bianconera Audi : 25 yıldır quattro'dur yani önden ve arkadan çekiş... ve audi quattro alınır, ister a3 a4 a5 a6 a8 tüm gamlarda veya tüm segmentte quattro mevcuttur.
Kardeşim sen A4'te,A6'da standart mı arka çeker onu söyle. Mercedes'te de 4matic var.Mevzu 4 çeker değil. Dediğimi anlayamadın hiç arkadan çekiş otomobil kullanmadın heralde. Elit,konforlu araçlar arkadan çekiş oluyor seninde bildiğin gibi.
bianconera arkadaşım ben arkadan çekişli araçların daha çok sportif araçlar olduğunu biliyodum. konforlu araçların ise 4 çeker olduğunu biliyodum. ama ısblack arkadaşım audi A3 Tsi demi 4 çeker sorusunu sormak istiyorum sana.
saygılar....
quote:
Orjinalden alıntı: mertturan273
bianconera arkadaşım ben arkadan çekişli araçların daha çok sportif araçlar olduğunu biliyodum. konforlu araçların ise 4 çeker olduğunu biliyodum. ama ısblack arkadaşım audi A3 Tsi demi 4 çeker sorusunu sormak istiyorum sana.
saygılar....
4 çeker bir aracın sportifliğini 2 çeker bir araçla mukayese edemeyiz katiyen. İşin içine önden çekiş girdiği anda konfor 1 adım geride kalır.
porsche ve ferrari arkadan itişli diye biliyorum ben.
quote:
Orjinalden alıntı: mertturan273
porsche ve ferrari arkadan itişli diye biliyorum ben.
doğru biliyorsun ama arkadan itiş olmaları bu 2'sinin konforlu oldukları anlamına gelmiyor. Arkadan itiş tek başına konfor sağlamaya yetmiyor elbette.Süspansiyon yüksekliği sertliği vs unsunlarla beraber bir etkendir. Önden itiş bir araba daha çok sarsar içindekileri arkadan itişe göre demek istediğim bu. Sürüş keyfi olarak ta arkadan itiş çok daha iyidir. Yani yukarda sıralama da demek istediğim; 120-130 milyar para vereceksen A6'ya ama aldığın önden çekiş bir araba olucak.
1:mercedes 2:bmw 3:audi
Sorun burda zaten: Türkiye'de 100Bin YTL üzerinde para veren kişilierin Audi'nin ancak önden çekişlisini alabiliyor bence konuyu global bakmak gerekiyor. Audi dünyada öncelikli olarak QUATTRO olarak tercih edilip satın alınıyor. Mercedes'i 4matic veya bmw'yi X alalım tercih edelimlerin sayısı oldukça azdır... Yani şunu demek istiyorum 50Bİn€ saydığın a4'ü, quattro alabiliyorduda da Türk milleti mi almadı. Aynı paraya avurpada neredeyse s4 karakterli araba alabiliyorsun.
Arkadan çekişli BMW de kullandım önden çekişli audi'yle ben fark göremedim. Önden çekiş sarsılma hikayesi: ben audi'mde sarsılmıyorum, nasıl bir sasıntı oluyor arabada tarif edilirse sevinirim, aksine virajlara daha iyi giryor,... sonra arkasını viraj denge çubukları aracı toparlıyor. bmw veya mercedes aynıdır onlarda aynı işlemi arkadan iişni yapıyor akabinde ön tekerlerkleri esp sinden tutun asr sine kadar destek alıp sağlıklı viraj alabiliyor.
Son olarak Audi'nin QUATTRO'su dünyada oldukça popülerdir Audi 2. etapta var eden de QUATTRO'dur. Şunu duydunuz mu hiç BMW "X" İnin bilmem kaçıncı yılını kutluyor veya Mercedes "4matic" bilmem kaçıncı yılını kutluyor...
Audi öncelikli olarak quattro alınır ve öyle bilinir.
Not: A3'ün quattro lar sorulmuş: a3 1,8 tfsi- 2,0 tfsi- 2,0 tdi larda quattro seçeneği mevcuttur.
quote:
Orjinalden alıntı: lsblack
Sorun burda zaten: Türkiye'de 100Bin YTL üzerinde para veren kişilierin Audi'nin ancak önden çekişlisini alabiliyor bence konuyu global bakmak gerekiyor. Audi dünyada öncelikli olarak QUATTRO olarak tercih edilip satın alınıyor. Mercedes'i 4matic veya bmw'yi X alalım tercih edelimlerin sayısı oldukça azdır... Yani şunu demek istiyorum 50Bİn€ saydığın a4'ü, quattro alabiliyorduda da Türk milleti mi almadı. Aynı paraya avurpada neredeyse s4 karakterli araba alabiliyorsun.
