Şimdi Ara

Çivili Lastik Önerisi (Resimli) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
56.535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • konuyu tam eylül ayında açmıştım. Şuan ocak ayındayız. pirelli winter carwnig çiviliyi 6 haftadır ılgaz kayak merkezinde deniyorum en ufak bi kayma olmadı. Herkeze tavsiye ederim.
  • yaşadığınız bölgede devamlı kar tabakası yoksa çok gereksiz ve riskli, amerikada birçok eyalette çivili lastik kullanma yasağı var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    konuyu tam eylül ayında açmıştım. Şuan ocak ayındayız. pirelli winter carwnig çiviliyi 6 haftadır ılgaz kayak merkezinde deniyorum en ufak bi kayma olmadı. Herkeze tavsiye ederim.

    merhaba hocam ılgaz dedinizde o tarafta havalar nasıl arabayla gelmeye müsaitmi kastamonuya ,kar durumu nasıl..ılgaza hayranım özelliklede kışın ama zamanında ölümle burun buruna geldim ılgaz çıkışında şimdi tedirgin oluyorum..güle güle kullanın bu arada lastikleri..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kralkobra_kralkobra


    quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    konuyu tam eylül ayında açmıştım. Şuan ocak ayındayız. pirelli winter carwnig çiviliyi 6 haftadır ılgaz kayak merkezinde deniyorum en ufak bi kayma olmadı. Herkeze tavsiye ederim.

    merhaba hocam ılgaz dedinizde o tarafta havalar nasıl arabayla gelmeye müsaitmi kastamonuya ,kar durumu nasıl..ılgaza hayranım özelliklede kışın ama zamanında ölümle burun buruna geldim ılgaz çıkışında şimdi tedirgin oluyorum..güle güle kullanın bu arada lastikleri..



    3-4 gün önce yollar çok kötüydü aşırı kar vardı. Sürekli yolları temizliyolar. Ama şuan güneş var yollarında pek kötü olacağını sanmıyorum. Lastiğiniz iyiyse sorunsuz çıkabilirsiniz. KAstamonu merkezde kar yok.




  • Konu eski ancak kar lastiği almayı düşünürken, babamın, benim çivili lastiklerimi al kullan demesi ile araştırmaya başladım. Buzlanma, kar yoksa tehlikeli olacağı, fren mesafesini uzattığı söyleniyor.


    Peki bu çivili lastiklerin çivisi her lastikte çıkartılabilir konumdamıdır acaba? Arkadaşımda sürekli ses yapacağını söylemişti. Lastikleri henüz almaya gitmediğim için öncelikle internetten araştırayım dedim.
  • Yasaklanmadı mı bu lastikler?
  • konuyu geçen sene ben açmıştım. 40 liraya çaktırdıgım çivileri bu sene penseyle söktüm. Çok ugultu ve şıkırtı yapıyodu. Çivisizde hiç sorunsuz kullanıyorum.
  • Aşırı buzlanma olan yerlerde yaşamıyorsanız çivili lastik gereksiz üstelik asfaltta tehlikeli fren mesafesi vs. bir yana o çiviler asfalt yolda fırlıyor, sürekli tank kullanıyormuş gibi ses çıkarması da cabası... Buzlu yollarda ise performansı mükemmel aracı neredeyse asfaltta kullanır gibi rahat ve kaymadan kullanabiliyorsunuz çok kullanma fırsatım oldu üstelik düz yollarda değil Uludağ'a inip çıkarken kullandım, çoğu zincirli araç çıkmak için çabalarken 4x4 araçlar zincir takmaya uğraşırken biz 1.9 Doblo ile yanlarından geçip gidiyorduk. Zincir takmanın mecburi olduğu yollarda lastikleriniz çivili ise jandarma ve polis geçmenize izin veriyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    nokianın belli bir sıcaklığın altına düştüğünde üzerindeki çiviler dışarı çıkan bir lastiğini görmüştüm bir zamanlar sitesinde. yani gerektiği yerde çivili, gerektiği yerde çivisiz hemde otomatikman ama Türkiyede varmıdır, varsa fiyatları kim bilir nedir orası muamma.


