Piyasada bulunan elektrikli turbolardan ne farkı var acaba?
Bu elektrikli turbo konusuyla yakinen ilgileniyorum, bilgisi olan detaylı bilgi aktarabilir mi?
Saygılar.
quote:
Orijinalden alıntı: AirDream
quote:
Orijinalden alıntı: ottoman_solider
Birileri el yapımı konusunda ahkem kesip hadi canım; plastikten şundan bundan turbo mu olur diyordu....
Plastikten turbomu yapılmış sende okumadın galiba...
Yok ben cok iyi okudum cok da iyi anladim da, sizin gibi sahsiyetler hemen atlamasa catlarsaniz.
"El yapimi Turbo "baslikli konuyu okuduysaniz veya konuya hakimiyetiniz olduysa, plastikten de agactan da demirden de elektrikli bir turbo olabilecegini ve benim burdaki yorumumunda bu yorumlara binayen, yani bmw plastik yapmis olmadigina binayendir
quote:
Orijinalden alıntı: ottoman_solider
quote:
Orijinalden alıntı: AirDream
quote:
Orijinalden alıntı: ottoman_solider
Birileri el yapımı konusunda ahkem kesip hadi canım; plastikten şundan bundan turbo mu olur diyordu....
Plastikten turbomu yapılmış sende okumadın galiba...
Yok ben cok iyi okudum cok da iyi anladim da, sizin gibi sahsiyetler hemen atlamasa catlarsaniz.
"El yapimi Turbo "baslikli konuyu okuduysaniz veya konuya hakimiyetiniz olduysa, plastikten de agactan da demirden de elektrikli bir turbo olabilecegini ve benim burdaki yorumumunda bu yorumlara binayen, yani bmw plastik yapmis olmadigina binayendir
Sizin gibi kendini süslü kelimelerle üstün göstermeye çalışan, birde milleti küçük gören kişilerde bu tarz konulara saçma benzetmelerle gelmeseler olmaz sanki. Not: Binayen değil, binaen olacak, süsledin bari iyi bantla.
biri benim mesajı alıntılamış ama ne ben ne yazıldığını göremeden silinmiş
quote:
Orijinalden alıntı: electrostatic
biri benim mesajı alıntılamış ama ne ben ne yazıldığını göremeden silinmiş
Yanlış alarm o zaman
@HaCKeRBoY64'ün de dediği gibi ilk kez kullanılmayacak bu sistem zaten daha evvel de kullanılıyordu fakat patenti kimseye ait değildi. bmw akıllılık ederek patentini almış.
quote:
Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64 Bu zaten VW'de de var. İmzamdaki Jetta'nın motorunda TSI motorlarda olan turbonun yerinde elektrikli bir motor var. Motor soğukken ilk marşa basıştan sonra bir süre çalışıyor. Hava filtresinden ek bir boru bu motora giriyor ve çıkış borusu da emme manifolduna gidiyor. Sesini dikkatli dinlerseniz duyabilirsiniz çalışırken. Benzer sistemi BMW büyük motorla yapacak galiba. Aşağıda zamanında çektiğim fotoğraflar mevcut
Ben zamanında çok düşündüydüm VW'deki geri zekalı mühendisler bunu geliştirip motora ekstra hava basacak şekilde niye çalıştırmıyorlar diye. BMW patent bile almış.
aman hocam; o motor ,turbonun değişken geometrili olmasından dolayı var; kanatçıkların açısını değiştiriyor.. bmwdeki sistem ise alt devirlerde direkt turbo devrine etkili; sizdeki kanatçık açılarına.. mantıkta bmwnin sistemi daha dayanıklı olur gibi geliyor; kanatçıklar sabitse
Millet nerelere ulaştı biz hala kendi arabamızı yapabilirmiyiz diye düşünüyoruz.
superchargerdan ne fazlası var?
ikisinde de turbo lag yok, ikisi de o veya bu şekilde enerji harcayacak...
quote:
Orijinalden alıntı: rallier_61
quote:
Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64 Bu zaten VW'de de var. İmzamdaki Jetta'nın motorunda TSI motorlarda olan turbonun yerinde elektrikli bir motor var. Motor soğukken ilk marşa basıştan sonra bir süre çalışıyor. Hava filtresinden ek bir boru bu motora giriyor ve çıkış borusu da emme manifolduna gidiyor. Sesini dikkatli dinlerseniz duyabilirsiniz çalışırken. Benzer sistemi BMW büyük motorla yapacak galiba. Aşağıda zamanında çektiğim fotoğraflar mevcut
Ben zamanında çok düşündüydüm VW'deki geri zekalı mühendisler bunu geliştirip motora ekstra hava basacak şekilde niye çalıştırmıyorlar diye. BMW patent bile almış.
aman hocam; o motor ,turbonun değişken geometrili olmasından dolayı var; kanatçıkların açısını değiştiriyor.. bmwdeki sistem ise alt devirlerde direkt turbo devrine etkili; sizdeki kanatçık açılarına.. mantıkta bmwnin sistemi daha dayanıklı olur gibi geliyor; kanatçıklar sabitse
Hocam benim aracımda turbo yok ki. O boşluğu yukarda fotoğrafını çektiğim motorla doldurmuşlar Fotoğrafını çektiğim araç imzamdaki Jetta 1.6 MPI 102ps olan model. Örnek olsun diye TSI motorlarda aynı yerde o motor yerine mekanik turbo kullanıyorlar demek istemiştim.
Elektrikle çalışan turbo var.
Lakin çok fazla elektrik tüketiyor, bu yüzden maksimum 15 dk lık bir limiti var, yapılan örnekler, aracın elektrik tesisatından bağımsız, kendi akü sistemine sahip sistemler. Bitince evde dolduruyorsunuz, mucidi, bunu ucuza dolan nitro gibi düşünün diye açıklamıştı.
BMW ne gibi bir yenilik getirecek merak ettim...
quote:
Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64 Hocam benim aracımda turbo yok ki. O boşluğu yukarda fotoğrafını çektiğim motorla doldurmuşlar Fotoğrafını çektiğim araç imzamdaki Jetta 1.6 MPI 102ps olan model. Örnek olsun diye TSI motorlarda aynı yerde o motor yerine mekanik turbo kullanıyorlar demek istemiştim.
ben de sandım ki; arac tsi ve vgt elektromotorunu söylüyorsunuz.. peki mpi daki o motor neyin nesi?? sizin araçta da değişken geometrili emme manifoldu var ,onla alakası olabilir mi?
Kompressor lerin tarihe karışması an meselesi o vakit
quote:
Orijinalden alıntı: rallier_61
quote:
Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64 Hocam benim aracımda turbo yok ki. O boşluğu yukarda fotoğrafını çektiğim motorla doldurmuşlar Fotoğrafını çektiğim araç imzamdaki Jetta 1.6 MPI 102ps olan model. Örnek olsun diye TSI motorlarda aynı yerde o motor yerine mekanik turbo kullanıyorlar demek istemiştim.
ben de sandım ki; arac tsi ve vgt elektromotorunu söylüyorsunuz.. peki mpi daki o motor neyin nesi?? sizin araçta da değişken geometrili emme manifoldu var ,onla alakası olabilir mi?
Hocam motor soğukken marşa bastıktan hemen sonra çalışmaya başlıyor belli belirsiz sesi var. Marşa basıp motor 8 10 saniye çalıştıktan sonra kontağı kapatırsanız motor sesini tam olarak bilen biri bu elektrik motorunun çalışma sesini duyabilir. İkinci kontak ve sonrasında bu motor çalışmıyor.
Aslında o sesin bu motordan gelip gelmediğini de bilmiyorum ama motor dışında bağımsız dönebilecek şey radyatör fanı ve bu motor görünüyor. Fotoğraflarda göründüğü gibi hava filtresinden çektiği havayı emme manifolduna gönderiyor.
Bir de şöyle düşünüyorum. Bizim MPI motorların ilginç bir özelliği var özellikle ikinci viteste 3000-3500 devire denk gelecek şekilde gaz vererek 1500 gibi devirlerden hızlandığınızda 2400 devirden sonra aracın ivmelenmesi artıyor. Sanki turbo varmış gibi his yaratıyor ama öyle koltuğa yapıştıracak kadar değil. Hafif bir değişme sadece.
Acaba bu motor tekrar devreye girip hava mı gönderiyor diye düşünüyorum. Eğer öyleyse bu motorun kanatları büyütülüp ECU'daki görevleriyle oynayarak turboya benzer bir görev yüklenebilir.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme