Şimdi Ara

Canon Dslr De Ne Yapıyor ? Belli Oldu ! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
2.877
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • jpeg zaten kendi başına bir fotoğraf işleme algoritmasına sahip olan dosya türünün ismi değil midir ki işlenmemiş bir jpeg bulunabilsin kainatta ?!
  • Arkadaşlar sadece " KRAL ÇIPLAK " anlamında bu konuyu açtım .
    birisinin bunları söylemesi lazımdı .
    fotoğrafa digital filtre uygulanacaksa kontrolü olmalı , yapmak yapmamak kullanıcıya kalmalı .
    Bu da analog fotoğrafçılığın sevenlerine bir övgümüz olsun .
  • jpeg işleme dosya türüdür. ama bunu fotoğraf makinaların'da yazılımsal photosop gibi noise gidererek keskinlik,kontras,renk verdirilerek makinanın lensin ve sensörün aldığı ışığın üstün'de kullanılması hiledir.he ben photosopla uğraşamam makina photoşop vazifesi yapsın diyenle için bir şey diyemem. ama büyük baskı ve crop'ta aşırı kullanılan bu tür müdahalelerin fotoğrafta keskinlik,detay,doğal olmayan renk kaybına sebep verdirdiği kabul edilmelidir.

    akkaymaz
    bence başlığı değiştirin tek marka üzerine alınmasın arkadaşlar bir çok marka için geçerli bu konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akkaymaz

    Arkadaşlar sadece " KRAL ÇIPLAK " anlamında bu konuyu açtım .
    birisinin bunları söylemesi lazımdı .
    fotoğrafa digital filtre uygulanacaksa kontrolü olmalı , yapmak yapmamak kullanıcıya kalmalı .
    Bu da analog fotoğrafçılığın sevenlerine bir övgümüz olsun .


    Merhaba,
    "Yapmak veya yapmamak kullanıcıya kalmalı" demişsiniz ama dslr sistemlerde bu opsiyon zaten fazlasıyla bulunuyor.
    Makinelerin standart jpek sonuçlarını beğenmeyenler,zaten çekimden önce kendilerine göre ayarları değiştirebiliyorlar.Ya da raw formatta çekim yapıp,fotoğrafları istedikleri gibi işleyebiliyorlar.
    Sonuçda her markanın farklı bir jpek işleme algoritması var ama mutlaka standart ayarları kullanmak zorunda değilsiniz.
    İyi akşamlar,hoşçakalın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c.james -- 26 Kasım 2010; 22:22:43 >




  • ne saçma bir konu olmuş bu zaten jpeg formatindaki her fotograf işlenmiştir makina tarafından, kimisinde daha soft olarak işlenir kimisinde keskinlik daha yüksektir. Soft olan işlenmemişte keskin olan işlenmiş diye bir olay yok ortada. kaldı ki zaten siz jpeg formatinda çekiyorsaniz, göze en güzel gelen önemlidir hızlıca ugraşmadan kaydedersiniz.yukarıdaki fotograflardada bana 550d daha hoş geldi d7000 den, ancak keskinlik kısmı kişiden kişiye degişir.zaten sizinde hoşunuza gitmişte galiba nikoncusunuz oyuzden bunu bir dezavantaj gibi gostermeye calısmıssınız. ha gerçekten makinalari karşılaştırıcaksanız bunu zaten jpeg formatinda yapmanız yanlış, bakarsanız orda birde raw diye birşey var bilmem haberiniz varmı ?
  • D-SLR adı ustunde dijital. Dijital olan her sey orneklemedir, islemdir. Sensore dusen ısık hemen ardından ADC ile dijitale cevrilir ve islemler baslar.

    Jpg dosyada yukarda soylendigi gibi fabrikasyon algoritmalardan gecerek islenmis dosyadır.
    Bu islem kiminde keskin, kiminde dogal, kiminde canlı vs vs olur.
    D-SLR olayı burda onem kazanır. RAW dosyası ham, islenmemis fotograf gundeme gelir.
    Aslında her calısmanın islemide ayrı olmalıdır. Mesela portre fotografına yapılan islemle manzara fotografına yapılan islem aynı olmamalı.
    Makina sonucta calısmanın ne oldugunu bilmeden algoritma ile ezbere yalan yanlıs islem yapar.
    O yuzden ideal sonuc almak isteniyorsa jpg ler le degil raw larla calısılır.
    Fotografı isleme olayı makinaya bırakılmamalı.
    Gorerek gerektigi kadar uygun mudahaleler yaparak en ideal sonuc raw dosyası ile calısarak olur.

