Şimdi Ara

CITROEN DİZEL ARAÇLARIMIZIN YAKIT DEĞERLERİNİ BURADA TOPLAYALIM... (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
223
Cevap
1
Favori
50.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Citroen C1 1,4 dizel

    1 depo 95 ytl ye doluyor.Hemen hemen 1000 km yapıyor.

    Ortalama 100bin yakıyor.
    İdare ediyoruz artık


    İdare ediyoruz artık ne demek hocam çok çok iyi bi rakam kmde 100bin lira. Valla helal olsun. Gaza hiç dokunmuyosun galiba devamlırölantide falanmı sürüyon arabayı bu rakamı nası elde ettin?
  • C4 110 HP HDİ Şehir içi:6.3 lt şehir dışı :4.1 lt 32.000 Km

    @apollonx seninki çok yakıyo haberin olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PRND

    C4 110 HP HDİ Şehir içi:6.3 lt şehir dışı :4.1 lt 32.000 Km

    @apollonx seninki çok yakıyo haberin olsun


    Değerlerinizi okuyunca şaşkın şaşkın bakıyorum zaten, benim arabamda mı bir anormallik var yoksa bu yazanların hepsi citroen çalışanımı diye düşünüyorum 4000km oldu ama hala çok yakıyor aracım, şuanki şehir içi ortalamam 8.7 lt yani eurodisele yapılan en son zamlarla birlikte kilometrede 0,253 ytl (253 bin lira) yakıyor.
  • way be benim benzinli dacia solenzam bile ondan az yakıyo
  • quote:

    Değerlerinizi okuyunca şaşkın şaşkın bakıyorum zaten, benim arabamda mı bir anormallik var yoksa bu yazanların hepsi citroen çalışanımı diye düşünüyorum 4000km oldu ama hala çok yakıyor aracım, şuanki şehir içi ortalamam 8.7 lt yani eurodisele yapılan en son zamlarla birlikte kilometrede 0,253 ytl (253 bin lira) yakıyor.


    Hocam senin değerler gerçekten çok fazla. Ama hele bi 5000 km yi devir inş. o zaman düşecek yakıt tüketimin. BU şekilde devam ederse 10bin civarlarında servise bir uğra derim ben.
  • Kesinlikle çok yakıyor, diğer dizel sahibi arkadaşlarım benim araç 160 lira yakıyor seninki kaç yakıyor diyince rezil olmamak için 180 yakıyor benimkiside diyorum, 250 yakıyor dersem heralde baya bir laf işitirim bu araca nasıl para verdin gibisinden 5000 km'de tekrar servise gitmeyi düşünüyorum, şimdiye kadar 2 kere gittim ilkindeki eleman çok yakıyor yeni verileri yükleyelim dedi 2 sefer yükledi ama bişey değişmedi ikinci gittiğimdeki eleman ise normaldir abi dedi motor az alışsın parçalar bir otursun muhabbetleri yaptı. Araç 4000 km'ye geldi ama parçalarım hala birbirine yabancı demekki çok yakıyor
  • Sevgili dostum gerçek depo ölçümü yaptın mı? Bazen böyle problemler olabilir. Eğer depo ölçümü ile yol bilgisayarı arasında %5.den fazla fark var ise yazılımsal bir problem olduğu düşünülebilir.

    5.000 km.ye gelmiş bir aracın yakıtı hemen hemen oturur yani bundan sonra düşer ancak hızla düşmez. 15.000 km.de yani ilk bakımda artık minimum seviyelere gelir ve daha da düşmez. Yol bilgisayarı ile gerçek depo ölçümü gerçekten önemlidir. Yol bilgisayarı çoğu zaman eksik normalden daha az yakıyor bile gösterebilir. Yaptığım en son ölçümde (200 km verisine dayanarak yazıyorum) yol bilgisayarı verisi 5.7 lt/100 km, gerçek ölçüm 5.9 lt/100 km yani yaklaşık 5.7 / 5.9 = %4.lük bir yanılma payı var. Pompa yanılma payı ile bu %3 - %5 arası olacaktır ki bu da oldukça anlamlıdır.

