Şimdi Ara

Benzinli Araba Almak Bence Daha Avantajlı ve Masrafı ne kadar ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
1
Favori
4.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün range rover evoque bakmaya gittim borusana. İstenilen fiyatı haketmediğini gözlerimle gördüm ( ki türkiye de ki fiyat tamamen saçmalık vergiler yüzünden neyse). Konu ile olan bağlantı şu. Araç 240 beygir benzinli. 100 km'de 13,5 litre yakıyor ( şehir içi). Eğer bu aracı kıstas alırsanız herhangi bir dizel araç kullanmakla bunu kullanmak arasında sarfiyat bakımından dağlar, ovalar hatta bir miktar da fiyordlar var.
  • Anlamadığım bir nokta var. Neden Avrupa'nın birçok ülkesinde dizel benzinden daha pahalıyken Türkiye'de durum tam tersi. Bilgisi olanlar aydınlatırsa sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uranus

    benzinin litre fiyatını 97 oktana göre vermişsin ama istasyonlarda pek tercih edilmiyor.. daha çok 95 oktan

    wv fsi motorlar 97 oktanla çalışıyo biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Bugün range rover evoque bakmaya gittim borusana. İstenilen fiyatı haketmediğini gözlerimle gördüm ( ki türkiye de ki fiyat tamamen saçmalık vergiler yüzünden neyse). Konu ile olan bağlantı şu. Araç 240 beygir benzinli. 100 km'de 13,5 litre yakıyor ( şehir içi). Eğer bu aracı kıstas alırsanız herhangi bir dizel araç kullanmakla bunu kullanmak arasında sarfiyat bakımından dağlar, ovalar hatta bir miktar da fiyordlar var.

    Vergiler çok kazık Türkiyede malesef akraba e350 cdi aldı %130 ötv var araçta resmen sömürülüyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sebastianbjk

    Anlamadığım bir nokta var. Neden Avrupa'nın birçok ülkesinde dizel benzinden daha pahalıyken Türkiye'de durum tam tersi. Bilgisi olanlar aydınlatırsa sevinirim.


    Lutfen herkes okusun denizcilik sektorunde calisiyorum gemilere dizel yakitin tonunu 1100 dolara aliyoruz.


    http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/22063024.asp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Bugün range rover evoque bakmaya gittim borusana. İstenilen fiyatı haketmediğini gözlerimle gördüm ( ki türkiye de ki fiyat tamamen saçmalık vergiler yüzünden neyse). Konu ile olan bağlantı şu. Araç 240 beygir benzinli. 100 km'de 13,5 litre yakıyor ( şehir içi). Eğer bu aracı kıstas alırsanız herhangi bir dizel araç kullanmakla bunu kullanmak arasında sarfiyat bakımından dağlar, ovalar hatta bir miktar da fiyordlar var.

    Vergiler çok kazık Türkiyede malesef akraba e350 cdi aldı %130 ötv var araçta resmen sömürülüyoruz

    Konudan sapmak istemiyorum ama şur örneği vermeden kendimi rahat hissedemem.

    Yeni range rover 5.0 autobiography vergiler hariç 104 bin euro. Ötv kdv dahil 673.854 tl. E ohaa yani. Dahası 240 beygirlik 2.0 motor bir evoque 13,5 litre yakıyorsa, 5.0 bir range'in ne yaktığını siz düşünün




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Bunun yapılan km ile alakası yok. Çünkü alırken pahalıya aldığın dizel arabayı, satarken de pahalıya satıyorsun.

