Şimdi Ara

AUDI A3 2021 8Y (ANA KONU) (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.964
Cevap
157
Favori
414.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araçla ilgili bir kaç tespitim var araç müzik kapalıyken yolcu koltuğunun altındaki elektrik motorundan zaman zaman ufak sesler duyuyorum. Ayrıca ön kapıyı kapatırken sunroof dan gelen bir ses duyuyorum sunroof açıkken o ses duyulmuyor muhtemelen plastik aksamdan geliyor. Aracım kapıları çok ağır bir önceki kasaya göre.
  • Hybrid aküden ses daha önce duymadım ya da dikkatimi çekmedi. Bende de elektrikli bel desteğine ayar yaparken elektronik bir ses geliyor bi yerlerden :) Sunroof ile ilgili sesle de karşışalmadım ama dediğiniz gibi bir durum olabilir. Bu arada kapılardan ben de şikayetçiyim. Ya çok ağır ya da kapanma mekanizmasında bir sorun var. Tam kapanması için çok sert vurmak gerekiyor.

  • Yolcu tarafındaki sesi ben de farkettim. Mild-hybrid sistemi motoru tekrar çalıştırırken geliyor. Camlar ve radyo kapalıyken duyuluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araçımdada çözülemeyen bi direksiyonun sola eğriliği problemi var herşeyi yaptık bitek lastikler kaldı hatalı olduklarını düşünmeye başladım

  • 6 ay yeni kasa A serisi kullandım.Style boş paket .İyi olan tek kısmı ses yalıtımıydı onun haricinde .Yeni kasa a3 sedan 1.5 kullanıyorum gayet memnunum .Plastikler falan çok rahatsız etmedi.Ortadaki tablet çok kaliteli .Kablosuz Car play ve android Auto benim önceliklerim arasındaydı ve 150 bg motor tabiki olmazsa olmaz Arka bağımsız süspansiyonlar ile araçtan çok memnunum.Bir önceki 2020 A3 ü de 1 yıla yakın kullandım öndeki matrix farlar hariç eski kasanın bir artısını görmüyorum.Bu kasada matrix far ek pakete koyulmuş malesef. Araçta herhangi bir trim sesi oluşmadığı sürece plastikler vs beni rahatsız etmez.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Canımı sıkan tek şey navigasyonu virtual cockpite aktaramıyorum.Yurtdışı videoda aktarıyorlar nasıl yapılır bilen arkadaş varsa aydınlatsın.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar iPhone kablosuz şarjdayken apple CarPlay açıkken cihaz çok ısınıyormu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • azberk kullanıcısına yanıt
    Eski kasa a3 de matrix far ile gelmedi turkiyeye, sallamasyon yazan galericilere aldanmayin.. Ozel siparis getirilmisse oyle matrix ledli 2-3 tane eski kasa a3 cikar matrixli..
  • azberk kullanıcısına yanıt

    Navigasyon paketli, yani kendinden navigasyonu olan araçlarda, aracın kendi haritasını virtual cockpit'e aktarabiliyosunuz.


    Eski araçlarda telefondan ekrana aktardığınız harita virtual cockpit'e gelemiyordu, yeni kasada da durum böyledir sanırım.

  • Evet yurt dışındakilerde navigasyon olduğu için virtual cockpit'e harita aktarımı oluyor. Android Auto ve Car Play için maalesef şu an yok. Türkiye'ye gelen paketler yine fena değil doluluk olarak ama insan yurt dışındaki A3'lerde bulunan navigasyon ve renkli ambiyans aydınlatma paketini istiyor valla.

  • Sportback Sline 30 tfsi ile 35 tfsi jantları farklı mı gelmekte bilgisi olan var mı acaba

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba. A3 1,5 advanced donanım almayı düşünüyorum. Volvo s60 2016 model benzinliden geçmeyi düşünüyorum. 3 kişilik bir aile için yeterli olur mu hacim açısından?
    Ayrıca ambiyans aydınlatma var mı?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • aknasmub kullanıcısına yanıt
    Sedan versiyona geçilir, hb bagaj hacmi açısından yeterli gelmeyebilir. Ambiyans aydınlatma var ama rengi ayarlanmıyor sadece beyaz renk.
  • alkgs A kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler yanıt verdiğiniz için. Keşke fiyatlar bu kadar artmasaydı. 1,5 tsi advanced 460 bine kadar iniyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aknasmub -- 24 Nisan 2021; 19:39:20 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Herkese merhaba,

    31 Mart 2021 tarihinde yeni a3 sedan (advanced paket) 35 (1.5 150 hp ) TFSI araç aldım.

    02 Nisan 2021'de trafiğe çıktım.


    Diğer aracım da 2016 makyajlı kasa 1.6 TDI A3 sedan design line + çift paket idi.


