Şimdi Ara

Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
94
Cevap
1
Favori
72.771
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • newmonarch, mbtuncel_1 ;

    ben de sizlere teşekkür ederim.

    Forum çok hassas, evrensel olanın dışındaki bilgiyi hemen yakalayıp itiraz ediyor. İyi bir şey. Ama bu sefer bir şey anlatmak isteyince üslup da mecburen ansiklopedik olmaya başlıyor. Yoksa, aslında sadece muhabbet ediyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    Kilometresi 2tl ise çok iyi paraymış:)

    Adana'dan İstanbul'a yük götürsem 1000km'den 2000tl para yapar yol taş çatlasa 3 gün sürer. 2 gün orda yatarım 3 gün de öyle gelirim 4000tl haftada, hadi biraz kırpalım sağından solundan cebine giren nerden baksan ayda 8-10bin tl para yapar. Tabi bu 2tl ye mazot parası dahilse, değilse iş değişir.

    mazot parası dahil bu işe

    ayrıca km de 2 tl değil 1.3 civarı para alıyorlar . 10 numara yağ olayları olduğu için kmde çok para verilmiyor.

    kamyonları ise kmde 25-30 litre civarı yakıyor (tonaj varsa ve çekiciniz varsa 35 litre civarı). 3.40 - 3.50 tl ye ucuz motorin alıyorlar . 27.5 litreden hesaplarsak 0.948 tl yapıyor. km de 0.352 tl kazanç

    1000 km lik bir yolda 352 tl kazanıyorlar

    takograf saat bozucuları varsa (ki herkeste var) günde 14 saat yol yaparak 75 km ortalama hızda 1050 km yapıyor.

    ayda bu şekil ortalama 20 kere yola çıksalar 7040 tl. buna lastik , yağ değişimi , bakım , çıkacak arıza masrafları dahil değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 4 Ekim 2011; 16:30:40 >




  • Bunlardan da yok.



     Avrupa ve Türkiye'de Neden Böyle Tırlar Yok?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    tır şoförü bi akrabam bunların burunları uzun olduğu için türkiye yollarına uyumlu olmadığını söylemişti

    uydurmus..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition


    quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    tır şoförü bi akrabam bunların burunları uzun olduğu için türkiye yollarına uyumlu olmadığını söylemişti

    uydurmus..

    uydurmuş,sallamış yada sıkmış.20 yıldır dünya yollarında olan o ben değilim.peki ya sen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition


    quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    tır şoförü bi akrabam bunların burunları uzun olduğu için türkiye yollarına uyumlu olmadığını söylemişti

    uydurmus..

    uydurmuş,sallamış yada sıkmış.20 yıldır dünya yollarında olan o ben değilim.peki ya sen

    benim babam 35 sene tir söförlügü yapti dünyada dolasmadigi gitmedigi ülke kalmadi onun tecrübesi ve bildikleri kafi sanirim iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi +24edition -- 15 Aralık 2011; 9:03:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition


    quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    tır şoförü bi akrabam bunların burunları uzun olduğu için türkiye yollarına uyumlu olmadığını söylemişti

    uydurmus..

    uydurmuş,sallamış yada sıkmış.20 yıldır dünya yollarında olan o ben değilim.peki ya sen

    benim babam 35 sene tir söförlügü yapti dünyada dolasmadigi gitmedigi ülke kalmadi onun tecrübesi ve bildikleri kafi sanirim iyi forumlar.

    uydurmuş demek değil,sebebinide sorda bişeye yarasın.madem baban tecrübeli konunun başlığına göre yorum yap




  • quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition


    quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    tır şoförü bi akrabam bunların burunları uzun olduğu için türkiye yollarına uyumlu olmadığını söylemişti

    uydurmus..

    uydurmuş,sallamış yada sıkmış.20 yıldır dünya yollarında olan o ben değilim.peki ya sen

    benim babam 35 sene tir söförlügü yapti dünyada dolasmadigi gitmedigi ülke kalmadi onun tecrübesi ve bildikleri kafi sanirim iyi forumlar.

    uydurmuş demek değil,sebebinide sorda bişeye yarasın.madem baban tecrübeli konunun başlığına göre yorum yap

    arkadasim türkiyede yürürlükte olan istiap haddi mevzuati diye bir olay var bu araclar 50 ton yük ceken araclar türkiyede bu kadar hacime izin vermiyorlar dogal olarak ülkemizde ekonomik olarak isletip hem kisisel hem ticari kullanamazsin yasalar öyle diyor anladigini umuyorum.




