YHT ile bu trenleri kıyaslamamak lazım. Hatta uluslararası yönetmeliklere göre bu aletler "Tren" olarak bile geçmiyor. YHT'nin diğer hızlı trenlere göre yavaş kalmasının sebebi coğrafya. Özellikle İzmit'ten sonra İstanbul'a varana kadar her yer şehir içi. Şehrin içindeki bir yolda 250 km süratle gitse uçak gibi ses çıkardığı için çevresindeki evlerde oturulmaz. Ankara - İstanbul arası Eskişehir üzerinden gidildiği için 4,5 saat. Yolun yarım saatinde 250 km/s yaptığı ise talihsiz bir açıklama. Evet Eskişehir - İstanbul arası hızlı değil ama Ankara'ya kadar gayet hızlı. Ayrıca bu projeyi sadece İstanbul - Ankara olarak düşünmemek lazım. Şimdi Sivas'a uzatıldı. Sonraki hedef Kars ve İpek Yolu'nu yeniden hayata geçirmek. Çin ile Avrupa arasında demiryolu oluşturmak. Türkiye de bu projenin önemli bir parçası oluyor. Şu anda ekonomik sebeplerden durmuş olsa da Halkalı - Kapıkule arasında da bir YHT projesi var. Bu proje Marmaray ile birleştirildiğinde hem yolcu hem yük taşımacılığı anlamında ülke için çok güzel bir olay. Gündüz YHT çalışan hatlarda gece yük trenleri gayet güzel çalıştırılabilir ki Marmaray bunu sağlıyor. Önceden Trakya ile Anadolu arasında feribotla haftada en fazla karşılıklı 2 tren gönderilebilirken (Ve o da çok maliyetli olurken) şimdi günlük karşılıklı 4 trene kadar çalıştırılabiliyor. Olaya biraz büyük resimden bakarsak YHT bence ülkemiz adına siyasi iktidarlardan bağımsız olarak çok önemli bir proje. |
Bildirim