    Eski aracımı daha 2 gün önce sattım. Bu sebeple hem 5 yıldır kullandığım eski a3 sedanımı hem de yeni a3 sedanımı oldukça detaylı bir şekilde kıyaslama şansına sahip oldum.

    İlgilenen arkadaşlara kısaca bilgi vermek istedim.


    Not:Sadece yeni A3'ü gene A3 ile kıyaslıyorum. Diğer marka ve modelleri incelemedim.


    Herkesin de belirttiği gibi, evet malzeme kalitesi belli bölgelerde ciddi anlamda düşmüş. Ancak kullanım artıları daha çok.


    Malzeme kalitesinin bariz düştüğü yerler :

    Kapı kolları (daha sert plastik), eşya gözleri (eskiden eşya gözü içerisinde zeminde bulunan yumuşak plastik yok mesela artık), ön kol dayama (biraz daha küçük ve alt plastiği daha kalitesiz ama üstteki derisi aynı), vites konsolu plastiği (eskisinin fırçalanmış aliminyum kaplamasının yanında vasat kalıyor) , arka havalandırma mafsalları (daha ucuz plastik) , bagaj içindeki plaka zemin (stepnenin üstünü kapayan plaka daha ince ve hafif ama işlevi aynı), küllük (yenisinde de var ama eskisi daha kaliteliydi)

    Bir de direksiyon simidi aynı değil. Gene kaliteli ancak çok az da olsa daha ince (eski direksiyon daha etliydi)


    Malzeme kalitesinin arttığı yerler:

    Koltuklar, ön havalandırma mafsalları , ön göğüs kaplaması (daha da yumuşak bir plastik) , yeni ekran (çözünürlüğü , büyüklüğü vs. )


    Ben de eki kasadan yeni kasaya ilk oturduğumda elimin değdiği bu yerlerdeki plastik kalitesini düşmesine üzüldüm açıkçası. Ancak aracı kullandıkça çok daha konforlu ve teknolojik olmasından dolayı pek önemsememeye başladım.

    Nitekim almışım zaten aracı , sevmek durumundayım :)


    Virtual ekran çok bir şey ifade etmiyor benim için açıkçası ancak orta ekran gerçekten çok başarılı.Apple car play ile kablosuz bağlanıyor ve kullanımı çok keyifli ve işlevsel. Hem navigasyon hem de telefonun uygulamalarına erişim anlamında çok başarılı. Navigasyon paketi değil tabi, telefonun navigasyonunu kullanıyorsunuz ve bu sebeple virtual cockpit'e gelmiyor ekran. Orta ekrana geliyor.

    Ama ekranın hafif sürücüye dönük olması ve navigasyon uyarılarının müziği hafif kısıp araya başarılı bir şekilde girmesi son derece güzel (iphone ile kullanıyorum).

    Spotify ile hiç kesinti sıkıntı vs yaşamadan müzik dinledim. Bir de ses sistemi daha başarılı. Daha güçlü ve daha temiz.


    Gene kablosuz şarj da son derece başarılı çalışıyor.


    Eski kasada olan cd changer ve sd kart girişleri kaldırılmış. Tüm girişler usb-c. Önde 2 , arkada 2.


    Aracın ön konsolu daha yukarıda, bu da size daha alçak bir oturma pozisyonu hissiyatı veriyor. Oysa araç eskisinden biraz daha yüksek.

    İç hacimde 1-2 santimlik artıları mevcut ( diz ve yan ) . Bagaj aynı (sadece sağ taraftaki far arkası da bagaja dahil olmuş). Ama bagajda elektrik girişi , file kancaları ve filesi gibi özellikler çok güzel.

    Sedanlarda ayak ile bagaj açma, sportback'lerde de elektrikli bagaj son derece güzel özellikler.

    İsofix bağlantıları eski kasada bir kapak ile gizleniyordu. Bu kasada o kapağı kaydırmalı yapmışlar, çıkartmıyorsunuz.


    Ayrıca bir önceki kasada olmayan kilitli bijon bu kasada mevcut.


    Araç full deri koltuk ve ön koltuk ısıtma + sürücü tarafı elektrikli (hafıza yok) ve elektrikli bel destek ile geliyor ki 2 önceki aracım olan Leon'da olan bel desteğine 5 yıl sonra tekrar kavuşmuş olmak beni mutlu etti. Hem de elektriki ve çok yönlü.

    Advanced'in koltukları standart (eski designline'ım da yarı deri standart koltuktu) ancak bu sefer baldır kısmı biraz daha uzun ve geniş. Bu da ekstra bir konfor sunuyor.


    Arka kol dayama da gene eski kasda olmayan ama yeni kasada olan bir artı.


    Aracın içine oturan gerçekten çok beğeniyor ancak eski audi malzeme kalitesini bilen ve kullanan , "aaa malzeme kalitesi biraz düşmüş" diyor. Bu da genel olarak normal bir durum. Aracın fabrika satış fiyatları çok değişmiyor ama çok fazla sayıda teknolojik yenilik geliyor. Ayrıca aracı belli bir kiloda tutmanız lazım. Bu sebeple de bazı göze batmayan yerlerdeki malzeme kalitesinden çalınıyor.


    Aracın içindeki teknolojik yeniliklerinden sonra biraz da dışı ve sürüş izlenimlerimden bahsedeyim;


    Aracın dışı daha heybetli. Ön panjur , led (matrix led değil, matrix led gelmiyor şu anda), kapı çizgileri vs gayet güzel bence.

    Matrix konusuna değinirsek, tamamen maliyet odaklı olduğu için normal ön-arka led ile getiriyorlar şimdilik.

    Arkalar gene dinamik sinyal ama ön dinamik sinyal (kayan sinyal) değil. mevcut a4 veya a5 lerdeki gibi led komple sarı yanıyor.


    Ayrıca dönüşlerde far araçla beraber dönmüyor ama sisleri gene far içinde tuttukları ve bu sefer sisler de beyaz olduğu ve döndüğünüz yöne sis yaktığı için karanlık yerlerde dönüş yönünüz ekstra aydınlanıyor.


    Bana göre en önemli değişiklik arka bağımsız süspansiyon. Cidden konforu inanılmaz arttırdı.


    Tabi bir de dizelden benzine geçince, inanılmaz bir sessizlik geldi. Motor eskisi gibi titreşimli çalışmadığı için de araç içi vibrasyon da düşük oluyor ama bu zaten yeni kasaya özgü değil klasik dizel - benzin farkı.


    48kw'lık elektrik destek (hafif hybrid diyorlar) ünitesine gelirsek;

    Kalkışlarda ve yüksek hızlarda araca ekstra tork kazandırmak için hybrid öncesi bir deneme gibi geldi bana. Fabrika verilerinde 100 km' de 1-2 litre ekonomiden bahsediliyor. Dur kalklarda hafif bir süzülme oluyor. Sanki araba boşta bayır aşağıymış gibi ivme kazanıyor. O sırada elektrik desteğin devreye girdiğini anlıyorsunuz . Bataryası sağ yolcu koltuğunun altında. Koltuğu geri aldığınızda, zeminde görebilirsiniz.


    Ben özellikle 1.5 150 beygiri bekledim. Alırken 1.0 'a göre yaklaşık 30 bin tl fazla ödemeyi çoktan kabul etmiştim zaten.

    Sanırım ilk gelen 1.5 150 beygiri aldım (Doğuş oto Maslak). Lansman rengi olan manhattan grisi ve çok kollu jant yerine paralel 5 kollu jantlı. Sanırım JL9 diye geçiyor jantın kodu.


    Aracı daha zorlamadım. Genelde eski kafa ile 2bin km'den sonra zorlarım :) Ama alt devirlerde de oldukça seri.


    İnce detaylara gelirsek ki bir çok kişi bunları fark etmemiş olabilir;


    Sunroof'un bitim yeri ile tavan arasında ince bir kanal yapmışlar bu sefer. Bu da aracı yıkarken o bölgedeki tozların ve pisliklerin atılması ve suyun tahliyesi adına son derece mantıklı olmuş. Ayrıca bana mı öyle geldi bilemiyorum ama sunroof dış alanı daha büyük gibi geldi.


    Bir diğeri, aracın ön kapılarını açtığınızda kapı ile çamurluk arasındaki bölgeyi a4'lerdeki gibi plastik ile kapatmışlar. Bu da ses izolasyonu için son derece önemli oluyor. Eskisinde bu alan açıktı. Bu da yeni kasanın güzel bir artısı.


    Özetle, yeni a3 kullanım konforu ve teknolojisi olarak eskisinden çok daha iyi.

    Bunu 5 yıl eski kasa (sunroof, elektrikli katlanır ayna, kamera, ekstra c.control , led far gibi donanımlara sahip dolu bir arabam vardı eski kasada da) kullanan biri olarak yazıyorum.


