Şimdi Ara

benq dw1650 kutulu ile kutusuz farkı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
1.098
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benq 1650 yi bulduk ta almadık .. ? birde taa nisan dan beri 1655 gelicek sözde hala yok ?
  • Burada arkadaşlar benq 1650 benq 1655 modlanabiliyor bilginiz olsun ben yaptım oldu
  • ben inventus dan alacagım.fakat nasıl biryer bilmiyorum.simdi mod lanmis benq gelirse kotu olur!!..
    alısveris eden falan varmiki
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC

    quote:

    Orjinalden alıntı: guraynet

    benq dw1650 kutulu ile kutusuz farkı nedir acaba
    Kutusuz olanlar Çinde üretilip Benq biosu yüklenerek sanki Benq yazıcıymış gibi gösterilen sahte DVD yazıcılardan olabilir.Bu ihtimal %99.9 çünkü hiç bir firma ürününü kutusuz satışa sunmaz.Ha olurki kutusunun başına birşey gelir, kutu haşat olur o zaman satıcı kutusuz diye satabilir.Bu tür yazıcıların kutu içeriği tam, orjinal yazıcıyla birlikte gelirler fakat kendi kutuları yoktur.Satıcının içinde yolladığı kutuyla gelirler yani.Fakat bu tür yazıcı çıkma olasılığı %0.01.Kısacası kutusuz almamaya bak derim.

    Ürün ithalatı açısından kutulu ürünlerin depolama ve nakliyesi daha pahalıdır. Çünkü kutusuz çıplak halinden 2 kat fazla hacim kaplar. Bunun için firmalar bir kısmını kutulu ve içinde bundle ve promosyon cd'ler ile ithal ettiklerini pahalı, bir kısmını da sadece kutusuz ürün getirerek ucuza satarlar. Sistem toplayıp satan firmalar seri üretimde kutulu ürün kullanmaları anlansız maliyet doğurduğu için kutusuzu tercih ederler. Bu ürünleri onun için kutulu ve kutusuz olarak iki farklı fiyat aralığında görüyorsunuz.
    Bence kesin olarak bilmediğiniz konularda foruma yazmayın. İnsanları yanlış yönlendiriyorsunuz. Bu etik değil.




  • ozaman kutusuz mutusuz alıyorum ben benq dw1650yi...
    ne dersiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kafeinn


    quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC

    quote:

    Orjinalden alıntı: guraynet

    benq dw1650 kutulu ile kutusuz farkı nedir acaba
    Kutusuz olanlar Çinde üretilip Benq biosu yüklenerek sanki Benq yazıcıymış gibi gösterilen sahte DVD yazıcılardan olabilir.Bu ihtimal %99.9 çünkü hiç bir firma ürününü kutusuz satışa sunmaz.Ha olurki kutusunun başına birşey gelir, kutu haşat olur o zaman satıcı kutusuz diye satabilir.Bu tür yazıcıların kutu içeriği tam, orjinal yazıcıyla birlikte gelirler fakat kendi kutuları yoktur.Satıcının içinde yolladığı kutuyla gelirler yani.Fakat bu tür yazıcı çıkma olasılığı %0.01.Kısacası kutusuz almamaya bak derim.

    Ürün ithalatı açısından kutulu ürünlerin depolama ve nakliyesi daha pahalıdır. Çünkü kutusuz çıplak halinden 2 kat fazla hacim kaplar. Bunun için firmalar bir kısmını kutulu ve içinde bundle ve promosyon cd'ler ile ithal ettiklerini pahalı, bir kısmını da sadece kutusuz ürün getirerek ucuza satarlar. Sistem toplayıp satan firmalar seri üretimde kutulu ürün kullanmaları anlansız maliyet doğurduğu için kutusuzu tercih ederler. Bu ürünleri onun için kutulu ve kutusuz olarak iki farklı fiyat aralığında görüyorsunuz.
    Bence kesin olarak bilmediğiniz konularda foruma yazmayın. İnsanları yanlış yönlendiriyorsunuz. Bu etik değil.
    Bende diyorumki: Örnek olrak birkaç firma verin, bende araştırayım.Sonra firma yetkililerinden aldığım cevabı sizle paylaşayım.Ben en basitinden Sony Türkiye ile konuştum ve ürettikleri parçaların bu şekilde satılmasının SÖZ KONUSU BİLE OLAMAYACAĞINI söyledi.Sizin OEM satıyor diye bildiğiniz başka markalar varsa yazın ben onlarada sorayım sonra haklıysanız tamam derim.
    Ben kimseyi yanlış bilgilendirmiyorum.Maksat bu tür parçalar alacak arkadaşlar mağdur olmasın.Ayrıca lütfen sizde yazdıklarınıza biraz dikkat edin, kırıcı ithamlarda bulunuyorsunuz.Benim amacım kimseyi kazıklamak değil aksine bilgilendirmek.İşkembe-i kübradan atmıyorum yazıklarımı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC

    quote:

