Şimdi Ara

Ateizm Bir İnanç mıdır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
815
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    nifak inançta aranırsa bu şekilde ifade ediliyor.

    ben ölümden sonrasına inanmam dediler diyelim. türedi ve öldü. hakkaten giden gelmedi ancak ölümden sonra denen kısımda çocuğu kaldı ve ölümden sonraki şekilleri bu oldu. öldüğünde geride çocuğunu-özünü bıraktın. bu çocuk hep sen olarak başka değil anılacak.

    nifak alameti var. sözü doğru ancak icbar edilmişlikten dolayı herkes ölecek zaten çamura yatıp doğru benim deme hali var ancak özü dnası- evladı yalan(lıyor). kendi kendisini yalanlayıp inançsızım demesi hali sorunlu.

    adam ölüyor ve hani ölümden sonra hayat yoktu diyebileceğiniz biri yok oluyor adam toprak oldu diyoruz. ama var demek de bize düşüyor.

    ..........................

    bu nedenle adam gitmeden dersek kişideki nifak alametini izale edebiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Evet
    .
  • amma uzattınız be

    iman inanç türdeş kelimelerdir. tanrıya allaha iman ve inançtan gelir.

    İnançsızlık tanrıya yani allaha inanmamak iman etmemektir.

    Sizin ateistinizde teisttinizde ne olduğunu bilmiyor

    Siz ateizme inanıyorsanız dininiz,imanınız bu ise bana ne

    Ben dinsiz imansız inançsız herifin tekiyim.

    Gece gündüz ateizm ile yatıp kalkmam.Rüyalarıma girmez. İnançsızım kardeşim inançsız.

    Sonuç olarak tanrıya inanmam . tanrının olmadığını bilirim.




  • Ateizm tanrılara süpergüçlere inanmamaktır.

    Dincilerde hiçlikte kendi kendine oluşmuş bir tanrının herşeyi yarattığına inanır. Ezeli ve ebedi diyeceksin. Ezelden önce kendi kendine oluşmuş bir süpergüç.

    Böyle basit kuralları olan bir yaşam tesadüfen oluşamıyor ama herşeyi yaratabilecek bir süper güç kendi kendine oluşabiliyor. Asıl akıl tutulması seninki.

    Bir tanrı varsada varlığını ancak kendi ispatlayabilir. O gelip seni ben yarattım diyene kadar yoktur...

    "O halde bu hayvanlar veya canlı olmayan eşyalar da mı Ateisttir?" Bu kısma sesli güldüm. Bence bunlar etrafımdaki çoğu sözde müslümandan daha müslüman. Hiç yoktan bile bile günah işlemiyorlar.




  • kenbalx K kullanıcısına yanıt
    Böyle basit kuralları olan bir yaşam tesadüfen oluşamıyor ama herşeyi yaratabilecek bir süper güç kendi kendine oluşabiliyor. Asıl akıl tutulması seninki.

  • Odadaki duvar, onu yapan birine işaret ediyor diyorsunuz, peki. Duvar, inşaat vs son derece basit bir yapı.

    Burdan evrenin ve canlılığın bir yaratıcısı olduğu sonucuna varmamız gerekiyor diyorsunuz, buna da peki. Evrende yaratıcı ile kıyaslandığında basit bir maddeler bütünü.

    Gerek o duvardan, gerekse evrenden, gerekse görüp görebileceğin herşeyden daha mükemmel daha kusursuz bir yaratıcı inancı var.

    Peki o yaratıcının oluşumunu aynı mantıkla mı izah ediyorsunuz, yani o konuda da "bu kusursuz mükemmel yaratıcıyı elbette birisi yaratmış olmalı" mı diyorsunuz yoksa bu konuda farklı bir mantık mı yürütüyorsunuz?

