Şimdi Ara

Bu Böyle Gitmeyecek! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.328
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    benim gordugum kimsenin yakit fiyati umrunda degil, herkes catir catir biniyor arabasina. bugun anadolu yakasindan avrupaya ogle vakti 2 saatte gectim, yuh! mesai cikisi degil bisey degil, arabasni alan cikmis sokaga.

    herkeste sifir araba, kredili. yine kredili ev.
    guzel seyler bunlar. kimse kotu gun icin de kenara bi tasarruf ayirayim demiyor ama bizim kulturumuz boyle sanirim.

    isvicrede begenmedigin iscinin bile seneler icinde enaz 500bin frank tasarrufu olur bankada cunku ne son model telefon nede sifir araba duskunu degiller, harcadiklari her kurusu da hesapliyor adamlar, tek kurusa kadar.

    isteyen istedigini soylesin ben trafik yol durumuna bakarim, trafikte azalma yok bilakis artis var demek ki bu yakit fiyatlari uygundur. gerisi burda kendiniz calip kendiniz oynarsiniz, baska care yok cunku.

    mustehak diyeceksin ve kafayi yormayacaksin, yakit belini bukuyorsa yuruyeceksin havalar da guzellesiyor hem.

    Kusra bakmayın da bıktım şu ne zaman dışarı çıksam araba görüyorum muabbetinden...

    TÜRKİYE ISTANBUL'DAN OLUŞMUYOR SOKUN ŞUNU KAFANIZA (HOCAN SIZE DEGIL FORUMA ITHAFEN YAZIYORUM)

    Dipnot: Istanbul doğumluyum, nüfusum Istanbul'a kayıtlı, ama ben bile ota b...a Istanbul'u referans almıyorum yahu ne şehirmiş be! Sanki 80 milyon orda ikamet ediyor.

    Gidin biraz Anadolu'yu gezin, oradaki insanları tanıyın, araçları inceleyin, kişi başı düşen araç sayısına bakın, bir Fluence'in bile ne kadar değerli olduğunu idrak edin, desem de dinlemeyeceksiniz ki..

    Sizin için varsa yoksa Istanbul... Tüketim konusu açılır, 20dk'da eve gidiyorum diyince "Aa o sayılmaz ben 2 saatte gidiyorum"...

    Neyse nicknick hocam, size patladım ama mesaj yemin ediyorum TÜM FORUMDAKI ISTANBUL'DA YASAYANLARA hitabendir




  • Her yer araba kaynıyor diyenlerin birçoğunun,bunu arabalarının camından bakarak söylüyor oluşu da bir o kadar manidar!
  • Abuk subuk yorumlar görmek gerçekten şaşırtmadı tabii. Herşeyi bilen ve süper zeki üyelerimiz hemen at gözlükleriyle konuya balıklama atlamışlar sağolsunlar. Cahilliğin ana göstergesi olan koca paragraftan belli bir cümleyi seçip onun üzerine yoğunlaşma da cabası.

    İlk olarak bu bir haber değil arkadaşlar. Böyle bir izlenim verdiysem affola. Pompacı, istasyon sahibi, caycı, vs vs olmayan, BP'nin ana merkezinde üst düzey çalışan olan arkadaşım ile aramızda geçen sohbetin yazıya dökülmüş hali yukarıda yazdıklarım. Açılan abuk subuk sahibinden, youtube vs konularının arasında biraz ciddi bişey konuşalım diye açtım konuyu. İçindeki bilgilerde her zaman duyamayacağımız, medya bilgileri değil. Ayrıca BP, Total ve Shell de üzerinde durulması gereken 3 şirket değil. Bunu genel olarak yazdım. Yani olaya bu 3 şirket üzerinden bakmayın. Bütün şirketler genel olarak durumdan şikayetçi.

    Ayrıca "bunlar zararına satiş yapıyor" da dememişim eğer iyi okuduysanız. "Adam akıllı para kazanamıyorlar" demişim. Bu ne demek? Eğer şirket olarak hedeflerini 5 koymuşlarsa 1 kazanıyorlar demek. Bu onların sömürücü bir yapıda olduklarını değiştirmiyor ve masum rolü biçmiyor. Bu zamana kadar yaptıkları ortada. Zaten bunlar sütten çıkmış ak kaşık diyen de olmadı. Ama vatandaş olarak bizi sömürenin hem devlet hem de şirketler olmadığını göstemek istedim. Bu yapılan zamlardan o koca şirketlerde şikayetçi. Ben illa birşeyler değişecek de demiyorum. O piyasadan çekilecek, yerine bu gelecek, benzin 2 lira olacak demedim. Ama sonuçta bu şirketler arasında bazı olayların döndüğü ve hoşnutsuzluk olduğu belli. ateş olmayan yerden duman çıkmıyor bildiğiniz gibi.

    Sonuç olarak dünyayı yöneten, koca körfezi batırıp milyarlarca dolarlık tazminatı kolay bir şekilde ödeyip umrunda olmayan şirketler bile şikayetçi devletten belki birşeyler olabilir. Amacım bunu paylaşmaktı.

