Şimdi Ara

Clio symbol alacaktım vazgectim.1 hafta icinde araba almam lazım yardım (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
0
Favori
9.993
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hayırlı olsun ceniko megane iyidir 16v motorlu 110 ps üreten makinadır seri ve ataktır performansı bence çok güzel düzgün araç almışsın ALLAH kaza bela vermesin güle güle kullan
  • ya arkadaşlarrenaulta parcası ucuz diyenlere sasıyorum tamam yaygında ben clioya bir adte plastik jant kapagına 2005 de 30 ytl verdim neresi ucuz arabamın aynası kırıldı broadwayla aynı ayna düz ne ısıtma ne elektronik 130 lira neresi ucuz bunun ben anlamadım gidin servisede bi iki saat oturun parçaları nasıl ucuz oluomu almanlara pahalı derdik ama suan renonun almanlardan pahalı parcaları var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turkun oglu

    ya arkadaşlarrenaulta parcası ucuz diyenlere sasıyorum tamam yaygında ben clioya bir adte plastik jant kapagına 2005 de 30 ytl verdim neresi ucuz arabamın aynası kırıldı broadwayla aynı ayna düz ne ısıtma ne elektronik 130 lira neresi ucuz bunun ben anlamadım gidin servisede bi iki saat oturun parçaları nasıl ucuz oluomu almanlara pahalı derdik ama suan renonun almanlardan pahalı parcaları var


    Jant kapağın nasıl, araban kaç model? Benim bir jant kapağım 10 lira. Orjinal Renault jant kapağı. 5 kollu pixis jant kapağı.
  • Merhabalar herkese,

    Bende arabamı sattım. Satması ve yedek parça bulabilme kolaylığından dolayı bir sembol almak istiyorum. Ama asıl sıkıntım motor olarak hangi sembol u seçmem gerektiği. Reno nun internet sitesinden ve servisten aldığım bilgilere göre, bugünki akaryakıt fiyatlarıyla ve servis bedelleriyle, mazotlu bir clio sembol ün, benzinli bir sembol e göre kendini amorti etmesi 125000km yi buluyor. Tabii bu kadar yol mazotlu bir motora hiç masraf çıkarttırmadan yapılabilirse, memlekette bu kadar adi mazot varken.. (bu arada eğer isteyen olursa yaptığım hesabıda eksik gedik varmı diye daha sonra ekleyebilirim ve yoruma açabiliriz). Herneyse,, yılda 25000km yol yapan biri olarak mazotluyu amorti etmem 5 yıl süreceğinden mazotlu almaktan vaz geçtim.
    Benzinli alırken ise kriterlerim şunlar; idealimde 3 veya en fazla 4 sene içerisinde daha lüx bir araba alamak olduğu için, mümkün olan en baz clio yu almak.(Sadece klima olsa yeter). Bu şekilde makası iyice daralttım.. Fakat ben performans meraklısıda değilim, bu nedenle 16v olmasıda gerekmiyor, yeterki az yaksın diyordum. Fakat servisteki arkadaş, 1.4 8v lerin teorik olarak daha az yaktığını fakat motor 65bg olduğu için şehir içinde ve otobanda arabanın gazına durmadan basmak gerektiğini bu nedenlede 1.4 16v den daha fazla yaktığını söylüyor. Özelliklede yazın klimayı açınca 1.4 8v nin zorlanacağını ve çok yakacağını söylüyor. Eğer durum hakikatten böyleyse tabii ki 1.4 16v yi seçeceğim ki az yaksın. Ama böyle değilse persormansta umrumda olmadığına göre aynı donanım özelliklerine sahip modele sadece 16v farkı için yaklaşık 2000YTL fazla vermek istemem. Çünkü deponun maximum 150YTL ye full lendiğini ve bir depoyla 700km gideceğimi düşünürsek, 10000km yi boşa atmak istemem.

    Lütfen 8v ile 16v arasındaki yakıt kullanım farkları ile ilgili tecrubesi veya bilgisi olan birileri var ise paylaşsın.




