şeklinde görüntülere sahip bir oyun yapmak için ne tür programlar önerirsiniz, daha da önemlisi programları kullanmayı öğretecek dersler/videolar vs. önerebilir misiniz?
flash ile yapılabilir swf oyun şeklinde veya game maker 2d si vs. var. ama biraz kodlama yapiyim dersen .net xna yıda kurcalayabilirsin.
sonuç olarak şöyle
flash photoshop illustrator(çizim için ama bence gerekli olmaz)
bukadar heralde online ve client tabanlı yapmayı düşünmüyorsundur.
Yardımlarınız için teşekkürler,
Flash dediğiniz nedir tam olarak? Program mı, tam adı nedir vs. bilgi verebilir misiniz?
2 Boyutlu yapacaksan, bütün dilleri kullanarak yapabilirsin, ama flash uygun dediler ben fazla kullanmadığımdan bilmiyorum. Mantığa gelince; OOP öğrenirsen oyun programlama çocuk oyuncağı (Hemen yanlış anlaşılmasın, OOP bilmeyen birine göre daha kolay) haline geliyor (Teknik arızalar dışında). Sınıf denen bir olay var, Flashta nasıl bilmiyorum da OOP olarak anlatıyım. Bu sınıfların içerdiği değişkenler (gördüğün can, adamın vuruş gücü, adamın resmi birçoğu değişken olarak hafızada saklanıyor), bir takım metodlar fonksiyonlar oluyor (mesela Saldır diye bir metod yapıyorsun, adam işte space'ye basınca Saldırı çağırıyorsun, orada işlemler yapılıyor falan). Yani temiz programlarsan ingilizce gibi okunabilir bir oyun kodu yazabiliyorsun. Yukarıdaki oyunları bilmiyorum ama kısaca bir dövüş oyunu mantığı üzerinden gidelim;
Dövüş oyunu olduğuna göre adamların vuruş gücü olacak, dayanıklılık olabilir (HP, Can gibi), bunun dışında hızı olabilir. Bunların hepsini incelediğimizde hepsi birer sayı. Örneğin 100 üzerinden 50 gibi can mesela. Şimdi öyle bir sınıf yapacaksın ki, bir maksimum değer içerecek, bir de o anki değeri içerecek, değer maksimum değerin üstüne çıkamaz ve 0'ın altına inemez gibi kurallar ile değeri değiştireceksin. Diyelim ki karşıdakine vurduk, bir takım hesaplar yapıldı ve rastgele bir hit (Vuruş puanı diyelim) hesaplandı. Atıyorum 20 olsun, karşı tarafın canına bakacaksın eğer 20'den büyükse, karşı tarafın canından 20 çıkartacaksın, değilse karşı taraf Knock Out olacak. Knock out olunca, sana puan gelecek, işte senin vuruş gücün bilmem ne kadar artacak falan. Oyun programlarken yönlendirme çok yapıyoruz (Metod ve fonksiyonlar bu iş için kullanılıyor). Mesela Start tuşuna tıklandığında sahneyi hazırlaman lazım, sahne hazırlanınca dövüşçü grafikleri hazırlanacak, işte yukarıya can barları çizilecek gibi gibi.
Fazla uzatmış olabilirim kusura bakma, işine yarar umarım.
quote:
Orijinalden alıntı: welrocken
2 Boyutlu yapacaksan, bütün dilleri kullanarak yapabilirsin, ama flash uygun dediler ben fazla kullanmadığımdan bilmiyorum. Mantığa gelince; OOP öğrenirsen oyun programlama çocuk oyuncağı (Hemen yanlış anlaşılmasın, OOP bilmeyen birine göre daha kolay) haline geliyor (Teknik arızalar dışında). Sınıf denen bir olay var, Flashta nasıl bilmiyorum da OOP olarak anlatıyım. Bu sınıfların içerdiği değişkenler (gördüğün can, adamın vuruş gücü, adamın resmi birçoğu değişken olarak hafızada saklanıyor), bir takım metodlar fonksiyonlar oluyor (mesela Saldır diye bir metod yapıyorsun, adam işte space'ye basınca Saldırı çağırıyorsun, orada işlemler yapılıyor falan). Yani temiz programlarsan ingilizce gibi okunabilir bir oyun kodu yazabiliyorsun. Yukarıdaki oyunları bilmiyorum ama kısaca bir dövüş oyunu mantığı üzerinden gidelim;
Dövüş oyunu olduğuna göre adamların vuruş gücü olacak, dayanıklılık olabilir (HP, Can gibi), bunun dışında hızı olabilir. Bunların hepsini incelediğimizde hepsi birer sayı. Örneğin 100 üzerinden 50 gibi can mesela. Şimdi öyle bir sınıf yapacaksın ki, bir maksimum değer içerecek, bir de o anki değeri içerecek, değer maksimum değerin üstüne çıkamaz ve 0'ın altına inemez gibi kurallar ile değeri değiştireceksin. Diyelim ki karşıdakine vurduk, bir takım hesaplar yapıldı ve rastgele bir hit (Vuruş puanı diyelim) hesaplandı. Atıyorum 20 olsun, karşı tarafın canına bakacaksın eğer 20'den büyükse, karşı tarafın canından 20 çıkartacaksın, değilse karşı taraf Knock Out olacak. Knock out olunca, sana puan gelecek, işte senin vuruş gücün bilmem ne kadar artacak falan. Oyun programlarken yönlendirme çok yapıyoruz (Metod ve fonksiyonlar bu iş için kullanılıyor). Mesela Start tuşuna tıklandığında sahneyi hazırlaman lazım, sahne hazırlanınca dövüşçü grafikleri hazırlanacak, işte yukarıya can barları çizilecek gibi gibi.
Fazla uzatmış olabilirim kusura bakma, işine yarar umarım.
Dediğini anladım, bu tür şeyleri daha önce de görmüştüm.
Tabi oyun yapmak için, mantığı fonksiyonları bilgisayara dökmek için komutları, bilgisayarın dilini bilmek gerekiyor. Küçük oyunlar için sanırım bunlar daha basit olur biraz öğrenebilirim, zaten çok ilerisi mühendisliğe giriyor :)
kardeşim macromedia flash işini görür, istediğin basit bir oyun değil mi? girme o zaman derinlere. oyunun oynanabilmesi için işin içine görsellik kat yeter.
quote:
Orijinalden alıntı: keftar
kardeşim macromedia flash işini görür, istediğin basit bir oyun değil mi? girme o zaman derinlere. oyunun oynanabilmesi için işin içine görsellik kat yeter.
Basit oyun ama bir senaryosunun olmasını isityorum. Resimdeki tarzlardan Rapstar, Abuzittin'in Maceraları tarzından. Macromedia Flash ile onları yapabilir miyim? Yoksa üstten bakmalı iki boyutlu oyun yapmak istemiyorum.
oyun animasyondan oluşuyor flash kullanmalısın, boşuna kasma derim programlamakla
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme