Şimdi Ara

CLIOM ve 206 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ben Clio 1.5 dci 65 bg.lik aracımı 2 ay önce sattım. Performans olarak diyebilirim ki piyasadaki dizel araçlar arasında Dacia Logan ile birlikte en düşük performanslı araçtır. Yakıt tüketimi de düşük torku nedeniyle 80 bg.lik abisinden bir miktar daha yüksek. Fabrika çıkışı lastikleri kesinlikle çok sakat. 175/65 olan lastikleri 185/60 Michelin.lerle değiştirerek aracın viraj kabiliyetini bir miktar arttırabildim bunun yanında frenlemelerde araç daha istikrarlı oldu tabi haliyle yakıt tüketimi de bir miktar arttı.

    80 bg.lik clio ise peugeot 206 ve aynı motora sahip 1.5 megane dci.den de kesinlikle daha seri bir araç. Tabiki bunda en büyük faktör 270 kg.lik daha düşük ağırlığı. Hatta gözlemlerime dayanarak söyleyebilirim ki şehir içi kullanımlarında bir noktaya kadar 90 bg.lik peugeot ve citroen c4 ile rahatça başa çıkabilir. Ancak 80 bg.lik bu clio da 170 km.ye gelince nefesi kesiliyor, basılan gaz boşa gitmeye başlıyor yani daha yüksek süratler için çok fazla km gerekiyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Ben Clio 1.5 dci 65 bg.lik aracımı 2 ay önce sattım. Performans olarak diyebilirim ki piyasadaki dizel araçlar arasında Dacia Logan ile birlikte en düşük performanslı araçtır. Yakıt tüketimi de düşük torku nedeniyle 80 bg.lik abisinden bir miktar daha yüksek. Fabrika çıkışı lastikleri kesinlikle çok sakat. 175/65 olan lastikleri 185/60 Michelin.lerle değiştirerek aracın viraj kabiliyetini bir miktar arttırabildim bunun yanında frenlemelerde araç daha istikrarlı oldu tabi haliyle yakıt tüketimi de bir miktar arttı.

    80 bg.lik clio ise peugeot 206 ve aynı motora sahip 1.5 megane dci.den de kesinlikle daha seri bir araç. Tabiki bunda en büyük faktör 270 kg.lik daha düşük ağırlığı. Hatta gözlemlerime dayanarak söyleyebilirim ki şehir içi kullanımlarında bir noktaya kadar 90 bg.lik peugeot ve citroen c4 ile rahatça başa çıkabilir. Ancak 80 bg.lik bu clio da 170 km.ye gelince nefesi kesiliyor, basılan gaz boşa gitmeye başlıyor yani daha yüksek süratler için çok fazla km gerekiyor.


    hocam ben aracı bolu otobanlarda zorladım dediğim gibi 180-190 a bu araçla gelmek çok kolay
    ancak 65bg lik cliolar için aynı şeyi söyleyemem çünkü onların 170-180 son diyebilirim
    zaten motorunda ufak tefek oynamalar yapacağım bi müddet sonra
    işte o zaman cliomu uysal bi kedi gibi görünen pantere çevireceğim




  • Chip tuning yaparak 65 bg.lik clio.yu 90 bg ve 210 torka, 80 bg.lik clio.yu 105 bg 240k torka çıkarıyorlar. Bu durumda bu araç aynı beygir gücüne sahip üst klasmandaki araçlarla bile hafifliği sayesinde boy ölçüşebilir. Lakin bir o kadar da sakat bir araç olur. Çok fazla lastik yer, özellikle debriyaj balatası daha kısa sürede aşınır.
  • yavuz arkadaşım sen tam benim yapmak istediğim şeye parmak basmışsın
    CHİP TUNİNG
    bir müddet sonra yaptırmayı düşünüyorum ancak seninde bahsettiğin problemleri göz önüne alırsak
    aracın süspansiyon siteminin komple değiştirilmesi gerekiyor ayrıca bazı parçalarla aerodinamiğininde arttırılması lazım yola tutunmayı kuvvetlendirmemiz gerekiyor yani aracın altını bayağı bi alçaltacağız yaylar değişecek lastikleri bile özenle seçmek gerekiyor
    bunların hepsi bir anda olmasa da yavaş yavaş olacak şeyler
    aklımdakiler sırasıyla
    -chip tuning
    -aerodinamik
    -süspansiyon
  • walla o arabaya chip yaptırmamak ayıp çok fazla güç artışı oluyo ayrıca düşük devirde daha ekonomik oluyomuş çok bi para da değil faydasını düşünürsen beni dizelim olsa hemen yaptırırım
  • zaten onu diyorum ya chiptuning inşallah olacak
    sonrada ona uygun bi de aerodinamik oldu mu
    araba yola tutundu mu sorun kalmaz o da süspansiyonla halledilecek bi mesele
    sonra bi de debriyaj balatası mevzuu var onuda bi şekilde hallederiz

