Şimdi Ara

BMW - ZF Sanzıman Yağ Değişimi (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
11
Favori
108.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • neozine kullanıcısına yanıt
    Hocam problem yoksa hiç kafanıza takmayın kırana kadar kullanmaya devam edin.

    6hp çok başarılı bir sanziman, sadece bazı kronik sıkıntıları var, onlar da aşıldı mı ömürlük çalışıyor.

    Adaptasyon silersenz doğru bir şekilde prosedüre uyarak adapte etmeniz gerekiyor, bunu da unutmayın.
  • İlginize teşekkürler. Ali bey 2nci vitesten 3 e sert geçiş 2011 320d aracımda başladı. Enteresandır. Hafif gaz gittiğimde hissediliyor. Çabuk ivmelenince bu sert geçiş olmuyor. Servise danışmayı düşünüyorum. Sizde problem giderildi mi. Şimdiden teşekkürler.
  • Bu arada yolda kalana kadar devam edeceğim galiba. Sert kullanmam aslında.
  • Bu konu ile ilgili bende merak içerisindeyim F20 aracım 110 bin km. civarlarında ve hiç şanzıman yağı değişmedi, değiştirsem dersiz başıma dert alır mıyım diye düşünüyorum, var mı zf şanzımanlı aracında yağ değiştiren
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali®

    Hocam problem yoksa hiç kafanıza takmayın kırana kadar kullanmaya devam edin.

    6hp çok başarılı bir sanziman, sadece bazı kronik sıkıntıları var, onlar da aşıldı mı ömürlük çalışıyor.

    Adaptasyon silersenz doğru bir şekilde prosedüre uyarak adapte etmeniz gerekiyor, bunu da unutmayın.
    Merhabalar @Ali® Bey,

    Avni ustada bende 1 sene kadar önce şanzıman yağ değişimi yaptırdım. Aracım e87 2005 120d. 6HP zf şanzıman. Bunlarda filitre karterde oldğu için karterde değişti. Fakat şanzıman adaptosyonu yapılmadı.

    Hafta sonu aküyü değiştirmeyi düşünüyorum. Akünün de adaptosyonunu yaptıracağım. Arada şanzıman işinide yaptırayım diyorum. "doğru bir şekilde prosedüre uyarak adapte etmeniz gerekiyor, bunu da unutmayın" demişsiniz. Bu prosedür nerede yazıyor?

    Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yekucur

    Merhabalar @Ali® Bey,

    Avni ustada bende 1 sene kadar önce şanzıman yağ değişimi yaptırdım. Aracım e87 2005 120d. 6HP zf şanzıman. Bunlarda filitre karterde oldğu için karterde değişti. Fakat şanzıman adaptosyonu yapılmadı.

    Hafta sonu aküyü değiştirmeyi düşünüyorum. Akünün de adaptosyonunu yaptıracağım. Arada şanzıman işinide yaptırayım diyorum. "doğru bir şekilde prosedüre uyarak adapte etmeniz gerekiyor, bunu da unutmayın" demişsiniz. Bu prosedür nerede yazıyor?

    Teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    Tum prodesuduru buradaki linkten inceleyebilirsiniz:



    blog.fcpeuro.com
    How To Reset & Relearn BMW E90 (E91, E92, E93) Automatic Transmission Adaptations (ZF6)
    https://blog.fcpeuro.com/how-to-reset-relearn-e90-bmw-automatic-transmission-adaptations-zf6




    Acik bir yol bulmaniz gerekiyor, biraz vakit isteyen bir is.




  • Ali® kullanıcısına yanıt
    İnsanları yanlis yonlendirdiginizin farkinda misiniz? Su aciklamayi yapmışsınız zf bunu nerede diyor acaba?

