Şimdi Ara

Clio 1.2 yakıt sarfiyat problemi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
24.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende 6 yıldır 2004 model Clio 1.2 16v var. Çok memnunum, performans, yakıt tüketimi, konfor ve sorunsuzluk açısından.
    1.2 16V avantajı 75BG diğer 1.4 ve 1.6 motorlara göre daha düşük sürtünmeden kaynaklanan yakıt tüketimi avantajıdır. Ayrıca 75Bg diğer motorlara göre bildiğim belirgin bir performans dezavantajı da yoktur. Fakat tüketim avantajını almak için çoğu benzinli araçta olduğu gibi düşük devirlerde yani 3500 altında kullanmak ve vitesleri 2000 devirde atmak lazım.
    Renault da 2003 yılında 1.2 16v eski 75BG 1.4 motor yerine geliştirmiştir. Bildiğim karaıyla 1.2 16v eski düz 1.4 e göre üretim maliyeti biraz daha yüksek motor olmasına rağmen bütün araçlarında (Türkiye'de üretilen Renault Clio Symbol haricinde) hemen uygulamıştır. Günümüzde nerdeyse bütün otomotic üreticileri de Renault gibi aynı güçte fakat daha küçük hacimli motorlar geliştirmeye çalışıyorlar. Verimlilik ve yakıt ekonomisi avantajlarından dolayı.

    1.2 16v motordan sıcakken 2000 devir civarında 30 beygir gücü alırsınız, soğukken 30BG altındadır. Sizin probleminiz ise küçük hacimli motor olmasından değil aslında düşük güçteki motor olmasından kaynaklanıyor. Motor soğukken ve yokuşta dur kalk yaparken 75BG bu motor 2000 devirlerde size yeterli olacak gücü sağlayamadığından deviri arttırıyorsunuz. Bu motorda 3500 deviri geçtikçe verimliliğini kaybetmeye başlıyor çünkü o devirde kullanılmak için yapılmış bir motor değildir. Sizin ihtiyacınız yüksek güç ise 100 BG gücündeki bir motor ile 2500 - 3000 devirde ihtiyacınız olan performansı alırsınız ve daha rahat edersiniz.
    Ayrıca sürtünme az olduğu için küçük hacimli motorlar daha az ısı üretirler. Isı normalde kayıp enerjidir ve istenmez. Fakat motorun ideal çalışma ısına ulaşması için başlangıçta ısı gerekir. Küçük hacimli motor daha az ısı ürettiğinden ideal ısıya ulaşmak için büyük hacimli motora göre daha uzun süreye ihtiyaç duyar. Bu uzanyan sürede küçük hacimli motorun sağladığı sürtünmedne kaynaklı yakıt avantajının azalması demektir.
    Sizin kullanım sorununuz aracı soğuk iklimde, yüksek güç gerektiren kısa mesafeli bir yolda yüksek devirde kullanmanız. Kısaca siz 75Bglik 1.2 16v için en verimsiz olduğu koşullarda aracınızı kullanıyorsunuz demektir. Yaz geldiği zaman daha uzun mesafelerde ve daha düz yollarda kullandığınız zaman Clio'nun yakıt tüketiminin belirgin bir ölçüde azaldığını ve ekonomikleştiğini görürsünüz.

    Soğuk iklim, kısa mesafe ve yüksek güç gerekitiren kullanımda en ideal motorlar atmosferik çalışan benzinli motorlardır. Bu teknolojinin en iyisi de Honda diye söylenir ama Renault'nun 1.6 16v leride oldukça iyidir. Fakat güçlü dahi olsalar turbo beslemeli benzinli (VW TSI) veya dizel motorları (piyasadakilerin hemen hemen hepsi) almanızı tavsiye etmem, çünkü motor soğukken yüksek güç ihtiyaçlı devirli kullanım turboya zarar verir.

    Ben 1.2 16v ten çok memnum çünkü İstanbul'da ara sokaklarda, trafikte ve otobanda kullanıyorum. Ne yüksek hız (130km/saat ve üzeri) yapılacak yol ne de çıkılacak çok dik yokuşlar oluyor, 75BG bana yetiyor. 1.2 16V trafik sıkışmışken ve 90-100km hızlarda yakıt ekonomisi ile beni memnun ediyor. Özellikle rölantide diğer motorlara göre ciddi az yakıt harcıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi demirparcasi -- 1 Mart 2010; 12:35:02 >




