Şimdi Ara

C4 SEDAN ARTI VE EKSİ (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.891
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • C4 sedan dizelde sürpriz fiyat 38750YTL az önce cep telefonuma mesaj geldi bayiden.
  • Bende C4 sedan kasa düşünüyorum ama araç kağıt üzerinde muhteleşem. Dış görünümüde gayet iyi. Fakat ön konsol, eski arabalar gibi. Koltuk döşemeleri ise, fotoğraflardan bakıldığı kadarıyla onlarda kalitesiz duruyor. Acaba bu konuda bilgisi olan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alfredo -- 27 Ağustos 2008; 23:14:28 >
  • bol elektronikten hoşlanıyorsan al arkadaşıım ama bol elektronik bol arıza bol parça demek zevk senin biraz daha araştır kullananlara danış derim eniştemde var c3 ü
    illlah geldi adama yahu ben o kadarda dedim alma yahu bunu servis sorunu yaşarsın aynen öylede oldu şimdi bin pişman aynı zamanlarda aldık araçlarımızı sıfır olarak okadar yalvardım gel benimkinden beğenmediysen elantra alalım diye hemde c3 en 2000ytl ucuza almadı şimdi keşke diyor genede sen bilirsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mesudum

    Citroënlerde cruise kontrolü yüksek viteslerde çalışıyor dediler. Bendeki Corsa 30km üzerinde her viteste devreye giriyor.

    Eşya gözleri nasıldır? Gözlük, koltuk arkası cepler, kapılar, diz, torpido vs.

    Bu arada fiyat da iyiymiş.

    .oO°Oo.


    Cruise control sırasında minimum tüketim hedeflendiginden, ayarlanan sürate göre en az 1750 d/dk da kalmak sureti ile uygun vitese geçilmesi istenir. Hatta bu yuzden birçok cruise control olan araçta, sensodrive cvt otomatik sistemi de araçlarda olur.

    Bu aracın eksik noktalarına gelir isek, TR deki versiyonlarında manuel şanzımanlarda güç dagılım desteginin bulunmaması ve genelde son dişli ve vites oranları uyuyor diye PSA'nın Nijerya,Tunus hatta çin-fukang üretimi şanzumanları kullanması sonucu kimi zaman hatalı üretime denk gelinebiliyor. Ancak serviste garantide değiştiriyorlar.

    C3'te ne problem yaşadı enişteniz ? ve aldıgı paket baz paket miydi ?




  • Arabanın dizeliyle benzinlisi arasında uçurum olması da ilginç geldi. Diğer markalar küçük donanım takviyeleriyle neredeyse fiyatları eşitlemeye başladılar. Bunlar ne yapıyor, anlamıyorum.

    Kafamda şu anda Elegant Corolla ile bu kafa kafaya gibi. İç genişlikte Toyota, bagajda Citroen önde. Torpidonun iki gözlü olması da etken. Otomatik vites eşim için büyük tercih sebebi olacak. Ancak uzun yolda hız sabitleyiciden vaz geçmek istemiyorum. O yüzden Corsa'ma sonradan taktırmıştım.

    Elimdeki N82 çıkışını 3,5" jack ile kaset adaptöründen mis gibi takıyordum. Toyota bir iPod adaptörü satıyor ve deli gibi para istiyor. Halbuki bir aux çıkışı ve usb portu verseler ben işimi göreceğim. Citroen pek çok şey gibi bundan da bahsetmemiş.

    Motor yönünden sorunsuzluktan bahsederler devamlı ama, burada güç yönünden üstün olduğunu düşündüğüm motordan ziyade aile olarak yüksek donanımla gelen konfor ve güvenliği düşünüyorum açıkçası. Güvenlik noktasında Hatchback modelde olan ESP olmayışı şaşırttı. Gerçi Toyota da VSC modelinde ciddi fark alıyor. Karda kışta kesin faydası olan bu özelliğin gerekmediğini mi düşündü acaba tasarımcılar? Uzun süredir sedan modelini kullanan olmadığı için deneyim de aktaramayacak kimse.

    İkinci ellerde Citroën çok kaybeder dediler. Acaba? Sitelerde gezerken çok da düşük fiyatlar görmüyorum aslında.

