Şimdi Ara

Audi'deki S-Tronic, VW'nin DSG'sinden farklı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
24.211
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SORU : Geçen haftalarda bir okurunuza verdiğiniz cevapta VW'nin 7 ileri DSG şanzımanının, yapısı gereği 250 Nm tork üreten motorlara uygun olmadığını belirtmiştiniz.

    Sanıyorum ki 7 ileri DSG, kuru plaka debriaja sahip olduğundan böyle bir limit öngörülmemiş ama öte yandan 250 Nm'den çok daha fazla tork üreten Audi modellerinde de 7 ileri DSG ile aynı mimariye ve yine kuru debriyaja sahip S-tronic şanzımanlarını kullanıyor. Bu bir çelişki değil mi? Sizce bunun sebebi nedir?/Mustafa YAKUT




    CEVAP : Audi araçlarda yüksek güçte üretimlerde kullanılan 7 ileri DSG vites kutuları, bu motorların düz konum olmaları nedeni ile faarklı boyut ve yapıda üretiliyor. VW ve Audi transfersal motor düzeneklerinde ise dar motor hazne iç yapısı nedeni ile küçük boyutta üretilen 7 ileri DSG şanzıman kullanılıyor.Her iki üretiminde 7 ileri DSG olması benzerliği dışında genel hacim ve yapı olarak farklılıklar var. Dar motor haznesi nedeni ile yapı olarak küçük hacimli ve iç yapısı da bu hacim nedeni ile daha kısıtlı imkanlarla üretilen transversal konumdaki motorlara ait DSG, S-TRONİC sistemi ise sadece 250 Nm dolaylarında maksimum torka dayanabilecek bir özelliğe sahip. Ayrıca bu düzenekle de hala birçok sorunlar da yaşanıyor.


    İnternette gezinirken böyle bir habere denk geldim..Audi'de kullanılan şanzımanda fazla sorun yaşandığını duymadım..DSG'de ise sorunlar daha fazla...Sizce yukarıda ki soru cevap kısmında Haklı mı? Yani Dar motor haznesi yüzünden mi sorunlar yaşanıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Backstreet -- 18 Nisan 2014; 14:50:58 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    S Tronic vs DSG: Audi ve VW'nin Çift Kavramalı Şanzımanlarını Karşılaştırma

    Audi'nin S Tronic ve Volkswagen'in (VW) DSG şanzımanları, her iki markanın da araçlarında bulunan benzer çift kavramalı şanzımanlardır. Bununla birlikte, bazı önemli farklılıklar mevcuttur.

    Temel Kavramlar

    Hem S Tronic hem de DSG, iki kavramaya ve bunları kontrol eden bir bilgisayara sahip çift kavramalı şanzımanlardır. Bu, vites değiştirirken güç aktarımının kesintiye uğramamasına olanak tanır ve daha hızlı ve sorunsuz vites değişimleri sağlar.

    Yağ Tipi

    S Tronic şanzımanlar ıslak tip çift kavramalı şanzımanlardır, yani kavramalar yağ banyosu içinde çalışır. DSG şanzımanları ise kuru tip çift kavramalı şanzımanlardır, yani kavramalar kuru çalışır. Kuru tip şanzımanlar genellikle daha hafif ve daha verimlidir, ancak daha yüksek torklu uygulamalar için ıslak tip şanzımanlar tercih edilir.

    Vites Seçenekleri

    Audi S Tronic şanzımanlar genellikle 7 veya 8 viteslidir, DSG şanzımanları ise 6 veya 7 viteslidir. Daha fazla vites seçeneği, daha düşük devirlerde daha yüksek viteslere ulaşmayı sağlar ve bu da yakıt verimliliğinin artmasına katkıda bulunabilir.

    Kompaktlık

    DSG şanzımanları genellikle S Tronic şanzımanlardan daha kompakttır, bu nedenle daha küçük araçlara sığdırılmaları daha kolaydır.

    Bakım

    S Tronic şanzımanların düzenli aralıklarla yağ değişimi gerektirirken, DSG şanzımanları genellikle bakım gerektirmez.

    Hangi Şanzıman Seçilmeli?

    S Tronic ve DSG şanzımanları arasındaki en uygun seçim, aracınızın spesifik gereksinimlerine bağlıdır. Daha yüksek tork gerektiren veya ağır kullanım koşullarında kullanılacak araçlar için ıslak tip S Tronic şanzımanlar tercih edilebilir. Daha küçük araçlar veya yakıt verimliliği öncelikliyse, kuru tip DSG şanzımanlar daha iyi bir seçenek olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Forumda bu kadar detaylı bilgiye sahip birisinin olduğunu sanmıyorum.


    Audi'de de S-Tronic sorunları var ama az duyulmasının nedeni satış adetiyle alakalı bence.

    Audi'de sadece A3 ve A1'de var bu şanzıman. A4 ve A6'da motor hacimleri büyük zaten.

    Piyasadaki A3,A1 sayısı ile Golf, Jetta, Passat sayısı kıyaslanırsa arada uçurum çıkar.
  • 7 ileri dq200 kodlu kuru tip şanzımandan bahsediyorsak

    dsg ve stronic aynı şanzımanlardır
  • Aynı olması lazım ama sorun olarak daha az sorun çıkarıyor belki daha gelişmiş farklı bir versiyonu olabilir.
  • Vag grubu araçların keplerinden başka her yeri aynı işi gerçek anlamda bilen bunun böyle olduğunu bilir ama anlamayanlar yok efendim audi premium yok skoda vw değil vs öyle böyle ötüp duruyor işi bilen bilir hepsi kepler dışında aynıdır
  • Şehir içinde parke yolunda kırmızı bir a3 yanımdan geçti sanki arkasına teneke bağlamışlar tangır tungur gidiyordu. Benzinli olduğu için motor sesinden çok 7 ileri DSG şanzımanın sesi duyuluyordu. Canlı olarak duydum
  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt
    Hocam Audi Yurt dışında satılıyor bayağı, ülkemiz de daha az satılıyor tamam da, Yurt dışında S-Tronic mağdurlarının fazla olacağını sanmıyorum açıkcası tahmin etmiyorum yani, Hani yurt dışında da mı az satılıyor da Sorun duyulmuyor demek istedim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neemis

    Aynı olması lazım ama sorun olarak daha az sorun çıkarıyor belki daha gelişmiş farklı bir versiyonu olabilir.

    İşte çelişki burada, eğer öyleyse neden gelişmiş versiyonunu VW kendi araçlarında kullanmıyor sorusu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    quote:

    Orijinalden alıntı: neemis

    Aynı olması lazım ama sorun olarak daha az sorun çıkarıyor belki daha gelişmiş farklı bir versiyonu olabilir.

    İşte çelişki burada, eğer öyleyse neden gelişmiş versiyonunu VW kendi araçlarında kullanmıyor sorusu...

    gelişmiş versiyon falan yok arkadaşlar

    audi nin stronic i ile vw nin dsg si 7 ileri dq200 aynı şanzımandır

    yapılan geri çağırmalarda (çin, Avustralya gibi)

    vw, skoda ve audi nin araçları birlikte toplatıldı

    http://www.carsguide.com.au/news-and-reviews/car-news/skoda_cars_now_part_of_vw_recall




  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    Şimdi farklı mı mesela? Golf 7'de kullanılan şanzımanla?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Şimdi farklı mı mesela? Golf 7'de kullanılan şanzımanla?

    Yağ değişimi için golf 7 ler de geri çağırıldı. şanzımanın üretim kodu değişmedi

    https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Volkswagen-recalls-Tiguan-for-fuse-exchange/view/685711/7a5bbec13158edd433c6630f5ac445da?p_p_auth=9jfl4zCh




  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    Anladim hocam tesekkurler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Hocam Audi Yurt dışında satılıyor bayağı, ülkemiz de daha az satılıyor tamam da, Yurt dışında S-Tronic mağdurlarının fazla olacağını sanmıyorum açıkcası tahmin etmiyorum yani, Hani yurt dışında da mı az satılıyor da Sorun duyulmuyor demek istedim...

    Google'da "S-tronic problems" diye aratınca bir sürü sayfa geliyor. Çoğu da forum sitelerinde araçlarında sorun yaşayanların mesajları. Yurt dışındakiler de sorun yaşıyor demek ki.
  • Aynı b.kun laciverti.

    Üzerinde konuşmaya değmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goofyitu

    audi a4 a5 de 7-stronic var ve 2.0 motorlarda
    dizel 380nm,benzinli 350nm

    http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/models/a50/a5_coupe/ueruen_bilgileri0/teknik_veriler.html
    http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/models/a4/a4-saloon/ueruen_bilgileri/tech_data/teknik_veriler.html

    demmekki bunlar vw de olan 7-DSG degil,

    dq200 kodlu max 250 Nm torka dayanabilen dsg ve stronic aynı şanzımandır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Hocam Audi Yurt dışında satılıyor bayağı, ülkemiz de daha az satılıyor tamam da, Yurt dışında S-Tronic mağdurlarının fazla olacağını sanmıyorum açıkcası tahmin etmiyorum yani, Hani yurt dışında da mı az satılıyor da Sorun duyulmuyor demek istedim...

    Google'da "S-tronic problems" diye aratınca bir sürü sayfa geliyor. Çoğu da forum sitelerinde araçlarında sorun yaşayanların mesajları. Yurt dışındakiler de sorun yaşıyor demek ki.

    Dogrudur da, forumda pek adi gecmedigi icin, yurt disinda da cok sorun olsa kesin forumda dile getirilirdi diye dusundun..

    Sahsen 3 sene kullandik,1.8 160 Bg A4..Hic sikinti yasamamistik mesela...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet


    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Hocam Audi Yurt dışında satılıyor bayağı, ülkemiz de daha az satılıyor tamam da, Yurt dışında S-Tronic mağdurlarının fazla olacağını sanmıyorum açıkcası tahmin etmiyorum yani, Hani yurt dışında da mı az satılıyor da Sorun duyulmuyor demek istedim...

    Google'da "S-tronic problems" diye aratınca bir sürü sayfa geliyor. Çoğu da forum sitelerinde araçlarında sorun yaşayanların mesajları. Yurt dışındakiler de sorun yaşıyor demek ki.

    Dogrudur da, forumda pek adi gecmedigi icin, yurt disinda da cok sorun olsa kesin forumda dile getirilirdi diye dusundun..

    Sahsen 3 sene kullandik,1.8 160 Bg A4..Hic sikinti yasamamistik mesela...

    Bahsettiğin a4 multitronic olmasın?




  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    8 ileri evet,kacirmisim ayrintiyi,120 Bg?

    Aynimi hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben yazılım farklılığı ve araç ağırlığı deyip farklı bir konum getirip.

    Araçlar hakkındaki bilgisizliğimi konuşturayım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.