur. EGR valfi sorunu yoktur ve duyduğuma göre opelin şu ana kadar ürettiği en sorunsuz motordur.


    Z16XER ve A16XER sırasıyla 2007 ve 2008 yıllarında çıktı diye biliyorum. Benim bildiğim kadarıyla ikisinde de yok EGR. Z16XER EuroIV, A16XER EuroV normlarına uygun. A16XER motorun EuroV olabilmesi için küçük farklar varmış aralarında ama ben de tam bilmiyorum. Bilen birisi açıklarsa sevinirim.

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Z serisinde var EGR bildiğim kadarıyla. Bunun dışında CO emisyonunun azaltılması, performans ve yakıt tasarrufu için bir dizi değişiklik de yapıldı. Ancak detayları ben de bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALONSO_06

    Z serisinde var EGR bildiğim kadarıyla. Bunun dışında CO emisyonunun azaltılması, performans ve yakıt tasarrufu için bir dizi değişiklik de yapıldı. Ancak detayları ben de bilmiyorum.


    Bildiğim kadarını biraz daha açayım. Z16XER motorunda Z16XEP(105HP twinport) olan motora göre iki önemli değişiklik oldu, sürekli değişken süpap zamanlaması ve değişken emme sistemi. Sürekli değişken supap zamanlaması sistemi de çalışma fazlarından birinde EGR valfin yaptığı işi yapıyor, bu yüzden EGR valf kullanılmasına gerek kalmıyor. Yanlışım varsa bilenlerin yorumlarını bekliyorum.

    Z16XER ve A16XER arasındaki güncellemeyle ilgili bir yerde yağ pompasının daha az enerji tükettiği vs gibi bir şey yazmıştı bir arkadaş. Ama sanırım o da tüm detayları bilmiyordu, birilerinden duymuştu. Bu farkı ben de tam olarak bilemiyorum.

    Not: Z serisi motorların Euro 4, A serisinin Euro 5, X serisinin Euro 3 gibi anlamları olduğunu okumuştum bir yerde ama bu bilgiden de emin değilim.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 12 Temmuz 2011; 23:47:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALONSO_06

    Z serisinde var EGR bildiğim kadarıyla. Bunun dışında CO emisyonunun azaltılması, performans ve yakıt tasarrufu için bir dizi değişiklik de yapıldı. Ancak detayları ben de bilmiyorum.


    Bildiğim kadarını biraz daha açayım. Z16XER motorunda Z16XEP(105HP twinport) olan motora göre iki önemli değişiklik oldu, sürekli değişken süpap zamanlaması ve değişken emme sistemi. Sürekli değişken supap zamanlaması sistemi de çalışma fazlarından birinde EGR valfin yaptığı işi yapıyor, bu yüzden EGR valf kullanılmasına gerek kalmıyor. Yanlışım varsa bilenlerin yorumlarını bekliyorum.

    Z16XER ve A16XER arasındaki güncellemeyle ilgili bir yerde yağ pompasının daha az enerji tükettiği vs gibi bir şey yazmıştı bir arkadaş. Ama sanırım o da tüm detayları bilmiyordu, birilerinden duymuştu. Bu farkı ben de tam olarak bilemiyorum.

    Not: Z serisi motorların Euro 4, A serisinin Euro 5, X serisinin Euro 3 gibi anlamları olduğunu okumuştum bir yerde ama bu bilgiden de emin değilim.

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    bildiğim kadarıyla 105 hp motorlara toyotalarda olduğu gibi değişken zamanlı sübap ayar sistemi ( vvti )eklenmesi ile 10 hp lik bir güç artışı sağlanmıştır buda 115 hp gücündeki motoru oluşturuyor . A serisi ile Z serisi arasındaki temel farklılık ise ( yanlış biliyorsam düzeltin ) egzoz emisyonundaki NOx değerini düşürmek için ve yanmayı iyileştirmek için emiş portunun geometrik şekli değiştirilmiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dream_mach86

    bildiğim kadarıyla 105 hp motorlara toyotalarda olduğu gibi değişken zamanlı sübap ayar sistemi ( vvti )eklenmesi ile 10 hp lik bir güç artışı sağlanmıştır buda 115 hp gücündeki motoru oluşturuyor . A serisi ile Z serisi arasındaki temel farklılık ise ( yanlış biliyorsam düzeltin ) egzoz emisyonundaki NOx değerini düşürmek için ve yanmayı iyileştirmek için emiş portunun geometrik şekli değiştirilmiştir.