    Orjinalden alıntı: maymunkral

    çoğu ülkede(mesela Türkiye) ürünün kargo fiyatı çok yüksek tutacaksa ürün kutulu olarak değil de 10lu veya 20 li kutular halinde oem olarak gelir.bu ürünlere sahte demek komiktir.ithalatçılar 40$lık bir ürüne kutusu yüzünden 20$ kargo parası ödemek istemedikleri için bu dvd-rw lar 20 lik paketler halinde bir koliye konur ve yollanır.böylece kargo mafrafı düşmüş olur.kutusuz ürün %99 sahtedir diye birşey yok.tam tersine %90 oranında orjinaldir.kaldı ki kutulu ürünün kutusuz ürüne oranla tek avantajı yazılımdır(ki onu da ithalatçılar temin ediyorlar).kutusuz benq almanın hiçbir sakıncası yok sırf kutu için 10$ fazla verme.
    Yazdıklarınız şaka gibi.Hangi firma yoğun istek üzerine kutusuz ürün yolluyormuş bakalım?Bir kaç örnek verinde bir araştırayım.HİÇBİR firma yaptığı parçayı kargo parası fazla tutacak diye kutusuz göndermez.Zaten o kutunun içerisinde Garanti Belgesi, parçanın ıvırı zıvırı bulunmaktadır.Dikkat ederseniz bu OEM ürünler hep mağazalarda var.Distribütörlerin getirdikleri parça listesinde hiç içinde OEM kelimesi geçen bir bilgisayar parçası gördünüz mü?Bir ara ATI'nin OEM ekran kartları vardı.Bizim bir arkadaş yine ismini vermeyeceğim XYZ firmasından HIS 9600 Pro aldı ve 1-2 gün kullandıktan sonra kart bozuldu.Sonra aldı kartı gitti aldığı firmaya.Orada bakmışlar yenisini yollayacaklarını söylemişler.Aradan 45 gün geçmişti arkadaş ancak alabilmişti ekran kartını.Kutulu alsaydı ne olacaktı?Direk distribütörle görüşecek ve kartı yollayacaktı.XYZ firmasıylada hiç uğraşmayacaktı.
    Tekrar söylüyorum: OEM ürünler garantisizdir.Adınıza fatura kesilir ancak elinizdeki parçanın garanti belgesine sahip olmadığınız için satıcı firmayla uğraşmanız gerekir.Yani işiniz satıcı firmanın insafına kalmış.Sizi ister oyalarlar, isterlerse elleriniz boş gönderirler, isterlerse ilgilenirler.Ayrıca OEM malların kaçak ya da sahte olma ihtimalide yüksektir.Bu nedenle ben kimseye OEM parça almasını tavsiye etmem.Daha öncede dediğim gibi kutu haşat olmuştur, garanti belgesi dahil bütün içerik eksiksiz yollanır o zaman OEM alınır.Ama öbür türlü şartlarda garanti işinizi riske atmış olursunuz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: YasiN®
    nerden alıyorsunz diyorum tıkyok ?
    OEM alacağına 10$'da olsa fazla ver kutulu arkadaşım.En azından bir sorunun olduğunda çözümü sadece satıcı firmadan değil distribütörden de bekleyebilirsin.





    Ben daha birşey yazmayacağım size...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarpuli



    Ben daha birşey yazmayacağım size...
    En güzeli yazma zaten...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC

    quote:

    Orjinalden alıntı: kafeinn


    quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC

    quote:

    Orjinalden alıntı: guraynet

    benq dw1650 kutulu ile kutusuz farkı nedir acaba
    Kutusuz olanlar Çinde üretilip Benq biosu yüklenerek sanki Benq yazıcıymış gibi gösterilen sahte DVD yazıcılardan olabilir.Bu ihtimal %99.9 çünkü hiç bir firma ürününü kutusuz satışa sunmaz.Ha olurki kutusunun başına birşey gelir, kutu haşat olur o zaman satıcı kutusuz diye satabilir.Bu tür yazıcıların kutu içeriği tam, orjinal yazıcıyla birlikte gelirler fakat kendi kutuları yoktur.Satıcının içinde yolladığı kutuyla gelirler yani.Fakat bu tür yazıcı çıkma olasılığı %0.01.Kısacası kutusuz almamaya bak derim.

    Ürün ithalatı açısından kutulu ürünlerin depolama ve nakliyesi daha pahalıdır. Çünkü kutusuz çıplak halinden 2 kat fazla hacim kaplar. Bunun için firmalar bir kısmını kutulu ve içinde bundle ve promosyon cd'ler ile ithal ettiklerini pahalı, bir kısmını da sadece kutusuz ürün getirerek ucuza satarlar. Sistem toplayıp satan firmalar seri üretimde kutulu ürün kullanmaları anlansız maliyet doğurduğu için kutusuzu tercih ederler. Bu ürünleri onun için kutulu ve kutusuz olarak iki farklı fiyat aralığında görüyorsunuz.
    Bence kesin olarak bilmediğiniz konularda foruma yazmayın. İnsanları yanlış yönlendiriyorsunuz. Bu etik değil.
    Bende diyorumki: Örnek olrak birkaç firma verin, bende araştırayım.Sonra firma yetkililerinden aldığım cevabı sizle paylaşayım.Ben en basitinden Sony Türkiye ile konuştum ve ürettikleri parçaların bu şekilde satılmasının SÖZ KONUSU BİLE OLAMAYACAĞINI söyledi.Sizin OEM satıyor diye bildiğiniz başka markalar varsa yazın ben onlarada sorayım sonra haklıysanız tamam derim.
    Ben kimseyi yanlış bilgilendirmiyorum.Maksat bu tür parçalar alacak arkadaşlar mağdur olmasın.Ayrıca lütfen sizde yazdıklarınıza biraz dikkat edin, kırıcı ithamlarda bulunuyorsunuz.Benim amacım kimseyi kazıklamak değil aksine bilgilendirmek.İşkembe-i kübradan atmıyorum yazıklarımı.

    şimdi isim vermek istemiyorum ama senin bildiğin ve forumunda beğendiği bir bilgisayar firmasında çalıştım.başta LG,NEC,Samsung,Pioneer dvd-rwları Türkiye ye kutusuz olarak giriyor.hatta necler ve pioneerlar 10 lu kutular olarak bulk giriyor.şimdi sen tek sony ile olan diyaloğunu bütün markalara atfediyorsun.bu sallamak değildir ama genellemektir.Türkiye ye asus,philips,sony,msi dan başka sadece kutulu satılan dvd-rw yok.genelde ucuz kargo masrafı nedeniyle ürünler bulk yani kutusuz geliyor.zaten dvd-rw üreticileri ürünlerini box-bulk şeklinde satarlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maymunkral

    şimdi isim vermek istemiyorum ama senin bildiğin ve forumunda beğendiği bir bilgisayar firmasında çalıştım.başta LG,NEC,Samsung,Pioneer dvd-rwları Türkiye ye kutusuz olarak giriyor.hatta necler ve pioneerlar 10 lu kutular olarak bulk giriyor.şimdi sen tek sony ile olan diyaloğunu bütün markalara atfediyorsun.bu sallamak değildir ama genellemektir.Türkiye ye asus,philips,sony,msi dan başka sadece kutulu satılan dvd-rw yok.genelde ucuz kargo masrafı nedeniyle ürünler bulk yani kutusuz geliyor.zaten dvd-rw üreticileri ürünlerini box-bulk şeklinde satarlar.
    Yazdığım mesajı ne kadar dikkatli okuduğunu görmüş olduk.Ben sadece Sony ile konuştuğum için Sony'i söyledim.Başka marka olursa da onlarla konuşup burada bilgi vereceğimi belirttim.Bak sende marka vermişsin.Ben yarın yazdığın bütün markalarla teker teker görüşeceğim.Oem satıyorlarsa burada belirtirim.Amacım milleti bilgilendirmek, yanıltmak değil.Hemen parlamayalım lütfen!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC

    quote:

    Orjinalden alıntı: maymunkral

    çoğu ülkede(mesela Türkiye) ürünün kargo fiyatı çok yüksek tutacaksa ürün kutulu olarak değil de 10lu veya 20 li kutular halinde oem olarak gelir.bu ürünlere sahte demek komiktir.ithalatçılar 40$lık bir ürüne kutusu yüzünden 20$ kargo parası ödemek istemedikleri için bu dvd-rw lar 20 lik paketler halinde bir koliye konur ve yollanır.böylece kargo mafrafı düşmüş olur.kutusuz ürün %99 sahtedir diye birşey yok.tam tersine %90 oranında orjinaldir.kaldı ki kutulu ürünün kutusuz ürüne oranla tek avantajı yazılımdır(ki onu da ithalatçılar temin ediyorlar).kutusuz benq almanın hiçbir sakıncası yok sırf kutu için 10$ fazla verme.
    Yazdıklarınız şaka gibi.Hangi firma yoğun istek üzerine kutusuz ürün yolluyormuş bakalım?Bir kaç örnek verinde bir araştırayım.HİÇBİR firma yaptığı parçayı kargo parası fazla tutacak diye kutusuz göndermez.Zaten o kutunun içerisinde Garanti Belgesi, parçanın ıvırı zıvırı bulunmaktadır.Dikkat ederseniz bu OEM ürünler hep mağazalarda var.Distribütörlerin getirdikleri parça listesinde hiç içinde OEM kelimesi geçen bir bilgisayar parçası gördünüz mü?Bir ara ATI'nin OEM ekran kartları vardı.Bizim bir arkadaş yine ismini vermeyeceğim XYZ firmasından HIS 9600 Pro aldı ve 1-2 gün kullandıktan sonra kart bozuldu.Sonra aldı kartı gitti aldığı firmaya.Orada bakmışlar yenisini yollayacaklarını söylemişler.Aradan 45 gün geçmişti arkadaş ancak alabilmişti ekran kartını.Kutulu alsaydı ne olacaktı?Direk distribütörle görüşecek ve kartı yollayacaktı.XYZ firmasıylada hiç uğraşmayacaktı.
    Tekrar söylüyorum: OEM ürünler garantisizdir.Adınıza fatura kesilir ancak elinizdeki parçanın garanti belgesine sahip olmadığınız için satıcı firmayla uğraşmanız gerekir.Yani işiniz satıcı firmanın insafına kalmış.Sizi ister oyalarlar, isterlerse elleriniz boş gönderirler, isterlerse ilgilenirler.Ayrıca OEM malların kaçak ya da sahte olma ihtimalide yüksektir.Bu nedenle ben kimseye OEM parça almasını tavsiye etmem.Daha öncede dediğim gibi kutu haşat olmuştur, garanti belgesi dahil bütün içerik eksiksiz yollanır o zaman OEM alınır.Ama öbür türlü şartlarda garanti işinizi riske atmış olursunuz.


