s.a. Arkadaslar foruma yeni katildim bx 15 tge sahibi oldum daha yeni.eskişehir yada yakınlarda yardımcı olabilecek kimse varmıdır
kimse yokmu
hoş geldin.aracın hayırlı olsun
h.bulduk sagolun.ya ben araci aldim ama pek bilgm yok araci komple bir kontrol ettirmek istiyorum.malum hic bilgm yok we ilk aracim we bircok sknti olabilir.bana neleri nasil kontrol edilecgi bilgsini verebileck kimse varmi
forumun önceki sayfalarında daha çok bilgi bulabilirsin. sorunları nasıl çözecene dair bilgi var. aklına takılan bir nokta olursa yinede sor.
hidrolik sistemine bak. , aracın altına bak yağ kaçağı varmı, amorsitörlere bak yağ kaçırıyormu, arabayı stop ettiğinde araba hemen mi iniyor yoksa sabaha kadar anca mı iniyor. bunlara bak.....
aracin hidrolgne baktrdm onlar saglam on 2 sifer disinda.bu siferleri nerdn doldurtcaz.arabayi gece durdurdugmda sabah 3 5 yernde yag goruyorum.bide arabayi marsa basiyorm gazi sonuna kadar basyrm 1 dk icnde anca alyo.cikle cekilyken sorun yok ama cikleyi biraknca stop edyor nedendr acaba
siferleri ben ankarada ustam vardı o dolduruyodu bi kere doldurdum. sıfırlarıda 90 TL civarındaydı yanlış hatırlamıyorsam araba benzinlimi lpg limi
lpg li.ben eskishrdeym malesef .nerelerdn bulup bastirablirm bu gazi
legend kardes ordamsn
quote:
Orijinalden alıntı: kalendar
arkadaşım o kadar sorun olacak bişey değil ki o hatta hiç bişey yok bende 91 i var aynısı bende de oldu komple söktüm boruyu attım boyunu ölç onun boyuna göre hidrolik hortumu al uçlarına tornacıda rekor yaptır kumpasla ölçüsünü al yada kırık olan ı götür tornacı yada hidrolik hortumcu yapar sonra tak yerine hidrolik yagı eksikse tamamla havasını al frenlerinde calışmaya baslayacak arabanın arkasıda kalkacak benim yolda giderken koptu hortum sana anlattıgım gibi yaptım aynısını bi saatimi almamıştır benk kendim yaptım para vermedim ama sen birine yaptır hadi taş çatlasa 50 tutsun bence tutmaz ya hadi tutsun diyelim ... yardımcı olabildiysem ne mutlu....
dostum dediğini yaptım ancak ne yazıkki sorun o değilmiş cünkü aynen yazdıklarını yapmış olmama rağmen tık yok arabada. :( ne yazıkki anlaşılan bu iş cözülmeyecek ve araca binemeden hurdaya vereceğim.yokmu bir usta gelip şunun işini görecek.alsın helalinden 200-300.ama yeterki arac calışsın arkası kalksın freni tutsun
seckin sorun nedir tam olarak
kimse yokmu
quote:
Orijinalden alıntı: hudooo
seckin sorun nedir tam olarak
sorun şu aracın yağ pombası yağ basmıyordu aracın frenleri tutmuyor ve arkası kalkmıyordu.aracın önündeki celik rekor kırılmış arac tüm yağı dışarı atıyordu.
arac suan ne durumda rekorlari degstrip denedn mi
ya bu gosterge panelindeki aku isginin altindaki isik ne oluyo bilen warmi
quote:
Orijinalden alıntı: hudooo
arac suan ne durumda rekorlari degstrip denedn mi
evet değiştirip hortum rekor yaptırdım hala sorunlu.birde bu aracın cok sarsılmaması icin siferlere gaz nerden bastıracağız? yada ben 4000 e satıyorum aracı alan varsa buyursun gelsin.
gaz bastrma sorunu bendede war.diger sorunda pompan we ana merkez kollektorde.degstrnce duzelr.istersen elımde war
Merhaba,
Birkaç haftadır BX 15 kullanıyorum. Aracın yakıt deposunda delik varmış... Satan arkadaş saolsun söylemedi... Yakıt doldurunca alttan akmaya başladı. Daha önce yamanmış, bir iki tamirciye gittim... Plastik depo o yüzden yamamak mümkün değilmiş asıl olarak... Bu konuda bir deneyimi olan var mı? Eğer değiştirmek gerekirse yeni yakıt deposunu nerden bulacağım... Ve fiyatı tahminen ne civardadır... Selamlar
Hidrolik sistemleri ben de yeni öğreniyorum. Daha önce CX kullanıyorum, oradan biraz deneyimim var... Öncelikle hidrolik yağının tam olması lazım. Aracı en yüksek konumuna alınca yağ deposunun üzerindeki ölçüde şamandıranın iki çizgi arasında olması lazım.... Daha iyi bir test yöntemi motor çalışırken yağ basan kompresörün sesini dinlemek.... İdealin yirmi-otuz saniyede bir dolum sesini vermesi...
Bir başka test şu. Motor çalışırken arabanın önce önüne ve üzerine çıkın, sonra arkasına ve üzerine... Yetmiş seksen kilo ağırlığa tepki vermesi ve pompanın daha hızlı çalışmaya başlaması lazım... Sonra aniden inin, arabanın burnunun ve arkasının önce yükselmesi, sonra da eski seviyesine dönmesi gerekli... Eğer yağ kaçırıyorsa bu işlemde anormallik olur, yükselmesi eşit olmaz, daha fazla alçalır vs... Yağ kaçağını anlamanın en iyi yolu da park halinde nereye akıttığına bakmak... Her bir tekerleğin hortumları kaçırabiliyor. Bir de önde ana tanktan yağı alıp, dört tekerleğe yollayan pompanın çıkışındaki bir sifer var, ordan olabiliyor...
Siferler patlak ise yolu çok fena hisseder, burdan anlarsınız, takır takır bütün çukurları hisseder... Siferlere hava değil de azot karışımı basılması gerekiyor... Bunu da ustaları biliyor sadece...
BX'de elektronik ateşleme var. Araç benzin akışını kendi ayarlıyor. Orada bir aksilik olursa, rölanti zayıflayabilir ve rölantide durma sorunu olabilir. Bunun ayarının yapılması lazım, ancak BX'i bilmeyen birine göstermek risk taşıyor...
benim arac cikle cekmdn calsmyor,we bugun fren iyice sertlesti we sonuna kadar basmaynca tutmuyor we bide aracin cekisi dustu gaz bi yere kadar yiyo sonra yemiyo neden olur