Şimdi Ara

Avensis (2010) kullananların dikkatine!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
8
Cevap
0
Favori
674
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toyota'cılar merhaba,
    Şimdiye kadar Toyota forumlarında özellikle Avensis modelinin mühendislik ve malzeme kalitesini önceki tecrübelerime dayanarak oldukça övmüştüm. Fakat bu yazımda bu övgüyü ciddi oranda geri çekeceğim.

    2010 model ve 77000 km'deki, periyodik bakımları aksatılmadan yapılmış Avensis aracımız dün itibariyle debrijay plakasının sıyırması sonucu bize sağlam masraf çıkardı. Yolda giderken vites geçtikten sonra araç, gaza basınca birden hareket etmedi ve boştaymış gibi motor bağırıyordu. Çekici çağırıp servise götürdük. Servis elemanı aracın bulunduğu servis alanında parçayı eline alarak durumu anlattı. Bu aracı üstelik bugüne kadar en nazik ve itinalı şekilde kullanmamıza rağmen debrijay plakasının baskı plakası ile buluşan aktif yüzeyi komple atmış. Bursa Çavdarlı servisinde yetkili eleman olayı tüm çıplaklığı ile anlattı ve olayı kullanımla ilgili ömür tükenmesine bağladı. Debrijay plakasının daha 77000 km'de sıyırıp devre dışı kalmasını geçtim. Asıl bizi şok eden bu arızanın normal aşınma veya yoğun kullanım gibi nedenlerle ne standart garantiye ne de +2 yıl Garanti Extra'ya girdiğinin ifade edilmesiydi.

    Bu ailenin 3. Toyota'sı. 2004 model ve 165000 km'lik Avensis'inde hiç böyle bir sorun olmadı. Bu demek ki Toyota malzeme ve üretim kalitesini çok sağlam düşürmüş. Eski ve aynı trafikte, aynı karakteristik ile kullandığımız Toyota'lar tank gibi çıktı. Özellikle son yıllarda (2010 ve sonrası) üretilen ve diğer markalarda da bulunan genel sorun maliyetleri azaltmak için kısa ömürlü malzemeler kullanıp araç sahibine daha başta yüksek masraflar çıkarmakta.

    Eğer bu tarz debriyaj ve kavrama kaynaklı şüpheleriniz varsa Toyota'nızı yetkili servise götürün, baktırın. Bizim gibi Toyota'nın eski mekanik parça kalite ve dayanıklılığına güvenip yolda kalmayın.

    İlgilenen olursa sıyrılan parçanın resmini buraya koyabilirim.

    Sağlıcakla :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 13 Haziran 2013; 22:30:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 70.000 KM'de debriyaj balatasının bitmesi anormal birşey değil ki. Hatta 50.000'de bile bitebilir kullanıma göre. O da normal sayılır.

    Debriyaj balatası "bozulmadığı" için garantiye girmemesi de gayet normal. Kullandıkça bitmiş sonuçta.

    Ben de Bursa'da yaşıyorum, babamla 2 Toyota'yı da tam 12 senedir Bursa Çavdarlı'ya götürüyoruz bakıma, asla çakallık yapıp para koparmaya çalışacak bir yer değil Bursa Çavdarlı, her türlü arkasındayım oranın.

    Kısacası siz yanlış anlamışsınız olayı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    70.000 KM'de debriyaj balatasının bitmesi anormal birşey değil ki. Hatta 50.000'de bile bitebilir kullanıma göre. O da normal sayılır.

    Debriyaj balatası "bozulmadığı" için garantiye girmemesi de gayet normal. Kullandıkça bitmiş sonuçta.

    Ben de Bursa'da yaşıyorum, babamla 2 Toyota'yı da tam 12 senedir Bursa Çavdarlı'ya götürüyoruz bakıma, asla çakallık yapıp para koparmaya çalışacak bir yer değil Bursa Çavdarlı, her türlü arkasındayım oranın.

    Kısacası siz yanlış anlamışsınız olayı...