    Karşıdakinin sosyo ekonomik, eğitim, çevre vs durumunu bilmeden bence cahil yaftasını yapıştırmayın hemen. Ne olacağı belli olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tsipura -- 24 Mart 2012; 21:12:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsipura

    Abuk subuk yorumlar görmek gerçekten şaşırtmadı tabii. Herşeyi bilen ve süper zeki üyelerimiz hemen at gözlükleriyle konuya balıklama atlamışlar sağolsunlar. Cahilliğin ana göstergesi olan koca paragraftan belli bir cümleyi seçip onun üzerine yoğunlaşma da cabası.

    İlk olarak bu bir haber değil arkadaşlar. Böyle bir izlenim verdiysem affola. Pompacı, istasyon sahibi, caycı, vs vs olmayan, BP'nin ana merkezinde üst düzey çalışan olan arkadaşım ile aramızda geçen sohbetin yazıya dökülmüş hali yukarıda yazdıklarım. Açılan abuk subuk sahibinden, youtube vs konularının arasında biraz ciddi bişey konuşalım diye açtım konuyu. İçindeki bilgilerde her zaman duyamayacağımız, medya bilgileri değil. Ayrıca BP, Total ve Shell de üzerinde durulması gereken 3 şirket değil. Bunu genel olarak yazdım. Yani olaya bu 3 şirket üzerinden bakmayın. Bütün şirketler genel olarak durumdan şikayetçi.

    Ayrıca "bunlar zararına satiş yapıyor" da dememişim eğer iyi okuduysanız. "Adam akıllı para kazanamıyorlar" demişim. Bu ne demek? Eğer şirket olarak hedeflerini 5 koymuşlarsa 1 kazanıyorlar demek. Bu onların sömürücü bir yapıda olduklarını değiştirmiyor ve masum rolü biçmiyor. Bu zamana kadar yaptıkları ortada. Zaten bunlar sütten çıkmış ak kaşık diyen de olmadı. Ama vatandaş olarak bizi sömürenin hem devlet hem de şirketler olmadığını göstemek istedim. Bu yapılan zamlardan o koca şirketlerde şikayetçi. Ben illa birşeyler değişecek de demiyorum. O piyasadan çekilecek, yerine bu gelecek, benzin 2 lira olacak demedim. Ama sonuçta bu şirketler arasında bazı olayların döndüğü ve hoşnutsuzluk olduğu belli. ateş olmayan yerden duman çıkmıyor bildiğiniz gibi.

    Sonuç olarak dünyayı yöneten, koca körfezi batırıp milyarlarca dolarlık tazminatı kolay bir şekilde ödeyip umrunda olmayan şirketler bile şikayetçi devletten belki birşeyler olabilir. Amacım bunu paylaşmaktı.

    Karşıdakinin sosyo ekonomik, eğitim, çevre vs durumunu bilmeden bence cahil yaftasını yapıştırmayın hemen. Ne olacağı belli olmaz.

    bu şirketler adam gibi para kazanıyor hiç merak etme onu kastetmek istemedim diyosunda gayet kastın o 5 alacaklarına 1 alıyorlar felan doğudaki insanların kanı bu şirketlerin elinde ve haber değil medyadan duyamassınız felan filan çok umurumuzda sanki bp eskisi kadar kazanamıyormuş vah vah para toplayalım bari yüksek vergiden %50 ye giren bende memnun değilim ama devlete gömelim derken böyle saçmalanmaz ''cahil'' çok güzel yakışıyor sana yüksek sesle ras gele bir yerde söyle ''bp adam akıllı para kazanamıyor'' diye sağ olsun sol olsun gülerler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zulfikar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tsipura

    Abuk subuk yorumlar görmek gerçekten şaşırtmadı tabii. Herşeyi bilen ve süper zeki üyelerimiz hemen at gözlükleriyle konuya balıklama atlamışlar sağolsunlar. Cahilliğin ana göstergesi olan koca paragraftan belli bir cümleyi seçip onun üzerine yoğunlaşma da cabası.

    İlk olarak bu bir haber değil arkadaşlar. Böyle bir izlenim verdiysem affola. Pompacı, istasyon sahibi, caycı, vs vs olmayan, BP'nin ana merkezinde üst düzey çalışan olan arkadaşım ile aramızda geçen sohbetin yazıya dökülmüş hali yukarıda yazdıklarım. Açılan abuk subuk sahibinden, youtube vs konularının arasında biraz ciddi bişey konuşalım diye açtım konuyu. İçindeki bilgilerde her zaman duyamayacağımız, medya bilgileri değil. Ayrıca BP, Total ve Shell de üzerinde durulması gereken 3 şirket değil. Bunu genel olarak yazdım. Yani olaya bu 3 şirket üzerinden bakmayın. Bütün şirketler genel olarak durumdan şikayetçi.

