Şimdi Ara

Bireysel Uzun Dönem Araç Kiralama (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
6
Favori
40.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    Bence hiç mantıklı değil . 1500*12 = 18 bin lira yapıyor.Bir araç parası ? 18 bine kendinize bir araç alsanız yıl sonu en kötü 16 bine bile satsanız 2 bin liraya 1 sene binmiş olursunuz.

    hesabınız yanlış. ikibin liraya 1 sene binmiş olmaz. o parası yoksa kredi çeker, onun faizini öder (2500TL). bir yıl için kasko, trafik (toplam bin tl)sigortalarını yapar. kışlık lastik alır (500tl)ve en az bir defa servise girer(300tl). olası bir arıza durumunda da cebinden öder(belirsiz).

    arıza yapmasa bile ödeyeceği rakam sizin yazdığınız 2000 lira değer kaybına ek olarak 4300 liradır. lastikleri 3-4 yıl da kullanabilir ve böylece yıllık maliyeti düşer ancak sonraki yıllarda araç değer kaybı da oluşabilir.

    sonuçta hiç farkında olmadan hesapladığınızın aslında 3 katını kaybettiniz bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xedos. -- 10 Aralık 2014; 18:50:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonywayt

    adam gıbı bır kıralama sırketınla calıssanız rakamalr artar kaldıkı sırkete verılen fıyatları bıreysele almak ımkansızdır.



    hocam sizinle bw forumundan da tanışıyoruz. borusan'ın sayfasını incelerseniz şirketlerle hemen hemen aynı fiyatı görebilirsiniz. sadece kış lastiği vermiyorlar.
  • Araba almak mantıklı da araç satış sitelerine giripte, aracımda 15000 tl hasar kaydı var ile başlayan ilanları görüp piyasasının çok altında satıldığını varsayarsak ki 15000 hasar mı olur demeyin 2 ay önce aracıma arkadan vurdular 35 bin lira değeri olan araca 13 bin lira hasar çıkarttılar. Aslında o kadar birşey yoktu. Mecbur ağır hasarlı ibaresiyle sattık. Yaptırsaydım en iyi ihtimalle 28bin fiyata satabilirdim. Bu noktada kiralama mantıklı oluyor. Vergi avantajınız varsa hele çok daha karlı. Son olarak imkanlarınızın üzerindeki araca binme şansınızda doğuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gösteriş meraklısı değilseniz 20-22'ye motoru sağlam kalmış, yağ yakmayan eski kasa symbol alıp bakımlarını aksatmadan binersiniz daha karlı olur. madem amaç ucuza yüksek km'ler yapmak en mantıklısı budur.

    kiralama olayı şirketlere ve aylık olarak 1500 lirayı hiç edebilecek kişilere mantıklıdır. yani araç kiralama olayı her zaman son kullanıcının zarar edeceği bir kurumdur. kaskosu yüksek , kaza geçmişi olan kişiler için kiralama iyi olabilir araştırmak gerekli.
  • Sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FLUENCE YILLIK KİRALAMADA 1475 TEN VEREBILIRIM ILGILENEN OLURSA 534 309 64 24 DETAYLI BİLGİ İÇİN ARAYINIZ .

    2 YILLIK ARAC KIRALAMA SÖZÜ VEREN ARKADASLARA BEGENDIGI ARABAYI ALIP KİŞİ YE TESLİM EDİYORUZ. DETAYLI BILGI ICIN ARAYINIZ.
  • Vay be SU EMLAK KRİZİNİ Bİ GETİREMEDİNİZ GİTTİ
    Beklenen kriz gelmiyor bir turlu gençlik sokağada dökülmüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar Merhaba,

    Satınalma mı kiralama mı diye araştırmaya ben de başladım. Yazılanların hepsini okudum ve herkesin kendi ön şartlarına göre durumun değişkenlik gösterdiğinin aşikar olduğu çok açık.

    Benim ön şartlarım yani kriterlerim aşağıdaki gibi.