    öncelikle artık box ürünlerin çoğunda da garanti belgesi çıkmıyor.sanayi bakanlığının çıkardığı tüketici koruma kanununa göre her ürün fatura tarihinden itibaren 2 yıl garantili olmak zorundadır.yasaya göre sizin ürün ister kutulu ister oem olsun ithalatçıyla göreşme hakkınız yoktur.ürün garanti süresi içinde arızalandığı takdirde fatura yada nüshası ile birlikte ürünü aldığınız yere götürür ve arıza kaydı alırsınız.ürün tesliminden en geç 30işgünü yani 45 işgünü sonra tamir edilip size teslim edilmek zorunda.tamir edilemeyen ürün için size 3 seçimlik hak vermek zorundalar.bunlardan biri para iadesi diğeri ürünün yenisi ile değişmi sonuncusu ise ayıp oranında indirim.bunlardan birini seçiyorsunuz.bu konuda yeterli yada konuni bilgiye sahip olmamanız yaşadığınız tek olayları genellemenize ve oradan mantıksız sonuçlar çıkartmanıza neden oluyor.arkadaşınız eğer kanunlara hakim bir arkadaşa sahip olsaydı kanunen 30 gün içinde arızalanan ürünlerde iade hakkının olduğunu öğrenirdi ve bu hakkı arardı.ürün kutulu da olsa göreceği muamele aynı olacaktı.oem kart garantisiz değildir.faturalı ise hiç değildir.orjinal kutulu ürünle kutusuz ürün arasında gerek kalite, gerekse de garanti kapsamı bakımından(işlemci ve refurbish ürün hariç) hiçbir fark yoktur.insanları başımızdan geçen tek deneyimleri genelleyerek değil yasa ve uygulanabilir hüklümlerle bilgilendirmeye çalışırsak daha faydalı olur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maymunkral

    öncelikle artık box ürünlerin çoğunda da garanti belgesi çıkmıyor.sanayi bakanlığının çıkardığı tüketici koruma kanununa göre her ürün fatura tarihinden itibaren 2 yıl garantili olmak zorundadır.yasaya göre sizin ürün ister kutulu ister oem olsun ithalatçıyla göreşme hakkınız yoktur.ürün garanti süresi içinde arızalandığı takdirde fatura yada nüshası ile birlikte ürünü aldığınız yere götürür ve arıza kaydı alırsınız.ürün tesliminden en geç 30işgünü yani 45 işgünü sonra tamir edilip size teslim edilmek zorunda.tamir edilemeyen ürün için size 3 seçimlik hak vermek zorundalar.bunlardan biri para iadesi diğeri ürünün yenisi ile değişmi sonuncusu ise ayıp oranında indirim.bunlardan birini seçiyorsunuz.bu konuda yeterli yada konuni bilgiye sahip olmamanız yaşadığınız tek olayları genellemenize ve oradan mantıksız sonuçlar çıkartmanıza neden oluyor.arkadaşınız eğer kanunlara hakim bir arkadaşa sahip olsaydı kanunen 30 gün içinde arızalanan ürünlerde iade hakkının olduğunu öğrenirdi ve bu hakkı arardı.ürün kutulu da olsa göreceği muamele aynı olacaktı.oem kart garantisiz değildir.faturalı ise hiç değildir.orjinal kutulu ürünle kutusuz ürün arasında gerek kalite, gerekse de garanti kapsamı bakımından(işlemci ve refurbish ürün hariç) hiçbir fark yoktur.insanları başımızdan geçen tek deneyimleri genelleyerek değil yasa ve uygulanabilir hüklümlerle bilgilendirmeye çalışırsak daha faydalı olur.
    2 soru sormak istiyorum:
    1.Bu aralar hiç bilgisayar parçası aldınız mı bilmem ama artık kutuların üzerinde "Herhangi bir arıza olduğunda Garanti Belgesinde adı geçen firmaya başvurunuz." diye bir sticker var ve içinden garanti belgesi çıkıyor.Bu yüzden distribütör ile görüşmeye hakkımızın olmaması gibi saçma bir iddiada bulunmanız çok yersiz.Ayrıca stickerın olmadığını farzedelim.Bu distribütör içine Garanti Belgesini koymuşsa ve sorun olduğunda ilgilenmeyi kabul ediyorsa niye satıcı firmayla muhattap olalım?Zaten biz satıcı firmaya parçayı yollayacağız oda distribütöre yollayacak, tamamen zaman kaybı.Siz öncelikle yazdıklarınızın mantıklı olduğuna inanıyor musunuz?
    2.Diyelim OEM parça aldık, bize 2 yıl satıcı firma garantisi verildi.Fakat ortada fatura ve parçadan başka hiç birşey yok(ne kutu içeriği ne garanti belgesi).Aradan 3 ay geçmeden satıcı firma işi bıraktı ve bundan 6 ay sonrada parça kendisinden kaynaklanan bir sebeple bozuldu.O zaman bir elimizde fatura bir elimizde parça ne yapacağız söyler misiniz?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC

    quote:

    Orjinalden alıntı: maymunkral

    öncelikle artık box ürünlerin çoğunda da garanti belgesi çıkmıyor.sanayi bakanlığının çıkardığı tüketici koruma kanununa göre her ürün fatura tarihinden itibaren 2 yıl garantili olmak zorundadır.yasaya göre sizin ürün ister kutulu ister oem olsun ithalatçıyla göreşme hakkınız yoktur.ürün garanti süresi içinde arızalandığı takdirde fatura yada nüshası ile birlikte ürünü aldığınız yere götürür ve arıza kaydı alırsınız.ürün tesliminden en geç 30işgünü yani 45 işgünü sonra tamir edilip size teslim edilmek zorunda.tamir edilemeyen ürün için size 3 seçimlik hak vermek zorundalar.bunlardan biri para iadesi diğeri ürünün yenisi ile değişmi sonuncusu ise ayıp oranında indirim.bunlardan birini seçiyorsunuz.bu konuda yeterli yada konuni bilgiye sahip olmamanız yaşadığınız tek olayları genellemenize ve oradan mantıksız sonuçlar çıkartmanıza neden oluyor.arkadaşınız eğer kanunlara hakim bir arkadaşa sahip olsaydı kanunen 30 gün içinde arızalanan ürünlerde iade hakkının olduğunu öğrenirdi ve bu hakkı arardı.ürün kutulu da olsa göreceği muamele aynı olacaktı.oem kart garantisiz değildir.faturalı ise hiç değildir.orjinal kutulu ürünle kutusuz ürün arasında gerek kalite, gerekse de garanti kapsamı bakımından(işlemci ve refurbish ürün hariç) hiçbir fark yoktur.insanları başımızdan geçen tek deneyimleri genelleyerek değil yasa ve uygulanabilir hüklümlerle bilgilendirmeye çalışırsak daha faydalı olur.
    2 soru sormak istiyorum:
    1.Bu aralar hiç bilgisayar parçası aldınız mı bilmem ama artık kutuların üzerinde "Herhangi bir arıza olduğunda Garanti Belgesinde adı geçen firmaya başvurunuz." diye bir sticker var ve içinden garanti belgesi çıkıyor.Bu yüzden distribütör ile görüşmeye hakkımızın olmaması gibi saçma bir iddiada bulunmanız çok yersiz.Ayrıca stickerın olmadığını farzedelim.Bu distribütör içine Garanti Belgesini koymuşsa ve sorun olduğunda ilgilenmeyi kabul ediyorsa niye satıcı firmayla muhattap olalım?Zaten biz satıcı firmaya parçayı yollayacağız oda distribütöre yollayacak, tamamen zaman kaybı.Siz öncelikle yazdıklarınızın mantıklı olduğuna inanıyor musunuz?
    2.Diyelim OEM parça aldık, bize 2 yıl satıcı firma garantisi verildi.Fakat ortada fatura ve parçadan başka hiç birşey yok(ne kutu içeriği ne garanti belgesi).Aradan 3 ay geçmeden satıcı firma işi bıraktı ve bundan 6 ay sonrada parça kendisinden kaynaklanan bir sebeple bozuldu.O zaman bir elimizde fatura bir elimizde parça ne yapacağız söyler misiniz?

    1.bakın yine mantık veya örneklerden genelleme alışkanlığınıza devam ediyorsunuz.ürünün garanti belgesiyle ithalatçıya gitseniz bile kanunen hiçbir yaptırımınız yok.ürünü garanti dışı bırakırlarsa itiraz etme hakkınız da yok.ama size yasa satıcıyla muhattab olarak ona kanuni yaptırım uygulama hakkı veriyor.evet bazı servisler direk başvuru kabul ediyor.ama msi ve leadtekin ithalatçısı multimedya,samsungun dağıtıcısı makrotek ve koyuncu ve diğer distribütörler kont,infronic,vega,arena,boğaziçi gibi birçok firma hala son kullanıcı başvurularını kabul etmiyor.aldığınız msi ekran kartını multimedyaya kendiniz götürün bakın bakalım yüzünüze bakıyorlar mı?
    2.madem örnekleme yapıyor bir örnek üstelik yaşanmış bir örnek de benden.ati nin ünlü ortağı HIS in bir ithalatçısı vardı tellioğlu diye.misal siz tellioğlu garantili kutulu HIS ekran kartı aldınız.ama tellioğlu piyasadan çekildi.ve gerçekten çekildi.bir müddet ürünlerin garantilerine kimse bakmadı.elinde şuan garanti belgesi,kutusu faturası mevcut ne yapabilirsin?cevap hiçbirşey.zaten kimsenin elinden gelmedi de.sonra başka bir yaşanmış örnek.herkes dijitalcenter garantili tagan psu aldı.ama taganlar bir ara acaip sayıda arızalandı ve patladı.ama dijitalcenter iflas ettiği için garantilere bakmadı.yeni ithalatçı ise(dijital trend) kendi sattıkları hariç hiçbir tagana bakmayı kabul etmedi.şimdi sana bir soru daha:elinde faturalı kutulu dijitalcenter garanti belgeli bir tagan var.ama dijitalcenter ortada yok. ne yaparsın?cevap hiçbirşey.dijitaltrend lütfedip eski taganlara teknik servis vermeyi kabul edene dek kimse birşey yapamadı.ve bunlar yaşandı.hepsi faturalı,kutulu garanti belgeli ürünlerdi.peki buna cevabın nedir?
    dediğim gibi örneklemelerde yola çıkarsak çok mantıklı bir iş yapmamış oluruz ki benim bu konuda bilgisayarcı olmamdan kaynaklanan daha fazla tecrübem var.üstelik yaşanmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maymunkral -- 26 Eylül 2006; 2:44:29 >