    Alıntıları Göster
    benıde lısteye ekleyebılırsınız .. 34500 e aldım herkese hayırlı olsun!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cibuti40

    benıde lısteye ekleyebılırsınız .. 34500 e aldım herkese hayırlı olsun!
    Hoşgelmişsiniz, hayırlı olsun. Kazasız, belasız sürersiniz inşallah.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kensai-X

    quote:

    Orijinalden alıntı: cibuti40

    benıde lısteye ekleyebılırsınız .. 34500 e aldım herkese hayırlı olsun!
    Hoşgelmişsiniz, hayırlı olsun. Kazasız, belasız sürersiniz inşallah.

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    slm arkadaşlar cumartesi günü 2011 1.6 16v astra 3 clasıc h gümüş gri aracımı teslim almış bulunmaktayım 34.250tl ye aldım aracı benide listeye eklerseniz sevinirim.bu arada astra forumu çok karışık pek gelen gidende yok heralde bu başlık altındamı toplanılıyor yoksa başka yerdemi bilgilendirirseniz sevinirim saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tt059

    slm arkadaşlar cumartesi günü 2011 1.6 16v astra 3 clasıc h gümüş gri aracımı teslim almış bulunmaktayım 34.250tl ye aldım aracı benide listeye eklerseniz sevinirim.bu arada astra forumu çok karışık pek gelen gidende yok heralde bu başlık altındamı toplanılıyor yoksa başka yerdemi bilgilendirirseniz sevinirim saygılar..

    Alıntıları Göster
    bide araca alışamadım sanırım yokuş çıkarken yavaşlıyorum 2.viteste araç çıkmıyor duruyor sanki 1. vitese atıyorum zor kalkıyor falan yükleniyorum gaza öyle gidiyor.bende 2001 clio vardı onunla 2. viteste tıkır tıkır çıkıyordum aynı yokuşu yardımcı olursanız sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tt059

    bide araca alışamadım sanırım yokuş çıkarken yavaşlıyorum 2.viteste araç çıkmıyor duruyor sanki 1. vitese atıyorum zor kalkıyor falan yükleniyorum gaza öyle gidiyor.bende 2001 clio vardı onunla 2. viteste tıkır tıkır çıkıyordum aynı yokuşu yardımcı olursanız sevinirim

    Alıntıları Göster
    hangı bayıden aldınız belırtebılır mısınız ? ben ankara opal dan almıstım!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cibuti40

    hangı bayıden aldınız belırtebılır mısınız ? ben ankara opal dan almıstım!


    dostum edirne keşan opel kale bayiinden aldım aracı.kimse indirim yapmadı tek orası yaptı indirimi.kaskoyuda onlara yaptırdım avivasa full 850tl 12 taksit
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tt059

    quote:

    Orijinalden alıntı: cibuti40

    hangı bayıden aldınız belırtebılır mısınız ? ben ankara opal dan almıstım!


    dostum edirne keşan opel kale bayiinden aldım aracı.kimse indirim yapmadı tek orası yaptı indirimi.kaskoyuda onlara yaptırdım avivasa full 850tl 12 taksit

    Alıntıları Göster
    bende yeni aldım 700kmde, 1.6 sedan aracım, devamlı yaptığım izmir -soma arası tiguan aracımla ortalamam 8.4 iken astrada 6.9lt/100km,
    bu aracın kronik sorunu var mı bildiğiniz dikkat etmemiz gereken, mesela aldığım andan itibaren olan 3 yerde ses tespit ettim birisi tavandaki ışıkların olduğu büyük bir kapak var orası tıkırdıyordu, söküp altını ducktape ile bantladım , dişli asfaltta tekrar bakıcam, ikincisi pedalların üstündeki alanda göğüsün altında boydan boya bir kapak var o kasislerde sallanıp tıkırdıyordu, onu da ducktape ile sabitledim ses kesildi, üçüncüsü ise sol arka kapı kolundan dişli asfaltta cızırtı gibi bir ses geliyor , kolu tutunca geçiyor, o sesi nasıl kesicem düşünüyorum, hafif bir lubrikan madde ile ses kesilir gibi geldi sanki,....

    bir de benim cc ile ilgili problemim var, arac bir hızlanıp bir yavaşlıyor, ve 110'a sabitleyip ışıklarda durduğumda ve tekrar hareket edince , restore tuşuna bastığımda bu sefer hızı 90a sabitliyor anlayamadım hala nasıl böyle bir şey olabilir?
    aracınıza lpg takıyormusunuz, takıyorsanız dikkat edilmesi gereken bir husus var mı bu araca özel?