    Ancak genellikle aracın içinde alt kısımlardaki plastik kalitesi düşmüş. Bu da kesinlikle maliyet dengesi için.


    Yazımın başında da belirttiğim gibi , A3'ü gene A3'ü ile kıyasladım. Mercedes A serisi ya da BMW 1 serisi ile değil.

    Onlarda durum nedir hiç bakmadım.


    2016 yılından Leon'dan A3'e geçerken hepsini tek tek incelemiştim. Ama 5 yıl A3'ümü byük bir keyif ile kullandıktan sonra ve aracımı yenilemeyi düşündüğüm bu zamanda, mevcut ekonomik durumlarda a4 de çok pahalı gelince, yeni a3 ü sipariş ettim.


    Umarım bu arabamı da keyif ile kullanırım.


    Piyasadaki ilk 1.5 yeni sedan a3 lerden birine sahip olduğum ve hali hazırda da a3 kullanıcısı olduğum için , bilgilendirmek amaçlı yazdım.


    Düşünen arkadaşlar, eğer kapı içi eşya gözlerindeki ince plastik veya kol dayamanın altında kalan sert plastik gibi kısımlar gözlerine çok batacak ise dikkat etmeliler.


    Ancak bu ve bunun gibi bölgelerin düşen plastik kalitesi dışında ön konsol, teknolojisi, c sınıfına göre donanım doluluğu, izolasyonu ve gene eskisi gibi yola sağlam basan ama daha konforlu süspansiyonları ile A3 dönem koşullarında (teknoloji olarak düşünün lütfen ) çok daha efektif bir araç olmuş.


    Herkese selamlar,





  • gyrmann kullanıcısına yanıt
    İncelemeniz için teşekkürler hocam. Merak ettiğim bir konu var. Yeni 8y kasalarda youtube incelemelerinde yol sesini eskisine göre daha fazla içeri aldığını söylüyorlar. Siz de bu durumu farkettiniz mi? Tamam malzeme olarak bazı yerlerden kısmışlar ama yalıtım olarak ta kısmak premium bir sınıfa hitap eden audi’ye yakışmaz.
  • Ronnie061 kullanıcısına yanıt

    Rica ederim.

    Şimdilik fark etmedim ancak daha uzun yol yapamadım yeni araç ile.

    Eski aracım ile sürekli Ankara- İstanbul otoban üzerinden seyahat ederdim ve sınıfına göre izolasyonu çok başarılıydı.

    Dediğiniz gibi eğer izolasyonda düşüş varsa bu premium algısını siler.


    Ben şu ana kadarki şehir içi kullanımımda tam aksini söyleyebilirim. Daha sessiz. Ama burada dizel-benzin farkı beni yanıltıyor olabilir.


    O yüzden bu soruya cevabı ancak otobana ve yüksek süratlere çıktığımda doğru olarak verebilirim.


    Umarım youtube videosunu çekenler lastik ve yol durumlarını eşit olarak değerlendirmişlerdir.

    Örneğin benim eski aracım Bridgestone Turanza ile gelmişti.14bin km'de değiştirmiştim ve Michelin'e geçmiştim. Muazzam bir sessizlik gelmişti araca. Yeni araç Pirelli P7 ile geldi. Kışa doğru gene Michelin Cross Climate'lara geçeceğim.

    Lastik çok büyük etken burada.

    Ama bu dediğinize dikkat ederek bir dinleyeceğim yolu.


    Bu arada ben eskisinde de yenisinde de 225 45 R17 lastik kullanıyorum. 18" olan sline daha şık ancak daha sert süspansiyon ve ince lastik yanağı sebebi ile illa ki benden daha gürültülü olur. Kıyaslarken buna da dikkat etmek lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gyrmann -- 24 Nisan 2021; 23:18:5 >




  • Ronnie061 kullanıcısına yanıt
    Youtube'da izlediğim neredeyse tüm incelemelere sline paket yollamışlar. 18 inç jant ve geniş yanaklarla daha gürültülü olacaktır. Bende advanced paket var oldukça sessiz. Daha doğrusu c sınıfı standartlarına göre gayet sessiz diyeyim. Elbette bir a6/a8 sessizliği beklemek zor.
  • Bu arada bir bilgi daha vereyim. AutoHold düğmesi yok ama özellik var.

    Servis bu özellik için sürekli açık dedi. Ama durum öğle değil. Aracın ayarlarında Autohold'u aktif - pasif yapma seçimi var. Fiziksel bir düğmesi yok yani. Menü'den kendiniz ayarlayabiliyorsunuz.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.