Şimdi Ara

Bilkent Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
2
Favori
16.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu bölümü yazmaya karar verdim. Bilgisayar bilgime güveniyorum ve nolursa olsun iyi bir yerlere geleceğime inanıyorum zaten bilkent gibi türkiyenin tartışmasız en iyi okullarından birinde okumuş olacağım ayrıca isterseniz boun da okuyun siz kendinizi geliştirmedikten sonra emin olun dumlupınar daki adam sizi geçer hiç bir bölüm ve üniyi küçümsememek lazım önemli olan kendi çalışmalarımızı yeterli düzeyde yapmaktır saygılar
  • birde bilkent böteyle karşılaştırırsak nasıl olur :)
  • BÖTE'de aldığın eğitim ctis'de ki eğitimi tutmaz. Arada gerçekten büyük fark var. Birde üniversite farkı var.

    CTIS'in mf ile alacağını kim söyledi acaba ? Bilkent'te bu ara söylenti dolaşıyor ama yök hala bu konuda bişey yapmış değil. Daha kesin değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: son_oksli


    quote:

    Orijinalden alıntı: by3mR3


    quote:

    Orijinalden alıntı: son_oksli


    quote:

    Orijinalden alıntı: by3mR3

    Bu bölüm meslek lisesi çıkışlıları alıyor. Bunu myo olarak ta düşünebilirsiniz onda nasıl öncelik myo lar ise bunda da öyle benm arkadaşlarım bu bölüme girdi hepsi meslek liseliydi. bu sene veya bir daha ki sene bende giricem. Ama düz lise vs girme şansınız çok zor öncelik meslek liseleridir.

    Bölümün puanları düşük çünkü meslek liselerinden alıyolar. Bilg Müh bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız

    Biz girerken okul puanı + ek puan veriyolar buraya girerken !!!

    yanlış..

    bu bölüm meslek yüksek okulu değil yüksek okul..ayrıca yüksek okul olmasına rağmen lisans diploması veriyor(fakültede verilen)

    bölüme meslekliler öncelikle falan giremiyor sadece kat sayıları 0.16 ile çarpılıyor,genel liselerin 0.15 ile çarpılıyor..


    kalın olan kısmı okusaydınız anlardınız örnek vermek istediğimi. Ayrıca bu bölüme önce meslek liselileri alıyolar daha sonra normal liselerden alıyolar

    sallayıp durma araştır öyle konuş..

    yok öncelik falanı felanı yok bunda..mesleklinin puanı 0.16 ile genel liselininki 0.15 ile çarpılıyor o kadar başka da bi farkı yok..



    Bana sallayıp durma diyon ama Ek Puanlı sıralamayı Bilmiyon heralde . Ben bu sene ek puanla YGS1 de 303 puanla 20.000 olmuştum. Bu sıralamaya aldığına göre normal YGS sıralamasının bir önemi olmuyo ;) O yüzden önce meslek liseliler girebiliyor. Umarım anlamışındır sonunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrykn -- 2 Şubat 2011; 16:45:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPETNAS

    Bölümün puanının düşük olmasının bence başlıca nedenleri şunlar:

    1. Çoğu kişi bölümleri iyi tanımıyor. Bu bölümü bilmeyen birisi Bilgisayar Mühendisliği ile farkını bilmezse neden bu bölümü seçsin?
    Herkes bildiğini sandığı bölümleri tercih ediyor. Bilgisayar Müh, öğretmenliği, programcılığı gibi.

    2. Yüksekokulda olması nedeniyle 2 yıllık bölüm olduğu sanılıyor. Sınav sistemleri değiştikçe say2 varken neden say1 seçeyim veya LYS ile girilecek bölümler varken neden YGS ile gireyim mantığında olup bölümlere bu gözle bakılması nedeniyle.

    3. Çoğu meslek liseli arkadaşın sadece öğretmenlik yazdıklarında ek puan alabileceklerini düşünmesinden. Meslek lisesi öğretmenlerinin çoğu CTIS ten haberdar değiller.

    4. Piyasaya her gün şarkıcı çıkar gibi vakıf üniversiteleri açıldı. Hatta bunlardan bir tanesinde bizim bölüm hocalarından birisi Bilgisayar Müh. bölüm başkanı oldu. Adında bilgisayar müh. yazan bir bölüm okumak varken farklı isimlerdeki bölümlere araştırıp derslerin içeriği ve hocaların niteliğine bakmayı düşünen sayısı çok az.