    Ayrıca "bunlar zararına satiş yapıyor" da dememişim eğer iyi okuduysanız. "Adam akıllı para kazanamıyorlar" demişim. Bu ne demek? Eğer şirket olarak hedeflerini 5 koymuşlarsa 1 kazanıyorlar demek. Bu onların sömürücü bir yapıda olduklarını değiştirmiyor ve masum rolü biçmiyor. Bu zamana kadar yaptıkları ortada. Zaten bunlar sütten çıkmış ak kaşık diyen de olmadı. Ama vatandaş olarak bizi sömürenin hem devlet hem de şirketler olmadığını göstemek istedim. Bu yapılan zamlardan o koca şirketlerde şikayetçi. Ben illa birşeyler değişecek de demiyorum. O piyasadan çekilecek, yerine bu gelecek, benzin 2 lira olacak demedim. Ama sonuçta bu şirketler arasında bazı olayların döndüğü ve hoşnutsuzluk olduğu belli. ateş olmayan yerden duman çıkmıyor bildiğiniz gibi.

    Sonuç olarak dünyayı yöneten, koca körfezi batırıp milyarlarca dolarlık tazminatı kolay bir şekilde ödeyip umrunda olmayan şirketler bile şikayetçi devletten belki birşeyler olabilir. Amacım bunu paylaşmaktı.

    Karşıdakinin sosyo ekonomik, eğitim, çevre vs durumunu bilmeden bence cahil yaftasını yapıştırmayın hemen. Ne olacağı belli olmaz.

    bu şirketler adam gibi para kazanıyor hiç merak etme onu kastetmek istemedim diyosunda gayet kastın o 5 alacaklarına 1 alıyorlar felan doğudaki insanların kanı bu şirketlerin elinde ve haber değil medyadan duyamassınız felan filan çok umurumuzda sanki bp eskisi kadar kazanamıyormuş vah vah para toplayalım bari yüksek vergiden %50 ye giren bende memnun değilim ama devlete gömelim derken böyle saçmalanmaz ''cahil'' çok güzel yakışıyor sana yüksek sesle ras gele bir yerde söyle ''bp adam akıllı para kazanamıyor'' diye sağ olsun sol olsun gülerler.

    Haklisin. Cahilim iste napalim, ilkokul 3 terk. Sizofrenide var ara sira kafamdan uyduruyorum bazi seyleri. Takilma sen fazla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    benim gordugum kimsenin yakit fiyati umrunda degil, herkes catir catir biniyor arabasina. bugun anadolu yakasindan avrupaya ogle vakti 2 saatte gectim, yuh! mesai cikisi degil bisey degil, arabasni alan cikmis sokaga.

    herkeste sifir araba, kredili. yine kredili ev.
    guzel seyler bunlar. kimse kotu gun icin de kenara bi tasarruf ayirayim demiyor ama bizim kulturumuz boyle sanirim.

    isvicrede begenmedigin iscinin bile seneler icinde enaz 500bin frank tasarrufu olur bankada cunku ne son model telefon nede sifir araba duskunu degiller, harcadiklari her kurusu da hesapliyor adamlar, tek kurusa kadar.

    isteyen istedigini soylesin ben trafik yol durumuna bakarim, trafikte azalma yok bilakis artis var demek ki bu yakit fiyatlari uygundur. gerisi burda kendiniz calip kendiniz oynarsiniz, baska care yok cunku.

    mustehak diyeceksin ve kafayi yormayacaksin, yakit belini bukuyorsa yuruyeceksin havalar da guzellesiyor hem.

    Kusra bakmayın da bıktım şu ne zaman dışarı çıksam araba görüyorum muabbetinden...

    TÜRKİYE ISTANBUL'DAN OLUŞMUYOR SOKUN ŞUNU KAFANIZA (HOCAN SIZE DEGIL FORUMA ITHAFEN YAZIYORUM)

    Dipnot: Istanbul doğumluyum, nüfusum Istanbul'a kayıtlı, ama ben bile ota b...a Istanbul'u referans almıyorum yahu ne şehirmiş be! Sanki 80 milyon orda ikamet ediyor.

    Gidin biraz Anadolu'yu gezin, oradaki insanları tanıyın, araçları inceleyin, kişi başı düşen araç sayısına bakın, bir Fluence'in bile ne kadar değerli olduğunu idrak edin, desem de dinlemeyeceksiniz ki..

    Sizin için varsa yoksa Istanbul... Tüketim konusu açılır, 20dk'da eve gidiyorum diyince "Aa o sayılmaz ben 2 saatte gidiyorum"...

    Neyse nicknick hocam, size patladım ama mesaj yemin ediyorum TÜM FORUMDAKI ISTANBUL'DA YASAYANLARA hitabendir

    istanbulda üniversite okumuş biri ve türkiye'nin 30'a yakın ilini gezmiş bir olarak söyleyim,anadoluda da durum hiç te farklı değil. aynen "nicknick" arkadaşımın bahsettiği gibi. Ayrıca fakir şehirlerde yeni araba oranı daha fazladır çünkü adam gibi sanayi yok usta yok parça yok. Düzensiz dar yollar, otopark yetersizliği nedeniyle trafik her yerde rezil.
    Araçlara gelince Fluence'yi örnek vermişsiniz, Bu araba istanbul'da ne ise sivasta da o Erzurumda da Ankarada da. Yani kimse fluence'i golf'u anadoluda görüp aaaa arabaya bak falan demiyor. Golf bildiğin yumurta. Anadolyu bir köy olarak hayal edenler var maalsef.