Arkadan çekişli BMW de kullandım önden çekişli audi'yle ben fark göremedim. Önden çekiş sarsılma hikayesi: ben audi'mde sarsılmıyorum, nasıl bir sasıntı oluyor arabada tarif edilirse sevinirim, aksine virajlara daha iyi giryor,... sonra arkasını viraj denge çubukları aracı toparlıyor. bmw veya mercedes aynıdır onlarda aynı işlemi arkadan iişni yapıyor akabinde ön tekerlerkleri esp sinden tutun asr sine kadar destek alıp sağlıklı viraj alabiliyor.
Son olarak Audi'nin QUATTRO'su dünyada oldukça popülerdir Audi 2. etapta var eden de QUATTRO'dur. Şunu duydunuz mu hiç BMW "X" İnin bilmem kaçıncı yılını kutluyor veya Mercedes "4matic" bilmem kaçıncı yılını kutluyor...
Audi öncelikli olarak quattro alınır ve öyle bilinir.
Not: A3'ün quattro lar sorulmuş: a3 1,8 tfsi- 2,0 tfsi- 2,0 tdi larda quattro seçeneği mevcuttur.
ısblack konunun global olması veya Audi'nin izlediği fiyat politikası kimin umrunda Tr gerçekleri diye birşey var sonuçta. vallahi senden duydum önden çekişle arkadan çekişlinin farkının olmadığını Arkadan çekiş arabanın sürüş keyfini konforunu görmezden geliyorsun.Neden lüks araçların hepsi arkadan çekiş o halde. Yine söylüyorum mevzubahis Audi'nin quatrosu veya Benz'in 4 matic'i değil. 120-130 milyara aldığın arabanın motoru Vw'nin tüm araçlarında kullanılıyor.Onca para sayıp aldığın arabanın motoru 140 hp traktör gibi çalışan bir 2.0 tdi. Diyeceğim şu ki Audi'nin A6'si hem kullandığı motor hem de çekiş sistemi sebebiyle bir E-Class veya 5 serisi kadar üstün değil.Ha malzeme kalitesi olarak dizayn olarak rakiplerinden geride değil kesinlikle.
Kalite anlamında en iyi Bmw Şekil anlamında en iyi Mercedes Tarz anlamında en iyi Audi
ısback arkadaşım dediğin aynen şu;''ve audi quattro alınır,ister a3,a4,a5,a6,a8 tüm gamlarda veya tüm segmentte quattro mevcuttur'' demişsin. bende a3 ün ileri seçeneklerinde quattro olduğunu biliyorum. burada tüm gamlarda demişsin o zaman bende sana a3 1.4 tsi de olup olmadıgını sordum. ben yok diye biliyorum . eğer hakikaten yoksa tüm gamlarda demendeki kasıt neydi??
saygılar...
ha bu arada arkadan itişli virajlarda kendini önden çekişliye gore belli eder isterseniz deneyin.
mertturan273 yukarıda yazmışım, a3'ün 1,8 tfsi- 2,0 tfsi- 2,0 tdi larda quattro seçeneği mevcuttur demişim. 3 motorda quattro seçeneği sunması bir c segment araba için yeterli ve üstün bir özellik değilmidir? Audi dizel de benzinlide quattro sunu sunumuş. Bu kadar yertli herhalde Ayrıca tsi diye bir motor yok TFSI vardır. Herhalde 1,4 litrelik motorda 4x4 mekanizması beklemiyorsun inşallah :) Son olarak bu yıldan itibaren 1,4 tfsi'a STRONIC şanzıman sunuyor bu bile üstünlük, bu tip şanzıman şu ana kadar E ve D segmentlerde bulunurdu artık A3'e opsiyonda yer alıyor... BMW dah yeni yeni D segmentine sunuyor.
