Şimdi Ara

Beyaz Duman! Tedirginim..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar.

    Sizlere İzmir'den yazıyorum. Bir sorunum var. Aracım 2006 Model 1.4 8 valf lpgli doblo. D2 kasa ve Cargo modeli. Nadirende olsa araca yük sarıyorum. Onun dışında günlük ortalama 80-100 km yol yapıyor.
    Aracımın geçtiğimiz yazdan bu yana yağı hiç değişmedi ve ben eksildikçe ilave ettim. 20-50 ve 15-40 kullanıyorum. araç şuan 230.000 km de. İzmirli olanlar bilir geçtiğimiz gün araçta yük vardı (tahminen 500 kg kadar, ki 1,200 attığımı bilirim....) ve evka-5 yokuşundan aşağı iniyordum. frenler ısınmasın diye motor freni yaparak ortalama 80km hızla ve 4.000 devir civarında yokuştan indim.
    yokuş ortalama 1.5 km diyebilirim. sonrasında araç düzlüğe geldiğinde fazla yüklenmeden yoluma devam etmek istedim fakat o sıra egsozdan beyaz dumanla birlikte yanık kokusu gibi yağ kokusu gibi bir koku yayıldı. arabayı çektim kenara ve motoru açtım.
    görünürde bir şey yoktu. Araç su eksiltmemiş ve hararet yapmamıştı. biraz bekledikten sonra yağını kontrol ettiğimde yağ çubuğunun kupkuru olduğunu gördüm
    . hemen 1 litre yağ ilave ettim ve tekrar çalıştırdım. bir süre rölanti de beklettim aracı ve daha sonra biraz gaza basarak beyaz duman geliyormu diye baktığımda duman haricinde egsozdan bir miktar su attığını gördüm. duman kesilmişti. bende yoluma devam ettim. sonra ara ara dikkat ettiğimde araç boş yada dolu olsun,
    motor devir yaptığında yine aynı kokuyu duyuyorum. Bu duman neyin nesidir? neyin işaretçisidir???
    yağ filtresindenmi yoksa motor gömlek falanmı istiyor anlamış değilim....

    fikirleriniz ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler iyi forumlar dilerim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi strongholdman -- 21 Haziran 2014; 23:52:36 >







  • herşeyden önce aracınızın yağını ve filitrelerini değiştirin araç bakımsızlıktan herşeyi yapabilir. Siz sürekli farklı yağ koyuyorsanız motorun yağ sekmanlarını bitirmiş olabilirsiniz.
  • Motor soğutma suyunda eksilme var mı şu an ? Beyaz duman suya alamettir, yağ genelde mavi renkte duman attırır.

    Ayrıca 20-50 o motora ağır gelmez mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 22 Haziran 2014; 0:09:09 >
  • Kaç gündür sürekli takipteyim. zerre eksiltme yok. dediğim gibi hararet de yapmıyor. hem benim anlamadığım çubuğa değmeyecek kadar yağ azalsa yaş arıza lambasının yanması gerekmiyormu?. kontak açınca lamba kendini test ediyor yani çalışıyor. acaba müşirdenmi kaynaklanıyor??
  • Araç hergün yollarda. pazar günleri bile çalışıyor. sadece ben kullanıyorum. servise bırakabilmem için komple bir günümü ayırmam gerekiyor buda benim için şu aralar imkansız gibi bir şey malesef
  • servisteki usta lpg kullandığım için daha kalın bir yağ kullanmamı tavsiye etti. onun söylemine göre lpg benzine göre daha kuruymuş ve yağlama yetersiz olurmuş..
  • Kompresyonda pistonlara yağ dolmuş. Ya sekmanlardan ye da valf keçelerinden. 4000 devirde emme zamanında silindirlerde epey büyük bir vakıum olur ve sekman veya keçeler biraz zayıflamış olsalar silindir etrafındaki yağı içine çeker. Normal sürüşte yakıtla beraber yağ da her seferinde yanıp pek kendini belli etmez. Fakat LPG için yakıt kesici varsa yokuş aşağı inişte bu yağ yanamayıp silindirde birilkmiştir, ilk defa gaza basınca da mavi-beyaz duman olarak yarı yanmış şeklde çıkmıştır. Çıkan koku yarı yanmış yağ kokusudur. Eski tip 20W-50 kullanıyorsanız biraz da kükürt (sülfür) kokusu olabilir.

