Şimdi Ara

BRC lpg kite Atiker enjektör takılır mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
21.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracımda bulunan BRC marka sıralı sistem lpg kitimin enjektörlerinden birisi arızalı
    turuncu renkte olan enjektörleri kütüğü ile iptal edip yerine Atiker marka enjektörleri takabilirmiyiz uyum sağlar mı ? acaba deneyen arkadaşlar var mı ?
    soketleri aynı gibi gözüküyor
    bayileri telefonla aradım tam olarak yanıt veremiyorlar
    ya kesin olur getir abi biz çok yaptık yada kesinlikle olmaz diyorlar

    benim aklıma takılan brc kütüğü üzerinde bulunan başınç ve ısı sensörüne nasıl bir işlem yapılacak ?

    bu konuda bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum


    Not: neden böyle bir değişiklik yapmak istiyorum diğer enjektörlerin ne zaman arız yapacağını bilmem ve tek brc enjektörün neredeyse atikerin takımına eşit olması







  • kimseden yorum yok
    hiç kimsenin aklına mı gelmedi ? yoksa foruma ilgi mi yok?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrklı

    kimseden yorum yok
    hiç kimsenin aklına mı gelmedi ? yoksa foruma ilgi mi yok?
    sizce bayiiler boyle bir seye cevap verip ekmekleriyle oynar mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    sizce bayiiler boyle bir seye cevap verip ekmekleriyle oynar mi?



    Çalışmaya çalışır, güzel bir ayar gerektirir, ama tabii ki aynı randımanı alamazsınız, sorunsuz sürüşler beklemeyin. Ama teorik olarak (ve pratik olarak) sistem çalışır.

    BRC'nin en büyük özelliği bana göre Enjektörü dür, Atiker'e BRC enjektörü takıla bilinir mi deneceğine tam tersi soruluyor, neyse tercih tercihtir.

    İyi Sürüşler Efendim!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Berlin_

    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    sizce bayiiler boyle bir seye cevap verip ekmekleriyle oynar mi?



    Çalışmaya çalışır, güzel bir ayar gerektirir, ama tabii ki aynı randımanı alamazsınız, sorunsuz sürüşler beklemeyin. Ama teorik olarak (ve pratik olarak) sistem çalışır.

    BRC'nin en büyük özelliği bana göre Enjektörü dür, Atiker'e BRC enjektörü takıla bilinir mi deneceğine tam tersi soruluyor, neyse tercih tercihtir.

    İyi Sürüşler Efendim!


    Alıntıları Göster
    Semih bey iyi ki varsiniz insanlar araci bozuk satamaz, en az zararla yaptirip satabilmeli (baslik sahibi arkadasi tenzih ederim)




  • Hocam teşekkür ederim!

    İnanın sizi buralarda görmek çok güzel...

    Ayrıca bu açıdan bakmamıştım :D

    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Semih bey iyi ki varsiniz insanlar araci bozuk satamaz, en az zararla yaptirip satabilmeli (baslik sahibi arkadasi tenzih ederim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Berlin_ -- 13 Mart 2010; 7:44:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Berlin_

    Hocam teşekkür ederim!

    İnanın sizi buralarda görmek çok güzel...

    Ayrıca bu açıdan bakmamıştım :D

    quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    Semih bey iyi ki varsiniz insanlar araci bozuk satamaz, en az zararla yaptirip satabilmeli (baslik sahibi arkadasi tenzih ederim)


    Alıntıları Göster
    atikere brc enjektörü taksak nasıl olur peki :) brc enjektörlerinin takım olarak fiyatı nedir?




  • Bilmem, Şahin'e Porsche motoru takarsak nasıl olur?

    Gerçi onlarda farkında galiba bazı şeylerin,

    BRC ve Prins gibi elektronik çalışan enjektörlere benzetmeye çalışmışlar yeni enjektörlerini, işte resmi;

    http://atiker.com.tr/urundetay.asp?UrunStokKodu=K01.001840&AnaGrupID=1&GrupID=11&AltGrupID=3
    Ama maalesef bunlarda mekanik çalışyor.

    Ayrıca BRC enjektörlerini çalıştırcak kapasite bir ECU'ları var mı bilmiyorum;

    Ama galiba bunu da değiştiriyorlar; herhalde İtalyan tibi (A.E.B.) ECU'ya geçiş yapıyorlar;http://atiker.com.tr/urundetay.asp?UrunStokKodu=K01.003490

    Maalesef resimleri linkleyemedim, adresleri bu şekilde vermek zorunda kaldım :(


    quote:

    Orijinalden alıntı: cance

    atikere brc enjektörü taksak nasıl olur peki :) brc enjektörlerinin takım olarak fiyatı nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Berlin_ -- 18 Mart 2010; 22:26:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Berlin_

    Bilmem, Şahin'e Porsche motoru takarsak nasıl olur?

    Gerçi onlarda farkında galiba bazı şeylerin,

    BRC ve Prins gibi elektronik çalışan enjektörlere benzetmeye çalışmışlar yeni enjektörlerini, işte resmi;

    http://atiker.com.tr/urundetay.asp?UrunStokKodu=K01.001840&AnaGrupID=1&GrupID=11&AltGrupID=3
    Ama maalesef bunlarda mekanik çalışyor.