  • Bizde de Clio 1.2 var, henüz 1300 km'de. Ortalama tüketim devamlı gözetitimim altında. Şu anda 6.9 gösteriyor. 1300 km'nin 1000 km'si ş.içi. Fabrika Ortalaması ş. içi olarak 7.4 idi galiba. sanırım tamamen ş. içi kullanılsa bile o değeri aşmayacak. Motor gücü olarak bence gayet yeterli. Kalkışları seri, yüksek viteste toparlaması çok iyi. 4. viteste 40'a düşse (sürat) banamısın demiyor, çok istekli araç. Ama yüksek süratte çabuk bağırmaya başlıyor. 90-100ü geçmemek lazım. Vites oranlarını ş. içi kullanıma göre yapmışlar. O yüzden ş. içinde kullanması hem rahat hem ekonomik hem de zevkli.
  • merhaba, gecen hafta aldıgım aracın (1.2 16V 2006 model)yakıt performasını test ettim. Acıkcası agzım acık kaldı. Bu kadar yakması hıc normal gelmedi. aracı atiker sıralı sistem lpg ıle kullanıyorum. aldıgımda depoyu shelll de doldurdum. sehirici 120 km yol gittim. bugun bppp de tekraran doldurdum. toplam 45 tl gıbı bır rakam tuttu.hadı gecen hafta zam falan geldı toplam 40 tl de. bu bıle fazla geldı bana. km basına 40 / 120 dersek 0.33 gıbı bır rakam cıkıyor. aracı da 3-4 bın devır arasında kullanıyorum.
    acıkcası ben bırsey anlamadım bu kadar cok olmasını beklmeıyordum. bu hafta tekrardan test edıcem. bppp den aldıgım gaz ıle. arada fark olucak mı bakalım. acıkcası bı usta ya baktırmam gerekıyor mu onu da bılemedım. bılgısı olan varsa paylasırsa sevınırım. tesekkurler.
  • Bende Clio 4 1.2 almayı düşünüyorum ama bu motorun az yakacağını da umarak bunu düşünüyordum bir yandan.
  • merhaba,,geçen hafta clio 2 1.2 16v 2005 model aldım..uzun yolda 6 litre gibi bir rakam yaktı..ortalama hız 110km.. ama şehir içi test ettim ortalama 12 litre yaktı ohaaaaa dedim..klima 2 kademede çalıştı devamlı ama bu kadar yakacağı aklımın ucundan bile geçmezdi...acaba gazamı çok yüklendim dedim ama 1.2 motor sonuçta ne kadar yakabilirki..aracı serviste bilgisayara bağlatmayı düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkahmt

    merhaba,,geçen hafta clio 2 1.2 16v 2005 model aldım..uzun yolda 6 litre gibi bir rakam yaktı..ortalama hız 110km.. ama şehir içi test ettim ortalama 12 litre yaktı ohaaaaa dedim..klima 2 kademede çalıştı devamlı ama bu kadar yakacağı aklımın ucundan bile geçmezdi...acaba gazamı çok yüklendim dedim ama 1.2 motor sonuçta ne kadar yakabilirki..aracı serviste bilgisayara bağlatmayı düşünüyorum.

    Merhaba, bende geçen ay aynı araçtan aldım şehir içi klimasız 280 tl yakıt ile 700km yapabildim. Ayrıca aşırı trafiğe girmediğim ve 2500 deviri fazla geçmeden 80-90 km hızlarda 5. viteste kullandım genelde. Araç 40 kuruş civarı yakıyor. Aracı almadan önce tüm sahibinden ilanlarında "Gerçekten Yakıt Cimrisi bir Araç" yazıyordu. Nasıl iş anlamadım arkadaşımın 1,6 motor 2004 Benzinli Hondasından daha çok yakıyor. Bu işte bir tuhaflık yokmu acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cagatayhan34 -- 8 Kasım 2012; 17:57:08 >




  • 1.4 16V Clio 2 ile ortalama tüketimim 7,5-8 civarında. 10Km ortalama bir trafikte işe gidip geliyorum, haftasonları da Kadıköy, Taksim vs. yoğun trafikli yerlerde dolaşıyorum. 80-90KM sabit hızla 5,5-6LT gibi bir tüketimi var, dediğiniz gibi ise 1200cc epey fazla yakıt tüketiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagatayhan34

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkahmt

    merhaba,,geçen hafta clio 2 1.2 16v 2005 model aldım..uzun yolda 6 litre gibi bir rakam yaktı..ortalama hız 110km.. ama şehir içi test ettim ortalama 12 litre yaktı ohaaaaa dedim..klima 2 kademede çalıştı devamlı ama bu kadar yakacağı aklımın ucundan bile geçmezdi...acaba gazamı çok yüklendim dedim ama 1.2 motor sonuçta ne kadar yakabilirki..aracı serviste bilgisayara bağlatmayı düşünüyorum.