    Steam konusunda bana yardım etmiş olan sevgili arkadaşım (VOLTA), olayı sen tamamen yanlış anlamışsın veya ben anlatamadım ki bence gayet net. Çavdarlı'yı suçlayan kim? Adamlar garantiden değiştirelim diye resmen yırtınıp en az 5 kere Toyota İstanbul'daki Garanti Uzmanı sıfatıyla orada oturan karaktersizle telefon görüşmesi yaptılar. İşe yaramadı. İndirimli toplam 1050 lira masraf çıktı. Yine Çavdarlı bu arızanın neden uzatılmış +2 yıl Garanti Extra'ya girmediğini ise yine Toyota Genel Müdürlüğü'nün itina ve kurnazlıkla hazırladığı 'özel' garanti şartnamesini üzülerek referans gösterip kibarca ifade ettiler. Lafım Çavdarlı'ya değil.

    77000 km'de debriyaj sıyırması normal demişsiniz. Bu anormal bir arıza. 50000 km'de bile olabilir sözü ise aynen sizin gibi servis elemanı tarafındanda bana iletildi ve bu resmen bir epic fail demektir. Zira 165000 km'lik eski toprak Avensis'imizde aynı şartlar ve trafikte (belki daha kötü şartlarda) kullanmamıza rağmen hiçbir debriyaj sorunu olmadı. Bunun tek bir açıklaması var: Toyota parça ve malzeme kalitesini OLDUKÇA DÜŞÜRDÜ!

    Toyota Global dahil ilgili yerlere de bu görüşümü ileteceğim. Konuştuğum bir taksicinin 70000 km'yi geçmiş Dacia Logan'ında bile olmamış bu sorunun orta-üst gelir grubuna tabi kimselere hitap eden Japon prestiji Toyota'da olması ise kabul edilemez.

    Şunu da belirteyim, 1991 model Corolla'yı 80000 km'de satmıştık. Onda bile bu sorun gerçekleşmedi.

    Çavdarlı'yı eleştirebileceğim tek nokta var, onu da söylemeden geçemeyeceğim: Kendilerinden 2 araç almış, bakım ve servis parasını hep düzenli ve periyodik yaptıran ödeyen 'yağlı' müşteriyi, hatta yeni bir araç almak için kendileriyle görüşme yapmış bir müşteriye karşı bu saçma arızayı en az yarı yarıya tazmin etmeyi reddedip böylece müşteriyi elde tutmayı da reddettiler. 1050 liranın yarısı için binlerce lira para ödeyen ve ödeme ihtimali olan bir müşteriyi kaçırdılar. Böyle ticari anlayış olmaz. Ya da Ben patron olsam böyle davranmazdım diyebilirim.

    Görüşmek üzere :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 13 Haziran 2013; 20:43:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    70.000 KM'de debriyaj balatasının bitmesi anormal birşey değil ki. Hatta 50.000'de bile bitebilir kullanıma göre. O da normal sayılır.

    Debriyaj balatası "bozulmadığı" için garantiye girmemesi de gayet normal. Kullandıkça bitmiş sonuçta.

    Ben de Bursa'da yaşıyorum, babamla 2 Toyota'yı da tam 12 senedir Bursa Çavdarlı'ya götürüyoruz bakıma, asla çakallık yapıp para koparmaya çalışacak bir yer değil Bursa Çavdarlı, her türlü arkasındayım oranın.

    Kısacası siz yanlış anlamışsınız olayı...

    Steam konusunda bana yardım etmiş olan sevgili arkadaşım (VOLTA), olayı sen tamamen yanlış anlamışsın veya ben anlatamadım ki bence gayet net. Çavdarlı'yı suçlayan kim? Adamlar garantiden değiştirelim diye resmen yırtınıp en az 5 kere Toyota İstanbul'daki Garanti Uzmanı sıfatıyla orada oturan karaktersizle telefon görüşmesi yaptılar. İşe yaramadı. İndirimli toplam 1050 lira masraf çıktı. Yine Çavdarlı bu arızanın neden uzatılmış +2 yıl Garanti Extra'ya girmediğini ise yine Toyota Genel Müdürlüğü'nün itina ve kurnazlıkla hazırladığı 'özel' garanti şartnamesini üzülerek referans gösterip kibarca ifade ettiler. Lafım Çavdarlı'ya değil.

    77000 km'de debriyaj sıyırması normal demişsiniz. Bu anormal bir arıza. 50000 km'de bile olabilir sözü ise aynen sizin gibi servis elemanı tarafındanda bana iletildi ve bu resmen bir epic fail demektir. Zira 165000 km'lik eski toprak Avensis'imizde aynı şartlar ve trafikte (belki daha kötü şartlarda) kullanmamıza rağmen hiçbir debriyaj sorunu olmadı. Bunun tek bir açıklaması var: Toyota parça ve malzeme kalitesini OLDUKÇA DÜŞÜRDÜ!