    Fotografta isleme karsıyım demek D-SLR nin mantıgına ters bir dusuncedir.

    D-SLR de auto modu kullanmak neyse jpg cıktıları almakta aynı sey sayılır.

    Jpg lere bakılarak d-slr makinalar yorumlanmamalı.




  • Bu tip konulara yazmamaya özen gösteriyorum ama;
    Burda sözü geçen karşılaştırmadaki farklar hangimizin çektiği fotolar için önemli? O kadar hassas olan, profesyonel olan ne 550d ne 60d ne d 7d ne pentaxın orta formatı hariç herhangi bir pentax dslr ını kullanır. Alır bir fullframe veya orta format istediği markadan ne çekiyorsa çeker. Millet makinaların özelliklerini karşılaştırdığı zamanı, ışık bilgisine ayırsa, hatta nette piksel piksel fotoğraf karşılaştıracağına çıkıp fotoğraf çekse, ne çok iyi fotoğrafçı olur. İnsanlar ne meraklı sevmediği markalara b.k atmaya
  • Duyarlı ve tepkili olup yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkür ederim .
    En az müdahale edilmiş olan JPG EOS 1D mk3 e ait ,
    en çok müdahale edilenler ise kalitesi düşük olanlar .
    demek ki üreticiler kalite düştükçe daha fazla digital makyaj ile ürünlerini pazarlıyorlar .
    işte 1D MK3 deki mdahaleler ( en az müdahale bu )
     Canon Dslr De Ne Yapıyor ? Belli Oldu !
  • sokak_papagani

    Katılmamak elde degil. İnsanlar hangi makina hangi govde hangi ekipman vs vs diye yarıs icindeler.
    Donanım fotografcılıgın cok onune gecmis. Fotografcılık basbayagı geri plana itilmis durumda.
    Fotografcılıgı ogrenmek icin caba sarfetmek lazım. Ekipman sadece arac onu iyi bir sekilde kullanamadıktan sonra neye yarayacakki.
    Dogru ve kaliteli fotograf objektifi dogrultup deklansore basmaktan cok daha fazlasını gerektirir.
    O yuzden neyi nasıl hangi ısıkta hangi ayarlarla hangi ekipmanla cekecegimize kafa yormamız lazım. Isıgı ve formlarını iyi tanımamız lazım.
    Fotografcı gozu ile bakmayı ogrenmek lazım. Fotografcılık bilgi, tecrube, emek ve sabır isi.

    Bu kadar ince eleyip sık dokuyoruz peki ne kadarını nerde kullanıyoruz. Ancak cok buyuk baskılarda yada pro duzeyde konu olabilecek detayları tartısıyoruz.

    Kurstan donanıma kafayı yormadan KIT objektifleri ile fotografa, fotografcılıga odaklanarak 1 yıl calısan ve ilk sergilerini acan arkadaslarım var.
    Su anda kadıkoy vapur iskelesinin ust katında acık ve Sehir objeleri konulu sergi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 27 Kasım 2010; 0:32:45 >




  • Canon, DSLRlarinda yillardir JPEG algoritmasinda fotograflari "yumusak" birakirdi (hem renk hem keskinlik), Nikon ve Pentax tam tersiydi bu yuzden "Nikon'un renkleri daha guzel" efsanesi yayildi. Simdi Canon JPEG algoritmasini biraz daha agresif yapinca hileci mi oldu? Ben makine ciktisi JPEG'i RAW-JPEG donusumunden daha basarili buldum.

    En cok kontrol isteyen RAW ceksin zaten.