  • Aslanlar gibi toplu taşıma kullanırsanız benzin için ağlamanıza gerek kalmaz.
    Küçük şehirlerdeki kardeşlerim de güzel güzel yürürlerse bisiklet kullanırlarsa total shell naapmış diye endişelenmelerine de gerek kalmaz.
    Petrol ceosu değilsiniz siz,vatandaşsınız.
    Herkes işine baksın.
    "Araba ihtiyaçtır gerekirse tuvalete bile arabamla giderim" diyen bir zihniyetin olduğu ülkeyiz biz.
    Bırakın çağdaşlık uygarlık palavralarını.
    Selametle.
  • çok eskilerde yazlık bi mekanda babam bir otobüs firmasına bilet fiyatı sordu
    adam fiyatı söyledi , babamda ''herkes şu kadara gidiyo , siz niye bu kadar pahalısınız'' dedi.

    adam da , '' abi bizim özelliğimiz bu '' dedi.

    siz de '' başka toplumlar olsa , eylem yapar, onu yapar bunu yapar , biz koyun gibi milletiz ''
    muhabbetinden sıkılmadınız mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devil25

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    benim gordugum kimsenin yakit fiyati umrunda degil, herkes catir catir biniyor arabasina. bugun anadolu yakasindan avrupaya ogle vakti 2 saatte gectim, yuh! mesai cikisi degil bisey degil, arabasni alan cikmis sokaga.

    herkeste sifir araba, kredili. yine kredili ev.
    guzel seyler bunlar. kimse kotu gun icin de kenara bi tasarruf ayirayim demiyor ama bizim kulturumuz boyle sanirim.

    isvicrede begenmedigin iscinin bile seneler icinde enaz 500bin frank tasarrufu olur bankada cunku ne son model telefon nede sifir araba duskunu degiller, harcadiklari her kurusu da hesapliyor adamlar, tek kurusa kadar.

    isteyen istedigini soylesin ben trafik yol durumuna bakarim, trafikte azalma yok bilakis artis var demek ki bu yakit fiyatlari uygundur. gerisi burda kendiniz calip kendiniz oynarsiniz, baska care yok cunku.

    mustehak diyeceksin ve kafayi yormayacaksin, yakit belini bukuyorsa yuruyeceksin havalar da guzellesiyor hem.

    Kusra bakmayın da bıktım şu ne zaman dışarı çıksam araba görüyorum muabbetinden...

    TÜRKİYE ISTANBUL'DAN OLUŞMUYOR SOKUN ŞUNU KAFANIZA (HOCAN SIZE DEGIL FORUMA ITHAFEN YAZIYORUM)

    Dipnot: Istanbul doğumluyum, nüfusum Istanbul'a kayıtlı, ama ben bile ota b...a Istanbul'u referans almıyorum yahu ne şehirmiş be! Sanki 80 milyon orda ikamet ediyor.

    Gidin biraz Anadolu'yu gezin, oradaki insanları tanıyın, araçları inceleyin, kişi başı düşen araç sayısına bakın, bir Fluence'in bile ne kadar değerli olduğunu idrak edin, desem de dinlemeyeceksiniz ki..

    Sizin için varsa yoksa Istanbul... Tüketim konusu açılır, 20dk'da eve gidiyorum diyince "Aa o sayılmaz ben 2 saatte gidiyorum"...

    Neyse nicknick hocam, size patladım ama mesaj yemin ediyorum TÜM FORUMDAKI ISTANBUL'DA YASAYANLARA hitabendir

    istanbulda üniversite okumuş biri ve türkiye'nin 30'a yakın ilini gezmiş bir olarak söyleyim,anadoluda da durum hiç te farklı değil. aynen "nicknick" arkadaşımın bahsettiği gibi. Ayrıca fakir şehirlerde yeni araba oranı daha fazladır çünkü adam gibi sanayi yok usta yok parça yok. Düzensiz dar yollar, otopark yetersizliği nedeniyle trafik her yerde rezil.
    Araçlara gelince Fluence'yi örnek vermişsiniz, Bu araba istanbul'da ne ise sivasta da o Erzurumda da Ankarada da. Yani kimse fluence'i golf'u anadoluda görüp aaaa arabaya bak falan demiyor. Golf bildiğin yumurta. Anadolyu bir köy olarak hayal edenler var maalsef.

    Avrupa'da kişi başı milli gelir ve asgari ücret seviyesi bizden düşük olan ülkelerde bile "kişi başı düşen araç" sayısı çok daha fazla.

    Bu bahsettiğim ülkelerin petrol veya doğalgaz kaynakları yok.

    Bahsettiğim ülkelerde, benzin daha ucuz. (Romanya, Bulgaristan, Letonya, Litvanya, Moldova, Estonya, Arnavutluk, Makedonya vb. Dipnot: bazı ülkelerden emin değilim ama forumda bir arkadaşımız tablo koymuştu, kişi başına düşen araç sayısında TÜRKİYE EN DİPTE. benzinde de EN TEPEDEYİZ.)