  • öztürkhulusi isimli arkadaşım;

    Benim arabam imzamda gördüğün gibi 1.4 8V. Rampa da, düz de iyi kaptırdıysam, fazla baymaz. Ancak klima açıkken biraz bayabiliyor. 16V olsa arabam belki de baysa bile klima açık'ken o kadar fazla baymayacak. 16V kullanmadığım için bilmiyorum. Ama teknik verilere baktığın zaman 1.4 16V - 98HP güce sahip, gayet güzel.
    Ancak 1.4 8V'de beni uzun yolda fazla yormuyor. Sollamalar'da mesela düz yolda gerekiyorsa 4.vites'e küçülüp çok rahat hızlanıyorum. Mesela düz'de iyi kaptırdıysam, hafif meğil'li rampaları da 5.vites ile zorlanmadan çıkıyorum. Rampa az daha dik ise rampanın ortasın da en fazla 4.vites'e küçülürüm. Rampa daha da dik ise 3.vites ile çok rahat devirlenip çıkarım rampayı ve hatta rampanın uzunluğuna göre uzunsa ortasında 4'e bile atarım. İstanbul'lu lar bilir. Barbaros yokuşunu ben 4.vites ile gayet rahat çıkıyorum.
    Mesela ben arabam'la full depo ile (genelde 44-46lt alıyorum) İstanbul içinde 500-550 km. yola yapabiliyorum. Şehirler arası yolda da TEM yolunda 120-130-140 arası ve normal yolda da 80-110 ortalama hız ile bazen sollamalarda 120 olur, ara ara klima açık 700-720 km. yol yapıyorum. Bir kere tam 740 km. yol yapmıştım. Sabah saat tam 06:00'da evden çıkıp hemen 2km. ileriden depomu doldurdum (46lt.) Hiç durmadan direkt Samsun. Saat 14:30'da SAmsun'da mecburen durdum çünkü benzin aldım. Sıfırladığım km.'ye baktığım da 742km.'yi gösteriyordu.
    Son olarak, 1.4 8V 75 HP'dir. 65 HP değil.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozturkhulusi

    Merhabalar herkese,

    Bende arabamı sattım. Satması ve yedek parça bulabilme kolaylığından dolayı bir sembol almak istiyorum. Ama asıl sıkıntım motor olarak hangi sembol u seçmem gerektiği. Reno nun internet sitesinden ve servisten aldığım bilgilere göre, bugünki akaryakıt fiyatlarıyla ve servis bedelleriyle, mazotlu bir clio sembol ün, benzinli bir sembol e göre kendini amorti etmesi 125000km yi buluyor. Tabii bu kadar yol mazotlu bir motora hiç masraf çıkarttırmadan yapılabilirse, memlekette bu kadar adi mazot varken.. (bu arada eğer isteyen olursa yaptığım hesabıda eksik gedik varmı diye daha sonra ekleyebilirim ve yoruma açabiliriz). Herneyse,, yılda 25000km yol yapan biri olarak mazotluyu amorti etmem 5 yıl süreceğinden mazotlu almaktan vaz geçtim.
    Benzinli alırken ise kriterlerim şunlar; idealimde 3 veya en fazla 4 sene içerisinde daha lüx bir araba alamak olduğu için, mümkün olan en baz clio yu almak.(Sadece klima olsa yeter). Bu şekilde makası iyice daralttım.. Fakat ben performans meraklısıda değilim, bu nedenle 16v olmasıda gerekmiyor, yeterki az yaksın diyordum. Fakat servisteki arkadaş, 1.4 8v lerin teorik olarak daha az yaktığını fakat motor 65bg olduğu için şehir içinde ve otobanda arabanın gazına durmadan basmak gerektiğini bu nedenlede 1.4 16v den daha fazla yaktığını söylüyor. Özelliklede yazın klimayı açınca 1.4 8v nin zorlanacağını ve çok yakacağını söylüyor. Eğer durum hakikatten böyleyse tabii ki 1.4 16v yi seçeceğim ki az yaksın. Ama böyle değilse persormansta umrumda olmadığına göre aynı donanım özelliklerine sahip modele sadece 16v farkı için yaklaşık 2000YTL fazla vermek istemem. Çünkü deponun maximum 150YTL ye full lendiğini ve bir depoyla 700km gideceğimi düşünürsek, 10000km yi boşa atmak istemem.

