Şimdi Ara

CIVIC 125PS VS C180 KOMPRESSOR 156PS :) Süspansiyon Sistemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
5.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yastikci

    valla bende 1.9jtd doblo vardı mükemmel bi araç el frenini 120km/h de çekili bırakın yola devam edin. o kadar güzel yola hakimiyeti var.

    honda ile 30 la gidin el freni iLe U yapın araç neredeyse 2 tur birden dönecek. bi keresinde aklım dobloya gittti hondayla az daha karşı yola yapışıveriyordum.

    idda ediyorum doblonun aldıgı virajdan aynı hızla honda geçemez.

    doblo istersen yan dönsün kontrol etmesi çok kolay bi araç.
    tabi doblonunda ön tekerleri daha az açılı dönüyor ticari oldugu için biraz daha özellik kısıtlanmış.

    c180 37.500 euro şu an . fiyatı bence o arabaya gore gayet uygun. 7 tane hava yastıgı var sanırım.
    oyle hız yapıcak olsam alırım bi 106 gti . yada motosiklet. hondada karoseri adına hiç bişey yok.

    sıfır km doblo 35.000 tl

    hondanın sıfırını alıcama 2010 c180 mercedes blueefficiency i alırım. accordla kıyaslanabilir ancak. onlarında fiyatları mercedesle aynıdır sanırım.

    bende 1.6 otm 110 bg var yazın klima kışın kalorifer hiç memnun degilim . klima çalışıyor sogukta üflüyor ancak gölgede baya serinliyoruz gunes gordukce yanıyoz. kışında full sıcak üfürüyor. yine donuyosunuz. uzun yolda üstelik kaloriferi autoya almama ragmen hep ayak kısmına hava üflüyor. cama alıyosunuz yine ayak kısmına üflüyor. uzun yolda sıcaktan yada sogukta çekilmez bi araç yani.
    mercedesle uzun yolda 90 la gitseniz uyursunuz konforundan.

    birisi ön çekiş digeri arkadan itiş karşılaştırılamaz bile bence. yani güç arkaya gidene kadar 10 beygir azalıyordur en azından






    Bu arada Honda Accordun sıfırı C180 fullün sıfırından 12000 lira daha ucuz ve bence accord kıyaslanamayacak kadar iyi :) Civicin tüm eksikleri kapatılmış ve işçilik anlamındada bir kademe üstü olarak görüyorum accordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kazuyama


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Mercedes'in otomatik şanzımanı 5 ileridir,4 değil.Tabi bu hantal kaldığı gerçeğini değiştirmiyor,teknik bilgiyi düzelteyim dedim.
    Bir de 120 ile el freni çekersen kaç takla atacağını sadece Allah bilir.


    Benim kullandığım aracın 4 ileri olduğuna eminim. Hatta biraz daha emin olmak için en yakın zamanda kuzeni bir daha ziyaret edeceğim :)

    @esmerce

    Laguna megane tarzı araçlar da kullandım, tıkırtı anlamında eş olabilirler ama süspansiyonun kapanma sorunu ve yay sertliği ile olan uyumu anlamında daha başarılılar. Tabi yolların durumu aşikar. Belediyelerde alo çukur hattı gibi bir hat olsa ilk abonesi ben olurum herhalde :)

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/technical_data.html

    Güç aktarımını seçin,5 ileri otomatik/6ileri manuel yazısını göreceksiniz.




  • Linkteki teknik bilgiyi ben de biliyordum, hatta 5 ileridir o diye bende ısrarsı olmuştum taki kullanana kadar. Yanlız şöle bir durum var. Vitesi sol sağ yaparak D1,D4 arası geçiş yapılabiliyor. Bu bildiğimiz eski otomatiklerdeki d3 e kadar olan motor freni için kullanılan değerler de olabilir. Aracın herhangi bir yerinde de kaçıncı vitesde olduğu yazmıyordu. Tekrar binersem dinleyerek tek tek sayacağım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kazuyama


    quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    Mercedes'in otomatik şanzımanı 5 ileridir,4 değil.Tabi bu hantal kaldığı gerçeğini değiştirmiyor,teknik bilgiyi düzelteyim dedim.
    Bir de 120 ile el freni çekersen kaç takla atacağını sadece Allah bilir.