  • Merhaba Arkadaslar. Ben bugün itibariyle 7600 km. yi buldum. 9 ay icin biraz cok galiba.. Neyse ilk 7500 km' de yag degisimi sart ya da iyi olur diye bi sey hatirliyorum, var mi bilgisi olan ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.f. diri

    Merhaba Arkadaslar. Ben bugün itibariyle 7600 km. yi buldum. 9 ay icin biraz cok galiba.. Neyse ilk 7500 km' de yag degisimi sart ya da iyi olur diye bi sey hatirliyorum, var mi bilgisi olan ?


    10000de veya ilk seferinde 5000inde değiştirin diyen bile var. Ama herşeyden öncesi her motor aynı değil. Bana servis 15000 veya 1 yıl dedi sonuçta bakım için. Sadece 7500de bir yağ kontrolü yapalım hani motorda bir sıkıntı varsa erkenden anlamak için dedi. Onu da kendim yapıyorum zaten. Siz yağını düzenli kontrol edin bence, bakımda değiştirirler.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guray1981


    quote:

    Orijinalden alıntı: m.f. diri


    quote:

    Orijinalden alıntı: guray1981

    1.6 115 hp easytronic astra hb 1.5 aylık... 2500km...
    aldığımdan beri hiç sıfırlamadığım bc2 ---->8.4... son benzinden itibaren takip ettiğim bc1 ---->8.9...


    sakin ve trafiksiz bir yerde kullanıyorsunuz galiba. yada sehirlerarası mı.?


    yaptığım 2500km yolun 800'ü şehirlerarası, 1700'ü ise şehiriçi...
    istanbul'da yaşıyorum ve şişli-mecidiyeköy-aksaray-fatih gibi değişik yerlerde trafikteyim...
    üstelik trafiğin en yoğun olduğu zamanlarda araç kullanıyorum... işe gidiş ve çıkış saatleri gibi...
    3-4 defa 1.5 saatte işten eve dönmüşlüğüm vardır... e-5'te takılıp kalmışlığım çoktur...
    ortalama süratim şimdiye kadar 22km/saat düşünün... :)
    şu ana kadar 2460km yol yapmışım, toplam 210lt benzin yakmış...
    yaklaşık 4 depo... bu da 1 depoyla yaklaşık 615km'ye denk geliyor...




    enteresan..!
    ben de tamamen İstanbul şehiriçinde kullanıyorum ve ortalama süratim 19 km/h. araç manuel 1.3 dizel ve 8500 km de.
    hiç sıfırlamadığım bc2 ye göre ortalama tüketimim ise 7,8 lt/100km.
    yol bilgisayarının al dediği ile fiilen aldığım yakıt miktarı neredeyse milimine kadar tutmakta.
    ben depoyu hiçbir zaman yarıdan aşağıya indirmem, tam yarıya geldiğinde yakıt alırım ve son fiyatları ile 100 tl civarı tutar. depo yarıya geldiğinde ve ben 100 tl lik yakıt aldığımda da gittiğim km genelde 300 km civarlarında olur.
    enteresan dememin sebebi şu: bu araçtan önceki aracım 2008 model Astra H 1.6(115 bg) benzinli manueldi. aynı güzergah ve ortalama hızlarda kullandığımda yakıt tüketimi ortalamam 10,5 - 11,0 lt/100km olurdu.
    sizin bahsettiğiniz ortalama hızda ise(22 km/h) 10 lt civarında olurdu.
    8,4 - 8,9 lt/100 km ortalama tüketimi, 22 km/h ortalama hız ile tutturuyorsanız? sadece "çok iyi" diyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 7 Ağustos 2011; 4:09:09 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.