    .oO°Oo.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Acharad
    quote:

    Orjinalden alıntı: Mesudum

    Citroënlerde cruise kontrolü yüksek viteslerde çalışıyor dediler. Bendeki Corsa 30km üzerinde her viteste devreye giriyor.

    Eşya gözleri nasıldır? Gözlük, koltuk arkası cepler, kapılar, diz, torpido vs.

    Bu arada fiyat da iyiymiş.


    Cruise control sırasında minimum tüketim hedeflendiginden, ayarlanan sürate göre en az 1750 d/dk da kalmak sureti ile uygun vitese geçilmesi istenir. Hatta bu yuzden birçok cruise control olan araçta, sensodrive cvt otomatik sistemi de araçlarda olur.

    Bu aracın eksik noktalarına gelir isek, TR deki versiyonlarında manuel şanzımanlarda güç dagılım desteginin bulunmaması ve genelde son dişli ve vites oranları uyuyor diye PSA'nın Nijerya,Tunus hatta çin-fukang üretimi şanzumanları kullanması sonucu kimi zaman hatalı üretime denk gelinebiliyor. Ancak serviste garantide değiştiriyorlar.




  • C4 sedanı trafikte neredeyse hiç görmüyorum. Bu kadar az satılan aracı almak bence çok büyük risk. İleride satmak istediğinde normalden çok daha fazla zarar edersin gibi geliyor bana. Ama para konusu pek sorun değil dersen bilemem.
  • Akra tarafı çok kotu duruyor.Hb modeli görünüsü daha iyi
  • Bugün test sürüşü yaptım. Önde ben ve satış görevlisi, arkada eşim ve bebeğim.

    Corsa'dan sonra oldukça konforlu geldi. Ama düşük devirlerde motorun büyüklüğünü kesinlikle hissetmedim. Ne zaman ki 3. vitese attım, o zaman güç kendini gösterdi. Ama büyük motor da olsa dizellerde doğru viteste gitmek önemli. Yoksa yokuşta sollamalarda gereken performansı alamazsınız. Hız olarak da 4. viteste 140 gördüm. Sanki Corsa'da 100 ile giderken ne oluyorsa bunda da o. Çok rahat ve hızınızı ne yol tutuş güvenliği açısından ne de motor sesi olarak hissettirmiyor.

    Virajlara biraz sert girdim. 80le veya risk alarak 90la girdiğim virajları bununla 100-110 demeden alabildim. Savrulma, kayma yok. ESP için bu havalar gereksiz. Ama yağışlar başlayınca ESP gerekli. Bunu sonraki modellerde koyarlar sanırım. Hatchback modellerde var çünkü.

    Belki benim takıntımdır, orta hızlarda bile cruise kullanırım. Aynı hızda giderken deneme yaptım. 75 ile giderken 3. viteste çalışmadı, 4. viteste devreye girdi. Keza hız sınırlayıcı da öyle. Ama cruise ile hızı artırdığım zaman opel veya megane ile yaşadığım ivmelenmeyi, koltuğa yapışmayı bunda göremedim. Çok ekonomik hızlanıyor.

    Kolçağın altında eşya gözü olmayışını yadırgadım. El freninin orada da sadece bir bardaklık var. Yolcunun kullanabileceği bardaklık olsun isterdim.

    Bu arabada arkada yolculuk yapmak lazım aslında. Dikiz aynasından eşimi ve çocuğu gördüm, bir köşede duruyorlardı sanki. Corsa'da arka hemen doluveriyordu. Ben virajlara girerken ön koltuklardakilerde en ufak bir yatma olmuyordu. Arkada hafif bir yanlama oluyormuş, o kadar. Sarsıntıymış, yolun tutmasıymış... Sıfır.

    Bagaj nefis. İstediğimden çok daha fazla yer var. Kesinlikle bunun için sedan alınır. Ama hatchback gibi yanlarda, amortisör boşluklarında gözler olsun isterdim. Yangın söndürücü ve trafik setini mükemmel tutarlardı.