    Rolantide uzun bekleyişten sonra ilk kalkışta da yapablir. Bu valf keçelerinin kaçırdığının tipik belirtisidir. Normalde valf keçesinden kaçan miktar küçüktür, her seferinde azar azar yanar, eksoz rengini değiştirmez. Rolantide silindirler soğur, yağı biriktirmeye başlar, ilk kalkışta ise silindirdeki yağ boşalıncaya kadar duman devam eder.

    LPG+sıcak iklim, ağır yük, senede 30bin km.den fazla... Yağ daha sık değişmeli. Ekleseniz bile filtre dolar, kanallar tıkanır, karter ortamı asidik olur contaları sertleştirir... yağ değişimi önemli. Bence bu şartlar altında yağı değiştirmeden 10-15bin km maksimum gidilmeli.

    En azıdan ACAE A3'ü karşılayan yağları kullanın. ACEA A3'ü karşılamayan 20W-50'leri kullanmayın.

    Yağ lambası seviyeyi değil basıncı ölçüyor. Motor, devrine göre 15 ile 40 psi arası yağ basıncı ister. Müşürler genelde 3 ile 6 psi arasında lambayı yakar ve motor yağsız anlamına gelir. Yani lamba yandığında iş işten geçmiş oluyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    SİYAH DUMAN PROBLEMİ
    geçen yıl açıldı
    Motordan beyaz duman gelmesi...
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bir an önce Sibopları kontrol ettir!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Kompresyonda pistonlara yağ dolmuş. Ya sekmanlardan ye da valf keçelerinden. 4000 devirde emme zamanında silindirlerde epey büyük bir vakıum olur ve sekman veya keçeler biraz zayıflamış olsalar silindir etrafındaki yağı içine çeker. Normal sürüşte yakıtla beraber yağ da her seferinde yanıp pek kendini belli etmez. Fakat LPG için yakıt kesici varsa yokuş aşağı inişte bu yağ yanamayıp silindirde birilkmiştir, ilk defa gaza basınca da mavi-beyaz duman olarak yarı yanmış şeklde çıkmıştır. Çıkan koku yarı yanmış yağ kokusudur. Eski tip 20W-50 kullanıyorsanız biraz da kükürt (sülfür) kokusu olabilir.

    Rolantide uzun bekleyişten sonra ilk kalkışta da yapablir. Bu valf keçelerinin kaçırdığının tipik belirtisidir. Normalde valf keçesinden kaçan miktar küçüktür, her seferinde azar azar yanar, eksoz rengini değiştirmez. Rolantide silindirler soğur, yağı biriktirmeye başlar, ilk kalkışta ise silindirdeki yağ boşalıncaya kadar duman devam eder.

    LPG+sıcak iklim, ağır yük, senede 30bin km.den fazla... Yağ daha sık değişmeli. Ekleseniz bile filtre dolar, kanallar tıkanır, karter ortamı asidik olur contaları sertleştirir... yağ değişimi önemli. Bence bu şartlar altında yağı değiştirmeden 10-15bin km maksimum gidilmeli.

    En azıdan ACAE A3'ü karşılayan yağları kullanın. ACEA A3'ü karşılamayan 20W-50'leri kullanmayın.

    Yağ lambası seviyeyi değil basıncı ölçüyor. Motor, devrine göre 15 ile 40 psi arası yağ basıncı ister. Müşürler genelde 3 ile 6 psi arasında lambayı yakar ve motor yağsız anlamına gelir. Yani lamba yandığında iş işten geçmiş oluyor.