    E o zaman nedir bu durum? Ayrıca, Anadolu'nun pek çok yerini gezmesem, görmesem bu kadar iddialı bir yorum yapmazdım hocam merak etmeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janjan -- 26 Mart 2012; 0:02:42 >




  • Benzin 5 tl olduğu gün bile insanlar 2-3 gün foruma birşeyler karayacaklar arkadaş ortamında gene konuşup duracaklar sonra hiç birşey yokmuş gibi kaldıkları yerden devam edecekler.Bizim milletimizin hazmetme süresi 3 gün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evil_Miyu -- 26 Mart 2012; 1:59:26 >
  • suriye(özellikle) ve irana girdiğimiz gün göreceksiniz iflas oranlarını ve kredi kartı borçlarını ödemeyen milyonlarca kişiyi. şuan bile resmi kayıtlara

    baktığınızda sadece 9 milyon kişi kart borçlarının borçlarını bile ödeyemiyor(en riskli ve sürekli haciz olan durum,iflas noktası yani).

    bunun dışında ortalama 40 milyon kredi kartı borçlusu var ucu ucuna anca ödeyebilen.bu gelişmelerden sonra inşaat ve akaryakıt sektörü çökecek.

    şuan ki hükümet zaten PİMİ ÇEKİLMİŞ BOMBA haline gelen BATIK türkiye ekonomisi yüzünden devrilecektir.çünkü sadece sıcak para ile büyüyen

    kendini döndüren bir sistem yoktur.son 10 senede özelleştirme adı altında satılan yüzlerce taşınmazlardan elde edilen paralar ile sürekli yama yaptılar

    fakat şimdi kasa boşaldı satılacak birşey kalmadı.mesela yakın zamanda emeklilere belli miktarda maaşlarına zam yapıldı(zam dediğimizde 10-20 tl)

    zam yapıldıktan 2-3 gün sonra benzine direk zam geldi( dolar fiyatlarına bir yükseliş veya azalış olmamışken hatta benzin fiyatları yükselecek

    spekülasyonları bile piyasada yokken). Fakat bu zamlar sürekli laf kalabaklığı yapılıp dış etkenlere bağlanıyor millete sürekli yalan söyleniyor.




  • Akaryakıt istasyonu işletmecisi olarak bu dediklerine bir cevap vermek istiyorum. Kim sana bunları dediyse YALAN söylüyor! Kardeşim biz 5 yıldır akaryakıt istasyonu işletiyoruz (Shell), Bir kere Shell,Total,BP bunlar Türkiyede kendi istasyonunu işletmiyor, franchising sistemiyle çalışıyor. Biz marka adları için bu firmalara her ay sabit bir para + yaptığımız kar ın bir kısmını veriyoruz.Buna royalty fee deniyor. Son 5 yılda bu firmalara bayıldığımız paralar her geçen gün artıyor.

    Devlet ne kadar bindirim yapsada vergiye, yakıta olan talep düşmüyor. Benzine olan talepde çok ciddi bir düşüş var, ama bu fark mazot ve lpg ye artan talepşe kapatılıyor. Biz istersek her ay zarar yapalım, bu yabancı firmalara isim hakları için para bayılmamız lazım, kapı gibi sözleşme var. Bu firmalar Türkiyeden yaptığı karı hiç bir ülkede yapmıyorlar, amerikada Shell in kendi işlettiği istasyonlar var ama ne hikmetse Türkiyede yok. Çünkü işletmek işlerine gelmiyor, adam %20-30 daha fazla kar yapmak için ayağını soğuk suya sokmak istemiyor anlayacağın.

    Bp nin ana sitesine girin, investor relations kısmına girdikten sonra Türkiye hakkındaki anektodları okuyun, en karlı pazarlardan biri Türkiye bu firmalar için, giderleri az, işletmeyi biz yapıyoruz, onlar sadece isim satıyor isim.

    Kar yapmama yada break even çalışma gibi lüksleri yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bimcell -- 1 Nisan 2012; 23:19:57 >




  • Sabah shell den 95 oktan 38 litre benzin aldım,180 lira tuttu.Ne yapacağımızı şaşırdık,ben saat gibi çalışan arabama tüp taktırmak istemiyorum,klavye başından yazmakla bu işer çözülmez mutlaka toplu eylemde bulunmak lazım.Ekonomi iyi zırvalıklarına insanlar nasıl inanıyor bilmiyorum.Bu kadar vergi ile herkesin güllük gülüstanlık yaşaması lazımken,evine odun alamadığı için kendini asan insanların olduğu bir ülkede yaşıyoruz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: devil25

    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    benim gordugum kimsenin yakit fiyati umrunda degil, herkes catir catir biniyor arabasina. bugun anadolu yakasindan avrupaya ogle vakti 2 saatte gectim, yuh! mesai cikisi degil bisey degil, arabasni alan cikmis sokaga.

    herkeste sifir araba, kredili. yine kredili ev.
    guzel seyler bunlar. kimse kotu gun icin de kenara bi tasarruf ayirayim demiyor ama bizim kulturumuz boyle sanirim.

    isvicrede begenmedigin iscinin bile seneler icinde enaz 500bin frank tasarrufu olur bankada cunku ne son model telefon nede sifir araba duskunu degiller, harcadiklari her kurusu da hesapliyor adamlar, tek kurusa kadar.

    isteyen istedigini soylesin ben trafik yol durumuna bakarim, trafikte azalma yok bilakis artis var demek ki bu yakit fiyatlari uygundur. gerisi burda kendiniz calip kendiniz oynarsiniz, baska care yok cunku.

    mustehak diyeceksin ve kafayi yormayacaksin, yakit belini bukuyorsa yuruyeceksin havalar da guzellesiyor hem.