    1- Proje bazlı olarak 1 (bir) yıl süre ile bir firmada çalışacağım. Bu nedenle kiralama süresi 1 yıl.
    2- Kiralanacak araç dizel otomatik olacak. Yakıt açısından en ekonomik olan araçlar olarak bu sınıfta Peugeot 208 ve Citroen C3 var. Dizel otomatik olup aşağıdaki değerlerden daha iyi değerlere sahip araç varsa bunu da dahil etmeliyiz. Ben sadece bu araçları bulabildim. Şehir içi/Şehir Dışı/Ortalama sırasıyla 3,6/3,2/3,4 litre/100 km.

    Hesaplama

    1- Kat ettiğim yol günlük sadece iş-ev arası 60 km. ve maalesef Cumartesi günleri de çalışıyorum. (60x6x52=18720 km.) Gezmeleri de eklersem 25bin km./1 yıl diyorum. Öğrendiğim kadarıyla kiralama firmalarının baremleri 10bin km. yani 20bin ya da 25bin km. kiralama firmaları için farketmiyor, 30bin km. olursa değişiyor.
    2- Diyelim ki aşağıdaki araçları bayi indirimi ile 55bin TL'ye satın alabiliyoruz. Zira araç bedeli yükseldikçe kira bedeli de yükselecek. O yüzden örnek olacak şekilde 55bin TL yazdım.
    a) 208 ACTIVE 1.4 e-HDi Auto5R S&S 68 hp ESP + SMEG + Metalik Boya + Arka Park Sensörü
    b) Citroen C3 1.4 e-HDi Confort BMP STT E5 + Metalik Boya + Plus Paket + Teknoloji Paket + Zenith Cam
    3- Bir sene sonra 55bin TL lik aracı tamamen afaki ve psikolojik sınır olarak düşündüğüm 5-10bin TL arası ortalama 7bin TL değer kaybı ile 48bin TL'ye sattığımızı düşünelim. Yüzdeye vurursak % 14,58 ediyor. 1 yıl sonra satış fiyatı 48bin TL.
    4- 55bin TL'ye araba almayıp %10'dan faize yatırsaydım net mevduat getirisi 4.840 TL.
    5-Motorlu Taşıtlar Vergisi 945 TL
    6- Trafik Sigortası 500 TL
    7- Kasko 1.200 TL
    8- Periyodik Bakım 800 TL
    9- Kış Lastikleri 1.000 TL
    10- Satış öncesi pasta cila maliyeti 300 TL
    11- Toplam 64.585 TL = 55.000+4.840+945+500+1.200+800+1.000+300
    12- Aracı 1 yıl sonra 48bin'den sattığımızda fark 16.585 TL = 64.585-48.000
    13- Aracı yıllık 15bin TL'ye kiralayabileceğimi düşünerek, kiralamasaydım ve yine %10'dan faize yatırsaydım net mevduat getirisi 1.320 TL. olacaktı. Bunu bir üstte bulduğum yıllık farktan çıkarırsam 16.585-1.320 = 15.265 TL olur.

    Sonuç olarak kiralama yapacaksam yıllık 15.265 TL fiyatının altında gelen teklifler benim için cazip olacaktır diye düşünüyorum.

    Bu ön şartlar altında eksik kalan, hesaba katılması gerektiğini düşündüğünüz ya da yanlış değerlendirildiğini düşündüğünüz hususlar olur mu diye burada sizlerle paylaşmak istedim.

    Son olarak aşağıda sadece internet üzerinden araştırdığım, bireysel müşterilere uzun dönemli kiralama hizmeti sunan kurumsal firmaların fiyatlarını bulabilirsiniz.

    Tüm araçlar dizel otomatiktir. Teklifler kış lastikli ve 12 Ay süre ile kiralamada geçerli olan aylık fiyatlardır.

    Hemengazla Fluence Touch (24bin km limit) 1.823 TL/Ay
    Garanti Filo Clio Touch (25bin km limit) 1.975 TL/Ay
    Garanti Filo Fluence Touch (25bin km limit) 1.982 TL/Ay
    Hemengazla C4 (24bin km limit) 2.077 TL/Ay

    Herkese teşekkürler,

    Saygılar.