    Sonuç olarak otomatik vites olmayışı dışında güzel araba. Ama fiyat konusu sıkıntılı. 41.600+755 metalik boyadan fiyatı 41.000e indirdiler. Bendeki corsa'ya, kaza kaydım olduğu için 14.000 fiyat verdiler. 27.000 lira fark da fazla. Hele vade farkları %1,55 mertebesindeyken. Acelem yok. Biraz sıkışık kullanırım arabayı, biraz konfordan kaybederim. Ben alacak hale gelince de özellikle eşim için bir iki konfor ilavesi ve otomatik vitesli versiyonuyla tekrar düşünebilirim.

    .oO°Oo.




  • Değmez bence 10 bin ytl
    quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi


    quote:

    Orjinalden alıntı: Emerald Dolphin


    quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi

    Biraaz daha zorlanıp yeni c5 almak daha mantıklı.

    biraz daha zorlamak derken 20bin ytl gibi değilmi


    c4 sedan dizel 41.000 ytl
    c5 1.6 dizel 51.000 ytl

    aradaki kalite farkı 20.000 ytl
  • bugün c4 sedan ve yeni lancere baktık. c4 tam bir hayal kırıklığı yarattı bende. Bu kadar adi malzeme ve işçilik olmaz. showroom arabasının kapısı gıcırdıyordu. Dış tasarım tartışılır bana göre güzel ama içine oturunca sanki düşük segmente binmiş gibi oluyorsunuz.
    koltuklar rahat değil döşeme kalitesi kötü. Araba herşey full diye satılıyor ama direksiyon plastik. arka koltuk hbden çok az geniş rakiplerine göre dar. bagajı gereksiz büyük onun yerine koltuğu 5 cm geriye alsalar daha iyi olacakmış.
    Yeni lancer'in de iç mekan malzeme kalitesi iyi değil ama C4 den iyi sayılır. Araba çok ferah ve geniş en azından. ve deri direksiyon var. C4 Sedan HB'den daha iyi olur demiştim kendi kendime ama resmen ucuza kaçmışlar. 1.6HDI dizele 40000YTL diyorlar kesinikle o kadar etmez. Corolla 1.4 D4D buna kalitede 5 basar. Ayrıca iddia ediyorum dizelde Focus'un üstüne tanımam.
  • quote:

    Ayrıca iddia ediyorum dizelde Focus'un üstüne tanımam.

    Sanırım siz fordla citroenin dizel motorlarının aynı olduğunu bilmiyorsunuz.
  • Sadece motor değil işte. C5 konusunda da anlatıldı, şanzuman aktarım oranları farklı olduğu için son hızda olsun, ara hızlanmada olsun Ford daha tatlı. Onda da donanım yok işte.

    Dizel 40 kusür milyar, benzinlisi 7 milyar daha ucuz. Malzeme kalitesinin biraz düşük kalmasını benzinli fiyatı biraz açıklıyor da dizelin neden bu kadar pahalı satıldığını açıklamıyor. Hele de diğer markalar neredeyse fiyatları donanım karşılığında eşitlemişken. Herhalde arabanın yüzü eskidikçe fiyatları dengelerler.

    .oO°Oo.
  • aynı olsaydı biri TDCI diğeri HDI demezdi herhalde. Focus Titanium modeli donanım olarak da çok zengin ayrıca isterseniz opsiyon olarak sürüşe duyarlı ön farlar, deri koltuk, sunroof ve ESP+TCS alabiliyorsunuz. Bunlar hariç 40790YTL web sitesindeki pazarlıksız fiyat. C4 de olup da focusta olmayan donanım nedir? ya da bana C4 sedanda neden deri direksiyon olmadığını biri açıklayabilir mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: forumnik

    aynı olsaydı biri TDCI diğeri HDI demezdi herhalde.


    Merak etmeyin, çok da güzel derlerdi, diyorlarda. Motorlar tamamen aynı. Hatta aynı motoru kullanan bir kaç modeli yazalım da, ciddiyetin farkına varılsın:

    307 HDI, 407 HDI, Focus TDCI, C-Max TDCI, Volvo S-40 D, C-4 HDI, C-5 HDI, Partner Tepee, yurtdışındaki bazı Mazda modelleri...


    Bunların hepsinin standart getirisi: 109 hp, 240 NM (260 NM overboost ile)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.