    Yakıt tüketimini uzun yıllar boyunca stabil tutmanın sırları:
    1. Sık sık hava filtresi değiştirmek.
    2. Daha sık motor yağı ve yağ filtresi değiştirek.
    3. Tam sentetik yağ kullanmak. 0w30, 5w40 yağ 10w40.a göre %3 ile %5 arasında tasarruf sağlar ve üstelik EGR ve partikül filtrelerinin daha uzun ömürlü olmasını, daha az kurum olmasını sağlar.
    4. Her depoda muhakkak yakıt katkısı kullanarak euro diesel.in yağlama kabiliyetini arttırmak ve doğal olarak motor parçalarının daha verimli çalışmasını sağlamak.

    Tüm yukarıda sayılanları yapmak kısa vadede ortalama yakıt tüketimi maliyetini reel olarak YTL cinsinden arttırsada motorun çok uzun yıllar sağlıklı ve stabil hizmet etmesini sağlayacağından uzun vadede yakıt tüketimi maliyetiniz düşecektir.

    Saygı ve sevgilerimle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 13 Mayıs 2008; 11:51:15 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Sevgili dostum gerçek depo ölçümü yaptın mı? Bazen böyle problemler olabilir. Eğer depo ölçümü ile yol bilgisayarı arasında %5.den fazla fark var ise yazılımsal bir problem olduğu düşünülebilir.

    5.000 km.ye gelmiş bir aracın yakıtı hemen hemen oturur yani bundan sonra düşer ancak hızla düşmez. 15.000 km.de yani ilk bakımda artık minimum seviyelere gelir ve daha da düşmez. Yol bilgisayarı ile gerçek depo ölçümü gerçekten önemlidir. Yol bilgisayarı çoğu zaman eksik normalden daha az yakıyor bile gösterebilir. Yaptığım en son ölçümde (200 km verisine dayanarak yazıyorum) yol bilgisayarı verisi 5.7 lt/100 km, gerçek ölçüm 5.9 lt/100 km yani yaklaşık 5.7 / 5.9 = %4.lük bir yanılma payı var. Pompa yanılma payı ile bu %3 - %5 arası olacaktır ki bu da oldukça anlamlıdır.

    Yakıt tüketimini uzun yıllar boyunca stabil tutmanın sırları:
    1. Sık sık hava filtresi değiştirmek.
    2. Daha sık motor yağı ve yağ filtresi değiştirek.
    3. Tam sentetik yağ kullanmak. 0w30, 5w30 yağ 10w40.a göre %3 ile %5 arasında tasarruf sağlar ve üstelik EGR ve partikül filtrelerinin daha uzun ömürlü olmasını, daha az kurum olmasını sağlar.
    4. Her depoda muhakkak yakıt katkısı kullanarak euro diesel.in yağlama kabiliyetini arttırmak ve doğal olarak motor parçalarının daha verimli çalışmasını sağlamak.

    Tüm yukarıda sayılanları yapmak kısa vadede ortalama yakıt tüketimi maliyetini reel olarak YTL cinsinden arttırsada motorun çok uzun yıllar sağlıklı ve stabil hizmet etmesini sağlayacağından uzun vadede yakıt tüketimi maliyetiniz düşecektir.

    Saygı ve sevgilerimle.

    Not : Total yeni yağı 5w30Future.ı tanıttı. Bu yağ çok az polimer içeriyor ve motorda ppm miktarını düşürüyor. Hem emisyonları azaltıyor, hem yakıt tasarrufu sağlıyor hem de çok uzun km.ler boyunca motoru daha fazla koruyor. Ben artık bu yağa geçiyorum size de tavsiye ederim.