    5. Vakıf üniversitesinde ezileceğini, yapamayacağını düşünenlerin tercih etmemesi.

    6. Vakıf üniversitesine gidersen bursun not durumuna göre kesilir diyenler yüzünden insanların tercih etmeye korkması. (ÖSYM ile alınan burslarda Bilkent not ortalaması şartı koymamıştır)

    7. Bölüm kontenjanının giderek artması.

    2006 yılında bölümü kazandığımda sadece 5 kişiye burs verilmekteydi ve en düşükleri 378 puanla (say1) girmişti. Önce yarı burs koyuldu, sonra hem yarı burs hem tam burslu öğrenci sayısı arttırıldı ama yukarıda saydığım nedenlerden dolayı yeterli talep olmayınca kimilerinin başına talih kuşu kondu ve bir şekilde burslu olarak girebildiler.





    hocam birde zahmet olmazsa bölümün imkanlarından bahsedebilir miyiz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: by3mR3

    quote:

    Orijinalden alıntı: son_oksli


    quote:

    Orijinalden alıntı: by3mR3


    quote:

    Orijinalden alıntı: son_oksli


    quote:

    Orijinalden alıntı: by3mR3

    Bu bölüm meslek lisesi çıkışlıları alıyor. Bunu myo olarak ta düşünebilirsiniz onda nasıl öncelik myo lar ise bunda da öyle benm arkadaşlarım bu bölüme girdi hepsi meslek liseliydi. bu sene veya bir daha ki sene bende giricem. Ama düz lise vs girme şansınız çok zor öncelik meslek liseleridir.

    Bölümün puanları düşük çünkü meslek liselerinden alıyolar. Bilg Müh bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız

    Biz girerken okul puanı + ek puan veriyolar buraya girerken !!!

    yanlış..

    bu bölüm meslek yüksek okulu değil yüksek okul..ayrıca yüksek okul olmasına rağmen lisans diploması veriyor(fakültede verilen)

    bölüme meslekliler öncelikle falan giremiyor sadece kat sayıları 0.16 ile çarpılıyor,genel liselerin 0.15 ile çarpılıyor..


    kalın olan kısmı okusaydınız anlardınız örnek vermek istediğimi. Ayrıca bu bölüme önce meslek liselileri alıyolar daha sonra normal liselerden alıyolar

    sallayıp durma araştır öyle konuş..

    yok öncelik falanı felanı yok bunda..mesleklinin puanı 0.16 ile genel liselininki 0.15 ile çarpılıyor o kadar başka da bi farkı yok..



    Bana sallayıp durma diyon ama Ek Puanlı sıralamayı Bilmiyon heralde . Ben bu sene ek puanla YGS1 de 303 puanla 20.000 olmuştum. Bu sıralamaya aldığına göre normal YGS sıralamasının bir önemi olmuyo ;) O yüzden önce meslek liseliler girebiliyor. Umarım anlamışındır sonunda.

    0.16 ile çarpılması ek puanlı sıralama oluyor işte ya...
    daha fazla bu konuya girmek istemiyorum,sana 40 kere cevap yazmak sinirlerimi bozuyor..




  • yanlış hatırlamıyorsam forumlar bilgi paylaşımı içindir tartışma çıkartmak için değil yakışmıyor arkadaşlar dh üyelerine biraz daha sakin olalım :)
  • ders çeriği hakkında bilgialabilir myiyim birde sitesinden baktım fakat mesela algoritma dersleri ne derinlikte veriliyor yada java programlama veya diğer programlama dilleri üzerine yüzeysel bilgiler mi veriliyor? yoksa daha detaylı görme şansımız oluyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by3mR3
    Bana sallayıp durma diyon ama Ek Puanlı sıralamayı Bilmiyon heralde . Ben bu sene ek puanla YGS1 de 303 puanla 20.000 olmuştum. Bu sıralamaya aldığına göre normal YGS sıralamasının bir önemi olmuyo ;) O yüzden önce meslek liseliler girebiliyor. Umarım anlamışındır sonunda.