    Toyota Global dahil ilgili yerlere de bu görüşümü ileteceğim. Konuştuğum bir taksicinin 70000 km'yi geçmiş Dacia Logan'ında bile olmamış bu sorunun orta-üst gelir grubuna tabi kimselere hitap eden Japon prestiji Toyota'da olması ise kabul edilemez.

    Şunu da belirteyim, 1991 model Corolla'yı 80000 km'de satmıştık. Onda bile bu sorun gerçekleşmedi.

    Çavdarlı'yı eleştirebileceğim tek nokta var, onu da söylemeden geçemeyeceğim: Kendilerinden 2 araç almış, bakım ve servis parasını hep düzenli ve periyodik yaptıran ödeyen 'yağlı' müşteriyi, hatta yeni bir araç almak için kendileriyle görüşme yapmış bir müşteriye karşı bu saçma arızayı en az yarı yarıya tazmin etmeyi reddedip böylece müşteriyi elde tutmayı da reddettiler. 1050 liranın yarısı için binlerce lira para ödeyen ve ödeme ihtimali olan bir müşteriyi kaçırdılar. Böyle ticari anlayış olmaz. Ya da Ben patron olsam böyle davranmazdım diyebilirim.

    Görüşmek üzere :)

    Hocam bayinin hiçbir şekilde kendi cebinden para ödeyeceğini zannetmem ben. Hiçbir markanın hiçbir bayisi yapmaz bence bunu. Zaten ortada onların suçu olan birşey yok.

    Garantiye girmemesi zaten normal olan. Örnek vereyim; yağ 10bin yerine 8bin km'de biterse (çok yüksek devirde kullanmaktan dolayı) onu da ücretsiz değiştirmeleri gerekir ki böyle saçma şey olmaz.

    Bizim Corolla'mız şu anda 143bin KM'de ve orijinal balata duruyor. Ama bu yumuşak kullanımdan kaynaklanan birşey. 30binde debriyaj yiyen VW Caddy de gördüm ona kalırsa hem de ticari olmasına rağmen. Debriyaj balatasının ömrü kullanıma bağlı olacak çok fazla değişebilir. Hatta fazla sıyırırsanız alev bile alabilen bir parça debriyaj balatası (ki bir anda biten debriyaj balataları sıklıkla bu yüzden bitiyor). 5 dk boyunca sıyırın mesela durduğunuz yerde, 5dk'da biter. Servisin söylediğin epic fail falan yok, kusura bakmayın ama parça hakkında bilginiz olmadan böyle ithamlarda bulunarak siz epic fail oluyorsunuz. Hani belki arabayı 1 günlüğüne birine ödünç verdiniz ve o yaktı, düzgün kullanmayı bilmeyen bir bayan yokuşta yaktı, bilemezsiniz. Sürekli dur kalk yapmışsınızdır fazla ısınmıştır vs vs binbir türlü nedeni olabilir.

    Bir kere debriyaj balatasının sıyırması arıza değildir, lastikler ya da motor yağı kullandıkça nasıl eskiyorsa debriyaj balatası da kullandıkça biter.

    Toyota'nın bilerek 70.000km dayanacak kadar kötü bir balatayı arabaya koymayacağını ikimiz de biliyoruz. Ha şöyle olabilir, kullanıcı hatası yoksa hatalı üretilmiş parça takılmış olabilir (ki hiç ihtimal vermiyorum çünkü Toyota 1000km bakımını bu tarz şeyleri kontrol etmek için yapıyor) hepsi bu. Bu kadar büyütülecek birşey yok. Kendinizden bu kadar eminseniz parçayı incelenmesi için fabrikaya gönderin ve raporunu alın. Neymiş ne değilmiş öğrenirsiniz. %99 kullanıma bağlı eskime diyeceklerdir.

    Ek olarak Toyota'nın malzeme kalitesini düşürüp düşürmediğini görmek için galerideki sıfır araçları inceleyebilirsiniz. Her gittiğimde incelerim, bazen de test sürüşü yaparım ve benim gördüğüm kadarıyla gittikçe artıyor malzeme kalitesi, hiçbir sıkıntı yok.

    Kusura bakmayın ama sizin aracınızın debriyajı bitti diye koca Toyota malzeme kalitesini düşürdü diye kestirip atmak asıl epic fail.