    Ortada hile-kandirmaca falan yok, herkes isinin basina
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturert

    Canon, DSLRlarinda yillardir JPEG algoritmasinda fotograflari "yumusak" birakirdi (hem renk hem keskinlik), Nikon ve Pentax tam tersiydi bu yuzden "Nikon'un renkleri daha guzel" efsanesi yayildi. Simdi Canon JPEG algoritmasini biraz daha agresif yapinca hileci mi oldu? Ben makine ciktisi JPEG'i RAW-JPEG donusumunden daha basarili buldum.

    En cok kontrol isteyen RAW ceksin zaten.

    Ortada hile-kandirmaca falan yok, herkes isinin basina



    Hocam insanların duymak istediğin şu " Nikon herzaman en iyisini yapar", " En iyi makine nikondur"... Her nekadar objektif davranıyoruz deselerde böyle duygularla haraket ediyor insanlar.




  • ozturert ne kadar güzel anlatmış , Nikon Canon pentax sony derken birde bakıyoruz ki , pazarlama taktikleri ve teknolojik kandırmacalara kurban olmuşuz .

    para ve eforumuzu yanlış hedeflere harcamışız , Uluslararası tüketim canavarlarına yem olmuşuz ,

    Kendi işimize bakalım yönlendirmelere , dezenformasyonlara kapılmayalım başkaları bizi değil biz başkalarını yönlendirelim .
  • Oldukça yetersiz ve gerçekten uzak bir benzetme olmuş.
    Sizin şimdi keşfettiğinizi sandığınız şey DSLR lerin çıkışından beri yapılagelen "picture processing in camera" işlemi.
    Yani raw formatında sensörden elde edilen ham fotoğraf bilgisi jpeg formatına dönüştürülürken
    sharpness
    contrass
    saturation
    hue
    ...

    gibi bazı resim parametrelerine tabii tutulur. Zaten bu parametrelerin etkisi belli bir aralıkta kullanıcıya da sunulmuştur.

    Sizin burada bahsettiğiniz şey, bu dönüşüm esnasında kullanılan default sharpening algoritmasıdır. Bu algoritma keskinliği arttırırken "boundary" kısımlara yeni geçiş bölgelerine "halo" efecti ekler. Buda istenmeyen bir sonuçtur. (algoritmanın doğasında bu var, klasik sharpness algoritması ile unsharp mask sharpnes algoritmalarında bu açıdan da fark vardır.) Bu yüzden çok keskinlik verirseniz o oranda halo defect oluşur.

    Neyse, canon-nikon karşılaştırmasında veya bir başka makina ile kıyaslama yapıldığında bu jpeg üzerinden yapılırsa, işin içine pic proccesing parametreleri de dahil edilmiş olur ki, default hallerinde ise o model için yapılan kabul kriterlerini, yok eğer siz oynadıysanız da sizin kabul kriterlerinizi işin içine sokmuş olursunuz.

    Bu yüzden kıyaslamada amaç, sensör ve lens kapasitesini kıyaslamak ise, raw formatında yapılır.
    Yok eğer resmi nasıl process ettiğini kıyaslayacaksanız jpeg yaparsını ve default değerlerde bırakırsınız.
    Yok eğer kendi müdahalelerinizin sonucunu kıyaslayacaksanız parametreleri istediğiniz gibi ayarlarsınız.

    Firmalar yeni modeller çıkarırken "on camera" jpeg işlemede kullandıkları "default sharpness" değeri ile ilgili beklentileri de karşılamaya yönelik ufak ayarlamalar yaparlar. Mesela nikon'un son modelinde bu değer düşük tutulmuştur, böylece keskinleştirme esnasında daha az defect oluşur. Ama d80 modelinde default değer yüksektir, hatta "unsharp mask" sharpening algoritmasındaki "radius" değeri de yüksek tutulmuştur.
    Ama bunlarla zaten kullanıcıların oynaması mümkündür.

    Bir de, özellikle sharpening algoritması, uygulandığı source data nın signail/noise ratio'su ile doğrudan ilgilsi vardır. Mesela sensörden gelen bilgi ne kadar temiz ise o kadar sharpness uygularken az bozuntu oluşur.

