Şimdi Ara

Benzine Yeni İndirim (25krş) 17.03.2020 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
5.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • onur1301 kullanıcısına yanıt
    Anlamı olmaz, mevcut dizeller kirletiyor zaten çevreyi. Kullanımı zorlaştırılmalı. Kullanımını zorlaştırmanın en iyi yolu dizel yakıta zam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi escanor_ -- 17 Mart 2020; 13:7:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tofaşçı tüpçülerin ağlama seslerini duyar gibi oldum.
  • Kamyonmu kullanıyorsunuz yıl olmuş 2020 hala mazotlu araba kullanan adam var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dünyanın heryerinde mazot benzınden pahalıdır.
    ama ülkemizde mazot bir rant kapısı olduğu için firmalar 20 30 bin tl fark istiyorlardı..
    ve alakalı alakasız herkes daha az yakıyor diye dizel alıyordu..

    ama yolun sonu gözüktü..

    hayatımda hiç dizel araba almadım, almamda. Ama bu sebepten çevremden enayi konumuna konuldumm..
    sıra artık bende..

    birde çevreye verdiği zarardan extra ötv gelecek.. ohhhh yarasın

    satmaya kalkacaklar değerinin çok altında gidecek.. ohh daha çok yarasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34istanbul34

    Benzinde etanol olmaması demek benzinin kötü olması anlamına mı geliyor. Etanolsüz benzin çamur gibidir diye bir yorum okumuştum forumda merak ediyorum. Araştırdım pek bişey de bulamadım.
    Benzine etanol veya dizele biyodizel eklenmesinin araç performansı ile doğrudan bir bağlantısı yoktur, tamamen çevrecilik ve yenilenebilir enerji kaynağı olması ve emisyon değerleri açısından tavsiye edilmesi sebebiyle eklenir.

    Avrupa tarafını konuşursak önce;

    Avrupa Birliğinde Benzin ve Motorin Kalitesi Direktifi (98/70/EC & 2009/30/EC)vardır. Bu direktif neticesinde biyoetanol için maksimum %10, biyodizel içinse maksimum %7 harmanlama oranları belirlenmiştir. Daha fazla oranda harmanlanması yasaktır.

    Türkiye tarafına gelirsek;

    Benzin ve Motorin Türlerinin Çevresel Etkilerine Dair Yönetmelik yayınlanmış ve bunun altında 2 adet harmanlama ilgili tebliğ bulunur;

    Motorin Türlerine Biodizel Harmanlanması Hakkında Tebliğ

    Harmanlama Oranı En Az %0,5

    Benzin Türlerine Etanol Harmanlanması Hakkında Tebliğ

    Harmanlama Oranı En Az %3,0

    Ülkemizde yukarıdaki iki tebliğ kapsamında minimum harmanlama oranı belirlenmiştir, AB'deki gibi maksimum harmanlama oranına ihtiyaç duyulmamıştır çünkü şu aşamada minimum değerleri dahi sağlamakta zorluk çekiyoruz.

    Türkiye'ye olarak yıllık 2 milyon ton benzin tüketimine sahibiz ve buna bağlı 60 bin ton etanol ihtiyacımız var. Bu da aylık 5000 bin ton etanol eder. Bu etanol kullanılarak aylık 6-7 milyon litre dezenfektan ya da kolonya üretilebilir.

    Son olarak performans veya zarar özeline gelirsek:

    Hissedilebilir herhangi bir fark oluşturmaz, AB'de bu oran %7-10 bandında seyrederken bizde biyoyakıt üretimi sorunları sebebiyle %3'tür zaten. Araçlar E20 diye tabir ettiğimiz %20 etanol harmanına kadar sorunsuz çalışabilir oran daha fazla artırıldığında modifikasyon gerekir.

    Bahsettiğim gibi, araç üzerinde ya da yakıt üzerindeki etkilerinden dolayı değil etanol harmanlaması çevrecilik sebebiyle zorunludur. Atıklardan, atık yağlardan veya bazı ülkeler için tarım ürünlerinden vs üretilmesi sebebiyle biyoyakıtlar görece düşük emisyon değerleri için ve atıkların geri kazanımı için akaryakıt gibi kritik bir üründe tavsiye edilir ve zorunlu tutulur. Araçlar üzerinde kullanılmaması sorun değildir, %20 üzeri kullanımı durumunda özellikle brezilya gibi bunu destekleyen ülkeler için, araçlar ya buna uygun pazara sunulur ya da modifiye edilir.