    Üstadım çok açıklayıcı bir cevap olmuş. Teşekkür ederim.
    Şunu da belirtmek isterim. Araç boşken ve yol müsait olduğunda performanslı kullanıyorum. Yani ani kalkışlar ve yüksek devirler.
    Serviste orijinal diye selenia 10-40 koyuyorlardı. Daha sonradan lpg için yağı kalınlaştırdık.
    Peki siz hangi yağı önerirsiniz? marka ve kalınlık olarak?

    teşekkürler




  • Senede 25-30 bin arası kilmetre yapıyorsunuz anladığım kadarıyla yağı senede bir değiştiriyorsanız ve lpg ile 230 bine kadar iyi dayanmış bile.Bakım aralıklarını biraz kısaltmanız gerekli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: strongholdman

    Üstadım çok açıklayıcı bir cevap olmuş. Teşekkür ederim.
    Şunu da belirtmek isterim. Araç boşken ve yol müsait olduğunda performanslı kullanıyorum. Yani ani kalkışlar ve yüksek devirler.
    Serviste orijinal diye selenia 10-40 koyuyorlardı. Daha sonradan lpg için yağı kalınlaştırdık.
    Peki siz hangi yağı önerirsiniz? marka ve kalınlık olarak?

    teşekkürler

    rica ederim,

    Eğer çok sık yağ eklemek gerekmiyorsa bu haliyle uzun bir süre daha gider. Yalnız artık motor orjinal spesifikasyonlarından çıkmış.

    Fiat FIRE motorlarında 30bin km değişim aralığı diyor normalde ama bu belli bir kalitedeki yağlar kullanılırsa geçerli. Bu yağ da çok zaman Selenia 10W-40 değil aslında. Kalite seviyeleri de var. Ama anladığıma göre servisler dikkat etmiyor, ismi Selenia olan her şeyi koyuyorlar. Bizde bakım 20bine çekilmiş, umalım ki bu ihmalleri karşılasın, ama karşılamayabilir de.

    Viskoziteyi 20W-50'ye kadar yükselttiysek ve sürekli eklemek gerekiyorsa Delvac MX 15W-40 tavsiye ederim. 7 litrelik bidonda satılır, fiyat/kalite oranı iyidir ekonomik olur. İlk 3000 kmden sonra tüketimi düşürebilir. Eğer bulabiliyorsanız, ama bulamıyorsanız ACEA A3'ü karşılayan kalın yağlar. Kendi fikrim bir motor eğer bin km.de 1 litreye yakın yağ tüketiyorsa derecesini kalınlaştırmayı düşünmek lazım.

    Selenia da iyi bir marka, Petronas üretiyor. Ne var ki hem üretici hem de Fiat İtalya için ödüyoruz. Kalite kalite serileri var. Selenia ACT 15W-50 gibi daha kaln yağlar da İzmir'de denk geliyorsanız tercih edilebilir. Eski motorlarda her zaman kalitesine göre hesaplı yağları tercih ederdim, çünkü neticede çok defa markalar değişmiş oluyor bir kere. O anda sanayide nelerin bulunduğuna bağlı. Bence siz ACEA A3'ü arayın, 15W-40, 15W-50... Repsol, Gulf, Rotella, Petro-Canada gibi çok kalitesli ama pek bulunmayan yağlar ara sıra geliyor, arayan olmadığı için hesaplı olabiliyorlar.

    20W-50 serilerinde çok ucuz yağlar da var, onların hedefi eski motorlar. ACEA A3'ü karşılamayanları kullanmamak lazım. Helix H3, Castrol GTX, Mobil Super 1000 gibi yağları kullanmayın.

    Mobil 1 5W-50 ile 10W-60'tan tüketimi yüksek motorlarda netice aldığını yazanlar var. Kendim denemedim ama tüketim yüksekse denemek için kaliteli yağlardır. Spec.leri iyi görünüyor.

    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/heavydutyoils_products_engine-oils_mobil-delvac-mx-15w-40.aspx#




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Peki o zaman. Bu hafta içi araştırma yapıyorum. Bahsettiğiniz yağlar için bir liste oluşturdum. Yağı tedarik eder etmez servise götürüp bakımını yaptıracağım ve aldığım yağı kullanacağım. Gelişmeleri size aktarırım.
    Çoğu zaman "yetkili servis"te bile bu denli net açıklamaları alamıyorum. fikirlerinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

    iyi forumlar dilerim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.