    bu arada cuma akşamı babamın işi için babamla fransaya gideceğiz orada clio3ü test edeceğim kafaya koydum
    yani böyle bi fırsatım doğmuş olacak
    dönüşte yorumlarımı yazarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi no_fate -- 2 Şubat 2006 15:32:10 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cosworth

    walla o arabaya chip yaptırmamak ayıp çok fazla güç artışı oluyo ayrıca düşük devirde daha ekonomik oluyomuş çok bi para da değil faydasını düşünürsen beni dizelim olsa hemen yaptırırım

    __
  • Ben clio.yu sattıktan sonra megane 1.5 dci dynamiqe aldım. Araca chip tuning yaptırdım ve kesinlikle farkını gördüm. Bir defa aracın torku inanılmaz arttı. Bir defa aracın ilk haliyle yakından uzaktan alakası yok.

    1215 kg.lık Megane 4. viteste 60.dan 100 km.ye tam 7.5 sn.de (kış lastikleriyle ve +4 derece sıcaklıkta) ve 5. viteste te 9.6 sn.de çıkıyor. Yakıt tüketimi şehir içinde aynı. Sabit süratte uzun yolda kesinlikle 100 km.de 1 lt daha düşük (eski halinden yani uzun şehir içi farkı değil bu)

    Sürüş tarzınız kesinlikle değişiyor. 185 nm tork yerine 240 tork vites değişimlerini neredeyse unutturuyor. Bir örnek vermem gerekirse araç 3. viteste 25 km.den ve 4. viteste 45 km.den rahatlıkla toparlayıp gidiyor. Trabzonlu olan arkadaşlar varsa bilir Zigana dağı tırmanma şeridinde Zigana Tüneline kadar araç 5. vitesten düşmüyor. Keskin virajlar nedeniyle 60 km.ye kadar düşen miminum sürat bile aracı 4. vitese almaya gerek bırakmıyor. Bunların hepsini tabiki yüksek torka borçluyuz. Bu arada merak edenler için yol bilgisayarı verisinden söyleyeyim yukarı tırmanışta 90 km hızda ve 5. viteste anlık yakıt 10.6 lt/100 km. Zigana dağı tırmanış şeridinin ortalama eğimi de % 10.8 dir.

    İşin beygir yönüne gelince. Yine Trabzonda arkadaşlar halen trafiğe olan sahil geçiş yolunu bilirler. 3 km.nin sonunda 80 bg.li motor ile kış lastikleriyle yaptığım maksimum sürat 177 iken 105 bg.li haliyle yaptığım maksimum sürat 193 km.dir. Bu arada yaptığım ani frenlemede dörtülerin yandığına da bizzat şahit oldum.

    Ben deneyimlerimi paylaşmak istedim. 15.000 km.lik ilk bakımda fren ve debriyaj balatalarının durumunu gerçekten merak ediyorum. Bu testleri sadece trafiğe kapalı alanlarda gerçekleştirdim. Şehir içinde ya da uzun yolda deneme maksatlı olarak dahi hız yapmam, spor araç kullanmam. Ancak kullandığım aracın gücünü hissetmek bana güven veriyor.




  • YAVUZ,
    CHİP TUNİNGİ TRABZONDA NEREYE YAPTIRDIN?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Ben clio.yu sattıktan sonra megane 1.5 dci dynamiqe aldım. Araca chip tuning yaptırdım ve kesinlikle farkını gördüm. Bir defa aracın torku inanılmaz arttı. Bir defa aracın ilk haliyle yakından uzaktan alakası yok.