  • sonuç olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim.ithalatçısı güvenilir olduğu sürece kutulu ile kutusuz ürün arasında(işlemci hariç) hiçbir fark yoktur.eğer aradaki fiyat farkı çoksa kutusuz ürün rahatlıkla tercih edilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maymunkral -- 26 Eylül 2006; 2:46:20 >
  • Senin almış olduğun ürün çakma olabilir bunu diğer firmalara maletmen yanlış;ben de nec dvd-rw'mi bulk aldım.İçinden nero bile çıkmadı ama cd-rw'min programlarını kullanıyorum.Bunda anormal birşey yok.O önemsemediğin kargo masrafı binlerce adet,onlarca ülke ve binlerce kilometre sözkonusu olduğunda yüzbinlerce doları buluyor.Ömürboyu garantili OEM ramler de mevcut.Oem ürün ile bulk ürünü karıştırma.OEM ürün farklı bulk ürün farklı.Benim aldığım NEC'in üzerinde her türlü etiket ve marka bilgisi mevcut;ama kutusuz.Şimdi bu mal çakma mı?Garantisi mi yok?Bulk ürüne %99.9 sahte demen yanıltıcı gerçekten de...

    1.soruna cevap:O garanti belgesi dediğin kağıdın üzerinde tarih olmaz(kaşe mühür basılı geliyor hazırdan sonra basılmamış).Firmanın kıstas aldığı tarih ise fatura tarihidir.Bu yüzden iade ve garanti durumunda o paçavrayı değil faturayı isterler.Fatura garanti belgesi yerine geçer.Senin ilk başta ürünü aldığın firma ile muhatap olmanın nedeni arıza tespiti ve/veya onarım şansıdır.Satıcı önce ürünü deneyerek arıza tespiti yapar;satıcının yetkili servisi varsa onarımı gerçekleştirir.Ama eğer bu onu aşarsa arıza tespitini yapıp distibütöre yollar.Onarım imkanı varsa distribütörün servisinde onarılır;yoksa değişim prosedürü işler (misal casper;eğer pcnin bileşeninde sıkıntı varsa bayinin servisi ürünü dener ve arızayı gidermeye çalışır.Eğer gideremezse merkeze parça/ürünü yollar,bunun gibi düşün.).Kanunlar tüketicinin ilk muhatabını satıcı olarak belirlemiş...

    2.Soruna cevap:Eğer satıcı firma işi bıraktıysa;yani sen sorununa muhatap olması gereken kişiye ulaşamıyorsan distribütör/ithalatçı firmaya gönderirsin.Ama ilk muhatabın KANUNEN sana ürünü satan kişidir.




  • Benimde anlatmak istediğim: Eğer ürün OEM satılacaksa kutu içeriği ve Garanti belgesi parça ile birlikte teslim edilmeli.Diyelimki firmalar kargo parasından yırtmak için kutusuz yolluyor.E bu parçalar kutu içeriksizde yollanıyor değiller ya!Eğer dediğim şartları yerine getiriyorsa tabiiki OEM alınabilir diyorum, daha önceki mesajlarımda da yazdım.İllede kutulu olsun diye birşey demedim.OEM alınmalı ancak kutu içeriği ve garanti belgesi eksiksiz teslim edildiği takdirde alınmalı.Herhalde hiç kimse kuru kuruya bir ürün ile fatura almak istemez.Söylediklerimde yanılıyor muyum?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC

    Benimde anlatmak istediğim: Eğer ürün OEM satılacaksa kutu içeriği ve Garanti belgesi parça ile birlikte teslim edilmeli.Diyelimki firmalar kargo parasından yırtmak için kutusuz yolluyor.E bu parçalar kutu içeriksizde yollanıyor değiller ya!Eğer dediğim şartları yerine getiriyorsa tabiiki OEM alınabilir diyorum, daha önceki mesajlarımda da yazdım.İllede kutulu olsun diye birşey demedim.OEM alınmalı ancak kutu içeriği ve garanti belgesi eksiksiz teslim edildiği takdirde alınmalı.Herhalde hiç kimse kuru kuruya bir ürün ile fatura almak istemez.Söylediklerimde yanılıyor muyum?