    Bu gördüğümüz herşey yaratıcıyı gösteriyor diyorsunuz, peki o yaratıcı size kimi gösteriyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İAmSterdam06 İ kullanıcısına yanıt
    Bu konuda sorunuzun cevabı bulunuyor değerli kardeşlerim:
    https://forum.donanimhaber.com/temel-felsefi-soru-peki-allah-i-kim-yaratti--142366240#142366240
  • insanın eserlerini örnek verip buradan ilaha ulaşmak hatadır. naturalizmdir. kalem ustasız olmaz duvar ustasız olmaz dersen hiram ustayla karşılaşırsın yaratıcı ile değil.

    yaratıcıya salt onun eserleri ile vasıl olursun.

    teorik olarak tanım sorunu üzerine yüzey sorunu da mevcuttur denmekte.

    buna göre kainatta herşey eğrilmiştir. bu açıdan bir şey eğer ki dik açılı şekilde husule getirilmişse bu yapı kainatın dışından yapılmış bir şey addedilir.

    .........................

    kalem ustasız olmaz diyen kişi bunun dik bir açı oluşturacak şekilde yapılmasını örnekleyebilir. belki de öyle yapmıştır da anlayan kim?

    her duvar değil dik bir açı ile yapılan duvar, crt ekran değil flat ekran vs. gibi haller özelleşerek yaratıcının varlığına delil kılınır.

    insan ve onun eseri ile yine insan ve onun eseri ve fakat insan elinden çıkamayacak şekilde dizayn edilmişi.

    kainatta bir dizayn var diyen kişi total manada kainata düz demek zorundadır ki ilim adamları bunu da diyor.

    ..........................

    yani dizayndan anlaşılması gereken eli ürünü olan şeyin eli ürünü olamayacağını bilme halidir. inanması istenen kişi eli ürünü şeye bakarak inancı deruhte eder.

    ..........................

    yaratıcı bu esemede öyle herkesin kolaylıkla idrak edip inanabileceği bir zat olmadığını haber vermekte. bu açıdan öyle her gördüğünüz adam onun tarafından yaratılmadığı gibi kulluk yapmak zorunluluğu!!! müstesna kulu da değildir.

    akıllı başlı adam seçiliyor gibi gözüküyor. oku denmişse bunun hakkını da ifa etmiş adama bir gösteri var. köylü memet ağaya var olan yaratıcıya var dedirtmek iman islam gelişmişlik düzeyi değil zaten.

    ............................

    tanım sorunu kişinin anne denen bireyle türleştiğini göstermekte ve kısır olma halini içermektedir. bu açıdan her türlü tanım kısırdır.

    yüzey sorunu düzleşmiş veya düzleştirilmiş mekanlardan bahseder ve bu açıdan insan eli ürünü olan şeyi yaratıcının ürünü olma hasebiyle ayrıştıramaz ise tanri denen kavram ortaya atılır. esasen tanri denen kavramı biz uyduruyoruz. iseviler god ya da lord demekte.

    subhanallahu gad efleha men tezakka sadagallahul azıym

    buradaki gad ile ingilizlerin god dediği esasen aynı şey. incilin bir şekilde kitabi okunuşlarından biri de bu. işte bu nedenle ateizm ve isevilik kafirlik olarak değil münafıklık olarak addedilir.

    ..........................

    gad.... doğrusu

    god..... ilah good... iyi goddder... iyi niyetli gaddar...acımasız, iyi niyet taşımayan.

    ungod(ly).... ilahsız... angud... ördek, anlama kıtlığı olan.

    bu nedenle god ve ALLAHU veya tanri lafzı aynı manada değil zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hatior

    amma uzattınız be

    iman inanç türdeş kelimelerdir. tanrıya allaha iman ve inançtan gelir.

    İnançsızlık tanrıya yani allaha inanmamak iman etmemektir.

    Sizin ateistinizde teisttinizde ne olduğunu bilmiyor

    Siz ateizme inanıyorsanız dininiz,imanınız bu ise bana ne

    Ben dinsiz imansız inançsız herifin tekiyim.

    Gece gündüz ateizm ile yatıp kalkmam.Rüyalarıma girmez. İnançsızım kardeşim inançsız.

    Sonuç olarak tanrıya inanmam . tanrının olmadığını bilirim.
    ateşin bol olsun ozaman ne diyim :)




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.