  • forum mantığı budur,teşekkürler
  • ameirkada yolların çogunluğu beton asfalttır ve bu nedenle çökme durumu veya kasis fazlaca görülebilir bir konu değildir. <Teknik açaıklamaların hepsi doğrudur özellikle @karbon12 açıklamalarına katılıyorum . ANcak toplam ağırlık ve dingil başına düşen ağırlık söz konusu olduğunda bu tırların yollarımıza vereceği zararlar göz önüne alınmıştır ve ülkemizdede dorse ve şasi vb imalatlar mevzuatlara göre yapılmakt olduğu için belirli sınırlamlar mevcuttur. Yol bu yükleri bozulmadan taşısa ne araçlar ithal edilir ülkemize ama hepimiz en iyi yapılan yolumuzun bile kaderini iyi biliyoruz ve bu tırlar yolun zaten kısa olan ömrünü iyice kısaltacağını düşünüyorum.

    Adam gibi beton yollar ülkemizde yapılması zorunlu hale getirilmedikçe ne yol tamiratı ne da ömrünün kısalığı değilmeyecektir. Bildiğiniz gibi araç ne olursa olsun 2 şey kalitesinden ödün verilemez. Birisi lastik diğeri yol şartları , Sürtünme katsayısı için temel parametreler gevşetilince bu amerikan tırları bizim araçlardan otuz tanesini altına alır da da yine duramaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    forum mantığı budur,teşekkürler

    yasalar diyorum sacmaliyorsun türk milleti oldugumuzdan gercekleri kabullenmemiz zor oluyor senide anliyorum insallah cok bilmislik taslamazsin bilmedigin baska konularda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition


    quote:

    Orijinalden alıntı: freeman6161

    forum mantığı budur,teşekkürler

    yasalar diyorum sacmaliyorsun türk milleti oldugumuzdan gercekleri kabullenmemiz zor oluyor senide anliyorum insallah cok bilmislik taslamazsin bilmedigin baska konularda.

    hangi konuda saçmalıyorum ?

    neyi kabullenmiyorum ?

    bilmişlik nerde tasladım ?
  • karbon 12 rumuzlu arkadaşım.
    emeğine sağlık, çok güzel açıklamışsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    araç regülasyonlarına göre dingil mesafesi ve sayısına bağlı olarak ağırlık ve çekici dahil yarı römork ile beraber bir katar uzunluğu vardır.
    mesala yük hafif ama hacimli bir yük olursa çekicinin taşıdığı treyler mümkün olduğunca yasal sınırlar içerisinde uzun olmalıdır.
    Yasal toplam katar uzunluğu sınırı olduğu için burunlu çekiciler dezavantajdır.

    Ayrıca dizel motorların alt devirlerdeki torku yüksek olduğu için rampalarda benzinli araçlara göre daha iyi çekiş gösterirler.

    Tek doğru açıklaması budur. (Yıllarca otomotiv sektöründe (ticari) çalışmış biri olarak söylüyorum)
  • madem teknik kısmı bazı arkadaşlar için yeterli gelmedi ,o zaman karayolları taşıma kanununun bizleri nerelerde sınırladığının net açıklaması için linki okuyunuz.

    Ancak unutmayınız ki bu ağırlıklar ve uzunlukların hepsi yolun mukavemeti ve yolldaki köprü , tünel vb standartların uygulanması ile şekillenir .Yani her şeyin başında ülke standartı olarak yol yapımında ne kullandığınız ile alakalıdır.Asfalt bizim ülkemizin bir standartı olarak kabul edildiği için beton yollar taşıma kapasiteleri göz önüne alınamamaktadır .Bu nedenle dingil başı yük taşıma esasları avrupa standartları referans alınmış ve TR menşeyli araçlarımızın bu yollarda gidebileceği düşünüldüğü için deniz aşırı ülke şartnameleri sanırım pas geçilmiş olabilir ama zaten doğrusu da budur , bizim tırları götürüp de ABD veya Kanada yollarında kullanılması düşünülmemiştir.
    Karayolları trafik yönetmeliği madde :128

    http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDocuments/KGMdocuments/Trafik/KanunYonetmelik/128MaddeDegisiklik.pdf