    Benim kullandığım aracın 4 ileri olduğuna eminim. Hatta biraz daha emin olmak için en yakın zamanda kuzeni bir daha ziyaret edeceğim :)

    @esmerce

    Laguna megane tarzı araçlar da kullandım, tıkırtı anlamında eş olabilirler ama süspansiyonun kapanma sorunu ve yay sertliği ile olan uyumu anlamında daha başarılılar. Tabi yolların durumu aşikar. Belediyelerde alo çukur hattı gibi bir hat olsa ilk abonesi ben olurum herhalde :)



    Gezecek onlarca yer var ama malesef yol yok memlekette




  • quote:

    bende 1.6 otm 110 bg var yazın klima kışın kalorifer hiç memnun degilim . klima çalışıyor sogukta üflüyor ancak gölgede baya serinliyoruz gunes gordukce yanıyoz. kışında full sıcak üfürüyor. yine donuyosunuz. uzun yolda üstelik kaloriferi autoya almama ragmen hep ayak kısmına hava üflüyor. cama alıyosunuz yine ayak kısmına üflüyor. uzun yolda sıcaktan yada sogukta çekilmez bi araç yani.


    Senin araban bozulmuş kazuyama, hepsine çamur atma
  • düz vites passat yerine otomatik civic almalıyım
  • Arkadaşlar bu süspansiyon işi iyice can sıkmaya başladı. Araca her binen arabadan anlasın anlamasın sesleri sorar oldu :) Haklılarda... Hafif bozuk bir yolda sanki araba dağılacak gibi takur tukur sesler geliyor.

    Bir de araç 23 binde, şu disk balata sorunu bende de olmaya başladı. 120km civarında belirgin bir şekilde titreme oluyor.

    Önceki mesajlarda verdiğim linklerdeki tüm set uygulamalarını biraz araştırdım da baya maliyetli oluyor. Sadece bu seslerin giderilmesi ve süspansiyonun kapanması için yetkili servise hangi tavır ve söylemle gitmeliyim :)

    Ayrıca disk + balata olayını garanti kapsamında nasıl çözebiliyoruz ya da çözebiliyormuyuz?
  • Arkadaşlar alıntı yapınca forum tekrar giriş yapınız diyor sürekli. Bende aşağıdaki yazıyı alıntı yapıyorum yukarıdan:
    "valla bende 1.9jtd doblo vardı mükemmel bi araç el frenini 120km/h de çekili bırakın yola devam edin. o kadar güzel yola hakimiyeti var.

    honda ile 30 la gidin el freni iLe U yapın araç neredeyse 2 tur birden dönecek. bi keresinde aklım dobloya gittti hondayla az daha karşı yola yapışıveriyordum.

    idda ediyorum doblonun aldıgı virajdan aynı hızla honda geçemez."


    Demiş arkadaş. AYNEN KATILIYORUM! 1.9 multijet doblomda vardı vtec2'imde halen var. Doblonun 140 le döndüğü yerden civicle 80 le DÖNEMİYORUM! Aracım full bakımlıdır ve başka bir civicle daha aynı şekilde denedim.

    Ve yine arkadaşın dediği gibi dobloyla çek el frenini asla sapıtmıyor. Kontrolden çıksa dahi çok kolay bi şekilde yola döndürebiliyorsunuz. Hakimiyeti çok sağlam ve kolay. Ama civic mevlana gibi mübarek..




  • @hug
    merak ettim şu doblo nun yüce ve de ulu viraj hakimiyetini..
    subaru dan bahsediyoruz sanır duyan da

    istanbulda isen dönelim bir viraj göster.. 80 mi 140 mı anya mı konya mı ikimizden birisi görsün ne diyorsun?

    şimdi atıyorum 100 le gireceğim bir viraja videosunu da çekip koyacağım ama bu sefer doblo ordan 180 le dönerdi muhabbetleri çevrilecek

    en iyisi aynı viraja aynı şekilde aynı anda girelim ikimizde de ayrı ayrı video görüntüleri olsun.




  • Bahsettiğim civic vtec2'dir. Eğer hem vtec2 hemde doblo kullanmadıysanız hiç konuşmayalım. İlk fırsatta ikisinide kullanıp bizzat test edin. Yok yere idda atacak değilim ortaya :)
  • vtec2 de kullandım sıkıntı yok

    vtec2 ile gelirim

    havaya konuşmayalım argümanlarla konuşalım diyorum
  • ya kardeşim civic ile doblo zaten yarıştırılmaz...

    hadi yarıştırdınız diyelim, civic'teki VSA sistemi sizi çok daha yüksek hızlarda girdiğiniz virajdan sağ salim çıkarırken doblo bariyerlerin öteki tarafına geçmiş olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 16 Nisan 2010; 19:35:59 >
  • AXAPTA:

    Muhtemelen malum honda forumlarından tanışıyoruzdur. Reklam olmasın diye yazmayayım şimdi.