    Lütfen 8v ile 16v arasındaki yakıt kullanım farkları ile ilgili tecrubesi veya bilgisi olan birileri var ise paylaşsın.




    http://forum.donanimhaber.com/m_21511319/tm.htm adresinde 8V ve 16 V ile ilgili yorumları ve iki motor arasındaki farkları okuyabilir ve konuya katkıda bulunabilirsiniz. Bence senede 25.000 Km yapıyorsanız kesinlikle dizel versiyon alınız. 1,5 DCI dizel motorla, 1,4 16 V benzinli motor arasında, her iki yakıt arasındaki fiyat farkı ve dizel versiyonların daha az tüketmesi nedeniyle 10.000 Km'de yaklaşık 900 YTL dizelin avantajı oluşacaktır. Yıllık 25.000 Km yapacağınızı öngördüğünüze göre, fark 900x2,5=2.250 YTL olacaktır. Bir başka deyişle, DCI 65 BG-1,4 16V farkını yaklaşık 1,5 yılda, DCI 80 BG-1,4 16 V farkını 2 yılda amorti etmiş olacaksınız. Kaldı ki 5 yıl sonra sattığınızı varsayarsak, dizel versiyonları aynı donanımda ve bakımlı olması şartıyla, 1,4 16 V'e göre bugünün koşullarında en az 1000 YTL daha yüksek fiyata satarsınız. Selamlar..




  • 97 model ford escort marka aracım var ve parçası renodan ucuz bunu öğrendim standart hızlarda yakıt olarak clio daha iyi

    birde şu var bugun murat 124 de normal hızda viraj alıyor benim dmek istediğim araca binip yola çıktığınızda araç kişiye bir güven sergiliemeli bu clio albea da yok bu 2 araba kiralama ve şirket ler için ideal dedim ki zaten öyle ayrıca örnekleri çoğaltırsak chevrolet aveo( biraz daha modern )

    benim aracım 11 yaşında ve inan bana aracın iç dizayn ın dan tut da plastik kalitesine kadar clio escort un eline su dökemez burada escort clio dan çok iyi gibi kendi arabamı övmüyorum ama şu bir gerçek clio sümbül 21-23 bin ytl arası sıfır fiyat başlangıcı ayrıca onunla aynı keseye fiestayı koysak fiesta da anca 1-2 milyar pahalıdır ama arada dağlar kadar fark var sedan olarak focus desek yada ford u geç hyundai accent dahi opel aSTRA CLASSİC VS ARAÇ LAR BİRAZ DAHA PAHALI AMA KIYAZ YAPILDIĞINDA ARADA Kİ FARKI BURAYA YAZMAMA GEREK YOK

    CLİO NUN İYİ YANLARI AZ YAKAR (clionun tutulmasının sebebi budur)


    fiyatı makul gibi görünüyor

    kaza durumunda (allah esirgesin ) tamiri kısa sürede sağlanıyor yedek parça ve servis hızlı (kira şirketleri için en önemli olay sezon başında kaza yapan bir araç yattığı her gün içiç 40 euro kayıp demektir kaskodan aracın tamir parası da alınsa sezon iççnde yattığı her fazla gün 40 euro artık gerisini siz hesaplayın)



    parçası da normal fiyatlarda diyelim

    başka ele avuca sığar bir şey yok


    çamurluğu sac mıdır artık plastikmidir fibermidir her neyse yaslanın bi bakın çöküyor mu çökmüyor mu


    performans açısından bir şey demiyorum

    bir söz var kontrolsüz güç güç değildir


    11 yıllık escortumla ben 170kmyle bile giderken tek elle dreksiyonu tutabiliyorum ve herhangibir problem yok