    Kusra bakmayın da bıktım şu ne zaman dışarı çıksam araba görüyorum muabbetinden...

    TÜRKİYE ISTANBUL'DAN OLUŞMUYOR SOKUN ŞUNU KAFANIZA (HOCAN SIZE DEGIL FORUMA ITHAFEN YAZIYORUM)

    Dipnot: Istanbul doğumluyum, nüfusum Istanbul'a kayıtlı, ama ben bile ota b...a Istanbul'u referans almıyorum yahu ne şehirmiş be! Sanki 80 milyon orda ikamet ediyor.

    Gidin biraz Anadolu'yu gezin, oradaki insanları tanıyın, araçları inceleyin, kişi başı düşen araç sayısına bakın, bir Fluence'in bile ne kadar değerli olduğunu idrak edin, desem de dinlemeyeceksiniz ki..

    Sizin için varsa yoksa Istanbul... Tüketim konusu açılır, 20dk'da eve gidiyorum diyince "Aa o sayılmaz ben 2 saatte gidiyorum"...

    Neyse nicknick hocam, size patladım ama mesaj yemin ediyorum TÜM FORUMDAKI ISTANBUL'DA YASAYANLARA hitabendir

    istanbulda üniversite okumuş biri ve türkiye'nin 30'a yakın ilini gezmiş bir olarak söyleyim,anadoluda da durum hiç te farklı değil. aynen "nicknick" arkadaşımın bahsettiği gibi. Ayrıca fakir şehirlerde yeni araba oranı daha fazladır çünkü adam gibi sanayi yok usta yok parça yok. Düzensiz dar yollar, otopark yetersizliği nedeniyle trafik her yerde rezil.
    Araçlara gelince Fluence'yi örnek vermişsiniz, Bu araba istanbul'da ne ise sivasta da o Erzurumda da Ankarada da. Yani kimse fluence'i golf'u anadoluda görüp aaaa arabaya bak falan demiyor. Golf bildiğin yumurta. Anadolyu bir köy olarak hayal edenler var maalsef.

    Avrupa'da kişi başı milli gelir ve asgari ücret seviyesi bizden düşük olan ülkelerde bile "kişi başı düşen araç" sayısı çok daha fazla.

    Bu bahsettiğim ülkelerin petrol veya doğalgaz kaynakları yok.

    Bahsettiğim ülkelerde, benzin daha ucuz. (Romanya, Bulgaristan, Letonya, Litvanya, Moldova, Estonya, Arnavutluk, Makedonya vb. Dipnot: bazı ülkelerden emin değilim ama forumda bir arkadaşımız tablo koymuştu, kişi başına düşen araç sayısında TÜRKİYE EN DİPTE. benzinde de EN TEPEDEYİZ.)

    E o zaman nedir bu durum? Ayrıca, Anadolu'nun pek çok yerini gezmesem, görmesem bu kadar iddialı bir yorum yapmazdım hocam merak etmeyin

    Avrupa'da kişi başı milli gelir ve asgari ücret seviyesi bizden düşük olan ülkelerde bile "kişi başı düşen araç" sayısı çok daha fazla.
    -isabetli bir tespit fakat nufüs faktörünü de göze almak gerekir. Bir Romanya, Bulgaristan, letonya, arnavutluk gibi bir çok ülke Ankara kadar nüfusa sahip değil. İstanbul'u zaten ortaya atmıyorum bile. Ayrıca genç nufüs oranı fazla, Türkiyede kaç milyon 18 yaşıından küçük araç kullanamayacak çocuk var? o ülkelerin nüfusunun iki üç katı kadar.
    Araçlardaki ortalamanın anadoluda düşük olmasının başka bir nedeni köylerin olması yoksa şehir merkezlerinde araç bol.


    Gidin biraz Anadolu'yu gezin, oradaki insanları tanıyın, araçları inceleyin, kişi başı düşen araç sayısına bakın, bir Fluence'in bile ne kadar değerli olduğunu idrak edin, desem de dinlemeyeceksiniz ki..
    demişsiniz...
    - Fluence hangi şehirde değerliymiş, bilemiyorum. Ama iki yıl önce Erzurumda arkadaşa yeni BEYAZ GOLF almıştık bebek gibi (Fluence'den daha iyi bir araba kanımca) , bizim mahallleden bir çocuk GOLF'ü kastederek "ABİ BU YUMURTAYI HANGİ KÜMESTEN ÇALDINIZ" dedi... arkadaşın volksvagen aşkını bitirdi... yani bir fluence'in, golf'ün anadoludaki bir çocuk için bile herhangi bir önem arzetmiyor..




