Bu Bosch lokma seti ile buji değişimi yapılır mı? (2. sayfa)
-
-
bence gerek yok .içi lastikli buji lokmaları var onlardan al yeterli olur. kriko sadece kaldırmak için kullan . araç altı sehpa kullan. benimki şuna benziyor sadece marka farklı https://www.hepsiburada.com/worldforce-2-ton-katlanir-kriko-standi-arac-sehpasi-2-li-set-arac-alti-sehpa-seti-p-HBV00000TIQS6
karter ve yağ filtresi araçtan araca değişiklik gösterir. ama senin araçta 27 mm lokma ile yağ filtresi sökülüyor. tapayı hatırlamıyorum .
şu arkadaşın verdiği videodaki gibiyse aracın 10 numara derin lokma ile bobini sökmen lazım önce.
ben motor yağını yağ pompası ile çekiyorum ben 200 liraya almıştım 2 sene önce .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crow in cornfield -- 24 Eylül 2022; 23:20:11 >
-
hazır konu varken ev önünde yapılabilecek genel tamirat tadilat için önerebileceğiniz bir lokma cırcır seti var mı filtre boru hortum vs. tarzı işler için ? liftim mevcut
-
3/8 cırcır tercihen izeltaş . 10 mm den 32 mm e kadar olan lokmaları alırsan alt takım,salıncak,zrot,rotbaşı ,viraj demiri , amortisör, yağ-filtreler yani motor toplama şanzıman indirme hariç herşeyi yaparsın ki zaten salıncak değiştirmekte falan bişey yok. 3/8 fx 1/2 dönüştürücü alırsan da 1/2 cırcırda kullanılan lokmayı 3/8 cırcırda kullanabilirsin. bu tip dönüştürücüler de faydalı olur.
-
Supap ayarını da kendin mi yapıyorsun yoksa ustaya mı yaptırıyorsun? Benim araçta kolay göründü yapması, ama hiç yapmadım. Aletler alınıp yapılabilir aslında.
youtubeDizel, Benzinli ve LPG'li araçlar için geçerli şekilde Subap ayarı nasıl yapılır, ve bu ayarın önemini daha iyi kavramak adına subap ayarı nedir gibi merak e...https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=e7Rd5CVc5rw
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 29 Eylül 2022; 11:48:31 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yapılır sıkıntılı bi iş değil. 10 mm lokma lazım.videodaki uyduruk anahtarla açamazsın o önceden gevşetmiş . triger kapağı da sökülmüş oradan sübaplar doğru konuma alınmış bak dikkat et elinde malzeme olmadan girişme .
sökersende külbütör contasını sökmüşken yenilersin o lazım o alınacak.eskiyse elinde kalıverir veya söktükten sonra yağ kaçırır . contayı yenilerken würht motor silikonu ile kapatırsan evladiyelik olur sızdırma yapmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crow in cornfield -- 29 Eylül 2022; 18:36:24 > -
@crow in cornfield cırcır kolunu neden 3/8 öneriyorsun, 1/2 olanı daha çok görüyorum?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
16 derin lokma aldım ucuna bı demir yaptım onla sokerdim benzinli arabayi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aracın alttakım dahil pek çok yerini sökmeye yeterlidir.
-
Yok benim merak ettiğim, 3/8’in 1/2’ye göre bir avantajı mı var, neden spesifik olarak onu öneriyorsun? Çünkü gördüğüm kadarıyla 1/2 daha çok ve ona uygun uçlar daha rahat bulunuyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
3/8" hafif, küçük ve ucuzdur. Bloğa kadar inmedikçe motorun çoğu yeri için yeterlidir. 1/2", süspansiyona doğru, alta indikçe gerekli olmaya başlar.
Takım büyükse, 20 - 30 cm uzatmalar olduğunda 1/2" kat kat ağır kalır ve bagajda epey yer kaplar. Daha önemlisi onun kalın uzatmalarını motorda her yerden geçiremezsiniz. 3/8" motor işleri, gövde aksamı, koltuk, kapı için ideal. 1/4" de var, o en küçüğü. 13'den küçük lokmalar bende 1/4", onları adaptörle kullanıyorum. 13mm hem 3/8" hem 1/4"e göre var (12 veya 13 mm otomotivde çok kullanılır), 15mm sadece 3/8", 1/4" kollar onların torkunu karşılamaz. 17mm üzeri 1/2".
Motoru tasarlayanlar insanları kanser etmemek için belli boyutları kullanıyorlar zaten. Mesela benim arabada 13 ve 15 ile mtoorun neredeyse yarısını sökebilirim. Trimlerde bazen 10mm cıvata oluyor, onlar da zaten düşük torklu, tornavidaya takıyorum. Bu başka bir motorda 12 ve 14mm olabilir. Yani motorunuzu blirseniz kocaman takımlar almanıza gerek kalmaz, sadece gereken lokmaları kaliteli almak çok daha iyi. Mesela 3/8 ve 1/2 tork anahtarlarım var ama sadece 3/8" cırcır aldım, arabada sökemeyeceğim bir yer yok.
-
Açıklama için teşekkür ederim. Sanırım 3/8 ve dönüştürücü alacağım. Bir yapı markete gidip hepsini inceleyeceğim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cırcır kollarının diş sayısı neyi ifade ediyor? Hangi diş sayısını seçmek iyi olur?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
mesela 15° çevrilebilen dar bir yerde biraz zaman ve mesafe kazandırır, yüksk sayılı ince diş her seferinde sonuna kadar mesafeyi kullanır. Kaliteli serilerde tercih edilebilir ama ucuzlarda zayıf olabilir. İçindeki dişler küçüldükçe tork kabiiyeti, mukavemeti düşüyor.
-
Anladım, teşekkürler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Silindirlerden biri sanırım segmandan ciddi yağ kaçırıp yanma odasına alıyor, o silindirdeki buji bu sebeple her 2000 km’de çok kötü hale geliyor. Neticede düşük devirde gaza biraz fazla basarsam araç tekliyor. Bugün o bujiyi söküp yerine elimde olan eski ama temiz, bozulmamış bir bujiyi taktım. Problem düzeldi. Daha önce de aynı problemi yaşadım. Motor rektifiye veya her 2000 km’de bir buji değişimi dışında yapılabilecek bir şey var mı? Diğer silindirlerde yağ yakma neredeyse hiç yok. Diğer bujiler temiz çıkıyor ve onlarda bunda olduğu gibi zamanından evvel bozulma, neticesinde ateşleme sorunu yaratma gibi şeyler olmuyor. Sadece bu problemli silindire sekman atılır mı? Onun maliyeti ne olur? 18 yaşındaki aracım atmosferik motorlu.
Çıkan bujinin fotoğrafını da paylaşıyorum. Bunu takalı 2000 km oldu olmadı. Ngk’nın övülen bujisi. Bu çıktığında üst kısmı daha yağlıydı, bu biraz temizlenmiş hali. Seramikteki sararma da dikkat çekici, seramikte ayrıca sanırım birkaç tane hafif kılcal çatlak da var gibi ama tam emin olamadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 26 Ekim 2022; 20:49:5 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
kapak sökülünce belli olur. Yag ne kadar eksiltiyor
-
Galiba 2000 km’de 1 litre yağ yakıyor. Gerçi aracı yüksek devirde sıklıkla sürdüğüm oluyor, yoksa daha az yakar. Bir de sıcak şehirde yaşıyorum. @Karbon 12 önerisiyle total’in 15w40 yağını kullanıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X