    Dostum bilgiler için çok sağol. Ben hep aracın ne yaktığını depoyu gırtlağa kadar doldurarak tespit ediyor ve sonra yol bilgisayarı ile karşılaştırıyorum ve değerler tutuyor. Yani benim sorunum bilgisayar ile değil ama sorun nerede yada bir sorun varmı bilemiyorum da. Şuanki yol bilgisayarı verilerim 9 lt. 150 küsür km yol yapmışım ve yakıt göstergesinin tepedeki 3 karesi yani çeyrek depoyu bitirmiş araç. Benzinli araçtan şuan için hiçmi hiç farkım yok. Tabii gittiğim mesafeler genelde 5 km'den kısa mesafeler yani motor tamamen ısınmadan gideceğim yere ulaşmış oluyorum, gerçek şehiriçi verisi bu olsa gerek




  • quote:

    Tabii gittiğim mesafeler genelde 5 km'den kısa mesafeler yani motor tamamen ısınmadan gideceğim yere ulaşmış oluyorum, gerçek şehiriçi verisi bu olsa gerek


    İşte bu yorum yapmak için anahtar cümle. Senin aracının yakıtının hiçbir problemi yok. 5 km.lik mesafede bu aylarda bile motor yeni yeni ısınmaya başlar. Yani sen sürekli maksimum yakıt tüketimi aralığında aracını kullanıyorsun. Hele bir şehir dışına çıkart aracı biraz nefes alsın. Sürekli bu şekilde aracını bu şekilde sürerek yıpratma.
  • C3 1.4 HDI
    Şehir İçi: Bilgisayar ortalaması 5.1lt - (Benim hesabım 5.3lt 1 depo ile 890km - 47litre)
    Şehir Dışı: 100 km de 3,86 litre. 440 km de 17 litre yaktı. (rabrika istatistiği 3,8 litre. nerdeyse yakalamışım :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilgiliadam -- 8 Nisan 2008; 11:07:12 >
  • Evet arkadaşlar 1 ay geçti. En son 18 Mart 2008 tarihinde bir hesap yapmıştık yukarıda ve benzin ile mazot arasında 1.51 kat fark bulmuştuk. Bugün son gelen zamlarla birlikte yeniden hesap yapalım bakalım.

    TARİH : 18 NİSAN 2008
    Dizel : 3.12 YTL / LT
    97 Oktan : 3.47 YTL / LT

    HESAP SİSTEMİNDE SABİT VE DEĞİŞMEYECEK DEĞERLER
    CITROEN C4 1.6 DIZEL = 4.0 LT / 100 KM
    CITROEN C4 1.6 BENZIN = 5.7 LT / 100 KM

    ORAN = (3.47 x 5.7) / (3.12 x 4.0) = 1.584 kat yani benzin dizele göre %58.4 daha pahalı

    Geçen aya göre son zamlarla birlikte dizel benzine göre %1 oranında avantaj kaybetmiş durumda. Yani makas çok az da olsa daraldı. Tabi bu hesabı 3 gün önce yapmış olsaydık makas biraz daha fazla daralmış olacaktı ancak benzine yapılan zamla bu gerçekleşmemiş oldu. 18 Mayıs.ta yeni hesapla görüşmek üzere. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 13 Mayıs 2008; 11:48:06 >
  • C2 dizel şehir içinde 100 km'de 5.5 litre yakıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi igav -- 19 Nisan 2008; 7:17:43 >
  • quote:

    Evet arkadaşlar 1 ay geçti. En son 18 Mart 2008 tarihinde bir hesap yapmıştık yukarıda ve benzin ile mazot arasında 1.51 kat fark bulmuştuk. Bugün son gelen zamlarla birlikte yeniden hesap yapalım bakalım.