    Böyle çivisi hareketli lastik var mı?

    Ya da şöyle bir şey olabilir mi; lastik normal basınç altında çivisiz, basıncı 5-10 psi arttırıldığında, çivileri çıkarak çivili hale gelebilen bir lastik... Biraz, 'zihni sinir procesi' gibi oldu. Var mıdır böyle bir şey, olabilir mi?

    Teşekkürler, saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    nokianın belli bir sıcaklığın altına düştüğünde üzerindeki çiviler dışarı çıkan bir lastiğini görmüştüm bir zamanlar sitesinde. yani gerektiği yerde çivili, gerektiği yerde çivisiz hemde otomatikman ama Türkiyede varmıdır, varsa fiyatları kim bilir nedir orası muamma.


    Böyle çivisi hareketli lastik var mı?

    Ya da şöyle bir şey olabilir mi; lastik normal basınç altında çivisiz, basıncı 5-10 psi arttırıldığında, çivileri çıkarak çivili hale gelebilen bir lastik... Biraz, 'zihni sinir procesi' gibi oldu. Var mıdır böyle bir şey, olabilir mi?

    Teşekkürler, saygılar.


    nokian marka lastikler çivilerini belirli koşullarda kendisi çıkarttığı söyleniyodu bi ara.




  • Çivili lastik kaldı mı
    Yıllar önce babam almıştı taktırmadan sattık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dexter48

    Çivili lastik kaldı mı
    Yıllar önce babam almıştı taktırmadan sattık



    Hala var..Geçenlerde kışlık bakarken onlarada baktım..Goodyear ug7 ekstreme modeli ve pirelli carvingi inceledim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesut4.bahtiyar


    Böyle çivisi hareketli lastik var mı?

    Ya da şöyle bir şey olabilir mi; lastik normal basınç altında çivisiz, basıncı 5-10 psi arttırıldığında, çivileri çıkarak çivili hale gelebilen bir lastik... Biraz, 'zihni sinir procesi' gibi oldu. Var mıdır böyle bir şey, olabilir mi?

    Teşekkürler, saygılar.




    quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer



    nokian marka lastikler çivilerini belirli koşullarda kendisi çıkarttığı söyleniyodu bi ara.


    Nokian'ın bu lastiklerinde çivilerin altında bir sıvı var. Sıcaklık +4 derecenin altına düşünce bu sıvı genleşiyor ve çivileri ileri, yani lastiğin dışına doğru itiyor. Sıcaklık yükselince sıvı hacim kaybediyor ve çiviler lastiğin içine geri dönüyor. Çalışma prensibi bu.

    Çiviler diğer lastikler gibi sonradan çakılma değil de fabrikasyon olarak bu şekilde yapıldığı için haliyle fiyatı da diğerlerine göre pahallı. En son duyduğum tanesi 400 TL civarındaydı.




  • Vallaha onu bunu bilmem,geçen sene bir abimiz kış lastiği almak için kasım gibi araştırmaya başladı.Sonra yaz geldi almaktan vazgeçtti ama eleye eleye ulaştığı sonuç çivili lastik için nokiandı.Çiviler sadece ihtiyaç olduğunda çıktığı için çivisiz kar lastiği olarakta kullanabiliyorsunuz.Biraz tuzlu olduğunu hatırlıyorum ama.Umarım faydalı olmuşumdur
  • aşırı buzlanmanın olduğu zemin koşullarında, kış lastikleri de yetersiz kalabileceklerdir.



    Çivili lastiklerin aslında iki farklı hali vardır. Çivi delikli üretilmiş kış lastiklerine, özel bir çakma aparatıyla sonradan bildiğimiz sıradan çivi çakılarak meydan getirilen çivili lastik; diğeri de Orjinal Fabrikasyon üretilmiş çivili lastikler. Orjinal üretim çivili lastik teknolojisi ve patenti dünyada sadece NOKIAN LASTİKLERİ'nde bulunmaktadır. NOKIAN haricinde ki diğer tüm çivili lastikler, çivili delikli üretilmiş kış lastikleri olup çivileri sonradan çakılmak suretiyle meydana gelmişlerdir.

    Çivili Lastikler in en başarılı oldukları zemin, buzlu zeminlerdir. Bu lastikler üzerlerinde barındırdıkları çiviler sayesinde buza saplanıp parçalayarak tutunma kabiliyetlerini arttırırlar. Ancak çivili lastiklerin normal kış lastiklerine göre en büyük sorunları, normal asfalt zemine geçildiğinde ses yapmaları, sürat esnasında lastiğin % 100 yere temas edememesi nedeniyle arac gezinmesi ve frenaj esnasında aracın kaymasıdır. Tabi bu gezinme ve kayma esnasında çakılmış olan çivilerin kopmaları da ayrı bir sorundur.

    Ama...

    NOKIAN LASTİKLERİ'nin geliştirmiş olduğu teknoloji ve sistem sayesinde yukarıda bahsettiğimiz sorunlar % 90 gibi büyük bir oranlar neredeyse yok denecek duruma gelmiştir. NOKIAN'ın çivili lastiklerinin çivileri dahi yukarıda bahsettiğimiz sıradan çivilerden farklı olup, tamamen fabrikasyon robotlar tarafından programlı olarak optik teknolojisi ile yine NOKIAN'ın bu teknoloji için ayrı olarak geliştirdiği özel Kış Lastiklerine monte edilir.

    Çiviler, çift katmanlı köşegen açılı, çivinin altında bulunan 2 katmandan en alttakinde bulunan özel bir solüsyon, solüsyonun üzerinde bulunan özel bir kauçuk bileşenine sahip yastık vazifesi gören bir sistemle birlikte üretilir. En altta bulunan bu özel solüsyon, lastiğin sıcaklığı +2 derece ve altına düşmeye başladığında donma reaksiyonu göstererek hemen üzerinde bulunan özel bileşimli kauçuk yastığı sertleştirerek en üstte bulunan çivi bloğuna dışa doğru olmak üzere bir baskı uygular.

    Bu baskı sonucu çiviler, karlı, buzlu ve kaygan zeminlerde meydana gelen ısı değişimine duyarlılık gösterip dışarıda kalarak tutunmayı en iyi şekilde sağlarlar, asfalt gibi sert zeminlerde ısı, yuvarlanmanın verdiği sürtünme kuvvetiyle daha yüksek olduğundan çiviler aracında ağırlığı yardımıyla bu seferde içeride kalarak gezinme, ses, çivilerin formasyonundan, yerleşimden dolayı kopma ve frenajda kaydırma problemleri neredeyse tamamen yok olmaktadır.

    Çakma çivili bir lastikte % 80 e yakın bir oranda araç çivilerin üzerinde giderken, NOKIAN'ın bu teknoljik çivili kış lastikleri ile araç % 80 gibi bir oranda LASTİKLERİN üzerinde seyretmektedir.
    ALINTIDIR.




  • Millet kar lastiğini kaymak gibi asfaltta basa basa deniyor

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=f5DLwbZUWSI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi obt -- 25 Ekim 2011; 19:58:30 >
  • Bence çivili lastiklerde markaya yönelmeyin derim pahalı olması sebebi ile. Zira babamın E-200 Mercedes'inde bilmediğim bir marka vardı. Yıllardır kullanırım bana mısın demedi diye söylemişti. Tek sıkıntı 90/km hızı geçme yoksa kayarsın dediği idi. Yani lastiği bana vermişti ama benim araç 16 babamınki 15 idi.

    Bir lastikçide, 2 kere kaza yaptığını söyledi bu çivili lastikli araç ile. Sanırım birde ses çıkarıyormuş. Güzergahınızda yokuş yoksa çokta gerekli görmezdim ben.
  • Kar lastiği üzerinde NOKIAN dan iyisi yoktur. Sadece karlı hava için..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanoruc

    aşırı buzlanmanın olduğu zemin koşullarında, kış lastikleri de yetersiz kalabileceklerdir.



    Çivili lastiklerin aslında iki farklı hali vardır. Çivi delikli üretilmiş kış lastiklerine, özel bir çakma aparatıyla sonradan bildiğimiz sıradan çivi çakılarak meydan getirilen çivili lastik; diğeri de Orjinal Fabrikasyon üretilmiş çivili lastikler. Orjinal üretim çivili lastik teknolojisi ve patenti dünyada sadece NOKIAN LASTİKLERİ'nde bulunmaktadır. NOKIAN haricinde ki diğer tüm çivili lastikler, çivili delikli üretilmiş kış lastikleri olup çivileri sonradan çakılmak suretiyle meydana gelmişlerdir.

    Çivili Lastikler in en başarılı oldukları zemin, buzlu zeminlerdir. Bu lastikler üzerlerinde barındırdıkları çiviler sayesinde buza saplanıp parçalayarak tutunma kabiliyetlerini arttırırlar. Ancak çivili lastiklerin normal kış lastiklerine göre en büyük sorunları, normal asfalt zemine geçildiğinde ses yapmaları, sürat esnasında lastiğin % 100 yere temas edememesi nedeniyle arac gezinmesi ve frenaj esnasında aracın kaymasıdır. Tabi bu gezinme ve kayma esnasında çakılmış olan çivilerin kopmaları da ayrı bir sorundur.

    Ama...

    NOKIAN LASTİKLERİ'nin geliştirmiş olduğu teknoloji ve sistem sayesinde yukarıda bahsettiğimiz sorunlar % 90 gibi büyük bir oranlar neredeyse yok denecek duruma gelmiştir. NOKIAN'ın çivili lastiklerinin çivileri dahi yukarıda bahsettiğimiz sıradan çivilerden farklı olup, tamamen fabrikasyon robotlar tarafından programlı olarak optik teknolojisi ile yine NOKIAN'ın bu teknoloji için ayrı olarak geliştirdiği özel Kış Lastiklerine monte edilir.

    Çiviler, çift katmanlı köşegen açılı, çivinin altında bulunan 2 katmandan en alttakinde bulunan özel bir solüsyon, solüsyonun üzerinde bulunan özel bir kauçuk bileşenine sahip yastık vazifesi gören bir sistemle birlikte üretilir. En altta bulunan bu özel solüsyon, lastiğin sıcaklığı +2 derece ve altına düşmeye başladığında donma reaksiyonu göstererek hemen üzerinde bulunan özel bileşimli kauçuk yastığı sertleştirerek en üstte bulunan çivi bloğuna dışa doğru olmak üzere bir baskı uygular.

    Bu baskı sonucu çiviler, karlı, buzlu ve kaygan zeminlerde meydana gelen ısı değişimine duyarlılık gösterip dışarıda kalarak tutunmayı en iyi şekilde sağlarlar, asfalt gibi sert zeminlerde ısı, yuvarlanmanın verdiği sürtünme kuvvetiyle daha yüksek olduğundan çiviler aracında ağırlığı yardımıyla bu seferde içeride kalarak gezinme, ses, çivilerin formasyonundan, yerleşimden dolayı kopma ve frenajda kaydırma problemleri neredeyse tamamen yok olmaktadır.

    Çakma çivili bir lastikte % 80 e yakın bir oranda araç çivilerin üzerinde giderken, NOKIAN'ın bu teknoljik çivili kış lastikleri ile araç % 80 gibi bir oranda LASTİKLERİN üzerinde seyretmektedir.
    ALINTIDIR.

    Güzel bilgi.

    İlerde lastik alırsam bu markaya da bir bakayım.




  • valla tutturmuşlar bir çivili lastiğin çivileri yolda giderken mermi etkisi yapıyormuş, yok asfalta zarar veriyomuş...yok sonradan çivileri dökülüyormuş, yok fren mesafesini uzatıyormuş... yıllardır kullanıyorum... ilk 400-500 km sakin kullanın çiviler yerine otursun biraz uğultu haricinde hiç bir sıkıntısı yok. tek sıkıntı buzlu yolda sen zınk diye durursun arkadan gelen vatandaş duramaz... kıssadan hisse sanki üzerinde yazlık lastik varmış gibi davranırsanız çivili lastiğin ömrü çok uzun olur. bu arada aracı hareket ettirmeden dreksiyonu çevirmeyin.eski kara düzen dreksiyon gibi kullanın.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.