    Ayrıca BRC enjektörlerini çalıştırcak kapasite bir ECU'ları var mı bilmiyorum;

    Ama galiba bunu da değiştiriyorlar; herhalde İtalyan tibi (A.E.B.) ECU'ya geçiş yapıyorlar;http://atiker.com.tr/urundetay.asp?UrunStokKodu=K01.003490

    Maalesef resimleri linkleyemedim, adresleri bu şekilde vermek zorunda kaldım :(


    quote:

    Orijinalden alıntı: cance

    atikere brc enjektörü taksak nasıl olur peki :) brc enjektörlerinin takım olarak fiyatı nedir?


    Alıntıları Göster
    şahine porsche motorunu adam gibi takabilirseniz çok güzel yürüyen bir arabanız olur...

    soruyu sorduğum aman aklıma gelmemişti ama sonradan hatırladım 1 kere tamamen atiker bir sisteme prins enjektörlerinin takıldığını görmüştüm gayette güzel uyum sağlamıştı...
    brc enjektörü çok farklı birşeymi ki onu çalıştırcak kapasite var mı diyorsunuz... sonuçta enjektöre söleyecek şu kadar süre açık kal diye çok komplike bir olay değil...

    fiyat olarak brc enjektörleri ne kadar? asıl farkı üst devirlerde olacak çünkü... taktıkları memeler yüzünden üst devirlerde yeterince akış sağlayamıyor enjektörler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Berlin_

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    sektörün içinde değilim ama hobim modifiye üzerine... modifiye diyince artık herkes modifiyeci oldu arabamda ingilterede bir pist yarışında kullanılan arabanın spekleri mevcut...
    bilirsiniz belki eski vosvoslara porsche motorunu takıyorlar... bunun örnekleri ülkemizde de var yurtdışında ise çok daha fazla var...

    birden bire hatırlamaya başladınız diye dalga geçiyorsunuz ama inanmak sizin elinizde... ostimde bir porschenin üstünde gördüm bunu... atiker takmışlar ama çok iyi randuman alamadıkları için prins enjektörü takılmıştı...

    "Enjektöre şu kadar açık kal diyecek kadar basit değil maalesef, sizin hayal ettiğiniz gibi değildir, yanma haritası iyi hesaplanmış olması gerekir, etkiden doğan tepkiyi de göz önünde bulundurarak tekrar hesaplamalar yapması gerekir, bu da maalesef her yazılımın harcı değildir, ama size göre komplike birşey değil; o yüzden Dünya'da en çok tutulan yazılımı A.E.B. , halbuki her yazılım enjektöre açık kal diyebilir yani, tühh boşuna uğraşmışlar bir DOS programı yeterliydi. "

    bana bu sölediğinizi biraz daha açarsanız çok memnun olurum... çok standalone beyin gördüm ve programlaması aşamasında beraberdim veya bu lpg beyinleri gibi piggyback aletler gördüm hiçbirinde sizin sandığınız kadar yüksek teknoloji yoktu... siz diyorsanız bizim beyinler çok farklı neleri farklı anlatırsanız bizde öğrenmiş oluruz...

    açıkcası ben lpg beyinlerinin markadan markaya çok fazla üstünlük gösterdiğini düşünmüyorum... çokda komplike işler yapmıyorlar aldıkları ms değerlerini sizin yaptığınız ayarlara göre değiştirip gönderiyorlar...
    asıl etkiden doğan tepki ne oluyor onu ciddi olarak merak ediyorum... teknik detaya inmiyim anlamazsınız demenize gerek yok bende mühendis olduğum için az çok anlayacağımı düşünüyorum yapacağınız açıklamaları...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cance

    sektörün içinde değilim ama hobim modifiye üzerine... modifiye diyince artık herkes modifiyeci oldu arabamda ingilterede bir pist yarışında kullanılan arabanın spekleri mevcut...
    bilirsiniz belki eski vosvoslara porsche motorunu takıyorlar... bunun örnekleri ülkemizde de var yurtdışında ise çok daha fazla var...

    birden bire hatırlamaya başladınız diye dalga geçiyorsunuz ama inanmak sizin elinizde... ostimde bir porschenin üstünde gördüm bunu... atiker takmışlar ama çok iyi randuman alamadıkları için prins enjektörü takılmıştı...

    "Enjektöre şu kadar açık kal diyecek kadar basit değil maalesef, sizin hayal ettiğiniz gibi değildir, yanma haritası iyi hesaplanmış olması gerekir, etkiden doğan tepkiyi de göz önünde bulundurarak tekrar hesaplamalar yapması gerekir, bu da maalesef her yazılımın harcı değildir, ama size göre komplike birşey değil; o yüzden Dünya'da en çok tutulan yazılımı A.E.B. , halbuki her yazılım enjektöre açık kal diyebilir yani, tühh boşuna uğraşmışlar bir DOS programı yeterliydi. "

    bana bu sölediğinizi biraz daha açarsanız çok memnun olurum... çok standalone beyin gördüm ve programlaması aşamasında beraberdim veya bu lpg beyinleri gibi piggyback aletler gördüm hiçbirinde sizin sandığınız kadar yüksek teknoloji yoktu... siz diyorsanız bizim beyinler çok farklı neleri farklı anlatırsanız bizde öğrenmiş oluruz...

    açıkcası ben lpg beyinlerinin markadan markaya çok fazla üstünlük gösterdiğini düşünmüyorum... çokda komplike işler yapmıyorlar aldıkları ms değerlerini sizin yaptığınız ayarlara göre değiştirip gönderiyorlar...
    asıl etkiden doğan tepki ne oluyor onu ciddi olarak merak ediyorum... teknik detaya inmiyim anlamazsınız demenize gerek yok bende mühendis olduğum için az çok anlayacağımı düşünüyorum yapacağınız açıklamaları...