  • Avrupa'daki burunsuz çekiciler ile, Amerika'daki geleneksel ( burunlu ) çekiciler üzerine Wikipedia'dan bir alıntı;

    The noticeable difference between tractor units in the U.S. and Europe is that almost all European models are "cab over engine" (COE or forward control), while the majority of U.S. trucks are conventional (or normal control). For repairs, the entire cab hinges forward to allow maintenance access. European trucks, whether small rigid or fully articulated, have a sheer face on the front. This allows for shorter trucks with longer trailers (with larger freight capacity) within the legal maximum total length. Furthermore, it offers greater manoeuvrability and better overview for the driver. In Europe the entire length of the vehicle is measured as total length, while in U.S. the cabin of the truck is normally not part of the measurement.

    Türkçesi:

    Amerika ve avrupa tırları arasındaki en göze çarpan fark, avrupa tırlarının "motor üzerinde kupa" ( burunsuz) şeklinde olmasına karşın, amerikadan tırlarının geleneksel ( burunlu ) yapıda olmalarıdır. Avrupa tırların kupası tamir ve bakım için kaldırılabilir şekildedir. Avrupa tırları ya kısa tek kasalı ya da mafsallı kasalardan oluşan uzun düz burunlu araçlardır. Düz burunlu kısa çekici, kanunun izin verdiği azami uzunluk sınırları içerisinde daha uzun kasa takılabilmesini mümkün kılar. Ayrıca daha iyi manevra kabiliyeti ve daha iyi şoför görüş açısı sunarlar.
    Avrupa kanunlarında araç uzunluğu kavramı, çekici + dorse şeklinde toplam araç uzunluğunu baz alırken, amerikan kanunlarında bu ölçüme çekicinin uzunluğu dahil edilmez, sadece dorsenin uzunluğuna bakılır.

    en.wikipedia.org
    Semi-trailer truck - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Semi-trailer_truck


    Yazıya göre herşeyin sebebi, kanuna göre belirlenen azami tır uzunluğunun ölçümünde avrupa ve amerikadaki yöntem farkı..

    Avrupanın KYOTO sözleşmesi gereği CO2 salınımını düşürmek için, her çareye başvurduğu , mümkün olan her iyileştirmeyi yaptığı için, ekonomiye değer verdiği için tırlarındaki 1-2 m uzunluğu da verimli kullanmak istemiştir.
    Amerika zaten KYOTO sözleşmesini imzalamamıştır. ekonomi yapma gibi bir derdi hiç olmamıştır, çevreyi düşünme derdi de olmamıştır. Son zamanlarda Kanada da KYOTO sözleşmesinden geri çekilmiştir. O ülkelerle avrupa ülkeleri dolayısıyla Türkiyeyi hiç bir alanda karşılaştırmamak gerekir. Kafa ve imkanlar farklıdır.
    Adamlar 5000-6000 cc otomobil motorlarına fındık motor, küçük motor demekteler.
    Burada en büyük plazma tvler 50" olanlar iken, Amerika'da çoğu model 60" den başlıyor.
    Amerikalılarla hiç birşeyi karşılaştırmamak, boy ölçüşmemek gerekir. Zenci mevzusu var bir de..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 15 Aralık 2011; 15:33:57 >




  • kardeş yanlışın var avrupadada var bunlar bunlar sadece yandığım türkiyemde yok :(
  • bu aracların karayolu taşıma kanunundan ziyade ülkemizde bakımlarını ve yedek parça teminlerini yapacak servisleri yok .Bu araçlara En yakın olanlarda volvo fh serisi 750 liklerin çift dingilleridir ama onlarda burunsuzdur.
  • Burunlunun da ayrı bir havası var ama bizim yollardaki burunsuzlar daha iyi bence.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunlarda yakıtı içeçek bir tip var
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.