    Ek puanlı sıralamana bakıldığı doğrudur ama bu sıralamanın yüksek olması zaten aldığın ek puan sayesindedir. Öncelik derken önce meslek liselileri alıyorlar sonra yer kalırsa diğer lise mezunlarını alıyor olarak algıladım ki çoğu kişi de böyle anlamıştır herhalde. Meslek liseli bir öğrenci alanında tercih yaparsa zaten ek puanlı haline göre yerleştirilir. ÖSYM kılavuzunda bunun dışında herhangi bir bilgi varsa paylaşın lütfen.

    quote:

    Orijinalden alıntı: entr2

    Bende bu bölümü düşünüyorum ama aklıma takılan bir kaç sorun var. Mesela tam burslu olarak girdik. Ama sınıfımda türkiyede ilk 700.000'e giren adamlar olacak. Eğitimde çok fazla fark yaratmaz mı?
    Öteki yandan ücretli olarak gelenin sonuçta bir iş derdi olmuyor. Bir dönem için 18.000 lirayı gözden çıkarıp okula geliyor. Burslu olarak gelenlerin yılda kazandığı para bile o kadar değildir.
    Bir tarafta da bilkentin ingilizceye çok fazla önem verdiğini biliyorum. En azından yatarak hazırlık sınıfı geçilmiyor. İş derdi olmayanlar 1. sınıfa ingilizce olmadan zor başlarlar diye düşünüyorum. Kafamda baya soru işareti oluştu.


    Benim zamanımda bölüme 1. sırada giren arkadaşımı örnek verirsem hiçte bahsettiğin gibi olmuyor. YGS veya LYS de çok başarılı olup üniversitede başarısız olan veya ücretli girip çok başarılı olup üstün başarı bursu kazananlar da var. Tabir yerindeyse bilgisayarı yalayıp yutmuş ama ÖSSye fazla çalışmamış arkadaşlarım var ki şu an bölümün en iyileri burslular değil bu arkadaşlar.

    İyi bir eğitim alabilmek için insanlar imkanlarını zorlayarak Bilkent'i tercih ediyor (ben dahil), iyi bir eğitim iyi meslek demek.


    quote:

    Orijinalden alıntı: serhanbahar
    birde bilkent böteyle karşılaştırırsak nasıl olur :)


    Bilkent BÖTE için konuşursam gayet iyi bir bölüm ama bilgisayar dünyasında daha çok eğitim kısmı ile ilgilenecekseniz daha iyi bir tercih olacaktır. Bilgisayarla ilgili derslerin yanında öğretmenlik eğitimi de almak istiyorsan güzel bölüm.
    quote:

    Orijinalden alıntı: serhanbahar
    hocam birde zahmet olmazsa bölümün imkanlarından bahsedebilir miyiz?


    Ne gibi imkanları merak ediyorsun?


    quote:

    Orijinalden alıntı: serhanbahar

    ders çeriği hakkında bilgialabilir myiyim birde sitesinden baktım fakat mesela algoritma dersleri ne derinlikte veriliyor yada java programlama veya diğer programlama dilleri üzerine yüzeysel bilgiler mi veriliyor? yoksa daha detaylı görme şansımız oluyor mu?

    2010 yılına kadar olan dersler için açıklamalara bu linkten ulaşabilirsin:http://www.ctis.bilkent.edu.tr/CTISCourses_2010_Turkce.pdf
    Yeni dersler açıldığından hepsi mevcut değil.

    Aldığımız programlama derslerini oldukça detaylı şekilde ve laboratuvar saatlerinde uygulamalarını da yaparak görüyoruz. Birçok derste uluslarası okutulmakta olan kitapları kullanmaktayız. Üniversitemizin Bilgisayar müh.ne göre çok daha ayrıntılı eğitim almaktayız. Onlar tek dönem alırken biz 2 dönem java görüyoruz mesela.




  • cidden mükemmel bir bilgilendirme konusu oldu sabitlenmeli bence:D hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim kafamda netleşti kesinlikle bu bölümü yazacağım imkan derkende size sorum lab. imkanları ve donanım imkanlarıydı malum ülkemizde bilişime hiç önem verilmiyor bndan 2 yıl önce marmara üni. gezmeye gittiğimizde bilg. müh. bölümünde 512mb ram li bilg. larla eğitim aldıklarını görünce şok oldum sonuçta bu okulda herkes programlama üzerine çalışmayacak elbet tasarım üzerine çalışan olacak bu bilg. da render alınabileceğini hiç düşünmüyorum ölüm olurdu herhalde:D size sorum tasarımla alakalı ne tür dersler var mesela ben 3ds max üzerine çalışmalar yapıyorum bu bölümde buna devam etme şansım olur mu saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhanbahar

    cidden mükemmel bir bilgilendirme konusu oldu sabitlenmeli bence:D hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim kafamda netleşti kesinlikle bu bölümü yazacağım imkan derkende size sorum lab. imkanları ve donanım imkanlarıydı malum ülkemizde bilişime hiç önem verilmiyor bndan 2 yıl önce marmara üni. gezmeye gittiğimizde bilg. müh. bölümünde 512mb ram li bilg. larla eğitim aldıklarını görünce şok oldum sonuçta bu okulda herkes programlama üzerine çalışmayacak elbet tasarım üzerine çalışan olacak bu bilg. da render alınabileceğini hiç düşünmüyorum ölüm olurdu herhalde:D size sorum tasarımla alakalı ne tür dersler var mesela ben 3ds max üzerine çalışmalar yapıyorum bu bölümde buna devam etme şansım olur mu saygılar

    derslerimizin büyük bir bölümü zaten bilgisayar başında yapılıyor ve şu anda bildiğim kadarıyla en kötü bilgisayarlarımız core2duo ve ram olarakta 2gblar. sadece bölüm öğrencilerinin kullanımına açık open labımız da var. onun dışında gerek kütüphanelerde gerekse 24 saat açık olan bilgisayar merkezinden de faydalanabiliyoruz. kampüs içerisinde 2000den fazla bilgisayar var.

    Tasarımla ilgili bir bölüm değiliz ama tasarımla ilgilineniyorsan grafik tasarım, iletişim tasarım gibi bölümlerden seçmeli derslerini alabilirsin. Onlara ait mac laboratuvarları olduğunu biliyorum ama pek fazla bilgim de yok o bölümler hakkında açıkçası.




  • Puanın düşük olma sebebi ücretten kaynaklanıyordur , ayrıca kesinlikle tavsiye ediyorum bir bilkent öğrencisi olarak hayatın boyunca almış olduğun en iyi kararlardan biri olacaktır Bilkent'i tercih etmen.
  • hocam son olarak okulun tam ücreti ve %50 burslu ücreti nedir değişmiyor değilmi bölümlere göre fiyat?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhanbahar

    hocam son olarak okulun tam ücreti ve %50 burslu ücreti nedir değişmiyor değilmi bölümlere göre fiyat?

    hazırlık dahil bütün bölümlerde okul ücreti aynı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SPETNAS

    Aldığımız programlama derslerini oldukça detaylı şekilde ve laboratuvar saatlerinde uygulamalarını da yaparak görüyoruz. Birçok derste uluslarası okutulmakta olan kitapları kullanmaktayız. Üniversitemizin Bilgisayar müh.ne göre çok daha ayrıntılı eğitim almaktayız. Onlar tek dönem alırken biz 2 dönem java görüyoruz mesela.



    Bölümünü gayet güzel tanıtmışsın fakat üstteki ifaden hatalı olmuş. "Onlar tek dönem alırken biz 2 dönem java görüyoruz" ifadesi şöyle yanlış, genellikle bilgisayar mühendisliği bölümlerinde programlamaya giriş, nesnesel tasarım ve programlama ve veri yapıları dersleri verilir 1 ve 2. sınıflarda. Bu derslerde amaç x, y dilini öğrenmek değil, temel programlama konseptlerini öğrenmektir. Yani dil Java olabilir, C++ olabilir, farklı bir dil de tercih edilebilir. Yazılım Mühendisliği dersinde de bu dillerden herhangi biri ile gerçekleştirimler yapılabilir. Çeşitli proje derslerinde de Java olur C# olur projeler yapılır ama bu "2 dönem Java gördük, 3 dönem C# gördük" şeklinde ifade edilmemeli. Üstünlük göstergesi hiç olmaz zaten.

    Programlama dillerini detaylıca bilmek önemlidir fakat paradigmaları bilmek daha önemli. Çünkü bugün Java var, C++ var, 5 sene sonra 10 sene sonra sen halen bu mesleği icra ediyor olacaksın ve Java dilini kullanacağının bir garantisi yok. Piyasada da bazı şirketler kendi framework'lerini geliştirip onları kullanabiliyorlar, öğrendiğin teknolojilerin hemen hiçbirini kullanmamak durumunda kalabilirsin, ben de bir kurumda bu şekilde geliştirme yapmıştım. Dikkat edersen bilgisayar mühendislikleri bölümlerinde ders isimleri üstte belirttiğim gibidir, Java ya da C++ dersi diye geçmez. Veri yapılarını, yapısal ve nesnesel programlama tekniklerini öğrenmek esastır, bunları bilen öğrenci kısa zamanda farklı dillerin sözdizimlerine rahatlıkla aşina olur. Demek istediğim anlaşılmıştır diye umuyorum.

