Şimdi Ara

Boeing CEO'su, THY'nin 2009'daki Amsterdam kazasıyla ilgili ifade vermeyi reddetti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Geçtiğimiz günlerde New York Times tarafından ulaşılan bir rapora göre, 2009’da Amsterdam’da meydana gelen Türk Hava Yolları (THY) kazasında Boeing’in kusurlu olmasına rağmen suçu pilotlara attığı bilgisine ulaşılmıştı.



    Kazanın bu iddiayla yeniden gündeme gelmesinin ardından Hollanda, konuyu araştırmak için bir komisyon oluşturdu ve Ocak ayında resmi olarak göreve başlayan Boeing CEO’su David Calhoun’u ifadeye çağırmıştı. Calhoun, Hollanda’nın bu daveti kapsamında 6 Şubat’ta komisyona ifade verecekti. Fakat Boeing CEO’su David Calhoun’un yetkililerin bu davetine olumlu bakmadığı ve ifade vermeyi reddettiği öğrenildi.



    Ayrıca Bkz.2009 THY Amsterdam kazası ile ilgili skandal gelişme



    Komisyon ayrıca, dönemin Hollanda Güvenlik Kurulu Başkanı Pieter van Vollenhoven ve şimdiki başkan Jeroen Dijsselbloem’u da ifadeye çağırdı. New York Times’taki haberin kaynaklarından biri olan ve “THY uçağının düşüşünde Boeing’in sistemsel tasarım hatalarının da etkili olduğu” yönündeki raporunun hasır altı edildiğini idda eden Prof. Dr. Sydney Dekker’ın da komisyon tarafından dinleneceği ifade edildi.



    Ne olmuştu?



    25 Şubat 2009’da İstanbul’dan havalanan THY’ye ait Boeing 737-800 model uçak, Amsterdam Schiphol Havalimanı’na iniş yaparken düşmüştü. O dönemde Hollandalı yetkililer, 9 kişinin hayatını kaybettiği kazada pilotların hatalı olduğunu duyurmuştu. New York Times’ın geçtiğimiz günlerdeki haberinde “Kaza raporunu hazırlayan Hollandalı yetkililerin ABD’nin baskısıyla Boeing’in hatalarını gizlediği” yönündeki iddialar ise bu konudaki tartışmaları yeniden alevlendirdi.








  • O uçak başka bir avrupa ülkesinin olsaydı yine ifade vermeyi red edebilecek miydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye olsa durum daha (!) farklı olabilir ama Avrupa Birliği bünyesinde gıyabında bir suç unsuru bulunup yargılanır ise işin rengi farklı olur...

  • lazer__ kullanıcısına yanıt
    hayır

  • Bu arada raporda uçaktaki sistemlerin hatalı olduğu da yazıyor.Yani gizlenilen bir şey yok. Boeing kazanın asıl sorumlusu olarak pilotların gösterilmesi için çaba sarfetmişti. Bu arada hukuki bir süreç başlarsa gelip ifade verecektir.
  • Bu suçluyuz demek normalde ama Amerikan kanunları enteresan.
  • Her gelmediği gün için 10 milyon dolar ceza yazsınlar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: routemaster

    Bu mesaj silindi.
    Hiç alakası yok. Bu olay yüzünden, o dönem siparişinden vazgeçilen B777-300ER'leri resmen bedavaya kapattık. Detaylarını Tolga Özbek oldukça güzel anlatıyor:


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Boeing yetkilileri asli suçu ölen pilotlarımıza yıkarken THY yönetiminin bu duruma itiraz etmemiş olması saçmalık. Daha da ilginci, kaza raporunun tamamlanmasının üzerinden 10 yıl geçtikten sonra gerçekleri New York Times gazetesinin gündeme getirmiş olması THY yönetimi adına daha büyük skandal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talhadogdu -- 30 Ocak 2020; 21:51:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Boeing yetkilileri asli suçu ölen pilotlarımıza yıkarken THY yönetiminin bu duruma itiraz etmemiş olması saçmalık. Daha da ilginci, kaza raporunun tamamlanmasının üzerinden 10 yıl geçtikten sonra gerçekleri New York Times gazetesinin gündeme getirmiş olması THY yönetimi adına daha büyük skandal.
    Arkadaş bu işin uzmanları kaza kırım raporunda pilotaj hatası derse THY buna ne diyebilir ya bırakın artık şu ezbere konuşmayı.
    Zaten sıkıntı burada haberi takip mi etmiyorsunuz anlamadımki?Boeing olayın üstünü örttü deniyor günlerdir.
  • burada en buyuk sorumlu hollanda.yapılan raporlardan bazı kısımları niye çıkarıyorsun.boıng talepte bulunabilir,adam suçlu..sen neden boıngın dediğini yapıyorsun..
    eger bu rapor thy ile ilgili olmasa,rapordan bu risk kısımlarını çıkarabilirmiydi..
  • ilkerinanç kullanıcısına yanıt
    Neyin ezberinden bahsediyorsun? Boeing 737 radio altimeter problem diye arattığın zaman bu problemin bu uçaklarda çok fazla yaşandığını görebilirsin.

    Kaynaklar, bu kazanın uçağın yerle arasındaki düşey mesafeyi ölçen radyo altimetre sisteminin hatalı ölçüm yapması nedeniyle oto pilot sisteminin gazı olması gerekenden daha fazla keserek uçağı stall durumuna düşürmesine, pilotların manuel olarak müdahalesinde de otomatik gaz sisteminin pilot müdahalesini engellemesi nedeniyle sistemin kapatılması esnasında manevranın gecikmesi yüzünden uçağın kontrolden çıkarak kazanın gerçekleştiğini söylemekte. Bu kazayı bir Avrupa firması yaşasaydı emin ol bu kadar kolay üstü kapatılmazdı
  • Bu kazayla ilgili şok detayları Yılmaz Özdil yazmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lazer__ kullanıcısına yanıt
    Melesele uçak firması değil. ABD'li bir firma, hele hele stratejik olarak devlet ile koordine bir firma kimseye hesap vermez. Ağanın köpeği köylünün çocuğundan bir ısırık alabilir. Köylü hoşt diyemez.

  • Bu kaza altimetrenin (yükseklik sensörü) hatalı çalışması ile başladı fakat pilotların onu fark edememesi de katkıda bulundu. Pilot dediğin, sensörlerin yanlış çalışabileceğini de hesaba katmalıdır. Otomobil değil bu, uçak cunku.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Kardeşim Googledan aratıp iş yapmıyor bu insanlar.
    Kaza oluyor uzamanlar bir iki kişi değil hem de kurulla araştırmasını yapıyor diyorki bu kaza pilotaj,bu kaza bilmemne yüzünden oldu.Veriyor raporunu ,ondan sonra kralı gelse sesini çıkaramyıyor.
    Boeing bu işin üstünü kapatmış diyorum.Problem zaten burada.Niye anlamamakta ısrar ediyorsunuz arkadaş ya?Mahsus mu yapıyorsunuz bunları siz?
  • ilkerinanç kullanıcısına yanıt
    Ben de diyorum ki üzerinden 10 yil gecen kaza dosyasina müdahale edilerek carpitildigini thy dile getirip islem yaptirmamis fakat elin gazetesi dile getiriyor. Sana göre gazetenin tepki göstermesi de gereksiz o zaman, nasil olsa rapor çıkmış üstü kapatilmis mevzu değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Ben de diyorum ki üzerinden 10 yil gecen kaza dosyasina müdahale edilerek carpitildigini thy dile getirip islem yaptirmamis fakat elin gazetesi dile getiriyor. Sana göre gazetenin tepki göstermesi de gereksiz o zaman, nasil olsa rapor çıkmış üstü kapatilmis mevzu değil mi?
    Gazete araştırmış bir şekilde ulaşmış kardeşim , üstü kapatıldığını nereden bilsin THY?Dünyanın havacılıkta en ciddi kuruluşu hatta bu konudaki tek otorite pilot hatası demiş kapatmış dosyayı.

    Watergate skandalını muhalefet partisimi ortaya çıkardı ,iktidar partsimi?
    Hiçbiri.
    Gazeteciler ulaştı bilgiye ve sonrasında tarih değişti.
    Daha nasıl anlatabilirimki bbunu?Neyse vazgeçtim anlatmaktan he he tamam sensin.
    THYye laf çakacağım diye üstrünüzü başınızı yırtacaksınız arkadaş neredeyse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 31 Ocak 2020; 16:1:14 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.