Şimdi Ara

Benzin + LPG mi yoksa Dizel Mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
39
Cevap
1
Favori
19.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Gs_KuRTuLuS kullanıcısına yanıt

    Daha sık sübap ayarı ve bundan sonra LPG ayarı yaptırmanız gerekir, bujiler daha çabuk tükenir, sübaplar daha fazla aşınır. Büyük şehirlerde LPG kullanmak bir nebze daha kolay, çünkü işten anlayan ustalar var. Fakat ufak şehirlerde her alanda olduğu gibi LPG ustası bulmak da çok zor.


    LPG'nin sinir bozucu bir diğer yanı da motorla ilgili anlaşılması zor bir problem olduğunda motor ustaları topu hemen LPG'ye atar, adam gibi bir LPG ustası da civarınızda yoksa uzun soluklu bir sinir harbi başlamış demektir.


    Ben de duygusal sebeplerle LPG kullanıyorum ama ömrümüz vefa eder de ekonominin biraz düzeldiğini görürsek düşünmeden benzine geçerim.

  • command_4 kullanıcısına yanıt
    Hocam konuya yeni girdim şuana dek 200 bin km yi gecti kullandığım araçlar ve sadece 1 kez regülatör arızası yaşadım oda yerli marka malum sebebi. Cevremde senelerdir. Brc, Lovato,prins kullanan larda hiç bu tip arıza duymadım. Bende yeni aracıma Lovato c-obd takdrıdım ayar yaptırmak derdinden se kurtuldum araç araç obd sin den o² co² verilerini sürekli alarak ilk yapılan afr ayarına +%25/-%25 anlık olarak oynama yapıyor. LPG 4 ayaklı bir olay
    1.Uyumlu araç
    2.kaliteli kit, işcilik,ayar
    3.araç Kullanım tarzı
    4.kullanım bilinci

    Herhangi birinden eksiklik=sorun sarmalı demek
    Honda dacia Renault gibi markalar ilk 2 sini fabrikasyon LPG li araç çıkararak halletiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 29 Mayıs 2022; 4:4:32 >
  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt

    kit tabiki önemli. hatta çok önemli. yerli malı enjektör ve regülatörlerin alayı uyduruk.

    brc nin regülatör tamir takımının parasının tam tamına yarısına yerli bilinen marka regülatörün sıfırını alıyorum.


    senede bir regülatör ve enjektörü değiştiriyorum. an itibari ile 500 tl tutuyor. ateşleme sistemim yeni ve orijinal.

    closed loop bölgesini araç otomatik ayarlıyor.

    open loopu da lambda verisine göre elle ayarlıyorum.

    şimdilik iyi gidiyoruz lpg ile. ama benzin ucuz olsa yüzüne bakmam lpg nin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi command_4 -- 29 Mayıs 2022; 22:35:59 >
  • 40-100 TL arası hocam değiştir enjektör ler tekledimi 800-2500 TL arası markaya göre arızaya yol açar
  • command_4 kullanıcısına yanıt
    Hocam sana tavsiyem kitinş ver 2. El Lovato takdır sadece ön takım uğraşma. Yazık 2 senede 1000 lira 5-6 sene herhangi bir şey değişimi yaşayacağını sanmam. İmkan varsa brc 10 sene sonra tank değişirisşn devamke :)
  • Kesinlikle tebrik ediyorum. Ben sağlık personeli yim aracımın bakımlarını dahş kendim yapsr hertürlü malzemem vardır. Kayın baba da esnaf oto elektrik. LPG ya vakım yapılacak hiç bir şey yok zaten filtre harici oda 20-30 binde bir değiştirdin mi sorun çıkmaz Allah'ın izniyle kit nedir bu arada
  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt

    hocam işçilik bana ait.

    lovato kit taksam ecu zaten bendeki ile aynı. aeb sistem. ecu ve tesisatı ellemem.

    lovato sıfır regülatör alsam takarım. ömrü uzun ise fiyatına değer gibi duruyor.

    enjektör işini de ya keihin ya da matrix alsam uzun yıllar kullanırım aslında.

  • command_4 kullanıcısına yanıt
    Ecu değişmeden regülatör ve enjektör uyumu yakalamak zor ithal ürünlerin yazılımının iyi olduğunu yerli üreticiler bile söylüyor.
  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt

    hocam yukarıda yazdım ya, bendeki kit ecusu aeb mp48, lovato'da aynı aeb mp48.

    gerek yok o yüzden aynı ecu olacak nitekim.

  • command_4 kullanıcısına yanıt
    Hımm anladım o kadr ayrıntılı bilmiyorum. Yazılım aynı ise birerbir sorun olmaz
  • benzinli araçlarda yakıt tüketim makası çok açık. örneğin sakin sürüşlerde 7 lt yakıyorsa azıcık performanslı kullanınca 9-10 oluyo. Dizelde bu işlere kafa yormazsınız.
  • benzin lpg olmasini sadece aracin motor eksoz sesinden dolayi istiyorum. sadece benzin ocak sondurecek dizel sesi kotu benzin olursa lpg li olmasi lazim. Simdiki fiyat ve performansla litre olarak ne degisir. Dizelin benzinli gibi sesi olsa hic ilgilenmicem baska biseyle

  • 10 senedir LPG kullanıcısıyım.

    1-2 sefer Filtresini kendim değiştirdim,

    bunun dışında bahsettiğiniz sorunlardan hiçbirini yaşamadım; aksine lpg motorun ömrünü uzatır.

    Bknz. Çoğu lpgli taksicinin aracı 700-800 bin kmde.

  • zero01 kullanıcısına yanıt

    Taksilerin uzun km'leri görmesinin sebebi 30 günde bir yağ bakımına girdiği için.


    LPG motor ömrünü falan uzatmaz, yanma ısısı bile benzinden fazla bir yakıt, metali daha çok yoruyor ve kurutuyor.

  • Yıllardır Benzin + lpg kullaniyorum tabiki tercihim bu
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    motor içideki yanma sıcaklığı maximum 500-800 derece aralığındadır.

    motor bloğunu oluşturan alaşımın erimesi için 1535 derece ısı gereklidir.


    LPG eğer hatalı montaj yapıldıysa, motor ve egsoz parçalarının sistemle uyumlu çalışmamasına yol açar.

    Sorun LPG'de değildir. Aksine temiz bir yakıttır.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.