    Eşittir:
    dizele minimum 10 bin lira fazla veriyor,satarken de 10 bin lira fazlaya satıyorsun.
    Hatta o dizel için kredi çekip bir de faiz kazığı yiyorsun.
    Etti mi sana 15 20 bin.
    Çekirdek mevzuat nedir?
    Yihuuu mazotlu reyiz.
    Açıklaması:
    Bkz: dizel kazığını niye yiyoruz.
    Arkadaş kazığı niye yediğimizi örnek bir yanlış algıyla anlatmış bizlere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 3 Mart 2013; 0:17:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Benim önceki arabam dizeldi. Dizel nasılsa az yakıyor diye çok kullanmaya başladım ve 1 senede 50 bin kilometre yaptım. Bu da az yaksada bütçemde fazla bir mazot parası ortaya çıkardı. Ben de gittim benzinli aldım, 1.2 TSI hem anormal fazla yakmıyor hem de çok dolaşmıyorum. Ayda 500 KM yaparım yapmam şimdi...

    Bu biraz da insanların kullanımıyla alakalı. Benim 50000 KM işim gereği yapmam gerekirse gidip dizel alırım. Ama yıllık 15.000, 20.000 KM'yi geçmiyorsanız dizele pek gerek yok. O sarsıntı ve ses için bile çekilmez. Kimse bana artık dizeller sessiz çalısıyor demesin. Yeni 5.25d'ye bindiğinde bile aracın dizel olduğu anlaşılıyor.



    Bizim sizinle aracı kullanım amacımız farklı demek ki. Bir yere araba ile ya gidilir, ya gidilmez. 1.6 otomatik benzinli aracım varken de, o araca LPG taktırdıktan sonra da, şimdiki dizel aracı aldıktan sonra da ben yılda hep 20 bin km yaptım. Yarın elektrikli aracım olsa yine 20 bin km yaparım çünkü benim arabaya bu kadar ihtiyacım var. 50-60 bin TL.lik araba alıp ondan sonra ayda 100-200 TL az yakıt parası vereyim diye hayat tarzımı değiştiremem. O 100-200 TL bana dokunacaksa zaten o araba ile işim olmaz.




  • B sınıfı bir araba ortalama 120000 kilometrede anca farkı kapatıyor. Bir de bazı arkadaşlar çıkıp demiş pahalıya alıyoruz ama satarken de pahalıya satıyoruz diye. Kaçınız ikinci el dizel araç alır merak ediyorum
  • Yahu arkadaş nedir bu alırken pahalıya aldım satarken de pahalıya satıyorum saçmalığı...

    Bir tablo yapın bakalım. İlk başa aynı marka ve model arabanın alış değerini yazın. Sonra da her sene yaptığınız kilometreye göre ortalama tüketim değeri üzerinden bir yakıt gideri yazın. Aradaki bakım masraflarını filan katın mecburi olanları. Bakın bakalım senede 10.000 km yaparsanız kaç sene sonra ikisi için harcadığınız para eşitleniyorda ondan sonra kâr etmeye başlıyorsunuz???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lifeanddead

    B sınıfı bir araba ortalama 120000 kilometrede anca farkı kapatıyor. Bir de bazı arkadaşlar çıkıp demiş pahalıya alıyoruz ama satarken de pahalıya satıyoruz diye. Kaçınız ikinci el dizel araç alır merak ediyorum


    Katılıyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ermanka26


    quote:

    Orijinalden alıntı: lifeanddead

    B sınıfı bir araba ortalama 120000 kilometrede anca farkı kapatıyor. Bir de bazı arkadaşlar çıkıp demiş pahalıya alıyoruz ama satarken de pahalıya satıyoruz diye. Kaçınız ikinci el dizel araç alır merak ediyorum


    Katılıyorum

    bende katılıyorum.10 yaşındaki benzinli arabaları 150000 km olan araçları çevremde gönül rahatlığıyla alan arkadaşlar var.4-5 yaşında ki dizel araçlar ise 100000 üzerine çıktımı alırken 2 defa düşünen insanlar var.
  • Arabayı almaktan çok yürütmek meseledir

    Bende mesela dizel araba var şehir içi 23 kuruş yakıyorum

    Samimi bir arkadaşımda benzinli civic biniyordu 40 kuruş yakıyordu

    Yani yuvarlak hesap benim 1000 km yaptığım yolda 500-550 km yol yapıyor

    O yürütemedi arabayı , yakıt ücretlerinden dolayı

    Arabayı 10 binde sattı dizel aldı şuan keyfi yerinde

    Ayrıca dizel alan az km yapıyorsa daha'da iyi yüksek fiyata aracını satabilir

    Herkes harıl harıl dizel az yakan araba aradığı şu günlerde , benzin avantajdır demek fazla iyimserlik olur gibime geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oflazca