    Eski 98 1.4 is sedan kullanıcısıydım. Yaşımdan ötürü sürekli limitlerde kullanıyorum. Sonra hesapta yokken 1.9 multijet nasip oldu. Onuda aynı şekilde limitlerde kullandım. Daha sonra o aracı satmadan vtec2 aldım. İkisini bi arada uzun bi süre kullandım.

    Bilirsinki biz hondacılar pek atıp tutmayız. 1.6 atmosferikler arasında ne kadar kıskanılsakta.

    Her neyse. Bakırköy sahilden sirkeciye giderken yedikuleden sonraki virajları bilirsin. Dobloyla civicten en az 30 km fazla hızla giriyorum ve zerre kadar kayma yok (kaç km ile olduğunu hatırlamıyorum ama civicten 20-30 km fazla bi hız) ancak aynı yolda vtec2'yle mümkün değil dönemiyorum. Nitekim halkalı yenidoğan yolunda bi göbek var toplukonutlara giderken. Aynı dobloyla girdiğim gibi girmiştim civicle ve civic kontrolden çıkmıştı (lastiklerim, ön takımlarım gıcır gıcır)

    VSA lı yeni kasa civiclerden bahsetmiyorum. Çokta fazla kullanmadım. Sadece arkadaşlarımınkine bir kaç kez binip kullanma şansım oldu hepsi bu.

    Konu dağıldı gerçi ama ben bağıra bağıra doblonun yol tutuşu vtec2 den çok daha iyidir diye bağırıyorum burdan.




  • Ben de Doblo 1.3Mj de var; ilk sürdüğümde direksiyonunun tepkileriyle kasasının kolay kolay yana yatmaması dikkatimi çekmişti ama ne bileyim; kompak sınıf bir sedanla ekonomi bazlı ticari bir araç kıyaslanıyor neticede.


    Bazen 120-130km ile giderken hızlı şerit değiştiğimde yolu bırakmasa da uyarı verir gibi çapraz salınıma giriyor,Civic sanırım daha stabil bir tavır sergilerdi.




    Binek olarak Focus kullanıyorum, bir ara ikisini iyi bildiğim sert virajlarda bir deneyeyim bakalım merak ettim oldukca uzadı bu konu,gerçi 1.9 Doblo nun jant/lastik ölçüleri farklıdır sanırım.
  • bende zamanında civic, 2008 accord kullanıcısı olarak kesinlikle honda nın şanzıman sisteminin daha sarsıntısız olduğunu tekrarlamak isterim,
    yalnız mercedesler arkadan çekişli olduğu için daha fazla tork üretebiliyor teknik detaydan fazla anlamam ama benim accord 2.0 155 ps 190 nm tork üretiyordu, şimdiki aracım w204 c180 1.6 156 ps 230 nm tork üretiyor, sonuç olarak gerçekten accord c180 ne kafa tutamaz objektif olarak bunu söylüyorum almanlar uçtu gitti japonlar 2000cc motora 190 nm tork koymuşlar şimdi doğru olan almanların 1.6 motora 180 bg (insignia) koyarak motor ömrünü kısaltmalarımı yoksa sadece yakıtta mı sıkıntı yapıyor, yani japonların yaptığımı doğru motora haddinden fazla güç uygulamayak ömrünümü uzun tutmakmı biraz karışık oldu ama ben bu sorunun cevabını daha bu yaşıma kadar alamadım




  • Karşılaştırdığın şeyler yanlış arkadaşım.

    Bahsettiğin motorlar Turbo beslemeli motorlar, tork farkı ordan geliyor. Arkadan itiş olmasıyla falan alakası yok. Atmosferik motor ile Turbo'luyu karşılaştıramazsın.
  • Her iki aracı da kullanıyorum mercedes süspansiyon,yol sesi,motor sesi,yol tutus konularında cok daha iyi ; honda kalkısta serilik, ic hacim,yakıt ekonomisi konusunda daha iyi ancak uzun yolda honda da yasanılan 140 tan sonraki tedirginlik hissi mercedes te hemen hemen hic yasanmıyor belki 220 den sonra :)
  • TiesTorN teşekkür ederim öğrenmiş oldum
    artlik verdiğin bilgilere aynen katılıyorum demek istediğimi bire söylemişsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tom green -- 3 Ocak 2011; 8:33:05 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.