  • Sonra kriz bizi teğet gectı.Demıyorlarkı krız hıc bıtmedıkı teget gecsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lotus8961

    suriye(özellikle) ve irana girdiğimiz gün göreceksiniz iflas oranlarını ve kredi kartı borçlarını ödemeyen milyonlarca kişiyi. şuan bile resmi kayıtlara

    baktığınızda sadece 9 milyon kişi kart borçlarının borçlarını bile ödeyemiyor(en riskli ve sürekli haciz olan durum,iflas noktası yani).

    bunun dışında ortalama 40 milyon kredi kartı borçlusu var ucu ucuna anca ödeyebilen.bu gelişmelerden sonra inşaat ve akaryakıt sektörü çökecek.

    şuan ki hükümet zaten PİMİ ÇEKİLMİŞ BOMBA haline gelen BATIK türkiye ekonomisi yüzünden devrilecektir.çünkü sadece sıcak para ile büyüyen

    kendini döndüren bir sistem yoktur.son 10 senede özelleştirme adı altında satılan yüzlerce taşınmazlardan elde edilen paralar ile sürekli yama yaptılar

    fakat şimdi kasa boşaldı satılacak birşey kalmadı.mesela yakın zamanda emeklilere belli miktarda maaşlarına zam yapıldı(zam dediğimizde 10-20 tl)

    zam yapıldıktan 2-3 gün sonra benzine direk zam geldi( dolar fiyatlarına bir yükseliş veya azalış olmamışken hatta benzin fiyatları yükselecek

    spekülasyonları bile piyasada yokken). Fakat bu zamlar sürekli laf kalabaklığı yapılıp dış etkenlere bağlanıyor millete sürekli yalan söyleniyor.

    Diğer yandan emeklilik yaşı 60'ın üzerine çıktı ve hiçbir özel şirket de 50 yaş üzeri pek adam çalıştırmıyor yönetici değilse. Bugün sağda solda çalışıp çalıştığını cep telefonuna, kredi kartı borcuna yatıran, tasarruf edemeyen gençler yaşlandıklarında nerede iş bulacaklar, Mc Donalds kasalarında 50 yaşında insanlar mı göreceğiz? Maalesef milletimizin özelliği bu yarını düşünmemek. Şimdi de İSTİKRAR var diye Yola Devam diyenler var, fakat bu nemalar yakın gelecekte eriyecek ve sistem çökecek. Doğal kaynakları olmayan ya da savaşıp ganimet toplamayan bir ülkede padişahlık sistemi zor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsipura

    Yakıt zamları hepimizi bezdirdi evet. Ama Türk Milleti olarak hiç birşeye tepki göstermediğimiz için hala daha artmaya devam ediyor fiyatlar. İşin ilginçi bizim yapamadığımız tepkiyi şirketler yapabilirmiş!!

    Global bir yakıt şirketinde çalışan tanıdığımla dün uzun uzun konuştuk bu yakıt zamlarını. Devlet nasıl bizi öpüyorsa, aynı şekilde yakıt şirketlerini de öpüyormuş. Bu yapılan zamların hepsi vergi adı altında devlete gidiyor. Ve işin ilginci EPDK'nın koyduğu tavan fiyat ve vergilendirme yüzünden şirketler neredeyse zararına çalışıyormuş. Evet, devletimiz o kadar işin ucunu kaçırdı ki bu dünya devi dediğimiz BP, Shell, Total bile adam akıllı para kazanamıyormuş buradan. Ve yakın zamanda, eğer ki böyle devam ederse zamlar, bazı büyük şirketlerin piyasadan çekilme ihtimali bile varmış. Sırf isminizi tutmak için siz zararına çalışır mıydınız ki Türkiye gibi göreceli ufak bir piyasada?

    Bizim yapamadığımız tepkiyi global şirketlerin yapması hem ironik hem de üzücü. Bu şekilde giderse ve bir düzenlemeye gidilmezse 2012 sonunu aynen bu düzende göremeyiz diyor arkadaşım. Artık piyasaya giren, çıkan ne olur bilinmez ama bir şeylerin değişeceği kesin. Umarım bunun ucu bize de dokunur ve indiriem gidilir yakıtta. Çünkü böyle bir ihtimal de varmış. Fiyat arttıkça, alım da düşüyor haliyle.


    Öncelikle duyarlı davranışınız ve bilgi paylaşımınız için teşekkürler...Benim merak ettiğim bi husus var.Normal şartlar altında (gerçi şartlarımız normal değil ama) bir konuya dikkat çekmek isteyen ve aynı düşünceye sahip olan insanları örgütlemeyip bir araya getirmek gerçekten çok zor.Eskiden ''bana dokunmayan yılan bin yaşasın'' derlerdi,şimdi buna ek olarak ''ısırsın ama öldürmesin o da yaşasın ben de'' tarzı bi tutum çıktığını düşünüyorum.Sokağa dökülüp günde bilmemkaç yüz insanla konuşsan en az %80i şikayetçidir ama gel bu cumartesi arabalarımızı yerinden kımıldatmayalım desen en fazla alacağın katılım %10dur.Birinin işi vardır,onun gücü vardır,biri ben mi değiştiricem der,biri ben hep 50 liralık alıyorum zaten der,biri bütün dünyada böyle kardeşim der,der oğlu der...