Bahsettiğim gibi : arakadan itişli BMW ve Mercedes'in aldığı virajı ben audi'nin almış olduğu virajlardan fark göremedim. Arkadan itişin yalnızca SPORTİFLİK kazandırğını biliyorum. Bunun dışında yakıt ekonomisinde, önden savrulmalara destek olması, kaygan yollarda vey karlı buzlu yollarda avantaj sağladığını duymadım. Sadece dedğim gibi sportif özellik var klkışlarda sürücüyü koltuğa yapıştırmasından başka biz zevki yok. Ben A4'ümde bu zevki de alabiliyorum
yaw birader tüm gamlarda veya tüm segmentte diyerek neyi kastettin onu söyle bi a3 ün üst donanımlarında quattro kullanıldığını bende biliyorum. bide ben bir önceki a3 de tsi motor olduğunu düşünüyorum yoksa yanlışmı okumuştum bilemiyorum ama büyük ihtimalle doğru okumuştum.bilindiği üzere audi vw in.
quote:
Orjinalden alıntı: lsblack
mertturan273 yukarıda yazmışım, a3'ün 1,8 tfsi- 2,0 tfsi- 2,0 tdi larda quattro seçeneği mevcuttur demişim. 3 motorda quattro seçeneği sunması bir c segment araba için yeterli ve üstün bir özellik değilmidir? Audi dizel de benzinlide quattro sunu sunumuş. Bu kadar yertli herhalde Ayrıca tsi diye bir motor yok TFSI vardır. Herhalde 1,4 litrelik motorda 4x4 mekanizması beklemiyorsun inşallah :) Son olarak bu yıldan itibaren 1,4 tfsi'a STRONIC şanzıman sunuyor bu bile üstünlük, bu tip şanzıman şu ana kadar E ve D segmentlerde bulunurdu artık A3'e opsiyonda yer alıyor... BMW dah yeni yeni D segmentine sunuyor.
Bahsettiğim gibi : arakadan itişli BMW ve Mercedes'in aldığı virajı ben audi'nin almış olduğu virajlardan fark göremedim. Arkadan itişin yalnızca SPORTİFLİK kazandırğını biliyorum. Bunun dışında yakıt ekonomisinde, önden savrulmalara destek olması, kaygan yollarda vey karlı buzlu yollarda avantaj sağladığını duymadım. Sadece dedğim gibi sportif özellik var klkışlarda sürücüyü koltuğa yapıştırmasından başka biz zevki yok. Ben A4'ümde bu zevki de alabiliyorum
Yahu mundar ettin arkadan çekişi 1000 kişiye sorsan 1000'ide arkadan çekiş bir otomobili tercih eder.Sen önden çekiş arabanı çok seviyorsun..
hocam arkadan çekiş değil arkadan itiş.
ltf 1000 kişi cevap versin o zaman:) Arkadan itişin kötü olduğunu mu söyledim... mercedes veya bm'in n kadar cahil bir teknoloji kullandıklarını mı ima ettim??? ltf forumu izleyin... Arkadaş bm ve merso nun arkadan itişli olması nedeniyle ve audi önden çekiş mühendisliğine dayalı teknoloji kullandığından bm veya meso nun gerisinde olduğunu iletirken. bende bu durumun bununla alkalı olmadığını anlatmaya çalıştım. Dolayısyla her ne kadar bmw mersedes otomobil dünyasında kitap yazıyorsa audi'de yazmaktadır. Peki arkadaşlar ön ve arkanın arasındaki nedir fark nedir birisi anlatsın veya internet sitelerinde örnekler iletsin bende öğreneyim.
MESAJIN: yaw birader tüm gamlarda veya tüm segmentte diyerek neyi kastettin onu söyle bi a3 ün üst donanımlarında quattro kullanıldığını bende biliyorum. bide ben bir önceki a3 de tsi motor olduğunu düşünüyorum yoksa yanlışmı okumuştum bilemiyorum ama büyük ihtimalle doğru okumuştum.bilindiği üzere audi vw in.
1- : ifadem net OLUP audi nin tüm gamlarında ister A3, ister A4 , A6, A5, A6, A8'DE QUATTRO'yu alabliyorsun çünkü audi ag bunları sunuyor ... neresi net değil onu anlamadım?? neye takıldın onu anlamadım. Senin adına netlştireyim BMW 3 sedan Xdrive seçeneği ancak 3, litrelik dizel ve 3,35lik benzinli motor seçeneğind alabiliyorsun Audi a4 quattro yu: 1,8'den itibaren ve dizel 2.0 tdi 170bg den itibaren alabiliyorsun.
BMW 1 serisinde (5 kapı) Xdrive yok aynı segmentte audi temel motorlarda a3 3 motorda quattro sunuyor audi de bu böyle evam eder, Mercedes de is konu aynıdır...
2- "A3 üst donanımı" ne demek?? 1,8 ambiante modellinde quattro alabilrsin opsiyonlar senin elinde. 1,4 audi yi istersen 2,0 tfsi'den pahalıya mal edebilirsin yine senin elinde... unutma audi üst donanım diye bir şey yok audi zaten premium sınıfında yer alan bir markadır.