    Bu sorunun cevabı arabasına göre değişir. Öncelikle şunlar belli olacak;
    - Aracın marka & modeli
    - Aracın dizel ve benzinli muadil versiyonlarının "0" fiyatları
    - Aracın kaç sene kullanılacağı
    - Yukarıdaki kullanım süresi kadar kullanılmış (mümkünse) aynı model aracın güncel ikinci el piyasası ve buna göre sıfırına göre değer kayıpları
    - Yılda ortalama yapılacak km miktarı
    - Aracın dizel ve benzinli muadil versiyonlarının ortalama yakıt tüketim değerleri
    - Dizel ve benzin birim fiyatları

    Bu verilere göre ilkokul seviyesinde dört işlem yaparak sorunuzun cevabını kendiniz bulacaksınız. Hala forumda konu açıp "benzinli mi dizel mi" diye sormayın artık yahu.

    Ford Mondeo 2008 2009 Benzinli modelleri için ? Bir inceleme yapmanızı rica ediyorum mesajınızı bekliyorum abicim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Bunun yapılan km ile alakası yok. Çünkü alırken pahalıya aldığın dizel arabayı, satarken de pahalıya satıyorsun.

    Eşittir:
    dizele minimum 10 bin lira fazla veriyor,satarken de 10 bin lira fazlaya satıyorsun.
    Hatta o dizel için kredi çekip bir de faiz kazığı yiyorsun.
    Etti mi sana 15 20 bin.
    Çekirdek mevzuat nedir?
    Yihuuu mazotlu reyiz.
    Açıklaması:
    Bkz: dizel kazığını niye yiyoruz.
    Arkadaş kazığı niye yediğimizi örnek bir yanlış algıyla anlatmış bizlere.


    Aynen katılıyorum abi
  • Dizelin ikinci eli kuvvetli diyen arkadaşlara: Dizel araçlar genelde ikinci elde 100bin km aşağısına bulunmuyor. Bizim halkımız da 100bine yaklaşmış veya geçmiş olan dizel aracı almak istemiyor. Hadi gel de sat dizel aracı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oflazca

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Benim önceki arabam dizeldi. Dizel nasılsa az yakıyor diye çok kullanmaya başladım ve 1 senede 50 bin kilometre yaptım. Bu da az yaksada bütçemde fazla bir mazot parası ortaya çıkardı. Ben de gittim benzinli aldım, 1.2 TSI hem anormal fazla yakmıyor hem de çok dolaşmıyorum. Ayda 500 KM yaparım yapmam şimdi...

    Bu biraz da insanların kullanımıyla alakalı. Benim 50000 KM işim gereği yapmam gerekirse gidip dizel alırım. Ama yıllık 15.000, 20.000 KM'yi geçmiyorsanız dizele pek gerek yok. O sarsıntı ve ses için bile çekilmez. Kimse bana artık dizeller sessiz çalısıyor demesin. Yeni 5.25d'ye bindiğinde bile aracın dizel olduğu anlaşılıyor.



    Bizim sizinle aracı kullanım amacımız farklı demek ki. Bir yere araba ile ya gidilir, ya gidilmez. 1.6 otomatik benzinli aracım varken de, o araca LPG taktırdıktan sonra da, şimdiki dizel aracı aldıktan sonra da ben yılda hep 20 bin km yaptım. Yarın elektrikli aracım olsa yine 20 bin km yaparım çünkü benim arabaya bu kadar ihtiyacım var. 50-60 bin TL.lik araba alıp ondan sonra ayda 100-200 TL az yakıt parası vereyim diye hayat tarzımı değiştiremem. O 100-200 TL bana dokunacaksa zaten o araba ile işim olmaz.