    25 eylül 14:56 daki mesajın:
    "Kutusuz olanlar Çinde üretilip Benq biosu yüklenerek sanki Benq yazıcıymış gibi gösterilen sahte DVD yazıcılardan olabilir.Bu ihtimal %99.9 çünkü hiç bir firma ürününü kutusuz satışa sunmaz.Ha olurki kutusunun başına birşey gelir, kutu haşat olur o zaman satıcı kutusuz diye satabilir.Bu tür yazıcıların kutu içeriği tam, orjinal yazıcıyla birlikte gelirler fakat kendi kutuları yoktur.Satıcının içinde yolladığı kutuyla gelirler yani.Fakat bu tür yazıcı çıkma olasılığı %0.01.Kısacası kutusuz almamaya bak derim."

    sonuç:bir mesajında ak dediğine diğerinde kara diyorsun.ilk mesajında hiçbir firma kutusuz ürün satışa sunmaz diyorsun diğerinde kutu içeriği ve garanti belgesi ile satılacaksa alınsın diyorsun.bir mesajında ille de kutusuz alma demedim diyorsun diğer mesajında kutusuz almamaya bak diyorsun.bir mesajında kutusuzlar sahte diyorsun diğerinde kutu içeriği olsun diyorsun.eğer bu iki mesajı da sen yazdıysan bu ne yaman çelişki.
    not:önceden bu konularda bilgin olmayabilir.şimdi doğrusunu öğrendin.yanlış da ısrar etmek yerine ve kendini haklı göstermeye çalışmak yerine(ki bu durumda daha komikleşiyor durum), önceden bazı şeyleri bilmediğini şimdi öğrendiğini kabul edip yanlış da ısrar etmemek de bir erdemdir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: x_bytar_x

    Senin almış olduğun ürün çakma olabilir bunu diğer firmalara maletmen yanlış;ben de nec dvd-rw'mi bulk aldım.İçinden nero bile çıkmadı ama cd-rw'min programlarını kullanıyorum.Bunda anormal birşey yok.O önemsemediğin kargo masrafı binlerce adet,onlarca ülke ve binlerce kilometre sözkonusu olduğunda yüzbinlerce doları buluyor.Ömürboyu garantili OEM ramler de mevcut.Oem ürün ile bulk ürünü karıştırma.OEM ürün farklı bulk ürün farklı.Benim aldığım NEC'in üzerinde her türlü etiket ve marka bilgisi mevcut;ama kutusuz.Şimdi bu mal çakma mı?Garantisi mi yok?Bulk ürüne %99.9 sahte demen yanıltıcı gerçekten de...

    1.soruna cevap:O garanti belgesi dediğin kağıdın üzerinde tarih olmaz(kaşe mühür basılı geliyor hazırdan sonra basılmamış).Firmanın kıstas aldığı tarih ise fatura tarihidir.Bu yüzden iade ve garanti durumunda o paçavrayı değil faturayı isterler.Fatura garanti belgesi yerine geçer.Senin ilk başta ürünü aldığın firma ile muhatap olmanın nedeni arıza tespiti ve/veya onarım şansıdır.Satıcı önce ürünü deneyerek arıza tespiti yapar;satıcının yetkili servisi varsa onarımı gerçekleştirir.Ama eğer bu onu aşarsa arıza tespitini yapıp distibütöre yollar.Onarım imkanı varsa distribütörün servisinde onarılır;yoksa değişim prosedürü işler (misal casper;eğer pcnin bileşeninde sıkıntı varsa bayinin servisi ürünü dener ve arızayı gidermeye çalışır.Eğer gideremezse merkeze parça/ürünü yollar,bunun gibi düşün.).Kanunlar tüketicinin ilk muhatabını satıcı olarak belirlemiş...

    2.Soruna cevap:Eğer satıcı firma işi bıraktıysa;yani sen sorununa muhatap olması gereken kişiye ulaşamıyorsan distribütör/ithalatçı firmaya gönderirsin.Ama ilk muhatabın KANUNEN sana ürünü satan kişidir.