    Alıntıları Göster
    bu arada beni atiker fanatiği vs sanmayın... şu anda lpg taktırcak olsam ya prins ya brc taktırırım... tabi performanslı veya atiker gibi ucuz kitlerdeki valf tipi enjektöklerin yüksek tepki süresinden etkilencek bir arabam olursa...




  • Yazım silinmiş, illa her yazdığımızın bir kopyasını tutmamız gerekiyor yani.

    Öncelikle tutumunuz için teşekkür ederim, yazım silinmeseydi özrümü de dileyecektim çünkü seviyeli bir yaklaşım içinde olacaktı...

    Yazılım;

    Genelde denir ki 1LT benzin = 1,1 - 1,2 LT LPG dir.

    O zaman benzindeki yanma haritasını alın, 1,15 ortalama ile çarpın olsun size güzel bir yazılım.

    Halbuki gazın karakteristik özellikleri benzine göre farklıdır, açık kalma sürelerin yanında ısı, kapladığı hacım, yoğunluğu... bunlar farklı özellikler gösterecektir, dolaysıyla o kadar hızlı bir etki içerisinde motora gönderilen gazın neticesinde motorun durumu ve değişen karakteristik özelliğe göre yeniden bir hesaplama gerekir ve ona göre ne kadar açık kalması gerektiği belirtir.

    Farkındaysanız birçok değişen dinamik bileşen vardır, bunun ayrıntısını bende bilemiyorum, ama yıllardır Tartarini A.E.B. yazılımını ve valtek tipi enjektörlerini kullanarak arıza lambası yakmamıştır, halbuki o dönem piyasada olan BRC sırf yazılımı user friendly olmadığı için elektronik enjektör olduğu halde haliyle arıza lambası yakan ustalarımızda olmuştur. Tabii o devirler geride kaldı, BRC plug&drive yazılımı ile kullanıcı hatasını minimuma indirgedi ve o dediğimiz hesaplama gücü sayesinde şuan en iyi sonuç alınan kit oldu, Tartarini ise mekanik çalışan enjektörlerini hız olarak geliştirebilmek için komplike şeylere girdi ama bunu Türkiye'ye aktaramadı o yüzden EVO tipi enjektörlerde sorunlar fazlasıyla görünmeye başladı...

    Oysa birçok kitte hem kullanılan işlemciler düşüktür, yani aynı anda birçok şeyi hesaplayamaz, hem de programın hesaplaması gereken değişkenleri iyi belirlenmesi gerekir ve iyi hesaplanması gerekir.

    Ülkemizde de faaliyet gösteren ve bir dönem Almanya'nın en çok satılan kitler arasına giren KME firmasının yazılımını da çok beğenirim, Polonyalı oldukları halde yazılımları çok iyi di ve bildiğim kadarıyla Türkiye'nin coğrafi şartlarını inceleyip yazılımlarına ek yapmışlardır, çünkü o dönem Türkiye'de çok KME tüketiyordu.

    Bakın çoğrafi şartlar bile etken oluyormuş.

    Şuan vatandaş artık kalite aradığı için Türkiye'nin en büyük yerli lpg firması bile A.E.B. yazılımına geçmeyi düşünüyor (en azından aldığımız duyumlar öyle).

    Peki bunca yıl neden geçmediler?

    Hobiniz modifiye, eski vosvoslara porsche motoru takılır, ama dayanıklılık çok esastır ve unutmayın VW ile Porsche aynı ailenin ürünü, muhtemelen onun alt yapısını da düşünmüşlerdir Almanlar, nasıl ki otomotiv firmalarını anında silah firmasına dönüştüre biliyorlarsa , nasıl ki eski mercedesler en dayanıklı araçlar ise ( o zaman ki mühendislik idolleri dayanıklık ve mükemmeliyet idi, bugünkü gibi ticari değil.) Ama aynı şeyi bence bir Şahin ile yapmaya kalkmayın, herşeyden önce çok masrafa girersiniz ve Şahin Şahin olmaktan çıkar sadece şasesi Şahin kalır.

    Umarım açıklayıcı bilgiler sunmuşumdur size, ama inanın iş sadece kaliteli enjektör ve kaliteli yazılımda bitmiyor, gerçekten tüm bileşenler önemli, eskiden A markasında 1.8T passatlar için özel regülatör isterken bugün B markasında normal bir regülatör ile o aracı her türlü kaldırabiliyorum, her ikiside italyan olduğu halde aralarında kalite farkı var. B markasını açıklayabilirim mühim olan A markasını rencide etmemek B=Tomasetto.

    Bırakın mekanik bileşenleri kablo gurubu bile çok etken, EMC dediğimiz elektro mekanik uyumluluk bile önem arz eder, artık araçlarımız hep elektronikleşiyor taktır ederseniz...