    Ha buraya markayı savunmaya falan gelmedim, tartışma içerisine girme gibi bir niyetim de yok, sadece görüşlerimi belirtmek istiyorum yanlış anlamayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    70.000 KM'de debriyaj balatasının bitmesi anormal birşey değil ki. Hatta 50.000'de bile bitebilir kullanıma göre. O da normal sayılır.

    Debriyaj balatası "bozulmadığı" için garantiye girmemesi de gayet normal. Kullandıkça bitmiş sonuçta.

    Ben de Bursa'da yaşıyorum, babamla 2 Toyota'yı da tam 12 senedir Bursa Çavdarlı'ya götürüyoruz bakıma, asla çakallık yapıp para koparmaya çalışacak bir yer değil Bursa Çavdarlı, her türlü arkasındayım oranın.

    Kısacası siz yanlış anlamışsınız olayı...

    Steam konusunda bana yardım etmiş olan sevgili arkadaşım (VOLTA), olayı sen tamamen yanlış anlamışsın veya ben anlatamadım ki bence gayet net. Çavdarlı'yı suçlayan kim? Adamlar garantiden değiştirelim diye resmen yırtınıp en az 5 kere Toyota İstanbul'daki Garanti Uzmanı sıfatıyla orada oturan karaktersizle telefon görüşmesi yaptılar. İşe yaramadı. İndirimli toplam 1050 lira masraf çıktı. Yine Çavdarlı bu arızanın neden uzatılmış +2 yıl Garanti Extra'ya girmediğini ise yine Toyota Genel Müdürlüğü'nün itina ve kurnazlıkla hazırladığı 'özel' garanti şartnamesini üzülerek referans gösterip kibarca ifade ettiler. Lafım Çavdarlı'ya değil.

    77000 km'de debriyaj sıyırması normal demişsiniz. Bu anormal bir arıza. 50000 km'de bile olabilir sözü ise aynen sizin gibi servis elemanı tarafındanda bana iletildi ve bu resmen bir epic fail demektir. Zira 165000 km'lik eski toprak Avensis'imizde aynı şartlar ve trafikte (belki daha kötü şartlarda) kullanmamıza rağmen hiçbir debriyaj sorunu olmadı. Bunun tek bir açıklaması var: Toyota parça ve malzeme kalitesini OLDUKÇA DÜŞÜRDÜ!

    Toyota Global dahil ilgili yerlere de bu görüşümü ileteceğim. Konuştuğum bir taksicinin 70000 km'yi geçmiş Dacia Logan'ında bile olmamış bu sorunun orta-üst gelir grubuna tabi kimselere hitap eden Japon prestiji Toyota'da olması ise kabul edilemez.

    Şunu da belirteyim, 1991 model Corolla'yı 80000 km'de satmıştık. Onda bile bu sorun gerçekleşmedi.

    Çavdarlı'yı eleştirebileceğim tek nokta var, onu da söylemeden geçemeyeceğim: Kendilerinden 2 araç almış, bakım ve servis parasını hep düzenli ve periyodik yaptıran ödeyen 'yağlı' müşteriyi, hatta yeni bir araç almak için kendileriyle görüşme yapmış bir müşteriye karşı bu saçma arızayı en az yarı yarıya tazmin etmeyi reddedip böylece müşteriyi elde tutmayı da reddettiler. 1050 liranın yarısı için binlerce lira para ödeyen ve ödeme ihtimali olan bir müşteriyi kaçırdılar. Böyle ticari anlayış olmaz. Ya da Ben patron olsam böyle davranmazdım diyebilirim.

    Görüşmek üzere :)

    Hocam bayinin hiçbir şekilde kendi cebinden para ödeyeceğini zannetmem ben. Hiçbir markanın hiçbir bayisi yapmaz bence bunu. Zaten ortada onların suçu olan birşey yok.

    Garantiye girmemesi zaten normal olan. Örnek vereyim; yağ 10bin yerine 8bin km'de biterse (çok yüksek devirde kullanmaktan dolayı) onu da ücretsiz değiştirmeleri gerekir ki böyle saçma şey olmaz.