    Öncelikle ben o soruları sana sormadım.O yüzden boşu boşuna yanıtlama zahmetinde bulunmuşsun çünkü cevabı senden beklemediğim için senin yazdığın cevapları okumadım.
    Cevaplardan önceki yazdıklarında çok hırslı bir şekilde Bulk ve Oem ürünleri savunmuşsun.Neyi ispatlamaya çalıştığını anlamadım ancak Bulk ürünlere tek kelime etmediğimi bilmediğini, dolayısıyla yazdıklarımı sadece "Birşey yazsada lafı tıkasam." tarzında gözünün ucuyla okuduğunu anladım.Yanlış bir davranış sergilemişsin.Ayrıca ben illede OEM almayın gibilerinden birşeyler demiyorum.Daha önceki yazdığım bir mesajı zahmet edip okursanız (orada 3 koşul belirttim) yazdığım koşulları sağlıyorsa alınmaması gerektiğini yazdım sadece.
    Bu yazdığım son mesaj olacak konuya çünkü fazla yazarsam iş uzayacak, laf kalabalığı olacak.Ben kısaca diyorumki: OEM bir ürün aşağıdaki koşulu sağlıyorsa almanızı tavsiye ederim ancak sağlamıyorsa almanızı önermem.Benim tavsiyeme uyup uymamakta serbestsiniz, kimseye zorla "dediğimi yap" demiyorum.İşte koşul:
    "Eğer OEM ürün kutu içeriği, garanti belgesi ve orjinal parçayı kapsıyorsa o zaman alınmasında sakınca yoktur.Aksi taktirde alınması pek doğru olmayabilir."
    Kim ne alırsa alsın "Hayırlı olsun" diyorum ve bu konuya başkada birşey yazmıyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC

    Benimde anlatmak istediğim: Eğer ürün OEM satılacaksa kutu içeriği ve Garanti belgesi parça ile birlikte teslim edilmeli.Diyelimki firmalar kargo parasından yırtmak için kutusuz yolluyor.E bu parçalar kutu içeriksizde yollanıyor değiller ya!Eğer dediğim şartları yerine getiriyorsa tabiiki OEM alınabilir diyorum, daha önceki mesajlarımda da yazdım.İllede kutulu olsun diye birşey demedim.OEM alınmalı ancak kutu içeriği ve garanti belgesi eksiksiz teslim edildiği takdirde alınmalı.Herhalde hiç kimse kuru kuruya bir ürün ile fatura almak istemez.Söylediklerimde yanılıyor muyum?


    Şimdi burda ciddi tezatlar var:

    quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC
    Kutusuz olanlar Çinde üretilip Benq biosu yüklenerek sanki Benq yazıcıymış gibi gösterilen sahte DVD yazıcılardan olabilir.Bu ihtimal %99.9 çünkü hiç bir firma ürününü kutusuz satışa sunmaz.Bu tür yazıcıların kutu içeriği tam, orjinal yazıcıyla birlikte gelirler fakat kendi kutuları yoktur.Fakat bu tür yazıcı çıkma olasılığı %0.01.Kısacası kutusuz almamaya bak derim.




    %99.9 sahte damgası yapıştırmıştın ilk mesajında.Bu da "ille de kutulu olsun" düşüncesinin bir ifadesi değil mi?OEM ile bulk ürün aynı değil;ikisi farklı şeyler tekrar söylüyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC

    Kısacası bu sahte romlar üretildikten sonra onlara uyan hızlardaki markaların ürünlerinin biosları yüklenip o markanın ürünü gibi satılıyor.



    Diyorsun.Ardından OEM ile sahteyi aynı kefeye koyarcasına:


    quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC
    Sonuçta OEM almayacak mıyız?Tabiiki alacağız.Ancak dikkat etmemiz gereken bazı hususlar var:
    1.Aldığımız ürünün üzerinde o markaya ait ORJİNAL kabartma logosu mutlaka olmalı.




    Diyorsun.Bulk ürünün üzerinde marka kabartması olmaz ama bilgileri bulunur.Fakat OEM üründe bulunmaz.Daha sonra


    quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC
    2.OEM parça aldığımız zaman mutlaka ürünün yasal sitesindeki resmiyle ve özellikleriyle karşılaştırmalıyız.Eğer tipi ve ya özellikleri sitesindeki bilgilerle uyuşmuyorsa geri iade etmeliyiz.




    diyorsun.Oem ram sitesi veya o sitey erişebileceğimiz bir bilgi bulabiliyor musun?OEM no-name üründür.Bir ramin üzerinde samsung chipini görünce "ehueuh bu ram samsung" diyerek samsung'dan araştırmaya kalkarsan başta yanılırsın.Bu onun gibi birşey.



    quote:

    Orjinalden alıntı: MMTC
    3.Oem parça aldığımız zaman yanında kutu içeriği ve garanti belgesi gönderilmemişse ve sadece DVD yazıcı ile fatura yollanmışsa geri iade etmemizde fayda var çünkü parça sahte veya kaçak olabilir.




    Diyorsun..Ben G O L D Bilgisayardan (XYZ değil G O L D) aldığım DVD RW'ın yanında sadece faturayı aldım.G O L D sahte ürün mü sattı bana?Bunu yapabilir mi?İyice düşün..





  • Bu arada,son mesajını yeni okudum;bu mesajda yaptığım alıntılardan ne kadar iyi,laf sokma amacı gütmeden derinlemesine okuduğumu anlamış olmalısın.Cevabı okuyup okumaman da pek umrumda değil açıkçası.Burada OEM ve BULK'u aynı kefeye koymuş olman yanlış arkadaşım.OEM ürüne muhatap bulma ihtimalin bulktan daha zordur.Ve konuyu açan arkadaş bir BULK üründen bahsediyor.Bir OEM üründen değil.Bunu da anlaman dileğiyle..
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.