    Merhaba, bende geçen ay aynı araçtan aldım şehir içi klimasız 280 tl yakıt ile 700km yapabildim. Ayrıca aşırı trafiğe girmediğim ve 2500 deviri fazla geçmeden 80-90 km hızlarda 5. viteste kullandım genelde. Araç 40 kuruş civarı yakıyor. Aracı almadan önce tüm sahibinden ilanlarında "Gerçekten Yakıt Cimrisi bir Araç" yazıyordu. Nasıl iş anlamadım arkadaşımın 1,6 motor 2004 Benzinli Hondasından daha çok yakıyor. Bu işte bir tuhaflık yokmu acaba?

    hocam ben kurban bayramında manisaya gittim ankaradan..ş.dışı 6.5 litre yaktı...bu böyle olmucak dedim ve brc sıralı sistem tüp taktırdım...geri ankaraya dönüşte 4 kişi + full bagaj 7.5 litre tüketim söz konusu...ort hız 100 km civarı...daha sonra şehir içi testindede 8.7 litre gibi bir rakam söz konusu...lpg li olduğu için cebimi fazla yakmıyor...1 litre eksik fazla olmasına bakmıyorum artık...




  • yani az yakmasında 1,2 motorun faktörü olmuyore yani :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkahmt

    quote:

    Orijinalden alıntı: cagatayhan34

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkahmt

    merhaba,,geçen hafta clio 2 1.2 16v 2005 model aldım..uzun yolda 6 litre gibi bir rakam yaktı..ortalama hız 110km.. ama şehir içi test ettim ortalama 12 litre yaktı ohaaaaa dedim..klima 2 kademede çalıştı devamlı ama bu kadar yakacağı aklımın ucundan bile geçmezdi...acaba gazamı çok yüklendim dedim ama 1.2 motor sonuçta ne kadar yakabilirki..aracı serviste bilgisayara bağlatmayı düşünüyorum.

    Merhaba, bende geçen ay aynı araçtan aldım şehir içi klimasız 280 tl yakıt ile 700km yapabildim. Ayrıca aşırı trafiğe girmediğim ve 2500 deviri fazla geçmeden 80-90 km hızlarda 5. viteste kullandım genelde. Araç 40 kuruş civarı yakıyor. Aracı almadan önce tüm sahibinden ilanlarında "Gerçekten Yakıt Cimrisi bir Araç" yazıyordu. Nasıl iş anlamadım arkadaşımın 1,6 motor 2004 Benzinli Hondasından daha çok yakıyor. Bu işte bir tuhaflık yokmu acaba?

    hocam ben kurban bayramında manisaya gittim ankaradan..ş.dışı 6.5 litre yaktı...bu böyle olmucak dedim ve brc sıralı sistem tüp taktırdım...geri ankaraya dönüşte 4 kişi + full bagaj 7.5 litre tüketim söz konusu...ort hız 100 km civarı...daha sonra şehir içi testindede 8.7 litre gibi bir rakam söz konusu...lpg li olduğu için cebimi fazla yakmıyor...1 litre eksik fazla olmasına bakmıyorum artık...

    Araca Lpg taktırsam çekişi çok fark eder mi? Zaten yokuşları 1. vites çıkıyorum daha ne kaybederim ki diye düşünüyorum :)




  • cagatayhan 34 sana şöyle bir hesap yapalım...
    lpg şu an 2.70... 100 km ort 7.5 litre yakıyo desek ...km de 20,2 kruş
    benzin 4.55... 100 km ort 6.8 litre yakar o halde ... km de 30,9 kuruş
    arada 10 krş bi fark oluşur..

    ben taktırdım çünkü arabayı çok kullanıyorum...fakat araba çekiş bakımından hiç düşmedi.. hissetmedim...bu haftasonu 1000 km yol yaptım 5 kişi +full bagajla zorlanmadım..zaten sıralı sistem olduğu için istenilen miktarı enjeksiyon karşılıyor..

