Merhaba, hayalet/vakum var. Kapıların (özellikle sol kapı) ve direksiyonun döşemesi aracı aldığımda çok yıpranmış bir halde idi, oldukça kötü bir görüntüsü vardı. Yaptırdım, yeni gibi oldu. Demek ki bu sorun kronikmiş. NBT elbette destekliyor. 6 pin soket vardır. Mevcut ünitene bakarsan daha net olur. Bende iDrive 3rd Generation: ALPINE - HU ENTRY (CHAMP2) ünitesi vardı. Yerine bir sonraki modeli taktım. O da HU ENTRY NAV - Magneti Marelli idi. Bundan sonraki ise senin yazdığın Harman Kardon NBT ünitesi. Ben EntryNav üniteyi anlık tüketim, spor göstergeler için taktım ve kodladım. Zaten Android ünite de olduğundan, NBT'den çok fazlasını Android 8.1 PX6'dan alıyorum. |
BMW 5 SERİSİ F10 (274. sayfa)
-
-
Hocam acaba nerde yaptırdınız döşemeleri, ne kadara mal oldu?
Hpcam o özellikler sadece iDrive dğişimi ile geliyor mu? Bilmiyordum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Döşemeleri Beşyol’da yaptırdım, 400 TL vermiştim 2018’de. Döşemeci bizim deriyi bulmak için 1-2 gün uğraşmıştı. Ama orijinalini buldu. Temiz işçilik yapmışlar diyebilirim. Yeni gibi oldu. Bir de Maslak Atatürk Sanayi’de bir yer var ama o zaman 800 ya da 1000 gibi bir rakam istemişti. Onun da işçiliği süpermiş, çok da meşhur olmuş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bakım uyarısının mantığını bilen arkadaş var mı ? 1 sene doldu (önceki bakım 07/2021'deymiş) ve bu yıl önceki yıllara kıyasla çok daha az km. yapmama rağmen Ağustos ayı girince 07/2022'den itibaren bakım süresi geçti diye uyarı veriyor. Az km.'ye rağmen bir de 3500 km. geçti diyor. Yani neredeyse bana 3500-4000 km.lik bir kullanıma yeniden yağ deiştirmemi istiyor. Tuhaf...
Sizce uyarıyı sallamayıp, 2-3bin km. daha yağ değiştirmeden kullansam ?
-
Merhaba herkese, f10 ile ilgili takip ettiğiniz Whatsapp, telegram grubu var mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yılı geçtiği için gösteriyordu hocam. Elbette koşa koşa acilen değişim isteyen bir durum değil ama mümkün olan müsait bir vakitte değişim yaptırın derim. Ne de olsa bayide beklemiş sıfır araçlarda dahi yılı devirirse yağ değişimi ile satış yapılıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Öncelikle aranınız hayırlı olsun, keyifli sürüşler dilerim.
Sallantı sadece motor kulaklarından kaynaklamıyor olabilir, şanzıman takozu veya şaft takozuna (özellikle seyir halinde olağandışı bir vibrasyon var ise) kontrol edilebilir.
Çekme hadisesi içinse lastikler zaten yeni, ön takımda da bir problem yoksa (ki araçta önceden yay var diyorsunuz, belki kule başlarına hasar vermiş olablir, ben olsan ön kule gergilerine dek bakardım) tahrik sistemine de göz atmanızı tavsiye ederim. Difransiyelde, şaftta bir gariplik var mı? Arka teker poryalarında bir sorun var mı, özellikle sürat aldıkça uğultu sesi duyuluyor mu? Arka tekerlere spacer gibi bir modifikasyon uygulanmış mı? Bunların hepsi etkileyebilir.
-
F10 lci ve w212 e180 lci ikisini de deneyimlemiş bir arkadaşımız var mıdır?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba arkadaşlar w213'den sonra tekrar f10 lci 5.25d xdrive 2014 model alarak aranıza geri katıldım. Bu konu için bir telegram grubu kurdum. Çünkü deneyimleri paylaşmak bu araç için çok önemli olabiliyor bazen sanayi sanayi gezmekten kurtabiliyor isteyen aşağıdaki linkten katılabilir.
Telegram grubu:
Konu sahibi @AlkanExclusive hocam isterseniz ilk mesaja grubu ekleyin ve sizde katilin sizide yonetici yapayim grupta o sekilde ilerleriz.
-
Merhaba. F10 alma arifesindeyim, 5.20i executive msport ve 5.25d xdrive msport arasında kaldım. Alacağım araç 200-250 bin km arasında olacak, sormak istediğim şudur; 5.25xdrive daha üstün bir araç olmasına rağmen neden aynı paralarda satılıyor 5.20i ile ? İkinci sorum ise, 200bin km de böyle bir araca girmek çok büyük bir risk midir, onun yerine 100 bin km civarı F30 mu tercih etmek daha mantıklı olur. Sıfır Leon, Golf lerin 900 - 1 milyonlara dayandığı şu devirde böyle bir arabaya 900k -1 milyon arası vermek çokta mantıksız gelmiyor. Fakat sonrası beni daha çok düşündürüyor..
-
Dizelin zincir değişimi için motor iniyor, ek maliyetleri çok fazla. O nedenle insanlar biraz uzak duruyor ve 5.20i ye yöneliyor. Birde dizeller genelde daha fazla km de ve daha eski model. Son yıllar ağırlıklı 1.6 geldi ve 2016 bir 5.20i temiz, daha az km yapmış bulursanız kaçırmayın derim.
-
Ben bunun tersini yaptım. 2016 5.20i full versiyonu satıp (elektrikli bagaj, NBT vs. olan), 2013 5.25d’ye geçtim.
Sadece 5K aşağısına 2013 5.25d aldım. Şimdi ise aradaki makas çok açıldı. 2016 5.20i açık ara daha çok para ediyor.
Ancak, verdiğim benzin parası ve bu markanın tescilli en performanssız modeli olması para kaybını kapatıyor gibi.
pandemiyi öngörmek mümkün değildi. Ancak bir şekilde bu ticareti 2-3 yıl geciktirseydim, şimdi büyük ihtimal 2016 (sadede 50.000’de olurdu) 5.20i fiyatına, belki daha yüksek model 5.25d alabilirdim :))
Düşük hızlarda BMW dizelin torku kendini fazlasıyla gösteriyor.
zincir konusu da çok korkulacak bir şey değil aslında. Geçen yıl 7K’ya değiştirdim. 1M bandında bir arabaya 10-15K veya 20K (şimdiki muhtemel fiyat olabilir) zincir masrafı çok olmasa gerek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Açıkcası aynı ikilemde bende kalmıştım. F10 5.20i yazılım olmadan 1.6 170bg performansını hiç beğenmedim alt devirler inanılmaz ölü ancak stage 1 yazılım atarsanız keyif alabilirsiniz. Önceden 2016 5.20i bindim sonrasında bende 2014 5.25d xdrive aldım. Açıkcası bu aracı alırken mutlaka ağır bakımların düzgün yapıldığına emin olun. Çünkü araç 4 çeker olduğu için ön takım ve alt diferensiyel aksamlarında yenilenmesi gereken başlıca parçalar var, örneğin salıncaklar ve arka diferansiyel flanş ve takozları ağır bakımda genelde yapılmıyor ve yüksek hızlarda sese neden oluyor. Bence km yüksek olsa bile mutlaka bu bakımların yapılmış olup olmadığına dikkat edin çünkü burda asıl mesele kesinlikle km değil önceki kullanıcının araca nasıl baktığıdır. Eğer fiyatı makul, yüksek km bir araç alacaksanız mutlaka ağır bakımları için 50-60 bini gözden çıkarın çünkü aşağısında yapılan bakımlar maalesef araca sürekli sorun çıkartıyor. Ama performans olarak 218 HP 450nm tork ile gerçekten keyifli bir sürüş veriyor onda yalan yok. Ama dediğim gibi km yüksek modeli düşük araçlarda mutlaka bir meblağ kenara ayırılmalı diye düşünüyorum yani 1m ise araç 1050 gibi düşünüp almalısınız çünkü ona birşey yapmadan binmek saatli bombaya binmeye benziyor. Expertizden sonra iyi bir servise götürüp binmek için checkup yaptırıp yapılması gereken yerleri yapmanızı öneririm :)
-
Merhaba, 2016 model aracımın periyodik bakımında (90000 km) şaft takozu ve külbutor kapaginin değişmesi gerektiğini söyledi Borusan. 16bin TL civarı bir fiyat çıkardılar. Dışarıda takozu 750 TL'ye, külbutoru 2500 TL'ye bulabiliyorum. Sizce yetkili serviste değiştirmek mi gerekir yine de?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Arada 5 kat fark var el insaf parçalar orijinalse güvenilir bir yerde değiştirin geçin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar 2014 5.20i m paket aracım var. Bugün merkezi kilit ile alakalı sorun yaşadım ve halen yaşıyorum. Araç kapılarını kumanda ile kilitlemeye çalıştığımda tüm kapılar kilitlenmiyor sadece ön kapılar kilitleniyor ya da sadece arkalar. Yani hepsi aynı anda aynı hareketi yapıp kilitlenmiyor. Kumandaya basılı tuttuğumda ise aynalar kapanıyor ama kapılar kilitlenmiyor. Kapılarda ayrıca vakum da mevcut sıkıntı neyden kaynaklanıyor olabilir? Şimdiden değerli yorumlarınız için teşekkürler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar. Araç 15 gündür doğru düzgün çalıştırılmadan yatıyordu. Bugun çalıştırıp biraz yol yaptım. Fakat bir süre sonra soğutma sıvısı az uyarısı verdi. Benzinlikte durup baktım sıvı yeterli seviyede. Tekrar çalıştırdım uyarı gitti. Bir süre sonra tekrar geldi. Eve geldim baktım aynı seviyede. Ustaya sordum genleşme tankı değişecek arzalanmış dedi. Sensör genleşme tankında sabitmiş şamandıra gibi.
Servistekş ustama sordum oda sabah soğuyunca kontrol et su seviyesini sıcakken çok gözükür dedi. Biraz youtubdan baktım genleşme tankı değiştiren çok n20 motor var. Bu problem kronikmidir? Sıvı az uyarısına rağmen sürmeye devam etsem problem olurmu? Malum önümüz bayram.
Araç ısınma uyarısı vermedi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kapakta çatlak yoksa elring conta takımı alıp değiştirtin dışarıda.
ben kapağı değiştirdim 6 ay sonra gene kaçak yaptı. Kaliteli bir contayla külbütör kapağını değişmeye gerek yok.
motor takozlarınıda dışarıda değiştirin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam bende 5.20 var, böyle bir problemle karşılaşmadım ama eski sahip olduğum 3.20'de böyle bir problem olmuştu ve motoru dağıtmanın eşiğinden döndüm. Koyduğum soğutma sıvısı sürekli boşalıyordu meğer rezervuarda çatlak varmış, servise gaza basmadan 1000-1500 devirde gittim, motorun içine olduğu gibi sıvı dolmuş, gaza bassan piston kollarını kırıp atardı denildi. Motor açıldı, temizlendi, birkaç kez yağ değiştirildi derken geçen senenin fiyatıyla 60000 tl lik masraftan kurtuldum 6000'e hallettiler, soğutma sıvısı rezervuarı kabloları vb full değiştirildi. Demem o ki bu çok ciddi bir sorun olabilir, ihmal etmeden denileni yapın motor gümlemesin sonra..
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X