    Benim bugüne kadar nasıl olaya müdahale etmediklerini çözemediğim kesim toplu taşımacılar..Yanlış anlaşılmasın,onları tepkisiz oldukları için suçlu kendimi de suçsuz bulmuyorum.Ama bunların kendilerine özel toplulukları yok mu? Şoförler odası,kooperatifler,sivil toplum kuruluşları...Yani en kolay şekilde en büyük topluluğu oluşturabilecek potansiyel,toplu taşıma işindekilerin de değil mi? Bir de üstüne özellikle İstanbul gibi bir şehirde bir gün bile bu hizmet aksasa bunun dezavantajını herkes görmez mi? İşte ancak o zaman ''bana dokunmayan yılan bin yaşasın''cılar da aslında yılanın dolaylı da olsa kendilerine de dokunduğunu anlamazlar mı? Bu fikrimi çeşitli yerlerde paylaşınca tepki alıyorum.Aracı olmayan toplu taşımayı kullanan halkın suçu ne diyorlar..Suçları uyumaları...Böyle bişey olmalı ki onlarda olaya dahil ve hakim olsun.
    Geçen başka bir konuda bir arkadaş paylaşmıştı.Metrobüste bi çift yolda giden aracın camında yazan ''Bu araç dünyanın en pahalı benzinini kullanmaktadır'' yazıyor.Arkadaşın anlattığına göre dışardan bakıldığında her halükarda şu anki düzenden sonuna kadar memnun olan ve destekçisi gözüken (!) çiftimizden bayan olan,olay karşısında ''NE YANİ,BU ŞİMDİ EN PAHALI BENZİNDEN KULLANIYOR DİYE HAVA MI ATIYOR?'' diye soruyor! Bu nasıl bi mantıktır,nasıl bi dünyadan bihaber olmaktır,ben anlamıyorum...
    Toplu taşımaya değinmişken birde şunu belirtmek istiyorum.Kesin bi bilgi sahibi değilim ama bildiğim kadarıyla her akaryakıt zammından sonra toplu taşımaya zam gelmiyor.Yani doğal olarak bu adamların kazançları düşüyor.Taksilerin,minibüslerin,otobüslerin günde kaç kilometre yol yaptığını tahmin etmeye çalışın...Benzine,motorine gelen 3-5 kuruşluk bi zamda dahi çokta küçümsenmeyecek ölçüde zarar ediyorlar bence.Alın birde burdan yakın..En rahat örgütlenebilecek toplulukken,üstüne bi de bu kadar zarardayken,bir de verdiğin tepki halinde en büyük etkiyi yaratabilecek kesimken neden hala susarsın kardeşim?

    Neyse bu kadar yeter.Kafama takılan şeyleri yazdım,belki yanlış gördüğüm ya da yakalayamadığım noktalar vardır diye..Herkese iyi forumlar...




  • Ekonominin iyi!!! denmesinin sebebi ve halkın bu kadar duyarsız kalma nedeni Türkiyenin daha önce içinde bulunduğu ekonomik ve siyasi koşullarla alakalı..
    olay siyasate kaydı fakat Türkiye Ekonomi tarihi ile ilgilenen biri bir iki noktanın altını çizmek istiyorum.
    Türkiye Cumhuriyeti kurulduğundan beri enflasyon göstegeleri hiç bir zaman halkın yanında olmamıştır. Para sürekli değer kaybetmiştir. Şu andaki durum ölümü görüp hastalığa şükretmek gibi birşey. Siyasi koşullara gelince eğer bu yorumlar 1940'ta veya 1960'ta yapsaydık hepimiz güzelce bir içeri tıkılıp, sağlam bir dayak yerdik, mahkemelerde sürünürdük ..
    Bu devlet öyle zamanlar gördü ki çalışanının parasını ödeyemedi. Belediye çalışanlara para değil kupon dağıtıldı... bir zamanlar devlet destekli bankerler vardı halkı soyup soğana çevirenler vesaire liste uzar gider. Ekonomi iyi deniyorsa önceki yıllara göre iyi...
    Bazı arkadaşların yorumlarını şiddetle kınıyorum. Yani 1-2 tl fazla veriyorum diye sokaklara çıkamam etrafı yakıp yıkamam kendi güzenlik güçlerimle karşı karşıya gelemem...
    Türkiyede benzin pahalı, amerikada ekmek, yemek pahalı Londra'da Pariste'de oteller pahalı, Suriyede Irak'ta benzin ucuz ilaç pahalı... EEE Hadi Dünyayı yakalım...




  • birde utanmadan ekonıomik araç kullanmayi tavsiye etmezlermi ya bi kere o zamn siz nasil vergi alacaksiniz biz ne kadar çok litre yakit alirsak kasaniz o kadar çok doluyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus

    birde utanmadan ekonıomik araç kullanmayi tavsiye etmezlermi ya bi kere o zamn siz nasil vergi alacaksiniz biz ne kadar çok litre yakit alirsak kasaniz o kadar çok doluyor .

    Ekonomik araç kullanılırsa petrol için yut dışına daha az para ödenir ve cari açık daha kolay kapanır. Büyük hacimli olursa devlet vergiden ve benzinden kazanır, küçük hacimli olursa daha fazla paayı yurtiçinde tutarak açığı daha kolay kapatmış olur...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.