  • dyn_mic D kullanıcısına yanıt
    Hocam ben bu hesabı çok yaptım .. .Senin hesabında şöyle bir yanlış var: Sıfır aracı aldığını farzedelim 55'e. Bir yıl binip sattığında bu süre zarfında aracın sıfırına gelen zamlardan dolayı senin bir yaşındaki aracını yine 55 civarına satabilirsin. Çok karşılaştırma yaptım, bu üç aşağı beş yukarı böyle. Faiz kaybın doğru aşağı yukarı. Ben bunların hepsi ile oturdum ve Excel de bir tablo yaptım, aylık 400 TL de kasko-bakım v.b. için eklediğimde şu rakamlar çıkıyor:

    -Satınalma: 24 ay C4 Dizel Auto Confort, alınması durumunda net maliyet 950-1100 TL arasında oluyor, buna değer kaybı v.s. herşey dahil yakıt hariç. Aralık verme sebebim araç o günki şartlarda 65e de satılabilir, 60a da.. ondan.
    - Kiralama: Hemengazla.com da aynı araç aynı süre için verilen tutar KDV dahil yaklaşık 1740 . Bireyselde KDV yi alamadığımız için hiç bir esprisi yok .

    İnce hesap yapan adam için bireyselde araç kiralamak bence saçmalık yani...




  • Benim çalıştığım şirketten şöyle bir teklif geldi, biz zaten kar eden ve her ay KDV fazlası olan bir şirketiz, yani yıl sonunda karın yüzde 20sini kurumlar vergisi olarak ödüyoruz. Sen kendine araç kiralamak istiyorsan biz KDV sini ve yüzde yirmisini öderiz.

    Mesela 300€+KDV lik bir aracın bana net maliyeti 0.80*300=240€ ayrıca bireysel değil kurumsal olarak şirket üstünden karalıyorum ve şirketin de indirimlerini kullanabiliyorum.

    Soru şu sizce otomatik en mantıklı araç hangisi olur. Benzinli dizel ?

    Önerilere açığım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar gün geçtikçe bireysel kiralamanın da şartları değişiyor. Şimdi drd nin fiyatlarına baktımda en azından tekrar konuyu ısıtıp tartışalım istedim.

    Araçlar içinde passat 1.6 tdi dsg trendline var. Aracın sıfır fiyatı 106.500₺, aracın 24 aylık bireysel kiralama bedeli ise aylık 2020₺+kdv.. Bu açıdan hesapladiığımızda araca iki yıllık 50 bin ₺ civarında para bağlıyoruz ve hiçbirşey düşünmüyoruz. Şimdi sıfır bi passat alsak kasko, trafik sigortası, vergi, yıllık bakım gibi standart giderler ile arabanın iki yıl sonundaki değer kaybını ve kredi ile alacaksak kredi faiz oranını düşünsek kar zarar açısından en azından kafa kafaya gelmez mi? Bir de psikolojik rahatlık unsuru var hani çizildi, kırıldı, bozulda ya da ekstra çıkan maliyetleri düşünmeme gibi..

    Fikri olan arkadaşlar maliyet hesabı ile cevaplarlar ise faydalı olacaktır. Benim gibi düşünenler içinde yol gösterici olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • metehan028 M kullanıcısına yanıt
    Kiralamada 50 bin lirayı verdiğin gibi 2 yılın sonunda aracı da bırakıyorsun elin boş kalıyorsun ortada. Ancak aracı satın alsaydınız 2 yıl sonra rahat 110 bin liraya satardınız günümüz Türkiye'si 2. el piyasasında.
  • VW gibi ikinci eli iyi olan araçlar için değilde mesela citroen c4 cactus gibi tutulmayan modellerde bireysel kiralama uygun olabilir... O zaman yaptığınız 2. el değer kaybı hesabı daha gerçekçi oluyor... Yalnız tutulan modellerde de kaza veya boya sonrası değer kaybı daha çok olabilir ama gene de tutulmayan modeller kadar çok olmaz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o yazdığınız i20 fiyatı en boş donanım için.
    o verdikleri fiyatın elite veya smart için olduğunu tahmin ediyorum.
    çünkü 3 yıllık fiyat aracın fiyatını geçiyor zaten.
  • the_zula kullanıcısına yanıt
    Hocam arkadaş 2 yaş üzeri araca binemiyorum diyor ama bence de gereksiz bi hesap kitap olmuş. Nihayetinde şirketler aracı satın alıp kiralıyor ve bu işlerden azımsanmayacak paralar kazanıyor. Keza kazanmasalar o kadar para bağlamazlardı bu işlere.
  • ben olsam 3-5 bin tlye bi reno alıp 6 ay binip sonra bi toyota xl, gli model alır bi kaç yılda bu araçlara bindikten sonra rahatlıkla bi astra jetta passat alınır