    Ek olarak da, müfredatı detaylıca inceledim. Bilgisayar Mühendisliği bölümüne göre farkları; en başta donanım dersleri (Bilgisayar Mimarisi, Mikroişlemciler, Mantık Devreleri Tasarımı), teorik dersler (programlama dilleri teorisi, otomata teorisi), sistem dersleri (işletim sistemleri vs.) müfredatta yok; bunların yerlerine güncel Web uygulamaları, .NET gibi dersler konmuş ve 1 akademik dönem staja ayrılmış yanlış anlamadıysam. Tamamen yazılım odaklı ve piyasa ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmiş bir müfredat. Hakkını veren arkadaşların piyasada başarılı olmaması için hiçbir sebep yok, gerekli çoğu altyapı hazırlanmış gibi görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslan26 -- 5 Şubat 2011; 18:48:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslan26

    quote:

    Orijinalden alıntı: SPETNAS

    Aldığımız programlama derslerini oldukça detaylı şekilde ve laboratuvar saatlerinde uygulamalarını da yaparak görüyoruz. Birçok derste uluslarası okutulmakta olan kitapları kullanmaktayız. Üniversitemizin Bilgisayar müh.ne göre çok daha ayrıntılı eğitim almaktayız. Onlar tek dönem alırken biz 2 dönem java görüyoruz mesela.



    Bölümünü gayet güzel tanıtmışsın fakat üstteki ifaden hatalı olmuş. "Onlar tek dönem alırken biz 2 dönem java görüyoruz" ifadesi şöyle yanlış, genellikle bilgisayar mühendisliği bölümlerinde programlamaya giriş, nesnesel tasarım ve programlama ve veri yapıları dersleri verilir 1 ve 2. sınıflarda. Bu derslerde amaç x, y dilini öğrenmek değil, temel programlama konseptlerini öğrenmektir. Yani dil Java olabilir, C++ olabilir, farklı bir dil de tercih edilebilir. Yazılım Mühendisliği dersinde de bu dillerden herhangi biri ile gerçekleştirimler yapılabilir. Çeşitli proje derslerinde de Java olur C# olur projeler yapılır ama bu "2 dönem Java gördük, 3 dönem C# gördük" şeklinde ifade edilmemeli. Üstünlük göstergesi hiç olmaz zaten.

    Programlama dillerini detaylıca bilmek önemlidir fakat paradigmaları bilmek daha önemli. Çünkü bugün Java var, C++ var, 5 sene sonra 10 sene sonra sen halen bu mesleği icra ediyor olacaksın ve Java dilini kullanacağının bir garantisi yok. Piyasada da bazı şirketler kendi framework'lerini geliştirip onları kullanabiliyorlar, öğrendiğin teknolojilerin hemen hiçbirini kullanmamak durumunda kalabilirsin, ben de bir kurumda bu şekilde geliştirme yapmıştım. Dikkat edersen bilgisayar mühendislikleri bölümlerinde ders isimleri üstte belirttiğim gibidir, Java ya da C++ dersi diye geçmez. Veri yapılarını, yapısal ve nesnesel programlama tekniklerini öğrenmek esastır, bunları bilen öğrenci kısa zamanda farklı dillerin sözdizimlerine rahatlıkla aşina olur. Demek istediğim anlaşılmıştır diye umuyorum.

    Ek olarak da, müfredatı detaylıca inceledim. Bilgisayar Mühendisliği bölümüne göre farkları; en başta donanım dersleri (Bilgisayar Mimarisi, Mikroişlemciler, Mantık Devreleri Tasarımı), teorik dersler (programlama dilleri teorisi, otomata teorisi), sistem dersleri (işletim sistemleri vs.) müfredatta yok; bunların yerlerine güncel Web uygulamaları, .NET gibi dersler konmuş ve 1 akademik dönem staja ayrılmış yanlış anlamadıysam. Tamamen yazılım odaklı ve piyasa ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmiş bir müfredat. Hakkını veren arkadaşların piyasada başarılı olmaması için hiçbir sebep yok, gerekli çoğu altyapı hazırlanmış gibi görünüyor.

    2 bölümün birebir karşılaştırmasını yapmadım farkındaysanız. Ne kadar ayrıntılı gördüğümüz sorusuna kısa bir cevap verdim. Hiç bir bölüme üstünlük kurma çabasında da değilim veya kaç tane dil gördüğümüzü de saymadım. Bunun pek bir önemi de yok zaten. Programcılık mantığını kavramış birisi için yeni bir dili öğrenmek çok da zor olmayacaktır diye düşünüyorum. Okulda gördüğümüz diller dışında gerek projelerde gerek verilen ödevlerde ve gerekse yaptığımız stajlarda bölüm dışı diller de öğrenmekteyiz. Sayısının pek önemi yok ama bölümde verilen java dersini 2 döneme yayıp, haftalık 6 saat dersin yanına 4-6 saat laboratuvar dersleri de alıyoruz. Ayrıntıdan kastım bu. 2 büyüktür 1 mantığıyla karşılaştırma yapacak kadar basit bir ifadeye başvurmam. Çok derine girmekte istemiyorum, bölüm arkadaşlarımdan biri aynı zamanda bilgisayar müh.de java dersinde asistanlık yapıyor (umarım yine yanlış anlamazsınız) onun da verilen java eğitimi konusunda gözlemlediklerinden yola çıkarsak javayı çok daha kapsamlı gördüğümüzü rahatlıkla söyleyebilirim mesela. Bölümde teknik seçmeli dersleri daha çok 3. ve 4. sınıflarda almaktayız, bu yüzden bahsettiğiniz teorik derslerin müfredatta olmaması normal. Zorunlu olarak bu dersler verilmeyebilir, isteyen teknik seçmeli dersleri yerine alabilmekte. Türkiye'de gördüğüm kadarıyla Bilgisayar müh. bölümleri, bilgisayar bilimleri gibi bu işin teorisindedir ve bu dersleri almaktadır, biz ise daha çok uygulama odaklı bir bölümüz.




  • Bölümün web sayfasında bulunan "sıkça sorulan sorular" başlığı altınaki sorular ve cevaplar, kafası karışık olan arkadaşlara yardımcı olacaktır diye umuyorum. Bu bilgiler 5 Şubat 2011 tarihinde alınmıştır. Sonradan okuyacak arkadaşlar tarihi dikkate alsınlar.


    Bölümünüz neden yüksekokul bünyesinde yer almaktadır? Yüksekokul ve Fakülte arasındaki fark nedir?

    Ülkemizde yüksekokulların öncelikli amacı, ilgili alanda sektörde çalışabilecek, profesyonel uygulamalara yönelik eğitim almış mezunlar yetiştirmektir. Fakültelerde verilen eğitimde teorik bilgilere uygulamalara oranla daha fazla önem verilir. Yüksekokullarda ise uygulama birinci derecede önemlidir ve eğitim süresince uygulamalara daha çok zaman ayrılır. Fakültelerde olduğu gibi yüksekokullarda da verilen diploma, dört yıllık eğitimin karşılığı olan lisans diplomasıdır. Bölümümüz B.S. (Bachelor of Science) diploması vermektedir.


    Bölümünüze girebilmek için puan türü, taban, tavan puanları ve başarı sıraları nelerdir?

    Bölümümüz YGS-1 puan türü ile öğrenci almaktadır. Bölümlerin ÖSS taban ve tavan puanları her sene öğrenci tercihlerine göre oluşmakta ve yıldan yıla farklılık gösterebilmektedir. Bu nedenle hangi yıl ne olacağını tahmin etmek mümkün değildir.
     Bilkent Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Hakkında


    Bölümünüzde kaç kişilik kontenjan vardır?
    Bölümümüz bu sene 80 öğrenciyi normal ücretli, 55 öğrenciyi %50 burslu ve 15 öğrenciyi Tam burslu olarak eğitim programına kabul etmektedir.

    Bölümünüz için burs olanakları nelerdir?
    Bölümümüz öğrencilerine üç tür karşılıksız burs sağlamaktadır: "Tam Burs" , "%50 Burs" ve "Üstün Başarı Bursu".

    Detaylı bilgi için tıklayınız

    İngilizce yeterlilik için hangi sınavlarda başarılı olmak gerekir?
    Bölümümüzde eğitime başlayabilmek için önce Üniversitemizin İngilizce yeterlilik sınavını (COPE) başarıyla vermeniz gerekir. Ancak, dileyen öğrenciler TOEFL veya IELTS gibi diğer sınavlara girerek ve belli bir başarı düzeyine ulaşarak İngilizce yeterlilik koşulunu yerine getirebilirler. Detaylı bilgi için tıklayınız


    Bölümünüzde öğrenim görmek için bilgisayar ile ilgili bir ön bilgi gerekli mi?
    Bölümümüzde öğrenim görmek için herhangi bir bilgisayar bilgisi gerekmemekte, öğrencilerimize gereken altyapı ilk yıl dersleri ile verilmektedir. Ancak, öğrencinin bilişim sektörüne ve bilgisayarlara ilgi duyması başarısını ve motivasyonunu artıracak önemli bir etkendir.

    CTIS bölümü mezunları yüksek lisans eğitimi yapabilirler mi?

    Bölümümüz mezunları lisans diploması aldıkları için mezun olduklarında fakülte mezunlarının kazandıkları haklara sahip olurlar. Lisansüstü (master/doktora) eğitim yapmak da kazanılan bu haklardan biridir.


    CTIS bölümü ve Mühendislik bölümlerinde verilen eğitimler arasındaki fark nedir?

    Bölümümüzde, benzer yapıdaki mühendislik bölümlerinden farklı olarak, uygulama ağırlıklı (%31'i laboratuvar ortamında) ve bilişim sektöründe çalışabilecek donanıma sahip mezunlar yetiştirecek bir eğitim verilmektedir. Endüstri stajında (bir akademik dönem), öğrencilerimiz seçkin firmalarda çalışarak bilişim sektörünü içeriden görmekte, henüz mezun olmadan pratik iş hayatı tecrübesi kazanmakta, okulda öğrendikleri bilgileri iş hayatında uygulayabilmekte, alanlarındaki yeni eğilimleri izleyebilmekte ve başarılı bir kariyere ilk adımlarını atmaktadırlar.


    Bölümünüzün programı hedeflenen bilişim sektörüne yönelik eğitimi nasıl sağlamaktadır?

    Bölümümüzde, verilen dersler yoğun laboratuvar ve proje çalışmaları ile desteklenerek, uygulama ağırlıklı bir eğitim sistemi benimsenmektedir. Bölüm programı, bilişim sektöründeki değişiklikleri yakından izlemekte ve kullanılan teknolojiyi öğrencilerine uygulatmaktadır. Akademik programımızda yer alan "Ekonomi" ve "İş idaresi" gibi dersler ile iletişim ve sosyal konulardan seçilmiş diğer dersler öğrencilerimize geniş bir perspektif kazandırmaktadır. Yaz ve endüstri stajları, programımızı uygulama alanında desteklemekte ve öğrencilerimizi kendilerini bekleyen iş hayatına hazırlamaktadır. Bazı öğrencilerimiz, stajlardaki üstün performansları sayesinde, staj sonrasında da bu kuruluşlarda yarı zamanlı çalışma olanağı bulmaktadır. Böylece öğrencilerimizin neredeyse yarısı daha mezun olmadan iş teklifi almaktadır.


    Bölümünüzün mezunları hangi alanlarda çalışabilir?

    Mezunlarımız bilişim sektöründe sistem mühendisi, yazılım mühendisi, ağ yöneticisi, veri tabanı yöneticisi, web tasarımcısı, kalite güvence uzmanı, programlama uzmanı ve proje yöneticisi gibi çok aranılan pozisyonlarda çalışmaktadırlar.
    Aşağıdaki oranlar mezunlarımızın çalıştıkları alanlar hakkında bilgi vermektedir:

    • Yurt içinde ve yurt dışında yüksek lisans eğitimine devam edenler %17
    • Yurt içinde ve yurt dışında Bilişim sektöründe çalışanlar %73
    • Kendi işini kuranlar %5
    • Diğer sektörlerde çalışanlar %5


    Mezunlarımızın çalıştığı firmaların bazıları: Sun Microsystems, Sybase, Microsoft, Cybersoft, Milsoft, Havelsan, Turkcell, Aydın Yazılım, KoçSistem, Siemens, HP, Yapı Kredi Teknoloji, Akfen Holding, Merkez Bankası.


    CTIS bünyesinde öğrenci Değişim Programı var mıdır?

    Türkiye'nin AB'ye aday ülke statüsü kazanması ve Bilkent Üniversitesi'nin programa dahil olması ile birlikte, CTIS bölümü de öğrencilerini bu programdan yararlandırmak ve öğretim kalitesini artırmak amacıyla 2005 yılında çalışmalara başlamıştır. İlk olarak Finlandiya'dan Helsinki Metropolia University ve İrlanda'dan Athlone Institute of Technology ile Erasmus anlaşmaları imzalamıştır. 2006 yılında İrlanda'dan iki yeni üniversite (Waterford IT, IT Carlow) ile daha anlaşma yapılmış ve öğrenci değişimi yapılan üniversite sayısı dörde ulaşmıştır. 2005-2006 akademik yılından itibaren toplam 21 öğrencimiz 27 dönemliğine bu okullara gönderilmiştir. Ayrıca Erasmus kapsamında Carlow IT'den bir öğretim görevlisi bölümümüze gelerek, bölümümüzden bir öğretim görevlimiz de Helsinki Metropolia'ya giderek, kısa süreli ders vermişlerdir.