    Benzer şekilde noise miktarını da arttırır fazla shaprness.
    Bu durumda ISO performansına ve sensör kabiliyetine güvenen daha fazla sharpness uygulayabiliyor default değer olarak demek oluyor.
    Yani resimdeki netlik ne kadar fazla ise, renk geçişlerindeki sınır genişlikleri o kadar azdır ve sharpness algoritmasının ilave ettiği "halo" efekti o kadar az belli olur.

    Ek olarak; sharpness ve noise reduction sadece jpeg processing de yoktur, doğrudan sensör üzerinde hardware seviyesinde de yapılmaktadır.

    EKLEME: tabii ki pro makinalarda default parametreler en aza indirgenmiş ve minimum defect amaçlanmıştır. zira pro kişiler bu işlemleri PC de isteklerine göre yapabilsinler diye. Ama giriş seviyesinde kullanıcılara daha az iş çıkarmak için belli kabuller ve ayar imkanları ile makina üzerinde hallediliyor. Ama en basit makinada bile raw seöeneği var, dibine kadar uğraşmak isteyen herkes uğraşabilsin diye :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: akkaymaz

    Canon Dslr De Ne Yapıyor ? Belli Oldu !
    Evvelce ;
    Eos 550d İle Canon Ne Yapıyor ? diyerek konuyu açmıştım .
    ARTIK BELLİ OLDU !
    Canon yeni makinaları " EOS 550D , 1D mk4 ve 60D " de
    JPG fotoğrafı keskinleştirmek için digital filtre kullanıyor .!!!!!!!

    eskiden beri bilinen bir filtre türü : " POSTER EDGES "
    filtrenin özelliği cisimlerin kenarlarına siyah çizgi çekerek objeleri belirgin hale getiriyor . ( hanımların gözlerine uyguladığı gibi )

    Bu filtre Nikon'un kullandığı cromatik aberration filtresi gibi değil ,
    oldukça sert ve keskin JPG fotoğraf üretiyor ,
    fotoğraf ise RAW fotoğrafta olduğu gibi aslının aynı değil belki çocuk çizgi filmlerini andıran bir fotoğraf .

    Bu makinaların çektiği JPG fotoğrafları Beğenenler için sözüm yok ;
    fotoğrafın doğrusu ise ;
    bu ( EOS 550D , 1D mk4 ve 60D ) fotoğraf makinaları ile RAW çekip sonra PC'de JPG ye çevirmek ile olur .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alehar -- 3 Aralık 2010; 12:45:38 >




  • Yukarıdaki Türkçe katili müthiş bilgilendirici açıklamanız gerçekten bu forumdaki insanların bilgilerine bilgiler kattı.
    Fotoğraf konusunda bilgilenmek isteyen yurdum insanı çok aydınlanmıştır eminimki sizde birşeyler bildiğinizi ispatlamışsınızdır böylece.
    Benim edindiğim izlenim ise sizin türkçe bilmediğiniz olmuştur.Saygılar kardeşim.
  • Alehar belki bütün teknik açıklamalarda oluşan türkçenin yetmezliği içine düştü , buna rağmen üst derecede bilgilendirici açıklamalarına teşekkürler ediyorum .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doroşenko

    Yukarıdaki Türkçe katili müthiş bilgilendirici açıklamanız gerçekten bu forumdaki insanların bilgilerine bilgiler kattı.
    Fotoğraf konusunda bilgilenmek isteyen yurdum insanı çok aydınlanmıştır eminimki sizde birşeyler bildiğinizi ispatlamışsınızdır böylece.
    Benim edindiğim izlenim ise sizin türkçe bilmediğiniz olmuştur.Saygılar kardeşim.


    Yazdığım yazıdaki Türkçe sorununu savunacak değilim. Vaktim kısıtlıydı ve görüldüğü üzere uzun bir metin oldu. Kullandığım bazı İngilizce terimlerin Türkçede yaygın kullanılan karşılıkları yok ve bir çoğunu tırnak içinde kullanmaya çalıştım. Türkçe çevirilerini kullansaydım daha az anlaşılır olacağını da düşünmüyor değilim. Örneğin "noise supression" yerine "gürültü enazlaması" gibi...

    Buna rağmen, hiç bir şey anlayamadınız ise, bence boşuna kafa yormayın.

