Şimdi Ara

cmax tdci yağ seviyesi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
4.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • herkese iyi günler.2005 model c max ghia tdci aracım var.bu yaz tatile cıkmadan once 105000 bakımına girdi.servisten cıktıktan sonra yağ ölçüsüne bakmın ve 2. cizgi üstünde idi..ortalama sehir içi ve sehir dısı 1 ayda 2500km yol yaptım ve tekrardan ölçtüm..ibre 1. ve 2. ölçülerinde tam arasına gelmişti..bu normalmidir. acaba.arabanın herhangi bi yerinden akıntı felan yok..yolculuklarım gündüz sıcagında gerçekleşti..yardımlarını bekliyorum..

    seviye ortalma resimdeki seviyede..
     cmax tdci yağ seviyesi?

    resim forumda başka bir arkadaşın eklediği resimdir.....kırmızı ve beyaz çizgi yokmuş gibi bakın yağ seviyesi orada..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thief_xxx -- 24 Ağustos 2008; 16:00:37 >







  • Yeni model araçların belli km.de yağ eksiltmesi normal kabul ediliyor.Max-min arasındaki boşluk yaklaşık 1 lt. yağ eder.Yani 2500 km. de yarım litre yağ eksiltmiş.Bence şimdilik bir sorun yok.Servise sormanda fayda var.Motor durumu kompresyon testi sonucu ortaya çıkacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: thief_xxx

    herkese iyi günler.2005 model c max ghia tdci aracım var.bu yaz tatile cıkmadan once 105000 bakımına girdi.servisten cıktıktan sonra yağ ölçüsüne bakmın ve 2. cizgi üstünde idi..ortalama sehir içi ve sehir dısı 1 ayda 2500km yol yaptım ve tekrardan ölçtüm..ibre 1. ve 2. ölçülerinde tam arasına gelmişti..bu normalmidir. acaba.arabanın herhangi bi yerinden akıntı felan yok..yolculuklarım gündüz sıcagında gerçekleşti..yardımlarını bekliyorum..

    seviye ortalma resimdeki seviyede..
     cmax tdci yağ seviyesi?

    resim forumda başka bir arkadaşın eklediği resimdir.....kırmızı ve beyaz çizgi yokmuş gibi bakın yağ seviyesi orada..


    Yağ eksiltip eksiltmediğini servis söyler heralde. Ama şu anki yağ seviyesi, yani iki çizginin ortası doğru yağ seviyesi. 2. çizginin üstünde olması fazla yağ koydukları anlamına gelir ve bunun yarardan çok zararı vardır. Hatta yağ fazla konulduğu için keçelerden kaçırıp eksiltmiş olması da muhtemel.




  • Normal değil ..
    15000 km yapıyorum hiç yağda eksilme olmuyor.

    Yağ buharı tahliyesinde bir yay ve bir lastik membran var bunlar acaba sağlammı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.

    Normal değil ..
    15000 km yapıyorum hiç yağda eksilme olmuyor.

    Yağ buharı tahliyesinde bir yay ve bir lastik membran var bunlar acaba sağlammı?