  • LPG'cilerin gözü yaşlı...
  • Bugün 7 kuruş zam yapılar, yarın 25 kuruş indirim, Aslında 25 kuruş değil 18 kuruş indirim yapmış oldular, indirimi fazla göstermek için mi önce bindirdiler sonra indirdiler. Şu LPG ye de bir indirim gelseydi iyi olurdu. Zaten benzin daha da ucuzlarsa LPG ile aynı fiyata gelecek galiba.
  • Bir dizel kullanıcısı olarak benzinin mazotla aynı fiyat olması gerektiğini savunuyorum Hatta benzin üretim maliyetine göre daha ucuz olmalı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • erarslan1081 kullanıcısına yanıt
    Bundan 10 sene sonra motorin bulamayacaksınız hocam. Tüm devler dizeli terk etmeye başladı.
  • O kadar 80 90 model benzinli araçlar kirletmiyor benim euro 5 euro 6 dizel aracım kirletiyor hocam.

    Aldığımız her ürün dizel araçlarla geliyor gidiyor marketlere. Bindiğimiz otobüslerde dizel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önümüzdeki yıllarda dizel binek otolar yerini hybrid benzinlilere bırakacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mazota da gelecek
  • dizel araba alanlar gara gara düşünüyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Arabam yok ama merak ediyorum neden mazota indirim yapmıyorlar ? Çiftçi mazot kullanıyor, trafıktekı araçların yarısından çoğu mazot kullanıyor. Mazot normalde benzınden daha ucuz olması gerekıyor, ıkısı de petrolden uretılıyor.
    çiftçinin anası ağlasın diye kasıtlı olarak motorin fiyatlarında indirim yapılmıyor
  • pbmax P kullanıcısına yanıt
    Ek vergi mevcut araçlara gelemez:) motorin fiyatları bir şekilde benzinden aşağı çekilir çünkü ülkede ticaret motorin üzerinden yürür. Aslında en başta 97-98 yıllarında motorine özel otomobilde izin verilmemesiydi fakat yapılmadı. Bundan sonra yapılacak şey yeni satılacak araçlara ek vergi koymak veya sıfır dizel otomobil satışını yasaklamak olmalı. Dizel araçlar yavaş yavaş piyasadan çekilir. Bunları öngörü olarak yazmıyorum işin hukukî tarafı da bunu gerektiriyor. Mevcut trafiğine çıkmış dizel araca ekstra vergi koyamazsın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LGatakan kullanıcısına yanıt
    Tüm dünyada tarım ve nakliye sektörü motorin üzerinden yürüyor. Yasaklanan ve gözden düşen otomobiller:) elektrikli traktör, elektrikli çekici, elektrikli iş makinaları, elektrikli gemi için biraz daha var. Bir çekicinin şarj süresini ve o şarjla yaptığı menzili düşününce iş otomobil kadar kolay gözükmüyor. Motorin en az 50 yıl daha satılmaya devam edecek gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç dizel arabam olmadı ama dizel otomobil kolay kolay bitmez.Porsche dizel i bıraktığında tüm dünya dizel bitiyor diyordu ama daha yeni Audi ,S serisinde 3 litre dizel ile sahneye çıktı.Dizel in otomobil sınıfında bitmesine daha çok zaman var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Arabam yok ama merak ediyorum neden mazota indirim yapmıyorlar ? Çiftçi mazot kullanıyor, trafıktekı araçların yarısından çoğu mazot kullanıyor. Mazot normalde benzınden daha ucuz olması gerekıyor, ıkısı de petrolden uretılıyor.
    Çünkü dünya da benzin fiyatları 2 gün içinde %20 civarı düştü.
    Edit: Bir varil petrolden %50 civarı benzin %20 civarı motorin elde ediliyor. Biz çok petrol ithal ediyoruz ama yeter kadar motorin üretemiyoruz; bu yüzden motorin ithal ediyoruz. Elimiz de kalan devasa benzin fazlalığımı da maliyetine ihraç ediyoruz. Şimdi birde benzin fiyatları dip yapınca iyice zarar yazar oldu motorin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi needacar -- 17 Mart 2020; 19:32:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • needacar kullanıcısına yanıt
    Üstüne bir de Avrupa'da benzin tüketimi virüs nedeniyle düştüğünden oraya da satamıyoruz. Bari millet kullansın dediler anlaşılan
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.