Merhaba. Ben gecen yıl vatan bilgisayardan yukarıda belirttiğim asus n550jv notebook aldım. Ancak aldığım günden beri bilgisayarın sorunları bitmedi. Ve şimdi bilgisayardaki bu hataların donanımsal mı yoksa yazılımsal mı olduğuna bir türlü öğrenemedim. Bilgisayarı da Asus servisine götürmekte de biraz cekingenim cünkü cihazı sorduğumda garantisi bozulacak dedikleri halde ssd ile yükseltmiştim. Zaten bilgisayarı vatan bilgisayardan almak başlı başına bir hataydı. Neyse bilgisayarın sorunlarını liste halinde sayacak olursam:
- Bazen bilgisayarı uyku moduna alıp daha sonra tekrar actığımda sanki bilgisayar kapatmışım gibi en baştan acılıyor. Ancak dosyalarım ve acık tüm programlarım hala yerli yerinde kalıyor.
- Bazen bilgisayarın fanları gerektiğinde hızlanmıyor, ancak oturum acıp kapadığımda hızlanıyor. Örneğin Farcry 3 actığımda hızlanmayan fanlar yüzünden en sonunda tüm pc ısınıyor ve sorun oturum acıp kapadığımda cözülüyor. bazen bu durum normal kullanımda da oluyor.
- Arada bir bilgisayar ç tuşuna basmıyor basınca iki kere dıt sesi cıkarıyor.
- Bazen Bilgisayar aşırı derecede kasıp kapanmıyor kapata bastığımda öylece siyah ekranda kalıyor.
- Wi-Fi'de sorun yok ancak bluetooth calışmıyor.
- Bir gün tıkır tıkır calışan bilgisayar bir gün sapıtıp beni delirtiyor.
- Bir keresinde tam işlemci ve ekran kartının bulunduğu kısma doğru klavyeye hafif bir darbe yaptığımda bilgisayarın ekranı karıncalanmıştı ve tuşa basıp kapatabilmiştim ancak. Geri actığımda en ağır oyunları oynadığım halde bilgisayarda bir şey görmedim.
- Enteresan sorunlardan bir tanesi de bazen bilgisayar ısındığında fn+f11 (Ses kısma) tuşuna bastığımda CD Rom Acılıyor.
- Ve de bilgisayarda cok nadir de olsa "Memory Management" isimli bir mavi ekran cıkıyor.
- Son olarak ağır bir program acarken bilgisayarda tiz bir ses cıkıyor.
Sorunları bunlar. Daha cok bunların donanım kaynaklı olduğunu düşünüyorum sizce temiz bir format bu sorunları halleder mi ? Ayrıca bir de bu bilgisayarı vatan bilgisayardan aldığım icim () bazı şüphelerim var. Malum kendileri biraz kazıkcı bir mağazadır.
- Bilgisayara SSD bağlarken kapağı actımda bilgisayarı hafifce tozlanmış olarak gördüm (Daha 9. Ayda) ve biraz şüphelendim. Cünkü eski bilgisayarım samsung 300E 15 ay sonra icini acmama rağmen bu kadar tozlu değildi.
- Bu bilgisayarda standart 16 GB Ram varken ben bunu ilk aldığım gün 12 GB Ram olduğunu gördüm. Oluşan ram hataları bunların değiştirdiği ramlerden olabilir mi ?
- Ayrıca bilgisayarın alt vidalarında hic ellemediğim halde hafif beyazlaşma var sizce bunlar bir şey araklamış olabilir mi ? Ben beklerim böyle bir firmadan.
Sorunlar ve Şüphelerim bunlar gördüğünüz gibi kitap yazılır bu sorunlarla. Eski bilgisayarım Samsung NP300E şu an bu bilgisayardan daha kararlı calışıyor. Ne yapmam lazım. Bilgisayarı alıp Kısıklı'daki Asus teknil servisine götürmeme gerek var mı yoksa sorunlar Windows kaynaklı mı ? Eğer windows kaynaklıysa bilgisayarın ürün kodunu ve lisanssız orjinal bir kopya nerden bulabilirim(Torrentlerdeki Windowslar pek güvenli gelmiyor bana) ?
Şimdiden bu enteresan sorunlarım icin bana yardımcı olacağınız icin teşekkürler...
Anlattığınız sorunların tamamının windows kaynaklı olma ihtimali mümkün görünmüyor. Çoğunluğu anakart tabanlı arızalar diye düşünüyorum ancak teknik olarak incelemeden kesin bir şey söylemek mümkün değil. Aldığınız firma garanti kapsamında değil diye ürün garanti kapsamı dışına çıkmaz, en son bıraktığımda memlekette hala hak, hukuk, adalet vardı. Değişmemişse hakkınızı arayıp sıkıntınızı düzeltmelerini isteyiniz. Kullanıcı düzeyli olarak bilgisayarda yapabileceğiniz herhangi bir onarımın olabileceğini düşünmüyorum. Ayrıca tozlanma olayı bilgisayardan bilgisayara değişiklik arz edebilir bunun yaşadığınız problemler ile bir ilgisi olacağını hiç sanmıyorum.
