Şimdi Ara

Blow off tan cikan havanin geri dondurulmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aslinda birden fazla sorun var ve aciller. Araca blow off taktirdim ama bildigim kadariyla blow off un geri teptigi hava turbo isindikca isinir yani sicaktir, simdi blow off havayi disari uflerse akismetre bozuluyor ve arac ariza veriyor bu yuzden hava filtresinden gelen hava borusuna monte edilecek ve blow off havayi oraya aticak

    sorularim şu: simdi filtreden gelen hava direk motora mi gidiyor yoksa sogutulup mu gidiyor, sogutulup gitmesi sacma olur kışın sıkıntı yaratir o yuzden yazin intercooler motoru sogutur diye biliyorum, 2. sorum ise biz gaz verirken hava filtresi hava cekip motora yollar oysa blow off gazdan ayagimizi cekince üfler ve ufledigi hava bahsettigim boruya gittiginden nasil bir etkisi olur, ayrica motor fazla isinmaya basladi ama termostat bozuk dediler. Suphelerim var yardim ederseniz sevinirim tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • motordan anlayan yok mu hic

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz kendiniz de söylediğiniz gibi blowoff dan çıkan sıcak havayı hava filtresine verirseniz sıcak hava ile bütün performansı yok etmiş olursunuz bir ses uğruna.
    Hava filtresinden gelen hava intercooler oradan da motora gider.Siz intercoolar a ne kadar sıcak hava yollarsanız verim o kadar düşer.
    Bu yüzden zaten yazları İAT(intake air tempature) artıyor.
    Yani düşündüğünüz şey bir ses için çok mantıksız.
    2. dediğinize de bu olay sebep olabilir eğer bu şekilde bağladıysanız çünkü siz aradaki sıcak havayı egsoz veya Dump valve ile atılması gerekirken direk hava filtresinin çektiği havaya entegre ediyorsunuz.
     Blow off tan cikan havanin geri dondurulmesi




  • peki diger arabalardaki gibi neden olamiyor benimkinde, ariza lambasi yaniyor ve ariza lambasi yandiktan sonra fan ve sogutucular duruyormus o yuzden motorda hararet oluyormus. Ama ben normal blow off isteyince olmadi nedeni ne olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç marka model motoru nedir?
  • Speed_Passion kullanıcısına yanıt
    ford fiesta 1.0 ecoboost

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sectec

    peki diger arabalardaki gibi neden olamiyor benimkinde, ariza lambasi yaniyor ve ariza lambasi yandiktan sonra fan ve sogutucular duruyormus o yuzden motorda hararet oluyormus. Ama ben normal blow off isteyince olmadi nedeni ne olabilir?

    İntercooler varsa ki vardır kesin hava filtresinden geçen hava önce turboya sonra soğuma için intercooler a sonra motorda gider. Kışın soğutması saçma gibi bir durum olmaz, zaten amaç havayı soğutmak. kışlar turbolu araçlar daha atik ve performanslı olur bu nedenle. ne kadar soğuk hava o kadar verimlilik demektir

    siz blowdan çıkan havayı tekrar hava filtresine yani turbo giriş kısmına bağlarsanız muhtemelen 2 3 gün içinde bir yerleri patlatırsınız. çünkü hava filtresi boru bağlantıları ve hava filtresi ile turbo arasındaki borular zayıf basınca dayanıksız borulardır. oraya basınçlı hava verirseniz biryerlerden patlar, çatlar, çıkar. hadi patlamadı diyelim turbonun emiş kısmına basınçlı hava vereceksiniz falan..

    arıza lambasının yakmasının sebebi büyük ihtimal MAP sensörü, blow hava boşaltınca değer okuyamaması ve arabanın bunu arıza sanması. demekki araç manifoltta belirli bir basınç olacak şekilde çalışmaya ayarlanmış.


    dostum sen onu sök at en güzeli mis gibi araban var saçma sapan sesler için yorma güzelim arabanı.




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Bir kere yedik kazik taktik simdi para bosa gitmesin diye son sansimi kullaniyorum. Peki bunu bir daha disari gelecek sekilde ayarlasam MAP ın yanlis okumasini duzeltebilir miyim zaten yazilim atilacak arabay ayarlayabilirler mi acaba cunku hersy sorunsuz tek problem aracin dedigin gibi o akismetre gibi bolumleri okumamasi ve ariza zannedip performansi kesmesi. Bide onu takmak icin T boru filan takildi sanirim oda birseyleri etkiliyor olabilir mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce arabanı adam gibi, işi bilen, hiç bulamadın en azından daha önce bozduğu arabaların sahibinden temiz bir dayak yemiş birilerine oynat.

    Arabanda zaten blow off var ve direkt olarak manifoldun içine basıyor. Fabrikadan böyle geliyor. Sen ikinci blowoff u takınca araç gereğinden fazla hava kaybedip zengine düştüğü için arıza lambası yakıyor...

    1.0 motor arkadaş, bankacı aysel teyze için yapılmış arabadan caff cuff sesi çıksa ne olur çıkmasa ne olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sectec

    Aslinda birden fazla sorun var ve aciller. Araca blow off taktirdim ama bildigim kadariyla blow off un geri teptigi hava turbo isindikca isinir yani sicaktir, simdi blow off havayi disari uflerse akismetre bozuluyor ve arac ariza veriyor bu yuzden hava filtresinden gelen hava borusuna monte edilecek ve blow off havayi oraya aticak

    sorularim şu: simdi filtreden gelen hava direk motora mi gidiyor yoksa sogutulup mu gidiyor, sogutulup gitmesi sacma olur kışın sıkıntı yaratir o yuzden yazin intercooler motoru sogutur diye biliyorum, 2. sorum ise biz gaz verirken hava filtresi hava cekip motora yollar oysa blow off gazdan ayagimizi cekince üfler ve ufledigi hava bahsettigim boruya gittiginden nasil bir etkisi olur, ayrica motor fazla isinmaya basladi ama termostat bozuk dediler. Suphelerim var yardim ederseniz sevinirim tesekkurler

    blow off u takan kişi bu işi bilmiyor. ya eski haline getir, yada daha profesyonel kişilere taktır.




  • 1.0 yazilimla 184 beygir kendi egzoz seside var neyse soktureyim ugrasmaya degmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.