Şimdi Ara

Beyaz Eşyada Garanti Sonrası Yedek Parça

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
2
Favori
23.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Samsung 3 yıllık bulaşık makinasına Türkiye ve merkezinde parça bulamadığı için bir fark ödeyerek yeni bir model alabileceğimi söyledi. Farkın ne olduğunu henüz eşdeğer model önermedikleri için bilmiyoruz.

    Otomotiv sektöründeyim ve her modele 10 yıl parça bulundurma zorunluluğu vardır. Beyaz eşyada bu tip haklarım olabilir mi? Parçanın bedelini ödeyerek bana eşdeğer bir model vermeleri gerekir diye düşünüyorum.



  • Bir bilen yok mudur arkadaşlar? Hepimizin başına gelebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Bir bilen yok mudur arkadaşlar? Hepimizin başına gelebilir.

    Ürün cinsine göre bu süre değişken ,3-5-7-10-15 yıl olarak..aşağıdaki linkte 2011 yılında revize edilen tüketiciyi koruma kanununda ,hangi malin yedek parça bulundurma süresine ilişkin liste var.Umarım işini görür.Saygılar.


    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110424-7-1.xls
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mars51

    quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Bir bilen yok mudur arkadaşlar? Hepimizin başına gelebilir.

    Ürün cinsine göre bu süre değişken ,3-5-7-10-15 yıl olarak..aşağıdaki linkte 2011 yılında revize edilen tüketiciyi koruma kanununda ,hangi malin yedek parça bulundurma süresine ilişkin liste var.Umarım işini görür.Saygılar.


    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110424-7-1.xls

    Alıntıları Göster
    Çok teşekkürler dostum. Seviyorum ben bu forumu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Çok teşekkürler dostum. Seviyorum ben bu forumu :)

    Rica ederim.
    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Çok teşekkürler dostum. Seviyorum ben bu forumu :)

    Birde şöyle birşey var.
    Eğer garantisi bitmiş ürünün yedek parçası firma tarafından temin edilemiyorsa (ki bunu temin etmekle yükümlüler aslında ) muadil bir ürünle fark vermeden değiştirme hakkınız var.

    madde aşağıdaki şekilde.
    Garanti süreniz bitti ise;


    Garantisi bitmiş ürünlere ürünlere ithalatçı veya üretici firma, T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nca tespit edilen kullanım ömrü süresince yedek parça ve yeterli personel bulundurmak ve servis hizmeti vermekle yükümlüdür. Örneğin yasal kullanım ömrü 7 yıl olan bir notebook garantisi bittikten sonra dahi arızalansa firma bunun yedek parçasını (Ücretli olarak) temin etmek zorundadır. Eğer siz ücretini ödemeyi kabul ettiğiniz halde firma yedek parça temin edemediği için 20 iş günü içerisinde makinayı onaramazsa aynen garanti kapsamındaki makinalar gibi değişim hakkı kazanırsınız. Bu yüzden garanti süresi bitse bile fatura ve Tic.ve San. Bak. onaylı ve tarih kaşeye sahip garanti belgesini muhafaza edin

    Linki ise;
    www.enpedi.com
    -Basit Anlaşılır Bir Şekilde- Tüketici Hakları
    http://www.enpedi.com/2011/07/basit-anlassr-bir-sekilde-tuketici.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mars51

    quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Çok teşekkürler dostum. Seviyorum ben bu forumu :)

    Birde şöyle birşey var.
    Eğer garantisi bitmiş ürünün yedek parçası firma tarafından temin edilemiyorsa (ki bunu temin etmekle yükümlüler aslında ) muadil bir ürünle fark vermeden değiştirme hakkınız var.

    madde aşağıdaki şekilde.
    Garanti süreniz bitti ise;


    Garantisi bitmiş ürünlere ürünlere ithalatçı veya üretici firma, T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nca tespit edilen kullanım ömrü süresince yedek parça ve yeterli personel bulundurmak ve servis hizmeti vermekle yükümlüdür. Örneğin yasal kullanım ömrü 7 yıl olan bir notebook garantisi bittikten sonra dahi arızalansa firma bunun yedek parçasını (Ücretli olarak) temin etmek zorundadır. Eğer siz ücretini ödemeyi kabul ettiğiniz halde firma yedek parça temin edemediği için 20 iş günü içerisinde makinayı onaramazsa aynen garanti kapsamındaki makinalar gibi değişim hakkı kazanırsınız. Bu yüzden garanti süresi bitse bile fatura ve Tic.ve San. Bak. onaylı ve tarih kaşeye sahip garanti belgesini muhafaza edin

    Linki ise;
    www.enpedi.com
    -Basit Anlaşılır Bir Şekilde- Tüketici Hakları
    http://www.enpedi.com/2011/07/basit-anlassr-bir-sekilde-tuketici.html


    Alıntıları Göster
    Bu daha da ilginç oldu çünkü Samsung call center'dan arandığımda yedek parça olmadığı için Samsung Türkiye'den birisinin belirleyeceği parça bedelini ödeyerek bana eşdeğer bir makineyi ücretsiz vereceklerini söylediler. Bu bilgiyi makineyi teslim ettiğim yetkili servise vereceklermiş ve bir haftadır da cevap bekliyorum.

    Bu durumda yedek parça fiyatını da ödememe gerek kalmadan eşdeğer makine ile değiştirmeleri gerektiği durumu ortaya çıkıyor. Ve ben bunu yine aynı yetkiliye söylediğimde böyle bir hakkım olmadığını, istediğimiz makama şikayet edebileceği söyledi.

    Tüketici hakları numarasını aradım, Urla'daki tüketici hakları sorumlusunu aramamı söyledi. Kaymakamlıktan bağlandığım ve daha ALO deyişinden dünyadan bir haber olduğu anlaşılan bayan ise garanti bittiyse yapacak bir şey olmadığını söyledi. Kendisini durumu iyi bildiğim otomobil yedek parçası olması durumunda ne olacağını sorduğumda yine aynı cevabı verince kendisine bu konuları iyi araştırıp bilgi vermesini tavsiye ettim. Düşünsenize, gariban bir kişinin tüketici haklarını kim savunacak???




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    YEDEK PARÇA VE 10 YIL ???
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Bu daha da ilginç oldu çünkü Samsung call center'dan arandığımda yedek parça olmadığı için Samsung Türkiye'den birisinin belirleyeceği parça bedelini ödeyerek bana eşdeğer bir makineyi ücretsiz vereceklerini söylediler. Bu bilgiyi makineyi teslim ettiğim yetkili servise vereceklermiş ve bir haftadır da cevap bekliyorum.

    Bu durumda yedek parça fiyatını da ödememe gerek kalmadan eşdeğer makine ile değiştirmeleri gerektiği durumu ortaya çıkıyor. Ve ben bunu yine aynı yetkiliye söylediğimde böyle bir hakkım olmadığını, istediğimiz makama şikayet edebileceği söyledi.

    Tüketici hakları numarasını aradım, Urla'daki tüketici hakları sorumlusunu aramamı söyledi. Kaymakamlıktan bağlandığım ve daha ALO deyişinden dünyadan bir haber olduğu anlaşılan bayan ise garanti bittiyse yapacak bir şey olmadığını söyledi. Kendisini durumu iyi bildiğim otomobil yedek parçası olması durumunda ne olacağını sorduğumda yine aynı cevabı verince kendisine bu konuları iyi araştırıp bilgi vermesini tavsiye ettim. Düşünsenize, gariban bir kişinin tüketici haklarını kim savunacak???

    Allah size de ,ileride belki bu duruma düşecek bizlere de sabırlar versin.Son durumu burada aktarırsan sevinirim.Ben de merak ettim sonucu.
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Samsung 3 yıllık bulaşık makinasına Türkiye ve merkezinde parça bulamadığı için bir fark ödeyerek yeni bir model alabileceğimi söyledi. Farkın ne olduğunu henüz eşdeğer model önermedikleri için bilmiyoruz.

