Şimdi Ara

audi a3 ve bmw 1.16 fiyatları delirdi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
4.843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orjinalden alıntı: HoLY.oNE


    yok artık lebron james yok guc arkaya gidene kadar sen bir şarkı aç onu dinle 3 dakika sonra guc arkaya gider sonra baslar hızlanmaya




    Ne yazik ki adamın söyledıklerı dogru. Arkadan itişli araclarda kranktan cıkan guc arka dingile ulasana kadar, şaftta gucun belli bir miktarı kaybolur.

    Mesela krank cıkıs gücü 231 HP olan bir E39 5.30'un arka dingilinde bu güç 210hp lere kadar düşmektedir. Bu fark aktarmada kaybolan beygırın farkıdır.

    Fakat benzer guc ve benzer hacımlerdekı bır baska arac olan Önden Çeker bir Vectra 3.2 V6 GTS'te krank cıkıs gucu 218 hp iken ön tekerlerde bu guc 214 hp. Yanı kayıp cok az. Ve kagıt uzerınde 5.30 daha guclu olmasına ragmen, asfaltta Vectra daha ustun.

    Bu karsılastırmanın yapıldıgı bır sıte vardı ama adresını unuttum. TUBO bey sanırım siz bılyordunuz, adresı yazarsanız sevınırım



    Buyrun efendim;

    http://www.rri.se/index.php?DN=29




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo


    quote:

    Orjinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orjinalden alıntı: HoLY.oNE


    yok artık lebron james yok guc arkaya gidene kadar sen bir şarkı aç onu dinle 3 dakika sonra guc arkaya gider sonra baslar hızlanmaya




    Ne yazik ki adamın söyledıklerı dogru. Arkadan itişli araclarda kranktan cıkan guc arka dingile ulasana kadar, şaftta gucun belli bir miktarı kaybolur.

    Mesela krank cıkıs gücü 231 HP olan bir E39 5.30'un arka dingilinde bu güç 210hp lere kadar düşmektedir. Bu fark aktarmada kaybolan beygırın farkıdır.

    Fakat benzer guc ve benzer hacımlerdekı bır baska arac olan Önden Çeker bir Vectra 3.2 V6 GTS'te krank cıkıs gucu 218 hp iken ön tekerlerde bu guc 214 hp. Yanı kayıp cok az. Ve kagıt uzerınde 5.30 daha guclu olmasına ragmen, asfaltta Vectra daha ustun.

    Bu karsılastırmanın yapıldıgı bır sıte vardı ama adresını unuttum. TUBO bey sanırım siz bılyordunuz, adresı yazarsanız sevınırım



    Buyrun efendim;

    http://www.rri.se/index.php?DN=29


    O siteye göre önden çekişli 1.6 passat 0.89 oranında başarıyla güç aktarırken arkadan çekişli BMW ler 0.95 - 0.99 gibi değerlerde.Demekki sadece önden-arkadan çekiş meselesi değil bu.




  • Mesela CAMARO'da tekerlek beygiri, motordan daha fazla... Torku ise biraz daha fazla düşük...

    Bu sanırım şanzıman ve şaft mühendisinin kalitesiyle alakalı...

    Arkadan çekiş bir arabada, buzda ilerlemek vardı şimdi gece gece...
  • @ Tubo
    Saol dostum


    Ve sonuclar;


     audi a3 ve bmw 1.16 fiyatları delirdi



    Krank verileri;
    5.30iA: 231PS 300NM
    3.2 V6 GTS AUTO: 211PS 300NM

    Teker Verileri;
    5.30iA: 192PS 257NM (Düşüş 39PS 43NM )
    3.2 V6 GTS AUTO: 193PS 275NM (Düşüş 18PS 25NM)


    Görüldüğü gibi Kagıt uzerınde Vectra'dan 20PS daha guclu gorunen 5.30, Tekerde aktarmada yasadıgı kayıplardan dolayı Vectra'dan daha gucsuz.

    Ve yıne tork olarak Kagıt uzerınde Vectra ile aynı olan 5.30, Tekerde Vectradan 18NM daha eksik tork basmaktadır.