    '' ''Sanzımanın üreticisi ZF ise bu 'lifetime' denilen yağların 80-100 bin km ve 8 yılda bir değişmesini öneriyor. Sürekli sport modda kullanan, launch control yapan veya kick-down yapanların ise daha önce değiştirebileceğini ifade ediyor. ''





    Sanirim İngilizceniz yetersiz kendinizimde paylastigi zfnin aciklasinda yukarida yazdıklarınızi demiyor beyefendi, şunu diyor:







    All ZF transmissions are filled as standard with semi-synthetic or fully synthetic premium grade oil ZF-LIFEGUARDFLUID. Optimized lubrication properties reduce fuel consumption and, in turn, CO2 emissions. Under normal conditions, the oil lasts a vehicle's entire life cycle, but it can age prematurely in case of excessive loads – such as from frequent use of trailers or quick, sporty driving. An oil change should therefore be recommended after 80,000 to 120,000 kilometers or eight years



    NORMAL SARTLARDA YAG ARACIN TUM OMRU BOYUNCA GIDER FAKAT SIK SIK ROMORK KULLANIMI SPORT KULLANİM GIBI ASIRI YUKLEMELERDE YAG DAHA ERKEN ESKIYEBILIR BU YÜZDEN YANI BU DURUMLARDA 8YILDA VE 80BIN 120BIN KMLERDE DEGISTIRILMESI TAVSIYE EDILIR, diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bravemurder -- 4 Ekim 2018; 9:35:6 >




  • Bravemurder B kullanıcısına yanıt
    Ortalama bir internet kullanıcısı ZF'nin yukarıdaki açıklamasını Google Translate yapıp sizin yazdığınızı yazabilir.

    Paylaştığım bilgiyi ZF'nin uzmanları ve BMW Genius olan arkadaşlar belirtiyor. Zaten ortalama iq'ya sahip bir insan yazdığım cümlenin aşağıdakinin çevirmesi olmadığını çözebilir. İngilizce metnin içinde launch control - Kick down yazıyor mu? Hayır. E o zaman?... İngilizce metin belirttiğimi desteklemek için yazıldı.

    Normal bir kullanıcı ''lifetime'' dediğimiz aracın ömrü kadar o yağı kullanabilir. Aksi bir durum olmadıysa.
    Fakat sürekli sanzimana yük bindiren biri bir süre sonra ki bu 60 bin de olabilir 120 bin de yağı kontrol ettirmeli ve gerekiyorsa değiştirmeli.

    Yabancı forumlarda hiç bir sorun yaşamamasına rağmen doğru kontrollerle yağını 80-100 bin arasıda değiştirip keyifli bir şekilde binmeye devam edenler var.

    Bu kadar basit.




  • Ali® kullanıcısına yanıt
    Ortalama iqye sahip biri bu aciklamayi anlar ama hala zfnin aciklamasinin tersini soyleyip zf uzmanlafi boyle diyor diyorsunuz, ne diyeyim Allah zihin aciklgi versin :) biraz da ingilizce ogrenin lutfen. Zfnin aciklamasini zaten kendiniz paylasip sonra da yazılanin tam aksini söylemişsiniz hala yukarida zfnin açıklamasi varken zf uzmanlari boyle diyorsunuz bence zorlamayin artik. Zfnin ne dedigini buyuk harflerle yazdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bravemurder -- 4 Ekim 2018; 10:49:0 >
  • Bravemurder B kullanıcısına yanıt
    Diğer konuya da yazmıştım, buraya da yazıyim.

    ''Automatic ZF transmissions are filled with the specially developed ZF-LIFEGUARDFLUID transmission oil. At very high operating temperatures, the oil ages faster than under normal conditions. Depending on the driving style (e.g. many drives at high speeds or sporty driving), ZF therefore recommends a transmission oil change every 100,000 km or after 8 years at the latest.''


    ''ZF therefore recommends a transmission oil change every 100,000 km or after 8 years at the latest''

    Bold ile yazdım. Belki daha etkili olur.

    Neyse...

    Kapağı burada da paylaşmıyorum, görselini merak eden F30 konusunda görebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 4 Ekim 2018; 11:9:56 >




  • Ali® kullanıcısına yanıt
    Hocam saka misin ciddi ciddi bunu yaziyor musun? O siyah kisimla yazan bolum ustteki aciklamanin devami yani diyor ki surekli sport kullanim ve romork kullanimi gibi sanzimana yuk bindirecek kullanimlarda yag daha erken eskiyebilir Bu yüzden 80 120bin ve 8 yilda degismesi tavsiye edilir yani yazdigin cumle tek basina olan bir cumle degil therefore ile yukaridaki aciklamaya bağlanmış yani bu yuzden diye devam edip yukarida aciklanan kullanimda neden degismesi lazim diyor. Yani bilmiyorsun bari uzatma ya ya da gel ingilizce dersi vereyim, yazmaktsn yoruldum nesini anlamiyorsun bunun?
  • Bravemurder B kullanıcısına yanıt
    Sana 2 farklı konu başlığı altında laf anlatamam. Aşağıda son cümlemi kuruyorum. Sonra ne halin varsa gör...

    Depending on the driving style (e.g. many drives at high speeds or sporty driving), ZF therefore recommends a transmission oil change every 100,000 km or after 8 years at the latest.

    Bak Google Translate çeviriyorum:
    Benim Uganda ingilizceme güvenmedin ya, bağımsız olsun dedim.
    '' Sürüş tarzına bağlı olarak (örneğin, yüksek hızlarda veya sportif sürüşte birçok sürücü), ZF bu nedenle her 100.000 km'de veya en geç 8 yıl sonra şanzıman yağı değişimi yapılmasını önerir.''

    Kapak ağır geldi herhalde algın şaştı.

    Google translate girdikten ve şunu çevirdikten sonra F5'e bas 2-3 defa tekrar oku.

    Seninle tartışmak konu başlığını sadece kirletiyor. Anlayan anladı. Kafa karıştırmayalım.

    Tartışmayı burada kesiyorum.




  • Bu onemli bir konu arkadaslar, arkadas bilip bilmeden zfnin konu hakkında aciklamasini yanlis aktarmis o yüzden itibar etmetin yapmis olduğu ceviriler tamemen yanlış zaten simdi de yorumlama yaptim diyor:) Boşuna sanziman yaginizi degistirmeyin. Eger yukarida yazdigim bir sürüş tarzina sahipseniz yani yuksek hizlarda ve devamlı sportta kullaniminiz varsa, sanzimana yuk bindirecek romork vs kullandiysaniz işi iyi bilen bir yerde 8yil ya da 80 120bin km kullsmimda degisim yaptirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bravemurder -- 4 Ekim 2018; 15:58:49 >
  • coolman06 C kullanıcısına yanıt
    Almaya niyetlendiğim f30 3.20D için bayağı bir araştırma yaptım aracın tüm geçmişi borusanda adam bana tüm bakım geçmişini gönderdi, 187k rabanın şanzıman yağını borusan değiştirmemiş, bana zincir değişimi için önce 200- 400 tl arası ekspertiz ücreti ödeyecen sonra değişim gerekiyorsa sana ayrıca bir fiyat çıkaracağız diyen borusanın değişmesi gereken bir yağı değiştirip işçilikle beraber yüksek bir fatura çıkarmak yerine eğiştirmemesi sizin yazdıklarını doğruluyor. ya gerçekten değişmesi gerekmiyor, yada sonradan çıkabilecek sorunlara karşı sorumluluk almamak için yan çiziyor.
  • burgata1903 B kullanıcısına yanıt
    Bendeki de bu problemdi.

    Sanzimanı açıp içine baktığımızda usta burçlar arasındaki boşluğu gösterdi, ondan kaynaklanıyor.

    Sakın yağ değiştirmeyin, mevcut yağ o boşluğu kalınlaştığı için dolduruyor, yoksa yeni koyacağınız yağ daha ince olacağından araçta boşa atmalar başlar.

    Tek çözümü sanzimanın açılıp boşluk oluşan burcun değişmesi.

    Sizi çok rahatsız etmiyorsa dokunmayın, arıza kaydı alana kadar kullanmaya devam edin bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 8 Ekim 2018; 11:5:11 >
  • hadiyaaaa H kullanıcısına yanıt
    Yetkili servisler sadece BMW'nin uygun gördüğü bakım talimatlarını uygulayabilir.

    Sanzimanın bırak yağını değiştirmeyi, tamirini bile BMW yasaklıyor servislere. Sanziman arızası varsa sadece değişime giderler.

    Çok ısrar ettiniz, servis tanıdık ve yağ değiştirdiler. Sorumluluk kabul etmezler. Bir sorun yaşarsanız tek başınasınız.

    BMW Almanya'ya da şikayet ederseniz servisin başını yakarsınız.

    O yüzden sanzimanla ilgili hiç bir şeye dokunmazlar.

    Sadece sanzimanı motordan ayırma durumlarında 1-2 litre civarında yapılana işleme göre sanzimana yağ ilave ederler.
  • Arkadaslar e53 x5 kullanicisiyim aynı zamanda ticari taksi işletiyorum. Taksicilikte 3-4 araç eskittim birtanesi şu anda hatta 480 bin km de şanzimanin (Ş) Sine ellenmedi henüz bizim ustalarımızda bir sorun olmadığı sürece ellenmemesi gerektiği kanaatindalar. Bu km ye kadar birsey olmadigina gorede haklilar bence.bu arada 480 bin kmdeki araç 2010 model .Daha yüksek yaştaki araçlar için durum degisirmi bilmiyorum. Ama sanmam.
  • Arkadaşlar cümleten hayırlı aksamlar. Bmw 3 serie 2013 F30 model dizel bir araca sahibim son zamanlarda otomatik eco vitesteyken bir anda manüel vitese geçiyor m1 m2 vs vs olan bunun sebebi şanzımanla alakalı olabilirmi yada sizce nedir yardımcı olursanız sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bravemurder

    İnsanları yanlis yonlendirdiginizin farkinda misiniz? Su aciklamayi yapmışsınız zf bunu nerede diyor acaba?

    '' ''Sanzımanın üreticisi ZF ise bu 'lifetime' denilen yağların 80-100 bin km ve 8 yılda bir değişmesini öneriyor. Sürekli sport modda kullanan, launch control yapan veya kick-down yapanların ise daha önce değiştirebileceğini ifade ediyor. ''





    Sanirim İngilizceniz yetersiz kendinizimde paylastigi zfnin aciklasinda yukarida yazdıklarınızi demiyor beyefendi, şunu diyor:







    All ZF transmissions are filled as standard with semi-synthetic or fully synthetic premium grade oil ZF-LIFEGUARDFLUID. Optimized lubrication properties reduce fuel consumption and, in turn, CO2 emissions. Under normal conditions, the oil lasts a vehicle's entire life cycle, but it can age prematurely in case of excessive loads – such as from frequent use of trailers or quick, sporty driving. An oil change should therefore be recommended after 80,000 to 120,000 kilometers or eight years



    NORMAL SARTLARDA YAG ARACIN TUM OMRU BOYUNCA GIDER FAKAT SIK SIK ROMORK KULLANIMI SPORT KULLANİM GIBI ASIRI YUKLEMELERDE YAG DAHA ERKEN ESKIYEBILIR BU YÜZDEN YANI BU DURUMLARDA 8YILDA VE 80BIN 120BIN KMLERDE DEGISTIRILMESI TAVSIYE EDILIR, diyor.
    şanzıman bakımı ve yağını araştırırken bu konuyu baştan sona okudum bu arkadaş haklı eğer aracı çok yoracak şekilde kullanmıyorsanız şanzıman yağı ömür boyu kullanım için üretilmiş tavsiyem aracınızda bir sıkıntı yok ise bu şanzıman yağını değiştirmeyin




  • son bakımda usta şanzıman yağınada baktı ve "yağ kapkara olmuş değiştirmen gerek" dedi, ben bu topikte ve diğerlerinde okuduğuma inanarak " gerek yok bu yağ ömürlük" dedim, ustada "dünyada ömürlük olan birşey yoktur, senin aklın bir yağın yüzbinlerce km bozulmadan durabileceğini alıyormu", "bu yağı değiştirmezsen ilerde şansızmanda büyük masarafa yol açar" dedi.... şimdi mantıken düşününce

    1 usta bu işten ekstra para kazanmayacak, ben yağ ve filtresini alacağım o değiştirecek ve bunu bakım zamanında yaparsam bunun için ekstra parada almayacaktı.

    2 hadi değiştirdi ve araç arıza verdi diyelim, tamirini bu usta yapmayacak ve bu işten yine para kazanmayacak.

    3 bir insana ekstra para kazandırmayacak ama yaptığı işin bir külfeti olacaksa (sonuçta enaz 1 saat mesai harcayacak) o insan neden ısrarla gel bu işi yap yoksa sana ilerde daha fazla masraf çıkarır desin!!!

    aklım gerçekten çok karıştı...

    aracım 190k da... ama şanzımandan bir sıkıntım yok, ustada şuan olmayabilir ama olduğu zaman masrafında çok olacak, yağı değiştirirsen sıkıntı olma ihtimalin azalacak dedi!!!




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.