3- audi vw'nin, ama tsi yok ne yapmak gerekiyor. bak listeye var mı? "http://www.audi.com.tr/fiyatlar/fiyatlistesi.asp " Audi'nin vw den faydalanması veya vw grubu altında olması ayıp mı yanlış mıdır? Öte yandan Peugeot-BMW elele tutuşup motor üretiyorlar küstah fransızların motoru almanların teknolojisini sollamıştır,..., audi'nin yaptığı aynı şey ne fark var? mercedes chryslerin know unu kullandı sömürdü ve akbinde onu grubun dışına attı ne var bunda yanlış mı yapıldı. Emreyi GS kullandı şimdi FB kullanıyor ne var bunda olamaz mı? Saygılar
arkadaşlar hepinize saygılar baence siz yeni laguna yıda bir deneyin euro ncap çarpışma testlerinden 100 üzerinden 99 aldığı söyleniyor ve renaultun en kaliteli araçlarından boş verin mercedes i bmw yi audiyi kıymayın o kadar paranıza yazıktır hem parçasını ucuza alamazsınız hamda yakıt yetiştiremezsiniz yazıktır zaten mercedeside tip olarak hiç sevmem çok çirkin bunlar benim görüşlerim tabi herkesin zevki farklıdır
yaw demişsinki a3-a4-a5-a6ve a8 in tüm gamlarında quattro kullanılıyor demişsin. bende sana soruyorum a3 ün 1.4 motor hacmine sahip tfsı motor gamında quattro warmı yokmu benımde sormak istediğim çoooook net. warsa tamam sözüne laf yok ama yoksa lütfen bir türkçe dersi al derim ben.audinin vw olduğunu söyledim ayıpmı dedim yanlışmı dedim sadece aynı motorları kullanıyor olabilirlerdi önceki a3 de demek istedim heralde bir amacın warki laflarımı çarpıtıyosun. tsı meselesine gelince ben şu anki a3 ün motor seçeneklerine nereden bakabileceğimi gayet iyi biliyorum. demek istediğim eski(1 önceki makyajlanmamış modelde) kullanıldığı aklımda kalmış dedim bunuda her lafım gibi çarpıtmışsın.bide üst donanımdan kasıt üst motor gamıdır.
ha bide arkadan itişin önden çekişi oranla daha avantajlı olduğu kesin. sen fark göremedim dersen fizik kurallarını çiğnemiş olursun ki insanlık hali belki anlamamışsındır. arkadan itişli yolda savrulmayı engelle ki buda yağmurlu ve karlı yolda çok büyük bir avantaj. zaten mantıklı düşünülüncede çıkıyor avantajı. f1 arabaları ve neredeyse tüm sportif arabalar.(gerçekten sportif olanlar) hepsi arkadan itişlidir. neden? hepsi çok hızlı arabalar. bu yüzden virajları iyi almaları şart. virajları daha iyi almaları içinde maksimum yere basma gücü gereklidir.işte bunu sağlamaları için arkadan itiş çok awantajlıdır diye biliyorum ben.
@ısblack Araştırmalarım doğrultusunda arkadan çekiş ve önden çekiş farkları;
- Arkadan çekişte daha fazla sürüş zevki ve aracı kullanırken motoru, torku hissedersiniz. - Kuru zeminlerde belirli bir yol tutuş üstünlüğü vardır önden çekişe göre.
- Önden cekis uretim maliyeti acisindan avantajlıdır - Kaygan yolda önden çekiş daha kontrollü ve güvenlidir.
- Önden çekiş; basit,kullanışlı,bakım ve yakıt giderleri konusunda az maliyetli bir sistemdir.
- Arkadan itiş; güç aktarım elemenlarının daha uzun kullanıldığı,daha rahat,daha az sarsıntılı,daha seri,daha akıcı sürüş zevki taşıyan bir sistemdir.
Son olarak; Yakin zamana kadar satilan araçlarin çogu arkadan çekisli araçlardi. Günümüzde ise önden çekisli araç üretiminde büyük artis var. Bu artis, önden çekisli araçlarin performansinin daha iyi olmasi anlamini tasimiyor. Isin aslina bakilirsa, otomobil üreticileri, kilometre basina düsen yakit tüketim miktari standartlarina uymak için araçlarin agirlik ve hacimlerini düsürmek zorundalar. Bu yüzden önden çekiş daha çok tercih ediliyor otomobil firmaları tarafından.