    Ama bu demek deildirki önden cekıs, arkadan itişe gore her zaman daha iyidir, tabiki hayır. Önden cekıs düşük güclerde (0 - 150PS) avantaj gıbı gorunsede, belli guclerden sonra (yaklasık 150PS ve uzerı) "kalkıslarda" tamamen bulundugu araca dezavantaj olmaya baslamaktadır. Aktarmada kayıplara yol acmasına ragmen, 200PS uzerı guclerde arkadan itiş sistemi her zaman önden cekerden kat be kat verimli bir sistemdir. Kayıplara yol acsada, bunun yanında getirdikleri cok fazladır. Ornek verıcek olursak, 5.30iA kayıplarından dolayı guc olarak Vectranın arkasına dusmesıne ragmen arkadan itişin verdıgı avantaj ile 0-100'ü 6.7sn'dir (3.2 GTS Auto 8sn)

    Bu avantajın sebebıde, araçların ılk kalkıs esnasında agırlıklarının buyuk cogunlugu oldugu gıbı arka dingile biner ve on dıngılden agırlık kalkar. Bu yuzden bellı guclerden sonra onden ceker aracların, tahrik dingilinden agırlık kalktıgı için kalkıslarda patiye sararak zaman kaybetmesi, veya aracın patiye sarmaması için ugrasan ASR sistemlerinin gaz keserek zaman kaybettırmesı (GTS bu yuzden 8sn) kacınılmazdır. Oysakı arkadan itişli bir otomobil, kalkısta agırlık zaten tahrik dingiline biniyor oldugu ıcın bu detayı avantaj olarak kullanarak pek fazla patiye dusmeden ok gibi fırlamaktadır. Bu yuzden neredeyse tüm Spor ve SuperSpor otomobiller Arkadan itişlidir. (tabiki arkadan itişin daha bir sürü avantajı vardır, ama burada konumuz dısındalar)

    Ammaaaa şöyle bır olayda var, Arkadan itiş sistemi, 150HP altındaki motorlarda (örn; 3.16, 3.18), hem kayıplara yol acıp, üstünede motorların gucsuzlugunden dolayı yanında bişey getiremediği için, aynı motor guclerındeki onden ceker araclara karsı kalkıslarda fark yemeleri olasıdır.


    Gece gece butun bunları neden yazdım onuda bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 13 Temmuz 2009; 2:56:55 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kaan Aras


    O siteye göre önden çekişli 1.6 passat 0.89 oranında başarıyla güç aktarırken arkadan çekişli BMW ler 0.95 - 0.99 gibi değerlerde.Demekki sadece önden-arkadan çekiş meselesi değil bu.


    Tabiki sadece önden cekıs-arkadan itiş mevzusu değil. Daha bir suru etken var, ama arkadan itişli bir otomobilde şaftta illaki gucun bır mıktarı kaybolur, konumuz bu.
  • Burdaki A3 ler de 2 seçenek var. 2.0 motor 200 hp veya 3.2 quattro alabiliyorsunuz.

    2.0 motor versiyon 27 binden dolardan başlıo. Çinli bi arkadaşla bakmaya gitmiştik. 2.0 turbo otomatik + bixenon + bose ses sistemi ile 30 bin dolar fiyat çektiler.

    Zaten standardı bile bayağı bi dolu.

    Ama burda mesela audi diyince, adamlar şaşıro ya ne audisi git japon al diolar. Audi bmw ve merso amerikada da bayağı bi lüx kaçıo diğer araçlara göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 720p -- 13 Temmuz 2009; 4:58:23 >
  • şu an a3 en olgun seviyesinde...sıfır km düşünen ve kasa değiştirecek olması fazla sorun teşkil etmeyenler için güzel seçenek
  • A3 baydı artık bilmiyorum bana öyle geliyor. bmw 1.16i daha çekici ve şekil bir araç görünüm olarak tabiki herkesin kendi görüşü param olsa bmw alırım yada fiyatlar aynı seviyede olsa yine bmw alırım ama 10.000euro fark biraz fazla gibi
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.