    ama araçta tekleme sorunu oluştu bunuda söyleyeyim..bosch car service de 2 kez ayar yaptılar..fakat sorun tekrar yapmaya başladı...1 ve 2. viteslerde 1000 devirden 500 devire yanı rolanteye gelesiye kadar araç kendini sarsarak yavaşlıyor..aracım 20000 km de daha ..
  • 2008 model clıo3 1,2 16v otomatik almaya o kadar yakınlasmıstım ki bu gün yarın en geç ertesi gün derken bu mesajları okudum.. moral sıfır... yine bana hüsran..
    ben ne yapacagım, yok mu bir fikri olan.
  • bende 2006 1.2 16v vardı,44 bin de aldım geçen hafta 58binde sattım,objektif anlatacak olursam 2013 clio 1.2 de aynı 2004 1.2 de birebir aynı motor,hiçbir fark yok,fiyatına göre araç güzel tipi güzel sessiz motor gücü sakin kullanan için ideal ama beni aracı satmaya iten 3 temel sorun vardı,motor gücü zayıf hadi tamam sakin kullanırız ama yakıt yazın 8 litre kışın 10 litre oluyordu,bu yakıta göre çekiş çok zayıf fiesta 1 litre fazla yakıyor ama çekişleri okadar farklı ki anlatılmaz,3.sorunda vites kolu sallanıp duruyor aynı motor takozları arızalıymış gibi çok rahatsız ediyor,bütün cliolarda kronikmiş bu,bide debriyaj aşırı derecede yukarıdan kavrıyor ve bütün bunlar birleşince araçtan zevk alamıyorsun,şuanda 2008 model cliolar 18 ile 20bin tl arasında sanırım satılıyor bu fiyatada başka araç alamıyorsun,ama 2 yıllık tecrübeme dayanarak eğer bütçeniz müsaitse 1.4 araca bakın derim..




  • arkadaşlar yakıt konusunda ben takıntılıyım defalarca depo doldurdum şişeyle ağzına kadar koyup ölçtüm,aracımın motoru dörtdörtlük bakımlıydı ki zaten 44binde aldım ama malesef 8 litre yazın en sakin kullanımda 10 litrede kışın benzin yaktı,aracınızı boşa servise sağa sola götürmeyin yakıyor işte..
  • Benim 97 clio 1.2 200 km/14 lt yemekte gittiğim yollar bayır hava -2 den yukarı olmuyor yazın düşer yakıt inş ama satıp 1.4 golf alcam inş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdkab

    2008 model clıo3 1,2 16v otomatik almaya o kadar yakınlasmıstım ki bu gün yarın en geç ertesi gün derken bu mesajları okudum.. moral sıfır... yine bana hüsran..
    ben ne yapacagım, yok mu bir fikri olan.

    Corsa c 1.3 cdtilere bi bak derim ilk çıktığı zamanlarda babamda vardı az yakıyodu ve seri olduğunu söylüyodu fiyaları aşağı yukarı aynıdır diye düşünüyorum araştırmadım fakat
  • otomatikler daha fazla yakıyormuş Allah korumuş seni :)
  • Türkiye şartlarında sürüş zevki diye birşey yok ki..Firmaların satış politikaları ve devletin vergi sistemi yüzünden düşük hacimli motorlarla idare ediyoruz.Sırf bu yüzden Clio 4 1.2 alıp almamak arasında gidip geliyorum.İmzamdaki aracım fena sayılmaz serilik olarak.Ama 3-4 gün Dacia Duster 1.5 Dci kullandım.Yüksek tork nedeniyle çok hoşuma gitti.Kendi aracıma dönünce çok hantal hissettim alışana kadar.Yani seçenek olsa kimsenin 1.2 ve altı motorlara bakacağını sanmıyorum.
  • yeni clio 1.2 joy aracı 3 haftadır kullanıyoruz. 300 km ye ulaştı. 100 km si şehirler arası gerisi şehir içi kısa mesafe, ortalama şu anda 6.4 gösteriyor. inşallah ilerde sıkıntı yaşamayız. şehir içinde 8 lt ye razıyım.
  • 2011 clio 3 1.2 16v kullanıyorum. bir ay önce aldım yaklaşık 600km dir bende. şu anki kullanım şartlarımda yakıt tüketimini arttırabilecek her türlü olumsuz etmen var. sayıyorum; önlerde kış lastikleri takılı, filtreler ve yağ bir yıllık ve değişmesi gerekiyor, hava sıcaklığı şu anda tekirdağ da çok düşük, evden iş yerine gidene kadar 4km var ve hep ara sokaklar düşük viteste gidiyorum, kalorifer ve fan hep açık, motor verimli çalışma sıcaklığına ulaşamadan kontak kapatıyorum, ortalama hızım 15km civarı. ve tüm bunlara rağmen şehir içi ortalamam 8lt/100km. bence tüm bu olumsuzluklara rağmen çok iyi bir değer. bakımdan ve havalar ısındıktan sonra bu değerlerden 1-1,5 lt daha aza yakacağını düşünüyorum.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.