    kısaca ufak olsun eski araç olsun ama benim olsun kiralama falan hikaye kiraya krediye borca para verecegime ufak ufak model marka yükseltirim daha iyi . .
  • 2 yıllık passat 1.6 tdi trendline dsg fiyatları 85-90 bin ₺ ortalamada sıfırı ise 106.500₺ ben iki yıllık 100 bin ₺ fiyat bandındaki araçta reel kaybın 15 bin ₺ nin altında olacağını düşünmüyorum. Yaptığım passat hesabında en kötü kafa kafaya gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bireyselde kiralama saçma. Şirket sahibi olsanız mantıklı olurdu.

    Öncelikle çok azımız 3 yılda bir arabasını satıp yenisini alıyor. Kiralamanın cortladığı konu bu. 3 yılda bir otomobilimi yenilemiyorum normalde ben. Yeniliyor olsam, bireyselde kiralama toplamda bir %10 pahalı olur. Duruma göre tercih edilebilir olur. Ancak çok azımız bu kadar sık araba alıyoruz. Üstelik hep sıfır alacaksın, 3 yıl binip satacaksın... Safi hıyarlık diyeceğim, ayıp olacak.

    Vergi, kasko, bakım, lastik onlara ait olduğu için, kiralamada iyi fiyat yakalanırsa, aracı satın alma ile maliyet rekabet edebiliyor. Arkadaşların çoğu bir otomobilin yıllık maliyetini bir excel tablosuna koyup finansman modeli çalışmamışlar. Daha çok "şu kadara aldım, kredi çektim, kira yerine kredi öderim" gibi bakıyorlar. Adam yılda 30.000km kiralıyor. 3 yılda iki takım lastik, toplam 9 tane bakım, 3 yıllık mtv, 3 yıllık kasko ve sigortayı da üzerine koyun. Neticede iyi fiyat yakalanırsa maliyet farkı %10-15 seviyelerinde olur.

    Düzeni saçmalatan konu:
    1) Neden sıfır aldığım aracı 3 yaşında, 90.000km'de satacakmışım?
    2) İkinci eli ölü, temiz, az kullanılmış aracı ikinci el alırsam?

    Bireyselde bu iki durum sözkonusu olduğu için, kiralama hiçbir zaman iyi bir seçenek olmaz.

    Şirketlerde kiralama görünürde kafakafaya geliyor gibi. Ancak realitede kiralama daha ekonomik. Çünkü en küçük şirketin 3-4 arabası var. 3-4 arabanın bakımını takip etmek bir zaman, muayenelerini yaptırmak zaman, lastiği, kazası, değer kaybı, satma ile uğraşma... Bunların hepsi zaman ve para. Kiralayarak bütün bunların riskini de, sebep olduğu zamanı da taşere etmiş oluyorsunuz. Sizi asıl kara geçiren bu oluyor. Şirket araçlarınız eşeğe binilir gibi biniliyor. Kiralık olunca sizin de umrunuzda olmuyor. Çalışanınız arabaya eşeğe biner gibi biniyor. Sizi bağlamıyor. Araç zaten sizin değil. Normalde asla yaptıramıyacağınız kapsamda bir kaskonuz oluyor. Çalışanlarınızın yapabileceği her türlü dangalaklığa karşı korunmuş oluyorsunuz. Yanından geçerken arkadaş kapısını açtı. Arkadaşın kapısına vurdum. Far kırıldı. Kiralama firmasını aradım. Durumu anlattım. Arkadaşın tanıdık olduğunu, tutanak tutmadığımızı, gerekirse tutabileceğimizi anlattım. 3000 Euro'luk farı kaza tutanağı olmadan, beyanla kaskoya değiştirttiler mesela. Havaalanı yolunda alt geçitte Focus'a jant kapağı çarptı. Duramadım. Polis de çağırmadım. Devam ettim. Ertesi gün aracı servise bıraktım. Gene beyanla, aracın radyatörü, klima radyatörü, intercooler'ı değişti. Bugünün parası ile 5000TL masrafı beyanla kaskoya ödettiler. Bir şirket için bunların avantajı çok önemli avantajlar...

