Şimdi Ara

Benzinde stop eden araç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım lpgli ama bu aralar benzin sistemiyle başım dertte.Rolantide ya da bir kasise geldiğimde vites küçültürken debriyaja bastığımda stop ediyor.Ayrıca yine benzindeyken ve motor sıcakken zor çalışıyor.Ama genel gidişi iyi,bir sorun yok.Benzindeyken araç fırlıyor,o derece yani.Tek sıkıntım stop etmesi...Lpgye geçtiğimde ise herhangi bir sorunum olmuyor.Sizce neden olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moondance -- 2 Ağustos 2007; 9:03:10 >



  • Moondance oncelikle sunu sorayim. Benzinde rolanti kac devirde? Eger 800 den dusukse bu nedenle stop edebilir. Bunun yaninda rolanti karisim ayari da bozuk olabilir.

    Uzun sureli lpg ile kullanilan motorlarda karburatorden benzin gitmedigi icin ozellikle onceden devamli benzin icerisinde bulunan ve ince hatlara ve memeye sahip olan rolanti devresi, karburatorun emdigi yag buharlarindan dolayi kirlenmekte ve tikanmaktadir. Ayni zamanda bu rolanti ayarinin ve karisim ayarinin da degismesine neden olur. Yine ayni nedenden dolayi gaz kelebeginin etrafi da kirlenmekte ve buda yine stop etmeye sebep olmaktadir. Normalde bu soyledigim yerlerin tamamindan benzin gectigi icin devamli benzinli kullanmada yag buharlari benzin tarafindan cozuldugu icin sorun yasanmaz. Ancak lpg ile uzun sureli kullanimda yag kirleri katilasir ve sertleserek benzinle ozel bir temizlik yapilmadan cikmaz hale gelir.

    Bu nedenle karburatorlu lpg li araclarin ara sira benzinle kullanilmasi gerekir. En azindan 3-4 calistirmada bir benzin kullanilmalidir.

    Sizin sorunun cozumu ise karburatorun dagitilarak benzinle komple temizlenip, gerekli parcalarinin(conta,diyafram,meme,kelebek v.s.)yenilenip tekrar takilmasidir.

    Sicakta calismama sorunu icin de karburatorun ustunde benzin buhar tahliye sistemi olur. Normalde 3-4 mm acik olan kapak, gaza basildiginda bir deligi kapatir. Eger bu kapak devamli kapaliysa, veya hava tahliye deliginin icindeki tel suzgec tikanmissa benzin buharlari buradan tahliye olacagi yerde motora gider. Sicakta bu buharlasma daha fazla olacagindan motor bogulur. Eger bu mekanizmada sorun varsa onunda ayarlanip gerekli temizligin yapilmasi gerekiyor.

    Size tavsiyem iyi bir karburatorcude karburatoru komple dagittirip gerekli parcalari degistirerek monte ettirmeniz.Daha sonra da eksoz gaz analiz cihaziyla rolanti karisim ayari yaptirmaniz olacaktir.




  • Cevap için teşekkürler pcdata76...Aslında lpg montajından önce cihazla benzin rolantisini 750 devirde olacak şekilde ayarlatmıştım.Sonrasında lpg montajı yaptırdım ve herhangi bir bantla kapama uygulaması da yapılmadı.Lpg ayarı da sorunsuz yapıldı zaten.Aracımı yaklaşık 3 ay,5000 km sorunsuz kullandım zaten.Sabahları benzinle çalıştırıp,akşamları da benzinle stop ediyordum.Gayet bilinçli kullanmaya çalışıyordum yani.Zaten ne olduysa marmaris tatilimde aracımı 8 gün boyunca sadece lpg ile kullandıktan sonra oldu.Aşırı sıcak olduğu için ve aracım güneşte kaldığı için gerek de duymadım benzinle çalıştırmaya.8 gün sonra tatilden döndüğümde benzinle çalıştırdığımda benzin kokusu gelmeye başlamıştı zaten.Sonrasında da bu problem çıkmaya başladı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.