    lütfen clio symbol ü olanlar bunu hakaret olarak düşünmesin kendi arabam daha iyi bence ama bunu marifet olsun diye demiyorum benim aacımın da kötü yanları var kapı mdöşemelri atıyor tavan döşemesi atıyor 1 kereye mahsus yaptırmanız gerekiyor kronik bir problem küllük ün olduğu alan biraz daha yukarda olsa iyi olurmuş
    lpg ile şehirdışı lpg litresi 1.75krş km de 140 -160 bin şehir içi de 220 -230 bin arası yakıyor motor 4 nokta enjeksiyonlu zetec motor 95 hp

    benzinde şehirdışı 7 şehir içi 11 lt yakıyor ki fabrika verilerinin üzerne 1 er lt daha ekledim bunlar şehir dışı 110 150 km hızlarda yaktığım tüketim


    bence gayet normal



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardbody -- 19 Mart 2008; 0:59:04 >




  • Ve sonunda yeni arabamı aldım.2003 model Renaulr Megane expresson 1.4 16v ..Fiyat 17000 Ytl verdim.Belki içinizden çok para vermissiniz diyecek olanlarda olabilir.Ama araba temiz gibime geldigi icin aldım.Km si 88000 de..Bu benim ilk arabam Allah'ın izniyle kazasız belasız bineriz.


    Resimlerini ekleyecektim ama ekleyemedim :))
  • Hayırlı olsun.
  • hardbody;
    Symbol, B sınıfı segment içerisinde uygun fiyatı, yaygın servisi ve parçası, bir de az yakması ile iyi bir alternatif. 97 model Ford Escort arabana gelirsek, bence şahane bir Ford klasiği. Karşı apt. komşum da vardı o da 98 model ve beyaz dı. İlk günkü gibi pırıl pırıl tertemiz arabaydı. Ben arabayı almadan önce kafamda Hyundai Accent Admire vardı. Güzel bir kasaya sahipti ve bende olmayan bir sürü de donanım vardı ancak içinin plastik aksamı içime sinmedi. Albea'nın arkasını beğenmedim. Fİesta güzel bir arabaydı ancak bagajı küçüktü o yüzden tercihimi Symbol'den yana kullandım. Yukar da dediğim gibi devir saati olmadığı için ve fark ödeyip bir üst donanım da devir saati olduğu için çok kızmıştım. Bunun için bir sürü mail atmıştım Renault'a. Neyse, 2007'den itibaren ön konsol daha ergonomik oldu. En azından devir saati koydular. Gerçi kadran biraz komik oldu. 1.4 araba da 250 kadran var. Çok komik yahu. Ön çamurluk plastik. Arabayı kendim yıkarım ve kurularken bazen ön çamurluk'tan destek alıp lastikleri sildiğim zaman "dur yahu, çamurluk plastik göçer şimdi içeri" deyip çekerim elimi. Yine de korkulup kaçılacak bir araba değil. Onu da belirteyim. 2000, 2001 model Symbol sahibi bir kaç tanıdığım var. Halen daha kullanıyorlar arabalarını ve ilk sahipleri. Birisi öğretmen, diğeri de eski iş yerimden bir ağabeyim.
    Yani diyeceğim, bana göre sıfır km. 22-25 arası alınacak ideal arabalar içerisindedir Symbol. Chevrolet'e gelince. Daewo oldu Chevrolet. Almam şahsen. Geçenlerde Kia Rio'yu inceledim, gayet güzel ve albenili bir araba, alınır yani. Onun dışında bu segment içerisinde Symbol haricinde Ford Fiesta, Hyundai Accent Era, Kia Rio, Fiat Grande Punto ve Clio III bana göre güzel arabalar. Bir üst sınıfta tercihim ise yeni Toyota Corolla ve Ford Focus'tan yana olur. İlaveten VW Jetta 1.4 TSI/122 HP Comfortline da tercihim olur.