    TARİH : 18 NİSAN 2008
    Dizel : 3.12 YTL / LT
    97 Oktan : 3.47 YTL / LT

    HESAP SİSTEMİNDE SABİT VE DEĞİŞMEYECEK DEĞERLER
    CITROEN C5 1.6 DIZEL = 4.5 LT / 100 KM
    CITROEN C4 1.4 BENZIN = 6.1 LT / 100 KM

    ORAN = (3.47 x 6.1) / (3.12 x 4.5) = 1.507 kat yani benzin dizele göre %50.7 daha pahalı

    Geçen aya göre son zamlarla birlikte dizel benzine göre %0.9 oranında avantaj kaybetmiş durumda. Yani makas çok az da olsa daraldı. Tabi bu hesabı 3 gün önce yapmış olsaydık makas biraz daha fazla daralmış olacaktı ancak benzine yapılan zamla bu gerçekleşmemiş oldu. 18 Mayıs.ta yeni hesapla görüşmek üzere. :)


    Hocam yine çok güzel iş çıkarmışsın. Yalnız 4,5 ortalam çok iyi ya C5 için ama yanlış hatırlamıyosam bu ortalama 80km/sa içindi o 4,5 u 5 yaparak hesaplasak daha gerçekçi sonuçlara ulaşırız diye düşünüyorum. Bilmiyorum haksızmıyım?




  • quote:

    Hocam yine çok güzel iş çıkarmışsın. Yalnız 4,5 ortalam çok iyi ya C5 için ama yanlış hatırlamıyosam bu ortalama 80km/sa içindi o 4,5 u 5 yaparak hesaplasak daha gerçekçi sonuçlara ulaşırız diye düşünüyorum. Bilmiyorum haksızmıyım?


    Hayatta olmaz :)

    Şaka bir yana bu değerler Citroen.in resmi şehir dışı yakıt değerleridir. Bu değerler fazla bile ama ben yine de daha reel olması için bu değerleri kullandım. Yoksa ben 90 km ortalama hızla zaten 4 lt yakıyorum.
  • quote:

    Yoksa ben 90 km ortalama hızla zaten 4 lt yakıyorum.


    Maşşallah diyorum başka bişey demem
  • quote:

    Şaka bir yana bu değerler Citroen.in resmi şehir dışı yakıt değerleridir. Bu değerler fazla bile ama ben yine de daha reel olması için bu değerleri kullandım. Yoksa ben 90 km ortalama hızla zaten 4 lt yakıyorum.


    değerlerde hata var. 1.6 benzinli 5.7 lt yakıyor 1.4 ise 5.2
  • Haklısın da ben niye böyle birşey yaptım şimdi merak ettim. Bu değer (6.1) bir yerden aklımda kaldı ama nereden. Hemen güncelliyorum.
  • yavuzcum o 6.1 benden kalmış aklında :D ben söylemiştim benim 1.4 dacia solenzam uzun yolda o kadar yaktı diye sende c4 sanmışın benim arabayı öyle bir yanlış anlama olmuştu :)
  • C2 dizel aracom var.Aracı az yakması için hangi devirde kullanmam gerekiyor.
  • Neyse yanlışı düzelttik. Görüldüğü üzere dizel ile benzinli farkı yeni düzeltmemizden sonra %50 civarından %40 civarına yani benzinli lehine dönüştü. Biz her ayın 15.inde bu uygulamamızı yapmaya devam edeceğiz.

    Sayın igav,

    Dizel araçlar maksimum tork devirlerinde maksimum yakıt tasarrufu yapar. Sizin aracınız için bu 1750 devir ancak bunun aşağısına düşmemeye gayret edin çünkü bu motoru yorar. En güzel cevap aslında 1750 - 2250 devir aralığında sürmenizdir. Vites değiştirirken her zaman bir alt devirde maksimum tork devrine düşmeye gayret edin yani 2500 - 3000 devir arasında. 3000 devirden fazla devir çevirmek ancak spor amaçlı kullanıma hizmet eder. Tasarruf açısından sizin aleyhinizedir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.