    Otomotiv sektöründeyim ve her modele 10 yıl parça bulundurma zorunluluğu vardır. Beyaz eşyada bu tip haklarım olabilir mi? Parçanın bedelini ödeyerek bana eşdeğer bir model vermeleri gerekir diye düşünüyorum.

    konuyu hortlatıyorum ancak benim samsung çamaşır makineme parça bekliyorum.25 iş günü oldu. aradım yeni ürün ya da para iadesi istiyorum dedim, indirimli ürün veririz falan dediler. ben sıkıştırdım kullanım ömrü süresince teknik destek, yedek parça vermelisiniz vs vs haftaya tekrar arayacaklar. sizin cihazınızın durumu ne oldu nasıl sonuçlandırdınız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecü

    quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Samsung 3 yıllık bulaşık makinasına Türkiye ve merkezinde parça bulamadığı için bir fark ödeyerek yeni bir model alabileceğimi söyledi. Farkın ne olduğunu henüz eşdeğer model önermedikleri için bilmiyoruz.

    Otomotiv sektöründeyim ve her modele 10 yıl parça bulundurma zorunluluğu vardır. Beyaz eşyada bu tip haklarım olabilir mi? Parçanın bedelini ödeyerek bana eşdeğer bir model vermeleri gerekir diye düşünüyorum.

    konuyu hortlatıyorum ancak benim samsung çamaşır makineme parça bekliyorum.25 iş günü oldu. aradım yeni ürün ya da para iadesi istiyorum dedim, indirimli ürün veririz falan dediler. ben sıkıştırdım kullanım ömrü süresince teknik destek, yedek parça vermelisiniz vs vs haftaya tekrar arayacaklar. sizin cihazınızın durumu ne oldu nasıl sonuçlandırdınız?
    Uzun süren call center görüşmeleri sonunda durumu çözdüler ve ücretsiz bir değişim yaptılar. Bu model olmadığı için de bir üst model ile değişiklik yaptılar. En azından çabalarım sonuç verdi ama bunu beni bu kadar strese sokmadan yapsalardı. Hakkımı arama konusunda bu kadar ısrarcı olmasaydım üstü kapatılacaktı demek!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Uzun süren call center görüşmeleri sonunda durumu çözdüler ve ücretsiz bir değişim yaptılar. Bu model olmadığı için de bir üst model ile değişiklik yaptılar. En azından çabalarım sonuç verdi ama bunu beni bu kadar strese sokmadan yapsalardı. Hakkımı arama konusunda bu kadar ısrarcı olmasaydım üstü kapatılacaktı demek!

    Alıntıları Göster
    Koçtaş'tan bir koltuk kenarları kırıldı. Garanti süresi bitti haliyle bende yedek parça hizmeti istedim. Ürün üretimden kalkmış o nedenle yedek parçası yokmuş. Böyle saçma bir şey olabilir mi? Sapasağlam koltuğu çöpe mi atayım kolları kırıldı diye. Bakalım ne cevap verecekler merakla bekliyorum. Bu tür yazıları ara ara güncellemek lazım. İlla cevaba gerek yok . Sıkıntısı olan kişiler bu yazışmalar ile kendi sorunu hakkında fikir elde edebiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tbaysal2000

    Bu daha da ilginç oldu çünkü Samsung call center'dan arandığımda yedek parça olmadığı için Samsung Türkiye'den birisinin belirleyeceği parça bedelini ödeyerek bana eşdeğer bir makineyi ücretsiz vereceklerini söylediler. Bu bilgiyi makineyi teslim ettiğim yetkili servise vereceklermiş ve bir haftadır da cevap bekliyorum.

    Bu durumda yedek parça fiyatını da ödememe gerek kalmadan eşdeğer makine ile değiştirmeleri gerektiği durumu ortaya çıkıyor. Ve ben bunu yine aynı yetkiliye söylediğimde böyle bir hakkım olmadığını, istediğimiz makama şikayet edebileceği söyledi.

    Tüketici hakları numarasını aradım, Urla'daki tüketici hakları sorumlusunu aramamı söyledi. Kaymakamlıktan bağlandığım ve daha ALO deyişinden dünyadan bir haber olduğu anlaşılan bayan ise garanti bittiyse yapacak bir şey olmadığını söyledi. Kendisini durumu iyi bildiğim otomobil yedek parçası olması durumunda ne olacağını sorduğumda yine aynı cevabı verince kendisine bu konuları iyi araştırıp bilgi vermesini tavsiye ettim. Düşünsenize, gariban bir kişinin tüketici haklarını kim savunacak???

    Ben de bir maliye müdürünü odasında aleni olarak sigara yasağını ihlal ettiği için şikayet etmek için polisi aradım. Onlar zabıtayı arayın dediler. Zabıtayı aradım polisi arayın dediler. Ben bunu vahim buluyordum ama senin ki daha vahim olmuş.Bir arkadaşım da seninkine benxer bir durum anlatmıştı yine tüketici hakları sorumlusu devlet memuru bir bayan aynı senin aldığın gibi bir cevap vermiş arkadaşa. Bazıları istiyoror ki yatayım masaya uzanayım ne arasınlar ne sorsunlar. Mümkünse de mesai saaati dolmadan basıp gideyim evime. Ama mayışımız çok az heeee. Bir devlet memuru olarak yazıyorum.




  • Vestelde şöyle bir durum oluştu
    Bulaşık makinesinin parçası istanbul Manisa fabrikada dahil hiç bir yerde yok ürünü aldığımda 3 garantisi olmasına rağmen 3+4 yapıp 7 yıla çıkarmıştım ve bu süreç içinde hiç bir sorun oluşmadı.
    Şimdi bunlar beni aradı sizin makinenize bir fiyat belirleyip üzerine farkla yeni model bir makineye geçeceğimi garantisi olsaydı hiç bir fark vermeden yeni makineye geçeceğimi belirttiler,benim parça destek garantim 10 yıl ise neden benden fark talep ediyorlar ayrıca gelecek makineye sadece bir yıl garanti vereceklerini söylediler bende sıfır cihaz getiriyorsunuz 3 yıl neden değilde bir yıl diye sordum.İş kafamı karıştırdı aklııma yatmadı şuanda telefon bekliyorum beni arayıp elinizdeki makine şu kadar para yapar bizde size x modeli şu kadara getireceğiz arada şu kadar rakam fark kalacak demelerini bekliyorum.
    Konuyla ilgili bilgisi tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olursa fikir verirse sevinirim...




  • Delgado kullanıcısına yanıt
    Merhaba; Bulaşık makinesinde de her ürün gurubunda olduğu gibi yasalarla belirlenmiş bir kullanım ömrü mevcuttur ve üretici veya ithalatçı firmaların garantör durumları ise bu ömre paraleldir. Sizin ürün gurubunuza göre ürününüzün 10 yıl kullanım ömrü olması nedeniyle firma bu süreç içerisinde size DESTEK olmakla yükümlüdür.

    Bu bağlamda üretici firma size

    1-Yedek parça tedarik etmek
    2-Tedarik edilemiyorsa aynı model ürün ile değiştirmek
    3-Aynı model yok ise 1 üst modeli vermek veya fatura ibrazı karşılığı ücret iadesi

    yapmakla yükümlüdür

    Sizin ürün garanti harici olduğuna göre 3 üncü maddeyi eliyoruz, ilk 2 maddede ise yine ücret FARKI karşılığında size hizmet verme yükümlülüklerini yerine getiriyorlar. Aslında sizden alacakları ürün %90 olasılıkla ELDAY projesine gidecek yani bir değerlendirebilme durumu söz konusu olmayacak ancak YASALAR bu şekilde olduğundan firmalar da bu doğrultuda hareket etmekle yükümlüler.

    1 Yıl garanti konusu ise yine yasa çerçevesinde belirlenmiş bir durumdur zira aslında siz normalde ürün SATIN ALMA işlemi yapmıyorsunuz, zaten yapılan işte kısmi olarak SATIŞ değil yükümlülük yerine getirme ve FARK adı altındaki bedeli tahsil etme durumudur, Sizin de malumunuz GARANTİ uygulaması normalde SIFIR ürün satışlarında geçerli olmakla birlikte sizdeki uygulama da size verilen ürün her ne kadar SIFIR ürün olsa da aslında bu bir SIFIR ÜRÜN SATIŞI olmaması nedeniyle Satış sonrası hizmetler yönetmeliği ve Garanti belge yönetmeliği durumları bu uygulamada işletilemiyor ve yine az önce belirttiğim yönetmeliklerdeki kapsamda ONARIM sürecinde verilmesi gereken garanti süreci bu SIFIR ürüne yansıtılıyor.

    Uygulandığı ilk yıllarda çok avantajlı olmakla birlikte son dönemlerdeki fiyat politikaları nedeniyle bana çok cazip gelmeyen bir uygulamadır zira bunu belirleyen departman, önlerindeki perakende satış listesi üzerinden değerlendirme yapıyor ki bunlar genelde YETKİLİ BAYİ satış fiyatları doğrultusunda oluyor, herkesin malumudur ki N11 gibi sitelerde çok çok çok uygun fiyatlara, çek - hediye - bonus vs gibi ekstralar ile zaten ürünlerin fiyatları YETKİLİ BAYİ satış rakamlarına göre çok aşağıda kalıyor bu sefer firmanın size verdiği teklif BENCE cazibesini yitiriyor.

    Teklif gelsin bakalım, hayırlısı diyelim




  • Ado kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim.
    Beni arayıp parçayı bulduklarını söylediler olay çözüldü bizim için başka bir olay için tecrübe olmuş oldu
    Elinize sağlık iyi günler...
  • Delgado kullanıcısına yanıt
    Problem, sizin avantajınız doğrultusunda çözüldüyse daha ne olsun, iyi günlerde kullanmaya devam ediniz
  • Garanti süresi sona eren Samsung marka televizyonumun kaybettiğim ve yenisini almak istediğim kumandası serviste ve samsung genel merkezde bulunamıyor. Bu durum televizyon değişimini gerektiriyor mudur?
  • Beyler bizimde Arzum su ısıtıcısı garanti biter bitmez bozuldu. Firma parça tedarik edemedi ama Resmi Gazete içeriğinde kullanım ömrü 7 yıl denildiği için hemen firmaya ulaşıp şikayet bildiriminde bulundum. Onarım bedeli oranında yeni / güncel modeli vermeyi kabul ettiler. Eğer parçayı bulup parasını ödeseydim eski ve onarım görmüş ürünü kullanmaya devam edecektik. Normalde yasaya göre net olmamakla birlikte (evet net değil) değişimi de ücretsiz yapmaları lazım ama dediğim gibi bir risk var. Sizce böylesi daha iyi değil mi? Sonuçta onarım/parça bedeli ödeyip tamir görmüş ürünle yola devam etmek yerine sıfır ürün alıyorsunuz aynı onarım ve iskonto bedeli ile...

    Garanti dışı ürünler için seçimlik hakların uygulanış şekilleri kanun ve yönetmelikte ne yazık ki muğlak bırakılmış durumda 2019 itibariyle. Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği, 6502 sayılı kanun ve Garanti Belgesi Yönetmeliği dahil hepsini didik didik taradım. Sonuç bu.

    Not: Henüz yeni ürün için ödenecek bedel / onarım fiyat farkı hakkında bilgi vermediler.

    Edit: Ürünün sıfır fiyatını teklif ettiler. Yani dalga geçtiler. Hakem heyeti süreci başlasın. Elinizde emsal karar ve nihai kanun metni olan var mı arkadaşlar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 22 Ocak 2019; 13:15:29 >




  • Güncel...
  • Merhabalar,

    2011 yılında aldığım Samsung çamaşır makinesi kasnak kırıldığı için bozuldu. Kazanının değişmesi gerekiyormuş ancak iki haftadır servis net bir cevap veremiyor, en son bugün yedek parçanın bulunmadığının ancak emin olmak için Samsung merkez ile yazışmaları gerektiğini söylediler.
    Büyük ihtimalle bu parçayı temin edemeyecekler.

    Bu durumda yeni eşdeğer bir model değişim talep edebiliyorum diye anlıyorum yukarıdaki yazışmalardan.

    Para iadesi istersem 2011 yılındaki fatura bedelini mi iade edecekler peki?
    Olmayan kazan değişimi için istedikleri ücret, 2011 yılındaki makine değerinden bile fazla şimdi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.