    1215 kg.lık Megane 4. viteste 60.dan 100 km.ye tam 7.5 sn.de (kış lastikleriyle ve +4 derece sıcaklıkta) ve 5. viteste te 9.6 sn.de çıkıyor. Yakıt tüketimi şehir içinde aynı. Sabit süratte uzun yolda kesinlikle 100 km.de 1 lt daha düşük (eski halinden yani uzun şehir içi farkı değil bu)

    Sürüş tarzınız kesinlikle değişiyor. 185 nm tork yerine 240 tork vites değişimlerini neredeyse unutturuyor. Bir örnek vermem gerekirse araç 3. viteste 25 km.den ve 4. viteste 45 km.den rahatlıkla toparlayıp gidiyor. Trabzonlu olan arkadaşlar varsa bilir Zigana dağı tırmanma şeridinde Zigana Tüneline kadar araç 5. vitesten düşmüyor. Keskin virajlar nedeniyle 60 km.ye kadar düşen miminum sürat bile aracı 4. vitese almaya gerek bırakmıyor. Bunların hepsini tabiki yüksek torka borçluyuz. Bu arada merak edenler için yol bilgisayarı verisinden söyleyeyim yukarı tırmanışta 90 km hızda ve 5. viteste anlık yakıt 10.6 lt/100 km. Zigana dağı tırmanış şeridinin ortalama eğimi de % 10.8 dir.

    İşin beygir yönüne gelince. Yine Trabzonda arkadaşlar halen trafiğe olan sahil geçiş yolunu bilirler. 3 km.nin sonunda 80 bg.li motor ile kış lastikleriyle yaptığım maksimum sürat 177 iken 105 bg.li haliyle yaptığım maksimum sürat 193 km.dir. Bu arada yaptığım ani frenlemede dörtülerin yandığına da bizzat şahit oldum.

    Ben deneyimlerimi paylaşmak istedim. 15.000 km.lik ilk bakımda fren ve debriyaj balatalarının durumunu gerçekten merak ediyorum. Bu testleri sadece trafiğe kapalı alanlarda gerçekleştirdim. Şehir içinde ya da uzun yolda deneme maksatlı olarak dahi hız yapmam, spor araç kullanmam. Ancak kullandığım aracın gücünü hissetmek bana güven veriyor.




  • Fastech Tuning.de. Fastech dünyaca ünlü bir elektronik devri. Türkiye.de de sadece Trabzon.da şubesi var. Sana PM olarak telefonu ve yerini de yazıyorum şimdi.
  • ya istanbulda nerede yaptırırım
    olmazsa memleket(giresun)e gidince bi trabzon mu yapmam lazım
  • clıo geri geri bile 206 nın canına okur sallamayın 206 kadar salak bi araba bilmiyorum ben.Ve clıo ara hızlanmalarda çok başarılı çoğu benzinli arabaya ara hızlanmada çakar....
    Master_E lafım sana adam istediği gibi konu açar sen karışamazsın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: japon dostu

    clıo geri geri bile 206 nın canına okur sallamayın 206 kadar salak bi araba bilmiyorum ben.Ve clıo ara hızlanmalarda çok başarılı çoğu benzinli arabaya ara hızlanmada çakar....
    Master_E lafım sana adam istediği gibi konu açar sen karışamazsın



    ben master_e ye laf atmıyorumda , fikre %100 katılıyorum clio ara hızlanmalarda fln 206 dan 5-6 gömlek büyük bir araba verilerde ortada clio yer bitirir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: steal_heard


    quote:

    Orjinalden alıntı: japon dostu

    clıo geri geri bile 206 nın canına okur sallamayın 206 kadar salak bi araba bilmiyorum ben.Ve clıo ara hızlanmalarda çok başarılı çoğu benzinli arabaya ara hızlanmada çakar....
    Master_E lafım sana adam istediği gibi konu açar sen karışamazsın



    ben master_e ye laf atmıyorumda , fikre %100 katılıyorum clio ara hızlanmalarda fln 206 dan 5-6 gömlek büyük bir araba verilerde ortada clio yer bitirir.


    Dostum sende'demi clio var




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    HEM KISA HEM DE UZUN YOLDA HİÇ FARKETMEZ. 206 HDİ, SYMBOL Ü HER ZAMAN GEÇER.
    206 HDİ NİN 185 YAPTIĞINA BİZZAT ŞAHİDİM. SYMBOL 150 YAPAR MI BİLMEM.
    NO_FATE,
    SENİN SYMBOL ÜN KAÇ YAPTIĞINI SÖYLERSEN OLAY ANLAŞILIR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: no_fate

    millet size bişii soracam
    ,eniştem benim clio symbole bindi(1.5 dci ) onunda206+ hdi si var kendi aracının benimkinden daha iyi olduğunu daha seri olduğunu daha kaliteli olduğunu falan söylüyor ama ben onu ist-giresun arası çok kere tokatladım cliomla sizce hangisi daha iyi clio mu 206 mı




    ben megane da 195 yapabiliyorsam clio da 180 i geçer o araba 65 bg de olsa hafif




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.