    Son olarak Sayın Mehmet Beyin bir yazısını da ekliyeyim;


    quote:


    KALİTELİ BİR ÜRÜN OLMALI: BRC my-07 malzeme kalitesi olarak diğer marka ürünlerden oldukça farklıdır.Bu farklılığın başında plug and driwe yani tak sür programı gelir.Bu program ile yapılan lpg kalibrasyonu maksimum %5 hata ile işlemi tamamlar.Yani montajcının müdehalesine gerek kalmaksızın ayarı doğru olarak tamamlar.Klasik lpg markalarının kalibrasyonu standarttır.sadece rolanti bölümündeki enjeksiyon sürelerini eşitleyip,kalan parametreler için standart bir yakıt haritası çıkarırlar,bu standart haritadan dolayı aracınızda zengin yada fakir karışımdan dolayı motor ikaz lambanız yanabilir.Biz bu ikaz lambasının yanmayacağını garanti ediyoruz.
    BRC yi diğer markalardan ayıran bir diğer özellik ise kullandığı ino3 enjektörleridir.Diğer marka lpg sistemleri selenoid valfli enjektörler kullanır,bu enjektörler içerisindeki yay zamanla ilk günki özelliğini yitirip motora farklı yakıt gönderebilir.bu tarz takılan enjektörler yaklaşık 5.000 km de bir ayar farklılığı yaşatır.bu enjektörler oldukça yavaştır.tepki süreleri zayıftır.Çalışan tüm parçaları gaz ile temas eder ve dolayısıyla pis gazdan etkilenirler.BRC ino3 enjektörleri benzin enjektör prensibinde çalışır.tepki hızları oldukça yüksektir,montaj yapıldığı günden itibaren ilk günkü debilerini 100.000 km sonrada korurlar.çalışan parçaları lpg gazı ile temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmezler.uzun ömürlüdürler.


    Sevgi ve Saygılarımla,




    quote:

    Orijinalden alıntı: cance

    sektörün içinde değilim ama hobim modifiye üzerine... modifiye diyince artık herkes modifiyeci oldu arabamda ingilterede bir pist yarışında kullanılan arabanın spekleri mevcut...
    bilirsiniz belki eski vosvoslara porsche motorunu takıyorlar... bunun örnekleri ülkemizde de var yurtdışında ise çok daha fazla var...

    birden bire hatırlamaya başladınız diye dalga geçiyorsunuz ama inanmak sizin elinizde... ostimde bir porschenin üstünde gördüm bunu... atiker takmışlar ama çok iyi randuman alamadıkları için prins enjektörü takılmıştı...

    "Enjektöre şu kadar açık kal diyecek kadar basit değil maalesef, sizin hayal ettiğiniz gibi değildir, yanma haritası iyi hesaplanmış olması gerekir, etkiden doğan tepkiyi de göz önünde bulundurarak tekrar hesaplamalar yapması gerekir, bu da maalesef her yazılımın harcı değildir, ama size göre komplike birşey değil; o yüzden Dünya'da en çok tutulan yazılımı A.E.B. , halbuki her yazılım enjektöre açık kal diyebilir yani, tühh boşuna uğraşmışlar bir DOS programı yeterliydi. "

    bana bu sölediğinizi biraz daha açarsanız çok memnun olurum... çok standalone beyin gördüm ve programlaması aşamasında beraberdim veya bu lpg beyinleri gibi piggyback aletler gördüm hiçbirinde sizin sandığınız kadar yüksek teknoloji yoktu... siz diyorsanız bizim beyinler çok farklı neleri farklı anlatırsanız bizde öğrenmiş oluruz...

    açıkcası ben lpg beyinlerinin markadan markaya çok fazla üstünlük gösterdiğini düşünmüyorum... çokda komplike işler yapmıyorlar aldıkları ms değerlerini sizin yaptığınız ayarlara göre değiştirip gönderiyorlar...
    asıl etkiden doğan tepki ne oluyor onu ciddi olarak merak ediyorum... teknik detaya inmiyim anlamazsınız demenize gerek yok bende mühendis olduğum için az çok anlayacağımı düşünüyorum yapacağınız açıklamaları...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Berlin_

    Yazım silinmiş, illa her yazdığımızın bir kopyasını tutmamız gerekiyor yani.

    Öncelikle tutumunuz için teşekkür ederim, yazım silinmeseydi özrümü de dileyecektim çünkü seviyeli bir yaklaşım içinde olacaktı...

    Yazılım;

    Genelde denir ki 1LT benzin = 1,1 - 1,2 LT LPG dir.

    O zaman benzindeki yanma haritasını alın, 1,15 ortalama ile çarpın olsun size güzel bir yazılım.

    Halbuki gazın karakteristik özellikleri benzine göre farklıdır, açık kalma sürelerin yanında ısı, kapladığı hacım, yoğunluğu... bunlar farklı özellikler gösterecektir, dolaysıyla o kadar hızlı bir etki içerisinde motora gönderilen gazın neticesinde motorun durumu ve değişen karakteristik özelliğe göre yeniden bir hesaplama gerekir ve ona göre ne kadar açık kalması gerektiği belirtir.