    Bizim Corolla'mız şu anda 143bin KM'de ve orijinal balata duruyor. Ama bu yumuşak kullanımdan kaynaklanan birşey. 30binde debriyaj yiyen VW Caddy de gördüm ona kalırsa hem de ticari olmasına rağmen. Debriyaj balatasının ömrü kullanıma bağlı olacak çok fazla değişebilir. Hatta fazla sıyırırsanız alev bile alabilen bir parça debriyaj balatası (ki bir anda biten debriyaj balataları sıklıkla bu yüzden bitiyor). 5 dk boyunca sıyırın mesela durduğunuz yerde, 5dk'da biter. Servisin söylediğin epic fail falan yok, kusura bakmayın ama parça hakkında bilginiz olmadan böyle ithamlarda bulunarak siz epic fail oluyorsunuz. Hani belki arabayı 1 günlüğüne birine ödünç verdiniz ve o yaktı, düzgün kullanmayı bilmeyen bir bayan yokuşta yaktı, bilemezsiniz. Sürekli dur kalk yapmışsınızdır fazla ısınmıştır vs vs binbir türlü nedeni olabilir.

    Bir kere debriyaj balatasının sıyırması arıza değildir, lastikler ya da motor yağı kullandıkça nasıl eskiyorsa debriyaj balatası da kullandıkça biter.

    Toyota'nın bilerek 70.000km dayanacak kadar kötü bir balatayı arabaya koymayacağını ikimiz de biliyoruz. Ha şöyle olabilir, kullanıcı hatası yoksa hatalı üretilmiş parça takılmış olabilir (ki hiç ihtimal vermiyorum çünkü Toyota 1000km bakımını bu tarz şeyleri kontrol etmek için yapıyor) hepsi bu. Bu kadar büyütülecek birşey yok. Kendinizden bu kadar eminseniz parçayı incelenmesi için fabrikaya gönderin ve raporunu alın. Neymiş ne değilmiş öğrenirsiniz. %99 kullanıma bağlı eskime diyeceklerdir.

    Ek olarak Toyota'nın malzeme kalitesini düşürüp düşürmediğini görmek için galerideki sıfır araçları inceleyebilirsiniz. Her gittiğimde incelerim, bazen de test sürüşü yaparım ve benim gördüğüm kadarıyla gittikçe artıyor malzeme kalitesi, hiçbir sıkıntı yok.

    Kusura bakmayın ama sizin aracınızın debriyajı bitti diye koca Toyota malzeme kalitesini düşürdü diye kestirip atmak asıl epic fail.

    Ha buraya markayı savunmaya falan gelmedim, tartışma içerisine girme gibi bir niyetim de yok, sadece görüşlerimi belirtmek istiyorum yanlış anlamayın.

    Tabii ki burada hepimiz görüş, öneri ve markaya dair inancımızı belirtiyoruz. Ne siz beni teyit etmek zorundasınız ne de ben sizin görüşünüzü beğenmek durumundayım. Ben burada sadece Toyota yönetim kurulu üyesi olarak değilde zorlukla kazanıp ödediğim paranın karşılığını, eski güzel Toyota deneyimlerimin tam tersi şekilde uğradığım hayal kırıklığı sonucu alamayan bir vatandaş olarak yazıyorum.

    Bu yaşadığımız olay patlak verene kadar herkese ve diğer aile üyelerine gözü kapalı Toyota-Çavdarlı kombinasyonunu tavsiye edebilirdim, zira bahsettiğim yıllardan eski kullanım tecrübe düzeyimi hesaplayabilirsiniz zaten.

    'Bilgisizlik' olarak nitelendirdiğiniz parça ve mekanik aksam kültürümü ise tabiatı dolayısıyla tartışmaya dahil etme niyetimde yok. Onu boşverin.

    Aracı bir bayana verme veya yokuşta sıyırmasına neden olacak kadar, kullanım konusuyla ilgili de hemen belirteyim, hiç öyle bir kullanım stilimizde, yapımızda, kültürümüzde olmadı, ki yokuşlarda genelde elektrikli otomatik-salınan el frenini kullandık.

    Kalite hususunda; size göre Toyota kaliteyi daim ettirmiş olabilir. Her ne kadar bende bu konuda inanç beslemiş iken yaşadığım bu olaydan dolayı (bence kesinlikle bir epic fail'dir) artık benim buna dair inancım yok, ya da en azından fabrikadan maliyet minimizasyonu için düşük verimlilik veya zayıf kontrolle çıkan debriyaj balatasının kurbanıda olmuş olabiliriz, ki bu da Toyota'yı aklamıyor. Balatanın üzerinde kavramanın sağlandığı temas tabakası fabrika çıkışı daha kaliteli, daha kalın veya daha dayanıklı kimyasallar kullanılarak üretilebilirdi. Evet bir BMW, Mercedes almadık ama Toyota'da olsa eskiyle karşılaştırınca da fark ortada.

    Velhasıl sonuç olarak 143000 km'lik ve debriyaj balatası sorunu tatmamış Toyota'nızla size mutluluklar diliyorum.

    Toyota almayı düşünen veya sahibi olan kardeşlerimde de yazdıklarımı göz önünde bulundurmalarını şiddetle tavsiye ediyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mangalay

    70.000 KM'de debriyaj balatasının bitmesi anormal birşey değil ki. Hatta 50.000'de bile bitebilir kullanıma göre. O da normal sayılır.

    Debriyaj balatası "bozulmadığı" için garantiye girmemesi de gayet normal. Kullandıkça bitmiş sonuçta.

    Ben de Bursa'da yaşıyorum, babamla 2 Toyota'yı da tam 12 senedir Bursa Çavdarlı'ya götürüyoruz bakıma, asla çakallık yapıp para koparmaya çalışacak bir yer değil Bursa Çavdarlı, her türlü arkasındayım oranın.

    Kısacası siz yanlış anlamışsınız olayı...

    Steam konusunda bana yardım etmiş olan sevgili arkadaşım (VOLTA), olayı sen tamamen yanlış anlamışsın veya ben anlatamadım ki bence gayet net. Çavdarlı'yı suçlayan kim? Adamlar garantiden değiştirelim diye resmen yırtınıp en az 5 kere Toyota İstanbul'daki Garanti Uzmanı sıfatıyla orada oturan karaktersizle telefon görüşmesi yaptılar. İşe yaramadı. İndirimli toplam 1050 lira masraf çıktı. Yine Çavdarlı bu arızanın neden uzatılmış +2 yıl Garanti Extra'ya girmediğini ise yine Toyota Genel Müdürlüğü'nün itina ve kurnazlıkla hazırladığı 'özel' garanti şartnamesini üzülerek referans gösterip kibarca ifade ettiler. Lafım Çavdarlı'ya değil.

    77000 km'de debriyaj sıyırması normal demişsiniz. Bu anormal bir arıza. 50000 km'de bile olabilir sözü ise aynen sizin gibi servis elemanı tarafındanda bana iletildi ve bu resmen bir epic fail demektir. Zira 165000 km'lik eski toprak Avensis'imizde aynı şartlar ve trafikte (belki daha kötü şartlarda) kullanmamıza rağmen hiçbir debriyaj sorunu olmadı. Bunun tek bir açıklaması var: Toyota parça ve malzeme kalitesini OLDUKÇA DÜŞÜRDÜ!

    Toyota Global dahil ilgili yerlere de bu görüşümü ileteceğim. Konuştuğum bir taksicinin 70000 km'yi geçmiş Dacia Logan'ında bile olmamış bu sorunun orta-üst gelir grubuna tabi kimselere hitap eden Japon prestiji Toyota'da olması ise kabul edilemez.

    Şunu da belirteyim, 1991 model Corolla'yı 80000 km'de satmıştık. Onda bile bu sorun gerçekleşmedi.

    Çavdarlı'yı eleştirebileceğim tek nokta var, onu da söylemeden geçemeyeceğim: Kendilerinden 2 araç almış, bakım ve servis parasını hep düzenli ve periyodik yaptıran ödeyen 'yağlı' müşteriyi, hatta yeni bir araç almak için kendileriyle görüşme yapmış bir müşteriye karşı bu saçma arızayı en az yarı yarıya tazmin etmeyi reddedip böylece müşteriyi elde tutmayı da reddettiler. 1050 liranın yarısı için binlerce lira para ödeyen ve ödeme ihtimali olan bir müşteriyi kaçırdılar. Böyle ticari anlayış olmaz. Ya da Ben patron olsam böyle davranmazdım diyebilirim.

    Görüşmek üzere :)

    Hocam bayinin hiçbir şekilde kendi cebinden para ödeyeceğini zannetmem ben. Hiçbir markanın hiçbir bayisi yapmaz bence bunu. Zaten ortada onların suçu olan birşey yok.

    Garantiye girmemesi zaten normal olan. Örnek vereyim; yağ 10bin yerine 8bin km'de biterse (çok yüksek devirde kullanmaktan dolayı) onu da ücretsiz değiştirmeleri gerekir ki böyle saçma şey olmaz.