    2007-2008 akademik yılında Bilkent Üniversitesi'nin “Erasmus Extended Charter” alması ile birlikte Erasmus kapsamında stajyer öğrenci değişimi de başlamış ve 2008 yılında bir öğrencimiz Google Avrupa Merkezi'nde (Irlanda) Erasmus hibesi alarak staj yapma olanağını bulmuştur.

    CTIS bölümü, önümüzdeki yıllarda bu değişim programlarına katılan öğrenci sayısını, ayrıca değişim yapılabilecek okulların hem kalitesini hem de çeşitliliğini artırmayı hedeflemektedir.


    Bilkent Üniversitesinde not ve sınıf geçme sistemi nasıldır?

    Not ve sınıf geçme sistemi hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.


    CTIS derslerinin Türkçe açıklamaları.

    Ders açıklamaları tıklayınız.




  • SPETNAS abi sayende aklımdaki bütün soru işaretleri kalktı sağolasın .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslan26

    quote:

    Orijinalden alıntı: SPETNAS

    Aldığımız programlama derslerini oldukça detaylı şekilde ve laboratuvar saatlerinde uygulamalarını da yaparak görüyoruz. Birçok derste uluslarası okutulmakta olan kitapları kullanmaktayız. Üniversitemizin Bilgisayar müh.ne göre çok daha ayrıntılı eğitim almaktayız. Onlar tek dönem alırken biz 2 dönem java görüyoruz mesela.



    Bölümünü gayet güzel tanıtmışsın fakat üstteki ifaden hatalı olmuş. "Onlar tek dönem alırken biz 2 dönem java görüyoruz" ifadesi şöyle yanlış, genellikle bilgisayar mühendisliği bölümlerinde programlamaya giriş, nesnesel tasarım ve programlama ve veri yapıları dersleri verilir 1 ve 2. sınıflarda. Bu derslerde amaç x, y dilini öğrenmek değil, temel programlama konseptlerini öğrenmektir. Yani dil Java olabilir, C++ olabilir, farklı bir dil de tercih edilebilir. Yazılım Mühendisliği dersinde de bu dillerden herhangi biri ile gerçekleştirimler yapılabilir. Çeşitli proje derslerinde de Java olur C# olur projeler yapılır ama bu "2 dönem Java gördük, 3 dönem C# gördük" şeklinde ifade edilmemeli. Üstünlük göstergesi hiç olmaz zaten.

    Programlama dillerini detaylıca bilmek önemlidir fakat paradigmaları bilmek daha önemli. Çünkü bugün Java var, C++ var, 5 sene sonra 10 sene sonra sen halen bu mesleği icra ediyor olacaksın ve Java dilini kullanacağının bir garantisi yok. Piyasada da bazı şirketler kendi framework'lerini geliştirip onları kullanabiliyorlar, öğrendiğin teknolojilerin hemen hiçbirini kullanmamak durumunda kalabilirsin, ben de bir kurumda bu şekilde geliştirme yapmıştım. Dikkat edersen bilgisayar mühendislikleri bölümlerinde ders isimleri üstte belirttiğim gibidir, Java ya da C++ dersi diye geçmez. Veri yapılarını, yapısal ve nesnesel programlama tekniklerini öğrenmek esastır, bunları bilen öğrenci kısa zamanda farklı dillerin sözdizimlerine rahatlıkla aşina olur. Demek istediğim anlaşılmıştır diye umuyorum.

    Ek olarak da, müfredatı detaylıca inceledim. Bilgisayar Mühendisliği bölümüne göre farkları; en başta donanım dersleri (Bilgisayar Mimarisi, Mikroişlemciler, Mantık Devreleri Tasarımı), teorik dersler (programlama dilleri teorisi, otomata teorisi), sistem dersleri (işletim sistemleri vs.) müfredatta yok; bunların yerlerine güncel Web uygulamaları, .NET gibi dersler konmuş ve 1 akademik dönem staja ayrılmış yanlış anlamadıysam. Tamamen yazılım odaklı ve piyasa ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilmiş bir müfredat. Hakkını veren arkadaşların piyasada başarılı olmaması için hiçbir sebep yok, gerekli çoğu altyapı hazırlanmış gibi görünüyor.


    Çok güzel bir şekilde ifade etmişin bu bölümü, bu bölüm hakkında bilgi isteyen bu yazıyı okusun derim, herşeyi açıklamış arkadaş




  • hocam birde bilkent bilg. müh mi yoksa bu bölüm mü ve neden? :)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.