    Farkındaysanız birçok değişen dinamik bileşen vardır, bunun ayrıntısını bende bilemiyorum, ama yıllardır Tartarini A.E.B. yazılımını ve valtek tipi enjektörlerini kullanarak arıza lambası yakmamıştır, halbuki o dönem piyasada olan BRC sırf yazılımı user friendly olmadığı için elektronik enjektör olduğu halde haliyle arıza lambası yakan ustalarımızda olmuştur. Tabii o devirler geride kaldı, BRC plug&drive yazılımı ile kullanıcı hatasını minimuma indirgedi ve o dediğimiz hesaplama gücü sayesinde şuan en iyi sonuç alınan kit oldu, Tartarini ise mekanik çalışan enjektörlerini hız olarak geliştirebilmek için komplike şeylere girdi ama bunu Türkiye'ye aktaramadı o yüzden EVO tipi enjektörlerde sorunlar fazlasıyla görünmeye başladı...

    Oysa birçok kitte hem kullanılan işlemciler düşüktür, yani aynı anda birçok şeyi hesaplayamaz, hem de programın hesaplaması gereken değişkenleri iyi belirlenmesi gerekir ve iyi hesaplanması gerekir.

    Ülkemizde de faaliyet gösteren ve bir dönem Almanya'nın en çok satılan kitler arasına giren KME firmasının yazılımını da çok beğenirim, Polonyalı oldukları halde yazılımları çok iyi di ve bildiğim kadarıyla Türkiye'nin coğrafi şartlarını inceleyip yazılımlarına ek yapmışlardır, çünkü o dönem Türkiye'de çok KME tüketiyordu.

    Bakın çoğrafi şartlar bile etken oluyormuş.

    Şuan vatandaş artık kalite aradığı için Türkiye'nin en büyük yerli lpg firması bile A.E.B. yazılımına geçmeyi düşünüyor (en azından aldığımız duyumlar öyle).

    Peki bunca yıl neden geçmediler?

    Hobiniz modifiye, eski vosvoslara porsche motoru takılır, ama dayanıklılık çok esastır ve unutmayın VW ile Porsche aynı ailenin ürünü, muhtemelen onun alt yapısını da düşünmüşlerdir Almanlar, nasıl ki otomotiv firmalarını anında silah firmasına dönüştüre biliyorlarsa , nasıl ki eski mercedesler en dayanıklı araçlar ise ( o zaman ki mühendislik idolleri dayanıklık ve mükemmeliyet idi, bugünkü gibi ticari değil.) Ama aynı şeyi bence bir Şahin ile yapmaya kalkmayın, herşeyden önce çok masrafa girersiniz ve Şahin Şahin olmaktan çıkar sadece şasesi Şahin kalır.

    Umarım açıklayıcı bilgiler sunmuşumdur size, ama inanın iş sadece kaliteli enjektör ve kaliteli yazılımda bitmiyor, gerçekten tüm bileşenler önemli, eskiden A markasında 1.8T passatlar için özel regülatör isterken bugün B markasında normal bir regülatör ile o aracı her türlü kaldırabiliyorum, her ikiside italyan olduğu halde aralarında kalite farkı var. B markasını açıklayabilirim mühim olan A markasını rencide etmemek B=Tomasetto.

    Bırakın mekanik bileşenleri kablo gurubu bile çok etken, EMC dediğimiz elektro mekanik uyumluluk bile önem arz eder, artık araçlarımız hep elektronikleşiyor taktır ederseniz...

    Son olarak Sayın Mehmet Beyin bir yazısını da ekliyeyim;


    quote:


    KALİTELİ BİR ÜRÜN OLMALI: BRC my-07 malzeme kalitesi olarak diğer marka ürünlerden oldukça farklıdır.Bu farklılığın başında plug and driwe yani tak sür programı gelir.Bu program ile yapılan lpg kalibrasyonu maksimum %5 hata ile işlemi tamamlar.Yani montajcının müdehalesine gerek kalmaksızın ayarı doğru olarak tamamlar.Klasik lpg markalarının kalibrasyonu standarttır.sadece rolanti bölümündeki enjeksiyon sürelerini eşitleyip,kalan parametreler için standart bir yakıt haritası çıkarırlar,bu standart haritadan dolayı aracınızda zengin yada fakir karışımdan dolayı motor ikaz lambanız yanabilir.Biz bu ikaz lambasının yanmayacağını garanti ediyoruz.
    BRC yi diğer markalardan ayıran bir diğer özellik ise kullandığı ino3 enjektörleridir.Diğer marka lpg sistemleri selenoid valfli enjektörler kullanır,bu enjektörler içerisindeki yay zamanla ilk günki özelliğini yitirip motora farklı yakıt gönderebilir.bu tarz takılan enjektörler yaklaşık 5.000 km de bir ayar farklılığı yaşatır.bu enjektörler oldukça yavaştır.tepki süreleri zayıftır.Çalışan tüm parçaları gaz ile temas eder ve dolayısıyla pis gazdan etkilenirler.BRC ino3 enjektörleri benzin enjektör prensibinde çalışır.tepki hızları oldukça yüksektir,montaj yapıldığı günden itibaren ilk günkü debilerini 100.000 km sonrada korurlar.çalışan parçaları lpg gazı ile temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmezler.uzun ömürlüdürler.


    Sevgi ve Saygılarımla,




    quote:

    Orijinalden alıntı: cance

    sektörün içinde değilim ama hobim modifiye üzerine... modifiye diyince artık herkes modifiyeci oldu arabamda ingilterede bir pist yarışında kullanılan arabanın spekleri mevcut...
    bilirsiniz belki eski vosvoslara porsche motorunu takıyorlar... bunun örnekleri ülkemizde de var yurtdışında ise çok daha fazla var...

    birden bire hatırlamaya başladınız diye dalga geçiyorsunuz ama inanmak sizin elinizde... ostimde bir porschenin üstünde gördüm bunu... atiker takmışlar ama çok iyi randuman alamadıkları için prins enjektörü takılmıştı...

    "Enjektöre şu kadar açık kal diyecek kadar basit değil maalesef, sizin hayal ettiğiniz gibi değildir, yanma haritası iyi hesaplanmış olması gerekir, etkiden doğan tepkiyi de göz önünde bulundurarak tekrar hesaplamalar yapması gerekir, bu da maalesef her yazılımın harcı değildir, ama size göre komplike birşey değil; o yüzden Dünya'da en çok tutulan yazılımı A.E.B. , halbuki her yazılım enjektöre açık kal diyebilir yani, tühh boşuna uğraşmışlar bir DOS programı yeterliydi. "

    bana bu sölediğinizi biraz daha açarsanız çok memnun olurum... çok standalone beyin gördüm ve programlaması aşamasında beraberdim veya bu lpg beyinleri gibi piggyback aletler gördüm hiçbirinde sizin sandığınız kadar yüksek teknoloji yoktu... siz diyorsanız bizim beyinler çok farklı neleri farklı anlatırsanız bizde öğrenmiş oluruz...

    açıkcası ben lpg beyinlerinin markadan markaya çok fazla üstünlük gösterdiğini düşünmüyorum... çokda komplike işler yapmıyorlar aldıkları ms değerlerini sizin yaptığınız ayarlara göre değiştirip gönderiyorlar...
    asıl etkiden doğan tepki ne oluyor onu ciddi olarak merak ediyorum... teknik detaya inmiyim anlamazsınız demenize gerek yok bende mühendis olduğum için az çok anlayacağımı düşünüyorum yapacağınız açıklamaları...


    Alıntıları Göster
    bu söledikleriniz doğru... brcnin plug and play yazılımını bir kere görme şansım oldu gördüğüm kadarıyla ustalara çok iş bırakmadan kendisi çok güzel kalibre ediyor... bu konuda çok geliştikleri hakkında haklısınız... atikerin mesela fast ve multifast ecularını biliyorum bunların ilk kalibrasyon işini yaptığınızda saçma sapan kalibrasyon yapabiliyor... yeni ecular kendini otomatik kalibrasyon aşamasında çok geliştirdi ama eski ecularla da biraz uğraşınca adam gibi kalibrasyonlar yakalanabiliyor çünkü lpg için gereken nerdeyse her parametre ile oynanabiliyor... ben aracımda şu an atiker kullanıyorum ve sabit gazda ve rolantide fakir tam gazzda zengin karışımda olmasına rağmen benzin performansı yok hele hele üst devirlerde fark çok daha iyi anlaşılıyor... bununda en büyük nedeni enjektörlerin gaz yetiştirememesi... daha büyük meme takıldığı taktirde de bu sefer yavaş ms süreleri yüzünden rölantide stabil bir araba olmuyor... bundan dolayı brc enjektörlerine geçmeyi düşünüyorum... ama bu aralar motorla ilgili bir iki planım olduğu için askıya almıştım bu düşüncemi burada görünce yeniden sormak istedim... tutumunuz için bende teşekkür ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cance
    ...ben aracımda şu an atiker kullanıyorum ve sabit gazda ve rolantide fakir tam gazzda zengin karışımda olmasına rağmen benzin performansı yok hele hele üst devirlerde fark çok daha iyi anlaşılıyor... bununda en büyük nedeni enjektörlerin gaz yetiştirememesi... ...


    Sabit yükte fakir, tam gazda zengin demişsiniz. Ve bunu enjektörün gaz yetiştirememesine bağlamışsınız.

    Gaz yetiştirilemiyor olsaydı asıl yükte yetiştirilemezdi. Yani durum tam tersi olurdu. Siz artı yüzde değer verdikçe aracın rölantisi ve sabit yükü zenginleşir, tam yükü fakir kalırdı.

    Rölantide ve sabitte aracınız fakir çünkü enjektörünüz aracın rölantide verdiği ms değerlerini takip edecek kadar hızlı değil.

    Aracınız tam gazda zengin, çünkü enjektörleriniz tam gazda open loop'a geçiyor. Yani belli bir ms değerinden sonra sürekli açık kalıyor.

    Enjektörleri BRC'nin mavi enjektörleriye bile değiştirseniz yine gaz ECU'nuz tam gazda enjektörleri sürekli açık bırakacaktır. Ve yine tam gazda zengin durum oluşacaktır. Tabi varolan atiker ECU'nuz ile bu tam açık kalma sorunu çözülebiliniyor mu bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: cance
    ...ben aracımda şu an atiker kullanıyorum ve sabit gazda ve rolantide fakir tam gazzda zengin karışımda olmasına rağmen benzin performansı yok hele hele üst devirlerde fark çok daha iyi anlaşılıyor... bununda en büyük nedeni enjektörlerin gaz yetiştirememesi... ...


    Sabit yükte fakir, tam gazda zengin demişsiniz. Ve bunu enjektörün gaz yetiştirememesine bağlamışsınız.

    Gaz yetiştirilemiyor olsaydı asıl yükte yetiştirilemezdi. Yani durum tam tersi olurdu. Siz artı yüzde değer verdikçe aracın rölantisi ve sabit yükü zenginleşir, tam yükü fakir kalırdı.

    Rölantide ve sabitte aracınız fakir çünkü enjektörünüz aracın rölantide verdiği ms değerlerini takip edecek kadar hızlı değil.

    Aracınız tam gazda zengin, çünkü enjektörleriniz tam gazda open loop'a geçiyor. Yani belli bir ms değerinden sonra sürekli açık kalıyor.

    Enjektörleri BRC'nin mavi enjektörleriye bile değiştirseniz yine gaz ECU'nuz tam gazda enjektörleri sürekli açık bırakacaktır. Ve yine tam gazda zengin durum oluşacaktır. Tabi varolan atiker ECU'nuz ile bu tam açık kalma sorunu çözülebiliniyor mu bilmiyorum.


    siz yanlış anladınız durumu... aracın sabit gazda fakirde kalmasını ecudan ben kendim ayarladım... tam gazda da zenginde olmasını gene ben ayarladım... ama enjektörler tam gazda yakıt karışımını yükseltmeme rağmen yeterli miktarda gaz akışını sağlayamıyorlar... aynısı benzinde de başıma gelmişti... araba çok güzel yürüyordu ama üst devirlerde biraz sorun vardı bunun sebebide önerilen regülatör ve benzin pompasını kullanmamış olmamdı... benzin pompası ve regülatörden sonra dolu dolu çevirmeye başladı üst devirleri...
    lpgdeki durumda aynı sayılır üst devirlerde ne kadar zengin ayarlarsam ayarlıyım yeterince gaz akışı sağlanamıyor... sabit gazda fakirde olmasının sebebi ise ekonomi.... opel kullanıyorum ve rolanti ms değerlerim benzinde 4 civarı lpg enjektörünün msleri ise memeden dolayı 5-6ms civarında... 5-6msde atikerin enjektörlerinin rahatlıkla yetişebileceği bir değer... rolantideki ms değerleri daha düşük olsa belki enjektörler yetişemiyor olabilir ama bende öle bir sorun yok... bendeki sorun memenin sınırlandırmalarından dolayı yeteli gazı open loopda dahi vermemesi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cance

    siz yanlış anladınız durumu... aracın sabit gazda fakirde kalmasını ecudan ben kendim ayarladım... tam gazda da zenginde olmasını gene ben ayarladım... ama enjektörler tam gazda yakıt karışımını yükseltmeme rağmen yeterli miktarda gaz akışını sağlayamıyorlar... aynısı benzinde de başıma gelmişti... araba çok güzel yürüyordu ama üst devirlerde biraz sorun vardı bunun sebebide önerilen regülatör ve benzin pompasını kullanmamış olmamdı... benzin pompası ve regülatörden sonra dolu dolu çevirmeye başladı üst devirleri...
    lpgdeki durumda aynı sayılır üst devirlerde ne kadar zengin ayarlarsam ayarlıyım yeterince gaz akışı sağlanamıyor... sabit gazda fakirde olmasının sebebi ise ekonomi.... opel kullanıyorum ve rolanti ms değerlerim benzinde 4 civarı lpg enjektörünün msleri ise memeden dolayı 5-6ms civarında... 5-6msde atikerin enjektörlerinin rahatlıkla yetişebileceği bir değer... rolantideki ms değerleri daha düşük olsa belki enjektörler yetişemiyor olabilir ama bende öle bir sorun yok... bendeki sorun memenin sınırlandırmalarından dolayı yeteli gazı open loopda dahi vermemesi...


    O zaman size meme kullanılmayan bir enjektör lazım. Uyuyorsa brc turuncu enjektör tavsiye ederim. Madem rölanti ms'si de 4ms civarıymış, rölantide de sorun yaşamazsınız. Ben focus'ta 1200 mbar regülatör, turuncu enjektör ile devir kesiciye kadar tam yükte bile zenginde kalabiliyorum. Tabi bunda enjektörün yanında regülatörün de, montajın da etkisi büyük...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 20 Mart 2010; 1:11:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: cance

    siz yanlış anladınız durumu... aracın sabit gazda fakirde kalmasını ecudan ben kendim ayarladım... tam gazda da zenginde olmasını gene ben ayarladım... ama enjektörler tam gazda yakıt karışımını yükseltmeme rağmen yeterli miktarda gaz akışını sağlayamıyorlar... aynısı benzinde de başıma gelmişti... araba çok güzel yürüyordu ama üst devirlerde biraz sorun vardı bunun sebebide önerilen regülatör ve benzin pompasını kullanmamış olmamdı... benzin pompası ve regülatörden sonra dolu dolu çevirmeye başladı üst devirleri...
    lpgdeki durumda aynı sayılır üst devirlerde ne kadar zengin ayarlarsam ayarlıyım yeterince gaz akışı sağlanamıyor... sabit gazda fakirde olmasının sebebi ise ekonomi.... opel kullanıyorum ve rolanti ms değerlerim benzinde 4 civarı lpg enjektörünün msleri ise memeden dolayı 5-6ms civarında... 5-6msde atikerin enjektörlerinin rahatlıkla yetişebileceği bir değer... rolantideki ms değerleri daha düşük olsa belki enjektörler yetişemiyor olabilir ama bende öle bir sorun yok... bendeki sorun memenin sınırlandırmalarından dolayı yeteli gazı open loopda dahi vermemesi...


    O zaman size meme kullanılmayan bir enjektör lazım. Uyuyorsa brc turuncu enjektör tavsiye ederim. Madem rölanti ms'si de 4ms civarıymış, rölantide de sorun yaşamazsınız. Ben focus'ta 1200 mbar regülatör, turuncu enjektör ile devir kesiciye kadar tam yükte bile zenginde kalabiliyorum. Tabi bunda enjektörün yanında regülatörün de, montajın da etkisi büyük...

    Alıntıları Göster
    turuncu enjektörler belki yeterli gelmeyebilir bana.. sölediğim gibi motoruyla oynanmış bir araba... 3000 devirde canlanmaya başlıyor 4500de tam açılıyor 5500-7000 arasında dolu dolu gidiyor... 200hpnin biraz üzerinde... ama modlu olduğu için normal 200hplik arabalar gibi 2000 devirde basnca bir tepki vermiyor... üst devirlerde veriyor bütün gücünü... regülatörüm sölediğiniz gibi farklı olabilir ama regülatörden dolayı çok fazla kayıp olacağını düşünmüyorum ama enjektörleri ciddi anlamda farklı brcnin... montajda ve regülatörde bir sorun olduğunu sanmıyorum en azından montajı güzel... eskiden 4500 devire kadar lpg sonrasında benzinde kullanıyordum ama sonradan vazgeçip sürekli lpgye çevirdim... turbo planım var... eğer ondan vazgeçersem brc enjektörlerini temin etmeyi düşünüyorum... turboyu da yakıt karışımı çok önemli olduğu için 3500-4000 den sonra benzine geçecek şekilde ayarlarım diye planlarım var kafamda... brc enjektörlerinin set fiyatı tahmini olarak nedir acaba fikriniz var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cance

    turuncu enjektörler belki yeterli gelmeyebilir bana.. sölediğim gibi motoruyla oynanmış bir araba... 3000 devirde canlanmaya başlıyor 4500de tam açılıyor 5500-7000 arasında dolu dolu gidiyor... 200hpnin biraz üzerinde... ama modlu olduğu için normal 200hplik arabalar gibi 2000 devirde basnca bir tepki vermiyor... üst devirlerde veriyor bütün gücünü... regülatörüm sölediğiniz gibi farklı olabilir ama regülatörden dolayı çok fazla kayıp olacağını düşünmüyorum ama enjektörleri ciddi anlamda farklı brcnin... montajda ve regülatörde bir sorun olduğunu sanmıyorum en azından montajı güzel... eskiden 4500 devire kadar lpg sonrasında benzinde kullanıyordum ama sonradan vazgeçip sürekli lpgye çevirdim... turbo planım var... eğer ondan vazgeçersem brc enjektörlerini temin etmeyi düşünüyorum... turboyu da yakıt karışımı çok önemli olduğu için 3500-4000 den sonra benzine geçecek şekilde ayarlarım diye planlarım var kafamda... brc enjektörlerinin set fiyatı tahmini olarak nedir acaba fikriniz var mı?

    Alıntıları Göster
    Hocam gücü baştan söyleseydin keşke...

    Senin regülatörü de değiştirmen gerekir. Enjektör open loop'da olsa, meme çok büyük olsa bile sonuçta regülatör beslemeyince üst devirler fakir kalacaktır. Öyle bir araca en az 1500mbar'lık regülatör gerekir. Turuncu enjektör de muhtemelen küçük gelecektir.


    Regülatör + enjektörü değiştirince zaten epey masraf tutuyor. Bence turboda da kullanabileceğin komple bir kit taktır. Ya da önce turbo işini hallet, sonra taktır. Şimdiki regülatörün şu halde dahi yetmez...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Hocam gücü baştan söyleseydin keşke...

    Senin regülatörü de değiştirmen gerekir. Enjektör open loop'da olsa, meme çok büyük olsa bile sonuçta regülatör beslemeyince üst devirler fakir kalacaktır. Öyle bir araca en az 1500mbar'lık regülatör gerekir. Turuncu enjektör de muhtemelen küçük gelecektir.


    Regülatör + enjektörü değiştirince zaten epey masraf tutuyor. Bence turboda da kullanabileceğin komple bir kit taktır. Ya da önce turbo işini hallet, sonra taktır. Şimdiki regülatörün şu halde dahi yetmez...

    Alıntıları Göster
    ben sorunun regülatörden dolayı olacağını hiç düşünmemiştim... teşekkür ederim... o zaman önce diğer işlerimi halledip artık komple brc turbo için olan kiti taktırırım... peki bendeki regülatörün kaç mbarlık olduğunu bulabilir miyim üstünde yazar mı?
    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cance -- 20 Mart 2010; 15:43:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cance

    ben sorunun regülatörden dolayı olacağını hiç düşünmemiştim... teşekkür ederim... o zaman önce diğer işlerimi halledip artık komple brc turbo için olan kiti taktırırım... peki bendeki regülatörün kaç mbarlık olduğunu bulabilir miyim üstünde yazar mı?
    teşekkürler


    Atiker'in regülatörlerini bilmiyorum. Çeşidi var mı onu da bilmiyorum.

    Ama ortalama bir arabaya 1200mbar'ın üstünde regülatör takacaklarını da sanmıyorum.

    BRC'de üstünde yazıyor. Muhtemelen sizde de yazar.

    Kolay gelsin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.