    Ceniko isimli arkadaşım, araban hayırlı olsun. Güle güle kullan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 19 Mart 2008; 9:14:10 >




  • Hayırlı olsun.Allah kaza bela vermesin.Benim araçla aynı motoru kullanıyor o araçlar. 1.4 16v 98 Hp
  • Arkadaşlar CHEVROLET bildigimiz o taş gibi arabalar degil artık.. Amerikan General Motors...GM . Korede DAEWOO yu satın aldı...Ve başka ülkelere kendi markasını vurup satıyor...Araba halis muhlis Kore malı DAEWOO... Bilmeyenler Amerikan malı Chevrolet alıyorum sanarak alıyorlar...Buda ilave not....Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 21 Mart 2008; 22:16:44 >
  • hardbody: senin gibi bilip bilmeden konuşanlar yüzünden insanlar yanlış yönlendiriliyor.Ön çamurlukların pls.olması bir kere avantajdır.Renault megane dede bunu uyguluyor.Çamurlukların içersinde çelik barlar var,küçük darbelerde esneyerek bişey olmuyor,büyük darbelerde kırıldığı zaman,aynısıyla değişerek araba darbeli olmuyor.Merak etme elini bastırınca bişey olmaz,kormaSizin Symbol alanları anlamadığınız nokta şu,hiç kimse 170 le giderken tek elle direksiyonu tutayım diye symbol almıyor.Bu arabalar hız arabası değil ihtiyaç arabası Yani insanlar ellerindeki az imkanlarıyla alabileçeklerinin en iyisini yani symbol ü alıyorlar.Arkadaşımda seninkiyle aynı model bir escort var 2 senedir satmaya çalışıyor ama satamıyor.12000 den düşe düşe 8000 e geldi hala alıcı yok.Sen övdüğün arabaya bi baksana kardeşim toros fiyatı bile etmiyor.Al güvenliğin senin olsun.Parça fiyatları senin arabanın daha yüksek arkadaştan biliyorum.Türkiye nin en çok satan arabası,bu alan insanların hiç mi aklı yok




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pusat-43@hotmail.com

    hardbody: senin gibi bilip bilmeden konuşanlar yüzünden insanlar yanlış yönlendiriliyor.Ön çamurlukların pls.olması bir kere avantajdır.Renault megane dede bunu uyguluyor.Çamurlukların içersinde çelik barlar var,küçük darbelerde esneyerek bişey olmuyor,büyük darbelerde kırıldığı zaman,aynısıyla değişerek araba darbeli olmuyor.Merak etme elini bastırınca bişey olmaz,kormaSizin Symbol alanları anlamadığınız nokta şu,hiç kimse 170 le giderken tek elle direksiyonu tutayım diye symbol almıyor.Bu arabalar hız arabası değil ihtiyaç arabası Yani insanlar ellerindeki az imkanlarıyla alabileçeklerinin en iyisini yani symbol ü alıyorlar.Arkadaşımda seninkiyle aynı model bir escort var 2 senedir satmaya çalışıyor ama satamıyor.12000 den düşe düşe 8000 e geldi hala alıcı yok.Sen övdüğün arabaya bi baksana kardeşim toros fiyatı bile etmiyor.Al güvenliğin senin olsun.Parça fiyatları senin arabanın daha yüksek arkadaştan biliyorum.Türkiye nin en çok satan arabası,bu alan insanların hiç mi aklı yok




    +1000




  • arkadaşlar ben skoda octavia aldım daha öncede clio vardı 1.4 8v2004 -2008 arası octaviada yol bilgisayarına bakıyorum cliodan az yakıyor benzinde clio suan bir tat gibi bişeyin markası olsaydı piyasada 8 binlere alınırdı clionun tutmasının tek sebebi servis yaygınlıgı hiçde ekonomik degil 1.6 megane II saha az yakıyor s .içi davulun sesi uzaktan hos gelir ben 4 yıl kullandım kıllarım agrıyodu sürerken ama simdi araba sürmekten zevk alıyorum.sunu belirtiyim clio yu kötülemiyorum logandan vs iyidir ama clionunu zirvede olmasının sebebi renodur renonunda tutmasının sebebi bu toroslarır onlar zemin hazrladı bu güne yoksa renoda laguna dısında parasını hakeden bi arac yok bence