    Bizim Corolla'mız şu anda 143bin KM'de ve orijinal balata duruyor. Ama bu yumuşak kullanımdan kaynaklanan birşey. 30binde debriyaj yiyen VW Caddy de gördüm ona kalırsa hem de ticari olmasına rağmen. Debriyaj balatasının ömrü kullanıma bağlı olacak çok fazla değişebilir. Hatta fazla sıyırırsanız alev bile alabilen bir parça debriyaj balatası (ki bir anda biten debriyaj balataları sıklıkla bu yüzden bitiyor). 5 dk boyunca sıyırın mesela durduğunuz yerde, 5dk'da biter. Servisin söylediğin epic fail falan yok, kusura bakmayın ama parça hakkında bilginiz olmadan böyle ithamlarda bulunarak siz epic fail oluyorsunuz. Hani belki arabayı 1 günlüğüne birine ödünç verdiniz ve o yaktı, düzgün kullanmayı bilmeyen bir bayan yokuşta yaktı, bilemezsiniz. Sürekli dur kalk yapmışsınızdır fazla ısınmıştır vs vs binbir türlü nedeni olabilir.

    Bir kere debriyaj balatasının sıyırması arıza değildir, lastikler ya da motor yağı kullandıkça nasıl eskiyorsa debriyaj balatası da kullandıkça biter.

    Toyota'nın bilerek 70.000km dayanacak kadar kötü bir balatayı arabaya koymayacağını ikimiz de biliyoruz. Ha şöyle olabilir, kullanıcı hatası yoksa hatalı üretilmiş parça takılmış olabilir (ki hiç ihtimal vermiyorum çünkü Toyota 1000km bakımını bu tarz şeyleri kontrol etmek için yapıyor) hepsi bu. Bu kadar büyütülecek birşey yok. Kendinizden bu kadar eminseniz parçayı incelenmesi için fabrikaya gönderin ve raporunu alın. Neymiş ne değilmiş öğrenirsiniz. %99 kullanıma bağlı eskime diyeceklerdir.

    Ek olarak Toyota'nın malzeme kalitesini düşürüp düşürmediğini görmek için galerideki sıfır araçları inceleyebilirsiniz. Her gittiğimde incelerim, bazen de test sürüşü yaparım ve benim gördüğüm kadarıyla gittikçe artıyor malzeme kalitesi, hiçbir sıkıntı yok.

    Kusura bakmayın ama sizin aracınızın debriyajı bitti diye koca Toyota malzeme kalitesini düşürdü diye kestirip atmak asıl epic fail.

    Ha buraya markayı savunmaya falan gelmedim, tartışma içerisine girme gibi bir niyetim de yok, sadece görüşlerimi belirtmek istiyorum yanlış anlamayın.

    Tabii ki burada hepimiz görüş, öneri ve markaya dair inancımızı belirtiyoruz. Ne siz beni teyit etmek zorundasınız ne de ben sizin görüşünüzü beğenmek durumundayım. Ben burada sadece Toyota yönetim kurulu üyesi olarak değilde zorlukla kazanıp ödediğim paranın karşılığını, eski güzel Toyota deneyimlerimin tam tersi şekilde uğradığım hayal kırıklığı sonucu alamayan bir vatandaş olarak yazıyorum.

    Bu yaşadığımız olay patlak verene kadar herkese ve diğer aile üyelerine gözü kapalı Toyota-Çavdarlı kombinasyonunu tavsiye edebilirdim, zira bahsettiğim yıllardan eski kullanım tecrübe düzeyimi hesaplayabilirsiniz zaten.

    'Bilgisizlik' olarak nitelendirdiğiniz parça ve mekanik aksam kültürümü ise tabiatı dolayısıyla tartışmaya dahil etme niyetimde yok. Onu boşverin.

    Aracı bir bayana verme veya yokuşta sıyırmasına neden olacak kadar, kullanım konusuyla ilgili de hemen belirteyim, hiç öyle bir kullanım stilimizde, yapımızda, kültürümüzde olmadı, ki yokuşlarda genelde elektrikli otomatik-salınan el frenini kullandık.