    O yüzden kiralama şirketlere güzel. Ekonomik davranmak isteyen bireylerin ikinci elde tutulmayan araçlara yönelmesini tavsiye ederim.




  • Ikinci eli ölü bir marka alırsan belki bir nebze mantıklı olabilir. Atıyorum alırsın bir subaru , keyifle binersin satma derdin de olmaz. Normalde 100 kagida bir subaru alsan seneye 70 e anca satabiliyorsun zaten.Ama vw alsan zaten aldığın fiyatın üstüne satiyorsun bir espirisi olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar,
    kiralamak ya da satın almak kişilerin ihtiyacına ve beklentilerine göre değişiklik göstermektedir. Biz yaklaşık 7-8 sene kiralık araca bindik. Kendi aracımız da oldu. Eğer ki sıfır araç alacaksanız, şirketiniz var ise ve yıllık en az 20.000 km yapıyorsanız araç kiralaak oldukça mantıklı. Şöyleki; araç kiralama bedeli + kdv + yakıt bunların tümünü gider gösteriyorsunuz.
    sıfır araç alırsanız, çekeceğiniz kredi, geri kalan 25% peşinatı gibi bedelleri net olarak düşünmemek lazım. bunlarında bir finansman gideri olduğunu unutmayın.
    ayrıca, satın alınan aracın yıllık kasko bedeli + vergi + sigorta + bakım maliyetlerini 3 sene için alın. 3 sene sonra sıfır aracınızın bedeli yaklaşık 25% civarında düşecektir. Bunlar en az 20.000 km yapmış araç için, araç ta hiç boya olmayacak, hiç kaza yapmayacak vs...
    hesap edelim...
    araç bedeli: 70.000 tl
    çekilen kredi: 75% olacak.52.500 tl
    peşinat: 17.500
    Kredi vadesi 48 ay.
    geri ödenecek kredi,52.500 tl üzerinden yaklaşık 75.000 tl. + peşinat buda 17.500 için 4 yılda 24.000 yapar. yani 75.000 + 17.500 = 91.500 TL aracın 4 yıllık krediyle maliyeti.
    kasko: 1.200 tl x 4 yıl = 4.800 tl
    vergi 1.000 tl x 4 yıl= 4.000 tl
    bakım: 400 tl x 4 yıl = 1.600 tl
    sigorta: 400 x 4 yıl= 1.600 tl

    şimdi toplayalım
    91.000 tl 4 yıllık araç maliyeti. bu araç 4 yılda 30% değer kaybedecek. bunu da fiyata ilave edelik
    30% deper kaybı 27.300 tl değer kaybo
    118.300 tl yaptı araç bedeli.
    4.800 tl 4 yıllık kasko
    4.000 tl 4 yıllık vergi
    1.600 tl 4 yıllık standart bakım
    1.600 tl 4 yıllık sigorta

    araç bedeli 48 ay için 130.300 çıkar.

    peki araç kiralarsak 48 ay (4 yıl için) 1.600 tl + 18% kdv = 1.880 tl yapar. başka hiç bir masraf yok. aracı parçalaya parçalaya, canınız yanmadan dağa bayıra çıkarsınız.
    48 ayda bu 90.240 yapar.
    Araç elinizde kalsa dahi zarar etmiş olursunuz. 130.300 - 90.240 = 40.060 tl yapar. bu kadar açıktasınız. Bunu da araç elinizde kaldığı için araç bedeli yaparsınız.

    LAKİN, 48 ay boyunca hiç kaza yapmazsanız.

    İnşallah yardımcı olmuşumdur.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.