Şimdi sizin yapmanız gereken;
Sonradan taktığınız ssd diski çıkartıp notebookunuzu orjinal aldığınız hali ile asus teknik servisine kargo ile veya bizzat götürüp teslim ediniz. Şikayetinizi güzelce tarif etmişsiniz, onlara da durumu anlatın ve düzeltmelerini bekleyin. Şayet bu konuda sıkıntı yaparlar ise mesaj atıp bildirin gerisini o zaman düşünürüz.
quote:
Orijinalden alıntı: dopac34
Anlattığınız sorunların tamamının windows kaynaklı olma ihtimali mümkün görünmüyor. Çoğunluğu anakart tabanlı arızalar diye düşünüyorum ancak teknik olarak incelemeden kesin bir şey söylemek mümkün değil. Aldığınız firma garanti kapsamında değil diye ürün garanti kapsamı dışına çıkmaz, en son bıraktığımda memlekette hala hak, hukuk, adalet vardı. Değişmemişse hakkınızı arayıp sıkıntınızı düzeltmelerini isteyiniz. Kullanıcı düzeyli olarak bilgisayarda yapabileceğiniz herhangi bir onarımın olabileceğini düşünmüyorum. Ayrıca tozlanma olayı bilgisayardan bilgisayara değişiklik arz edebilir bunun yaşadığınız problemler ile bir ilgisi olacağını hiç sanmıyorum.
Şimdi sizin yapmanız gereken;
Sonradan taktığınız ssd diski çıkartıp notebookunuzu orjinal aldığınız hali ile asus teknik servisine kargo ile veya bizzat götürüp teslim ediniz. Şikayetinizi güzelce tarif etmişsiniz, onlara da durumu anlatın ve düzeltmelerini bekleyin. Şayet bu konuda sıkıntı yaparlar ise mesaj atıp bildirin gerisini o zaman düşünürüz.
Tozlanmadan kastım bu cihazın daha önce teşhir olarak kullanılması sonucu oluşan tozlanmadır. Tabi bu sadece varsayım ancak ben bu bilgisayarı aldığım firmadan böyle şüpheleniyorum. Çünkü gerçekten de dolandırıcı bir firma açık söylemek gerekirse. Bir de bilgisayarım şu anda Windows 8 yüklü halde ve 8.1 yüklü olan haline göre gayet güzel çalışıyor. Yukarıda bahsettiğim hiçbir sorun 1 haftalık deneme sürecinde hiç yaşanmadı. Acaba sorunlar 8.1 yükledikten sonra driver güncellemesi yapmadığım için olabilir mi? Bilgisayarı servise götürmemeye çalışıyorum çünkü çok sık üzerinde çalışıyorum ve çok ihtiyacım var. Serviste geçecek 2-4 hafta benim için çok uzun bir süre.
Bir miktar sorunun açıklaması sürücü güncelleştirme olabilir pek tabiki. Sizdeki çok komplike bir durum, sadece sürücü güncelleştirmeye bağlanması doğru olmaz. Kesinlikle iyi bir teknik incelemeden geçirmek şart, tabi bunun içinde iyi bir teknik ekipman gerekli o yüzden servise göndermeniz en iyi seçenek olur düşüncesindeyim. Bekleme kısmı içinse maalesef bir önerim olamayacak. Geçmiş olsun.
NOT: Eğer garantide sorun çıkarsa iletişime geçip bildiriniz sonrası için bir yol haritası çıkartmanıza yardımcı olabilirim.
quote:
Orijinalden alıntı: dopac34
Bir miktar sorunun açıklaması sürücü güncelleştirme olabilir pek tabiki. Sizdeki çok komplike bir durum, sadece sürücü güncelleştirmeye bağlanması doğru olmaz. Kesinlikle iyi bir teknik incelemeden geçirmek şart, tabi bunun içinde iyi bir teknik ekipman gerekli o yüzden servise göndermeniz en iyi seçenek olur düşüncesindeyim. Bekleme kısmı içinse maalesef bir önerim olamayacak. Geçmiş olsun.
NOT: Eğer garantide sorun çıkarsa iletişime geçip bildiriniz sonrası için bir yol haritası çıkartmanıza yardımcı olabilirim.
Peki o zaman cihazı Kısıklı'daki Asus teknik servisine teslim edeceğim. Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme