Şimdi Ara

Boom XB-1’e süpersonik ses hızını aşmak için izin verildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Boom XB-1’e süpersonik ses hızını aşmak için izin verildi
    Boom Supersonic, uzunca bir süredir sivil süpersonik uçuşları geri getirmek için çalışıyor. Firma bu kapsamda XB-1 olarak adlandırılan prototip uçağını geçtiğimiz aylarda ilk defa havalandırarak önemli bir eşiğe ulaşmıştı. Şimdi ise süpersonik XB-1 testinde Mach 1’i aşmak için Federal Havacılık İdaresi'nden (FAA) onay alındığı açıklandı.



    Boom XB-1 için süpersonik olma vakti



    Boom XB-1’in bu yıl içinde ABD’de gerçekleştirilmesi planlanıyor. Bu test uçuşunda yakıt tüketimi, hız ve uçuş özellikleri gibi alanlarda tasarımın fizibilitesinin yapılması bekleniyor. Hatırlanacağı üzere Boom XB-1, geçtiğimiz mart ayında ses altı hızlarda (455 km/s) ilk uçuşunu başarıyla gerçekleştirmişti. Bu uçuş sonrasında yapılan kapsamlı değerlendirme ve incelemenin ardından FAA onayı verildi.



    Bununla birlikte Boom Supersonic, ses hızını aşmadan önce 10-20 uçuş gerçekleştirecek. Bu uçuşlarda uçağın sistemsel kontrolleri yapılacak. Öte yandan yolcuların tekrar süpersonik uçuşları kullanması için gidilecek yol halen uzun. Boom Supersonic, ticari yolculukta kullanmak için Overture adlı uçak üzerinde çalışıyor. Boom XB-1, bu uçağın küçük hali konumunda.



    Boom XB-1’e süpersonik ses hızını aşmak için izin verildi
    Overture uçağında kullanılacak Symphony motoru için ise halihazırda Florida Turbine Technologies (FTT) ve GE Additive ile anlaşmalar imzalanmış durumda. Boom XB-1’de ise 1950'lerden kalma F-5 uçaklarında kullanılan J85 turbojet motorlarından 3 adet kullanılıyor. J85 turbojet motorlar ile geliştirilmekte olan Symphony motoru arasında devasa farklar bulunuyor. Firmaya göre her bir Symphony motoru, üç J85 motorundan üç kat daha fazla güç sağlıyor.



    Ayrıca Bkz.Sürü halinde otonom olarak uçabilen robot arı geliştirildi



    Firmanın mevcut ana hedefi Overture uçağının ilk uçuşunu 2030 yılına kadar gerçekleştirmek. O zamana kadar yasal düzenlemelerin de revize edilmesi gerekiyor. Bilindiği üzere günümüzde sonik patlamalar için katı kurallar bulunuyor. NASA X-59 gibi projelerle sonik patlamaları tasarımsal çözümlerle azaltmak istiyor.




    Kaynak:https://www.engadget.com/booms-xb-1-supersonic-jet-has-been-authorized-to-break-the-speed-of-sound-120036963.html







  • Hani NASA daha önce Ay'a gitmişti. Neden artık gidemiyor diyenlerin benzerleri gelmemiş. Malum Concorde uçakları 1973'te bu işi başarmıştı. Neyse sözü uzatmadan ekleyeyim: Teknolojik ilerlemeler (bilgisayar vb. cihazların gelişimi) bazen tekrarlanması ve tekrar öğrenilmesi gereken süreçleri doğuruyor.
  • Hani NASA daha önce Ay'a gitmişti. Neden artık gidemiyor diyenlerin benzerleri gelmemiş. Malum Concorde uçakları 1973'te bu işi başarmıştı. Neyse sözü uzatmadan ekleyeyim: Teknolojik ilerlemeler (bilgisayar vb. cihazların gelişimi) bazen tekrarlanması ve tekrar öğrenilmesi gereken süreçleri doğuruyor.

  • Verin maverik abime, rekoe kırıcak.

  • Abd propagandasına körü körüne tapanlar konuya hemen gelmiş. Bu uçağı nasanın sahte ay görevlerine bağlamış nasılsa.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yüksek maliyet ve sonic patmama olmadan yapmaya çalışınca daha zor...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.