    NOT:BUNLAR BENİM SAHSİ GÖRÜSÜMDÜR.POLEMİGE YOL ACMAYALIM.
  • arkadaşlar her markanın forumunda o araç öne çıkıyor gördüğüm kadarıyla. symbol benim kayınpederde var oradan biliyorum. çok muazzam biir araç değil ama büsbütün kötüleyenler de haksızlık ediyor biraz. orta halli bir araç. şimdilerde şahin doğan kalmadı, clio, albea falan var artık. standart kalitede araçlar bunlar. fazla beklentisi olanlar megane, corolla, era ya yönelsinler.
  • Clio orta halli, alırken de satarken de sahibini üzmemesi, bir otomobilden beklenen en temel gereksinimleri başarıyla yerine getiren bir araç. Ben kendimden örnek vereyim. Aylık 1100 YTL geliri olan bir insanım. Belki başka marka araçlar clio dan kaliteli olabilir. Ama öncelikli tercihim clio olur maddi durumum bunu gerektiriyor. Son sözüm; CLİO ORTA HALLİNİN GERÇEK İLACI...
  • Arkadaşlar gerçekten herkezin kendine göre bir haklılık payı var.Symbol belkide gerçekten en çok eleştirilen araba.2004 yılında sıfır olarak symbol almıştım.1.4 8v AC.Bir süre kullandıktan sonra ekonamik sebebler yüzünden satmıştım.İmkanım olduğunda yine symbol almayı düşünüyordum,ama eleştiriler yüzünden arabadan soğudum,şöyleki:Arabayı aldığım zaman evvela kendi akrabalarım eleştirmeye başladı,ya bu ne bütün lastiğin yol sesi arabanın içinde,yol tutuş zaten çok iyi değil.Ön tarafa biraz uzun boylu birisi otursa adam emanet gibi oturuyordu darlıktanArka taraf zaten dar,vs.Güzel hoş taraflarıda var.Amma velakin benim gücüm buna ançak yetmişti zaten krediyle almıştım.Parasına ve sınıfına göre yeterli bir araba olduğunu hala düşünüyorum.
    Şimdi ben 22 000 çivarı en donanımlı symbol ü alsam 8000 tl lik escort u olan arkadaşım seninkide arabamı benim eski escort seninkinden çok daha iyi diyecek,Hardbody nin dediği gibi.Arkadaşlarla binip biyere gideceğiz dar araban nedir bu böyle diyecekler başlayacaklar eleştirmeye,ama escortla gidersek çok güzel rahat symbol den daha konforlu diyecekler,tabiki benimde moralim bozulacak haliyleNiye bir sürü para veripte sitrese gireyim alırım bi ikinci el megane yada focus yada astra hem daha kalite binerim hemde sitrese girmem.Doğru değil mi arkadaşlar.Symbol binenler hep bunları yaşıyorlar.Sıfır diye bi araba alıyorsun ama 10 yaşındaki ve daha ucuz araba seninkinden daha üstün,ve kaliteli ne anladım ben bu iştenYok gerçekten soğudum ben bu arabadan




  • arkadaşım ben de dizel clio mu alsam falan diye çok düşündüm zamanında ama eski arabam megane dı, şirket arabası da clio olduğu için ikisini de kullandım ve megane ın yanında clio pek hoşuma gitmiyor, yol tutuşu konfor falan diye hiçbirşey yok arabada. ama yakıtı çok düşük. sonra megane araştırırken araba.com da 2001 laguna denk geldi, sıralı sistem lpg li, 80000 km, 1.6 16V. gittim renaulttan expertiz raporu aldım, arabada değişen yada boya hiçbişey yok. 16500 e aldım. sadece 80000 bakımını yaptırdım. Ve şimdi gözüm megane ı da görmüyor. dağlar kadar fark var arasında. virajlar falan mükemmel alıyor. Ankara dan istanbul a gittim geldim, otobanda 120 yi geçmeden araba 125-130 bin yaktı. dizel clio kadar yakıyor ve konfor mükemmel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi megalodongbb -- 23 Mart 2008; 11:55:17 >
  • ayrıca laguna da sıfır clio da olmayan birçok ta özellik var, dijital klima, 4 airbag ve ABS standard. sıfır clio da bile bunlar için ekstra ücret ödüyorsunuz. 1.4 ile 1.6 motorun vergisi de aynı zaten. iyi düşünün...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.