    Kalite hususunda; size göre Toyota kaliteyi daim ettirmiş olabilir. Her ne kadar bende bu konuda inanç beslemiş iken yaşadığım bu olaydan dolayı (bence kesinlikle bir epic fail'dir) artık benim buna dair inancım yok, ya da en azından fabrikadan maliyet minimizasyonu için düşük verimlilik veya zayıf kontrolle çıkan debriyaj balatasının kurbanıda olmuş olabiliriz, ki bu da Toyota'yı aklamıyor. Balatanın üzerinde kavramanın sağlandığı temas tabakası fabrika çıkışı daha kaliteli, daha kalın veya daha dayanıklı kimyasallar kullanılarak üretilebilirdi. Evet bir BMW, Mercedes almadık ama Toyota'da olsa eskiyle karşılaştırınca da fark ortada.

    Velhasıl sonuç olarak 143000 km'lik ve debriyaj balatası sorunu tatmamış Toyota'nızla size mutluluklar diliyorum.

    Toyota almayı düşünen veya sahibi olan kardeşlerimde de yazdıklarımı göz önünde bulundurmalarını şiddetle tavsiye ediyorum.



    Yönetim kurulu üyesi falan değilim; ben üniversite öğrencisiyim babam da öğretmen. Neyin ne olduğunu bildiğim için anlattım. İkimizde de Toyota araçlar var.

    Arıza dediğiniz şeyin gayet normal olduğunu üstüne basa basa söylememe rağmen halen diretiyorsanız size tek söyleyebileceğim şey şu olur; durumu başka marka araç alıp servislerini tadınca anlarsınız. Biz Caravelle'de Doğuş'la muhattap olduk (bu arada Doğuş debriyaj balatası için 3000TL istiyor ), eski C3'de de Citroen'le muhattap olduk; dersimizi aldık . Mercedes, BMW ya da Volvo alamadığımız sürece de Toyota'dan şaşmamaya karar verdik...

    Otomobil Genel'de fabrikada 2 pistonu motora ters takılıp sıfır satılan ve değişim yapılmayan (sandık motor bile takmıyorlar) VW Tiguan konusu halen mevcut, isterseniz inceleyebilirsiniz.

    İyi akşamlar.




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Bence ne toyotoa ne de esnafın bir kabahati yok mesele tamamen sizden kaynaklanıyor araba seçerken sadece alım değil yürütme maliyetlerinide hesaba katın bütçenizi aşan üst sınıf araba aldığınızda üst sınıf giderlerin yarısını esnafa teklif etmek komik olmuş.

    1 araçtaki istisna ile marka ve esnafı karalamak ta hoş değil genele bakmak gerekir bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Bence ne toyotoa ne de esnafın bir kabahati yok mesele tamamen sizden kaynaklanıyor araba seçerken sadece alım değil yürütme maliyetlerinide hesaba katın bütçenizi aşan üst sınıf araba aldığınızda üst sınıf giderlerin yarısını esnafa teklif etmek komik olmuş.

    1 araçtaki istisna ile marka ve esnafı karalamak ta hoş değil genele bakmak gerekir bence.

    Emin ol aracın yürütme maliyetlerini dikkate alarak Avensis seçtik. Eski bir Opel Vectra sahibi olarak Opel'in bezdiren abuk sabuk masraflarından kurtulmak için periyodik bakımlarda Opel'den çok daha az masraf çıkarttığını bildiğimiz için Toyota'ya geçmiştik. Kuzenlerimde de Corolla, Auris var. Zaten bu 2. Avensis'imiz ve 3. Toyota'mız. Üstteki mesajlarda belirtmiştim, sanırım okumadınız; daha önceki Avensis'imiz 2004 modeldi ve 165000 km'de sattık ve hiç böyle bir problemi olmadı. Aynı şekilde onunda periyodik bakımlarını sektirmeden yaptırmıştık. Kullanan da yine aynı kişiydi. Dolayısıyla bizden kaynaklı bir sorun yok.

    Bu arada takdir edersinizki beni firmanın geneli veya esnafın durumu çok ilgilendirmez, alın teri dökerek kazandığımız paranın karşılığını alıp alamadığımız ve önceki araçlarla yaptığımız karşılaştırma sonucu elde ettiğimiz verim ilgilendirir. Esnaf kâr yapmak için ticaret yapar ve bayiliğini yaptığı otomobil üreticisinin stratejisini uygular. Toyota (Japon otomotiv 'devi') Türkiye genel müdürlüğündeki iş bilmez ve yorum özürlü garanti uzmanı sıfatlı kişilere benim sitemim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 25 Ağustos 2013; 12:57:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.