    Çalıştığım ofis 4. leventte ben de ataşehir'in üst kısmındayım. İkinci köprüden arabayla gidiyordum dizel varken. Ama dizelle bile günde 3.40 köprü parası ve köprü trafiğinde yaklaşık 6 litre yakıt benim belimi büküyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    quote:

    Orijinalden alıntı: oflazca

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Benim önceki arabam dizeldi. Dizel nasılsa az yakıyor diye çok kullanmaya başladım ve 1 senede 50 bin kilometre yaptım. Bu da az yaksada bütçemde fazla bir mazot parası ortaya çıkardı. Ben de gittim benzinli aldım, 1.2 TSI hem anormal fazla yakmıyor hem de çok dolaşmıyorum. Ayda 500 KM yaparım yapmam şimdi...

    Bu biraz da insanların kullanımıyla alakalı. Benim 50000 KM işim gereği yapmam gerekirse gidip dizel alırım. Ama yıllık 15.000, 20.000 KM'yi geçmiyorsanız dizele pek gerek yok. O sarsıntı ve ses için bile çekilmez. Kimse bana artık dizeller sessiz çalısıyor demesin. Yeni 5.25d'ye bindiğinde bile aracın dizel olduğu anlaşılıyor.



    Bizim sizinle aracı kullanım amacımız farklı demek ki. Bir yere araba ile ya gidilir, ya gidilmez. 1.6 otomatik benzinli aracım varken de, o araca LPG taktırdıktan sonra da, şimdiki dizel aracı aldıktan sonra da ben yılda hep 20 bin km yaptım. Yarın elektrikli aracım olsa yine 20 bin km yaparım çünkü benim arabaya bu kadar ihtiyacım var. 50-60 bin TL.lik araba alıp ondan sonra ayda 100-200 TL az yakıt parası vereyim diye hayat tarzımı değiştiremem. O 100-200 TL bana dokunacaksa zaten o araba ile işim olmaz.

    Çalıştığım ofis 4. leventte ben de ataşehir'in üst kısmındayım. İkinci köprüden arabayla gidiyordum dizel varken. Ama dizelle bile günde 3.40 köprü parası ve köprü trafiğinde yaklaşık 6 litre yakıt benim belimi büküyordu.

    4.Levent - Ataşehir arası gitmekle yılda 50 bin km yapılmaz. Başka atraksiyonlara da giriyordunuz demek

    Bir de dizeller benzinlilere göre elbette daha sesli ve sarsıntılı. Ben de daha önceki dizel tecrübelerimin (eski kasa Accent ve Connect) sonucu olarak uzunca bir süre dizelden köşe bucak kaçtım. Ama benim referansım yanlışmış, yalıtım iyi olunca çok da rahatsız etmiyormuş. Dışarıdakiler ne düşünüyor bilmiyorum ama C4'ün camlarını kapatınca hiç de sıkıntı olacak bir ses yok içeride. Hele kaymak gibi asfalt bulursam devir 1500-1700 arası gezdiği için araçta neredeyse çıt yok diyebilirim.




  • az km yapacaksan dizel mantıksız, çok km yapacaksan km düşürme operasyonu yapmadan zor satarsın, 100 bin üstü dizeller satarken zorlar
  • Aracına göre değişir bence.
    Tamamen hesap kitap işi, dizel benzinli arası fark ve yılda yapılaack km üzerinden kolayca hesaplanabilir.
    Ben 2007'de aldığımda 3 bin civarı fark vermiştim dizele ve hesabıma göre aradaki farkı 40 binde çıkarıyordum.
    Şimdi 82 bin oldu ve farkı 2 defa çıkartmış oldum.
    Bir defa daha çıkarıp satarım

    Not: Toyota Yaris D-4D aracımın 82 bin bakımı (ki 40 binde bir tuzlu bakımı oluyor) 570 tl tuttu (far temizliği dahil, antifiriz ve motor yağı hariç), öyle dizel bakımı benzinliden kat kat pahalı diye düşünmeyin.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.