    Fakat benim anlayamadığım, Türkçe konusunda eleştiri içeren bir cevabın, ki 3-4 cümleden oluşmakta, bana göre 3 adet Türkçe yazım hatası barındırıyor olması. Bu yönde eleştiri amaçlanan böyle küçük bir yazıda Türkçe imla hatası olmamasını beklerdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alehar -- 4 Aralık 2010; 0:25:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akkaymaz

    Alehar belki bütün teknik açıklamalarda oluşan türkçenin yetmezliği içine düştü , buna rağmen üst derecede bilgilendirici açıklamalarına teşekkürler ediyorum .


    hoşgörülü yaklaşımın için ben teşekkür ederim.
  • siz bur'da tamamen sharpness (keskinlik) verilmesinden bahsetmişiniz.
    diyelimki makina sensöre bindirilen piksel ve lensin verdiği ışığın üzerin'de işlemciden karta aktarırken yazılımla fazla keskinlik ve nr(noise giderici kullandı) ve bunu'da kullanıcıya tercih hakkı vermeden.jpeg fotografta proğramla keskinlik,detay ve renkleri geri alma şansımız olacakmı? kaldıki ben bu uygulamanın raw'ada yapıldığı kanaatindeyim.sharpness ,contrass ,saturation ,
    hue jpeg olduğu gibi raw'da'da kullanmak zorunda değilmi? aşırı nr kullanarak kompakt ve likeleri ne hale getirdiği zaten aşikar.
    tabii bir çok kullanıcı için kart postal gibi ve temiz noisesiz fotoğraf makbul.bence bu özellikleri kullanacaklarsa devreden çıkarmak için kullanıcının seçim yapmasına imkan veren ayarlarla olması lazım.arkadaş aslında poster_edges kulanıldığın'dan
    bahsetmiş oda doğruysa ilerde çıkar herhalde.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Alehar

    Oldukça yetersiz ve gerçekten uzak bir benzetme olmuş.
    Sizin şimdi keşfettiğinizi sandığınız şey DSLR lerin çıkışından beri yapılagelen "picture processing in camera" işlemi.
    Yani raw formatında sensörden elde edilen ham fotoğraf bilgisi jpeg formatına dönüştürülürken
    sharpness
    contrass
    saturation
    hue
    ...

    gibi bazı resim parametrelerine tabii tutulur. Zaten bu parametrelerin etkisi belli bir aralıkta kullanıcıya da sunulmuştur.

    Sizin burada bahsettiğiniz şey, bu dönüşüm esnasında kullanılan default sharpening algoritmasıdır. Bu algoritma keskinliği arttırırken "boundary" kısımlara yeni geçiş bölgelerine "halo" efecti ekler. Buda istenmeyen bir sonuçtur. (algoritmanın doğasında bu var, klasik sharpness algoritması ile unsharp mask sharpnes algoritmalarında bu açıdan da fark vardır.) Bu yüzden çok keskinlik verirseniz o oranda halo defect oluşur.

    Neyse, canon-nikon karşılaştırmasında veya bir başka makina ile kıyaslama yapıldığında bu jpeg üzerinden yapılırsa, işin içine pic proccesing parametreleri de dahil edilmiş olur ki, default hallerinde ise o model için yapılan kabul kriterlerini, yok eğer siz oynadıysanız da sizin kabul kriterlerinizi işin içine sokmuş olursunuz.

    Bu yüzden kıyaslamada amaç, sensör ve lens kapasitesini kıyaslamak ise, raw formatında yapılır.
    Yok eğer resmi nasıl process ettiğini kıyaslayacaksanız jpeg yaparsını ve default değerlerde bırakırsınız.
    Yok eğer kendi müdahalelerinizin sonucunu kıyaslayacaksanız parametreleri istediğiniz gibi ayarlarsınız.

    Firmalar yeni modeller çıkarırken "on camera" jpeg işlemede kullandıkları "default sharpness" değeri ile ilgili beklentileri de karşılamaya yönelik ufak ayarlamalar yaparlar. Mesela nikon'un son modelinde bu değer düşük tutulmuştur, böylece keskinleştirme esnasında daha az defect oluşur. Ama d80 modelinde default değer yüksektir, hatta "unsharp mask" sharpening algoritmasındaki "radius" değeri de yüksek tutulmuştur.
    Ama bunlarla zaten kullanıcıların oynaması mümkündür.

