Şimdi Ara

Bir zamanlar Citroen... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
2
Favori
2.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hidropnömatik sistem ilk olarak Traction Avant modeline uygulandı. Bu araçta sadece arka aks üzerinde bu sistem vardır. Sonrakilerde dört tekere de uygulanmıştır.

    http://www.citroenet.org.uk/passenger-cars/michelin/traction/15CV/traction-avant-15-six-2.html

    İlginç ayrıntılardan aklımda kalan birkaçını yazayım.

    Traction Avant önden çekişli olarak ürettiği ilk seri.

    2CV: Amortisörler de dahil tüm süspansiyon sisteminin yatay olarak çalıştığı otomobil. İki silindirli motorunda distibütör yoktur. Ayrıca öne bijon anahtarına benzeyen anahtarı takıp çevirerek de çalıştırabilirsiniz. Avrupa' da çok fazla kulübü vardır. Üretim adedi olarak da o dönem üretilen vosvos gibi arabaları bile geride bırakmıştır.

    DS: Hidropnömatik sistemin dört tekere uygulandığı ilk modeli. Bu arabada tavan sert plastikten imal edilmiştir. Vidaları söküp üzerini açabilirsiniz. İçine bindiğinizde panaromik manzarası vardır. Kör noktası yoktur. Yan aynalara bakmadan bile trafikte seyredebilirsiniz. DS19 modeli yenilenerek DS21 ve 23 modelleri çıktı. Bu araçta farlar direksiyonu çevirdiğiniz yöne dönerek diöneceğiniz istikameti aydınlatır.

    SM:Maserati firmasını Citroen aldığında 2.7 V6 Maserati motoru kullanılarak coupe bir arç üretildi. Bu aracın farları da hareketlidir. Amerikan piyasasında muscle, Avrupa piyasasında pony müşterilerine kadar ilgi uyandırabilecek bir yapısı vardır. Koltukları, iç tasarımı Amerikan arabalarından esintiler taşır. Kendi düşüncem en ilginç tarafı egzoz uçlarıdır. Egzoz ucunun biri arkaya bakarken diğeri de yana bakar.

    GSA, GSX modelleri dört kapılı küçük bir otomobil olarak tasarlandı. M35 ile birlikte wankel denemeleri yapıldı. Geliştirme sırasında battı. Bu modelin göstergeleri ilk üretimlerde baskül şeklindedir. İbreyle gösterilmez.

    CX:DS' nin yerine üretildi. Firma batınca Peugeot' a satıldı. Motor için ayrılan boşluk Wankel düşünüldüğünden küçüktü. Bu yüzden DS motoruyla devam edildi. Baskül gösterge bunda da vardır. Sonradan GtI, Turbo gibi modelleri çıkınca normal göstergelere döndü.

    BX: Peugeot zamanında üretildi. Mekanik olarak Peugeot 205, karoser Bertone tasarımıdır. Reliant FW11 gibi modeller de aynı kasadır. Volvo gibi birkaç marka da aynı tasarımla araç ürettiler.




  •  Bir zamanlar Citroen...

     Bir zamanlar Citroen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahraman202 -- 22 Aralık 2014; 13:03:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bendede vardı 92 model bx çok güzel bi arabada yalnız çok masraflıda bi araba

    Ankara da iyi bi usta bulamadığım için çok sevdiğim arabamı satmak zorunda kaldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    bendede vardı 92 model bx çok güzel bi arabada yalnız çok masraflıda bi araba

    Ankara da iyi bi usta bulamadığım için çok sevdiğim arabamı satmak zorunda kaldım.

    doğru...
    eski citroenlerin üçte bir ömrünü servislerde geçirdiği söylenirdi, teknoloji mucidi bir markaydı ama arabaları sürekli arıza çıkarırdı eskiden...
  • zevk olsun diye bx 19 almıştım
    bütün sistemleri bozuktu-motor traktör gibiydi-heryerinden ses geliyordu-km sayacı 320k da idi
    ama hiç yolda bırakmamıştı o çok saçma?
  • Bir videoya herkes citroen ci olmuş
  • Envanterimden temsili fotoğraflar. Renkleri aynı.

    1:43 Sur Ballon

     Bir zamanlar Citroen...

    1:18 Citroen CX

     Bir zamanlar Citroen...

    1:18 Citroen SM

     Bir zamanlar Citroen...

    Bir de sınırlı üretim DS23 var. Onun aynı renk fotoğrafı yok. Puegeot satın almadan önce dört tekere hidropnömatik uygulanmış modelleri GS hariç tamamladım.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.