    Bir de, özellikle sharpening algoritması, uygulandığı source data nın signail/noise ratio'su ile doğrudan ilgilsi vardır. Mesela sensörden gelen bilgi ne kadar temiz ise o kadar sharpness uygularken az bozuntu oluşur.

    Benzer şekilde noise miktarını da arttırır fazla shaprness.
    Bu durumda ISO performansına ve sensör kabiliyetine güvenen daha fazla sharpness uygulayabiliyor default değer olarak demek oluyor.
    Yani resimdeki netlik ne kadar fazla ise, renk geçişlerindeki sınır genişlikleri o kadar azdır ve sharpness algoritmasının ilave ettiği "halo" efekti o kadar az belli olur.

    Ek olarak; sharpness ve noise reduction sadece jpeg processing de yoktur, doğrudan sensör üzerinde hardware seviyesinde de yapılmaktadır.

    EKLEME: tabii ki pro makinalarda default parametreler en aza indirgenmiş ve minimum defect amaçlanmıştır. zira pro kişiler bu işlemleri PC de isteklerine göre yapabilsinler diye. Ama giriş seviyesinde kullanıcılara daha az iş çıkarmak için belli kabuller ve ayar imkanları ile makina üzerinde hallediliyor. Ama en basit makinada bile raw seöeneği var, dibine kadar uğraşmak isteyen herkes uğraşabilsin diye :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: akkaymaz

    Canon Dslr De Ne Yapıyor ? Belli Oldu !
    Evvelce ;
    Eos 550d İle Canon Ne Yapıyor ? diyerek konuyu açmıştım .
    ARTIK BELLİ OLDU !
    Canon yeni makinaları " EOS 550D , 1D mk4 ve 60D " de
    JPG fotoğrafı keskinleştirmek için digital filtre kullanıyor .!!!!!!!

    eskiden beri bilinen bir filtre türü : " POSTER EDGES "
    filtrenin özelliği cisimlerin kenarlarına siyah çizgi çekerek objeleri belirgin hale getiriyor . ( hanımların gözlerine uyguladığı gibi )

    Bu filtre Nikon'un kullandığı cromatik aberration filtresi gibi değil ,
    oldukça sert ve keskin JPG fotoğraf üretiyor ,
    fotoğraf ise RAW fotoğrafta olduğu gibi aslının aynı değil belki çocuk çizgi filmlerini andıran bir fotoğraf .

    Bu makinaların çektiği JPG fotoğrafları Beğenenler için sözüm yok ;
    fotoğrafın doğrusu ise ;
    bu ( EOS 550D , 1D mk4 ve 60D ) fotoğraf makinaları ile RAW çekip sonra PC'de JPG ye çevirmek ile olur .







  • kullanıcının jpeg üzerinde ve raw üzerinde istediği kadar etkisi var :) photoshopda istediği gibi fotoğrafa keskinlik softluk, doygunluk yahut farklı renk verir. zaten jpeg kırpılmış bir dosya formatı, fotoğrafını işleyecek olan raw çeker. jepg olarak fotoğraf çekenler ya ornitocular ya da spor fotoğrafçıları. onların da gidip 550d kullanacagını sanmıyorum xD şimdi bu makinaları kullanan, pixel pixel fotoğrafları bilgisayar başında saatlerce inceleyenler de oldugunu varsayarak 18mp kamera çıkarmışlar xD pixel yogunlugu da yüksek olunca kalitesiz lensleriyle , renklerin arada sırada birbirine girmesi kaçınılmaz.
    her markanın jpeg işleme tarzı farklı, canonu beğenmeyen nikona pentaxa sonyye baksın. sonuçta kişisel kanaatim bu makinaları alan amatör kullanıcılara yük bindirmemek makina üreticilerinin amacı. yok jepg çekicem yük binsin diyen de photoshop ögrenip hamallıgını çeker :)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.