    bencede aracı kontroldan gecırmelı
  • Araç takip edilmeli...
    Ama acaba ölçüm nasıl yapıldı... ?
  • ölçümleri araç durduktan 12-15 saat sonra soğukken yapıldı..kendim yaptım.servise goturmekte istemiyorum sallamıyorlar adamı...
  • Araç düz bir zeminde olmalıdır.. En ufak eğim bile hataya sebep olur...
  • araç hafif yatay bir zeminde..ancak durumun okadar fark ettireceğini zannetmiyorum...dün yeniden baktım seviye biraz daha yukselmiş..ardından kontak cevirip tekrardan bakmak aklıma geldi denedim buseferde 1. derecede yağ gosterdi.sanırsam kontak cevirince motor yagı içine emiyor..ya su yağ olayını tam anlamıyla acıklayacak yardımcı olacak bi arkadaş lütfen..forumun obur taraflarına baktım ancak tam sorunuma cevap bulamadım..
  • Motor sıcak iken araç düz, ama tamamen düz bir zemine çekilir..
    Kontak kapatılır, 10 dakika beklenir.. Bu beklemenin amacı yağın kartere inmesidir..
    Çubuk çekilir.. temizlenir tekrar yerine sokulur.. Beklemeden tekrar çekilir ve seviye kontrol edilir...
  • dizel araçların heleki yazın çok sıcak havalarda yağ eksiltmesi normal tabi aşırı olmamak kaydıyla birde yüksek devirlerde kullandıysanız normal olarak eksiltir yeterki belli sınırlar içerisinde olsun
  • yüksek devirde araba kullanmadım ancak yüküm cok agırdı..arabanın arka kolyuk ve bağajı esyalar vardı..bide yaptıgım km boyunca klima acıktı..yani araçı biraz yormusum :)..ancak busebepten eksiltme olurmuki.
  • 2004 C MAX TDCİ 94700 KM DEYİM. 37 -39 DERECE SICAKTA AC AÇIK İKEN YÜKLÜ HALDE 700 KM BOYUNCA 140KM+ HIZLARDA GELMEME RAĞMEN YAĞ EKSİLTMİYORUM.
    BİZİM C MAXLAR 15.000 KM DE YARIM LT BİLE EKSİLME YAPMIYOR.
    ÖNEMLİ: YAĞ MARKASI MOBİL.
    YAĞ MARKASINI DEĞİŞMEMEK LAZIM.
    YOKSA CİDDİ EKSİLTME YAPABİLİR.
    SORUN VAR GİBİME GELİYOR.
    PERİYODİK BAKIMLARI YETKİLEİDE Mİ YAPILMIŞ YAĞ VE YAĞ FİLTRESİ HEP ZAMANINDA MI DEĞİŞMİŞ?
    BUNLAR ÖNEMLİ.
    BANA PEK MASUMMUŞ GİBİ GELMEDİ.
  • evet bakımları hep yetkili serviste yapıldı..bugun motor ustasına arabayı gosterdım..once yag kapagını actı arabayı calıstırdık.motora gaz verdik 5000 devre kadar bir kaç kez ..acaba yag atacakmı ufleme yapacakmı gibi sozler kullandı..gaz verince yalnızca yagın buharını cıkardı motor..herhangi bi sorun yok dedi olsaydı burayı hafif mavimsi bir dumana bogardı dedi...daha sonra yagı kontrol etti..ondada bi sorun yok dedi..gomlekle ilgili dusundu bi sorun olsa burayı dumana bogardın dedi sekmanları felan kontrol etti..problem bulamadı..aracı 4 viteste kullandı ve 3 e geçirip arkadan duman cıkıyormu diye kontrol ettik mavi duman cıkmalı dedi ancak oda yok...
    en son yağla ilgili yağ tahliyesiyle ilgili bir kac soz soyledi ve ince bir demire gecen yağ lastiği var dedi yağı alan kısımda.o lastik artık gorevini yavas yavas yitiriyordur dedi.motorun içinde bulunur ve o kecelesmiştir , yağı akıtır ve yağı azda olsa yakar dedi. onunda motora bi zararı olmaz cok aciliyetli bi olay değil dedi..bundan dolayı oluyor dedi..
    arabayı kullanım seklimi sordu. ben dusuk devirde kullanırdım arabayı 2000 devri geçmezdim..oda 5. vitese gelinceye kadar hızlı kullan 2500-2600 u gor vitesi oyle değiştir dedi.. ozaman motordan faydalanmıs olursun dedi yoksa dusuk devirde yakıtı çiğ atarsın ve yağıda daha fazla yersin dedi.
    ustadan duyduklarım ve gorduklerim bunlar arkadaşlar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: thief_xxx

    evet bakımları hep yetkili serviste yapıldı..bugun motor ustasına arabayı gosterdım..once yag kapagını actı arabayı calıstırdık.motora gaz verdik 5000 devre kadar bir kaç kez ..acaba yag atacakmı ufleme yapacakmı gibi sozler kullandı..gaz verince yalnızca yagın buharını cıkardı motor..herhangi bi sorun yok dedi olsaydı burayı hafif mavimsi bir dumana bogardı dedi...daha sonra yagı kontrol etti..ondada bi sorun yok dedi..gomlekle ilgili dusundu bi sorun olsa burayı dumana bogardın dedi sekmanları felan kontrol etti..problem bulamadı..aracı 4 viteste kullandı ve 3 e geçirip arkadan duman cıkıyormu diye kontrol ettik mavi duman cıkmalı dedi ancak oda yok...
    en son yağla ilgili yağ tahliyesiyle ilgili bir kac soz soyledi ve ince bir demire gecen yağ lastiği var dedi yağı alan kısımda.o lastik artık gorevini yavas yavas yitiriyordur dedi.motorun içinde bulunur ve o kecelesmiştir , yağı akıtır ve yağı azda olsa yakar dedi. onunda motora bi zararı olmaz cok aciliyetli bi olay değil dedi..bundan dolayı oluyor dedi..
    arabayı kullanım seklimi sordu. ben dusuk devirde kullanırdım arabayı 2000 devri geçmezdim..oda 5. vitese gelinceye kadar hızlı kullan 2500-2600 u gor vitesi oyle değiştir dedi.. ozaman motordan faydalanmıs olursun dedi yoksa dusuk devirde yakıtı çiğ atarsın ve yağıda daha fazla yersin dedi.
    ustadan duyduklarım ve gorduklerim bunlar arkadaşlar...


    ustanın demiş olduğu herşey doğru helal olsun adama ebrik ediyorum bence ustan iyi usta olmasa zaten sana ilk lafı motor bitiyor yada turbo yağ veriyor diyecekti ustanın kıymetini bil arkadaşım bu zamanda yok böyle adamlar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: g.m.y.

    Normal değil ..
    15000 km yapıyorum hiç yağda eksilme olmuyor.

    Yağ buharı tahliyesinde bir yay ve bir lastik membran var bunlar acaba sağlammı?


    quote:



    en son yağla ilgili yağ tahliyesiyle ilgili bir kac soz soyledi ve ince bir demire gecen yağ lastiği var dedi yağı alan kısımda.o lastik artık gorevini yavas yavas yitiriyordur dedi.motorun içinde bulunur ve o kecelesmiştir , yağı akıtır ve yağı azda olsa yakar dedi. onunda motora bi zararı olmaz cok aciliyetli bi olay değil dedi..bundan dolayı oluyor dedi..





    thief_xxx merhabalar !

    Yağ tahliyesi diye bişey yok ama sıcak ve basınçlı olan YAĞBUHARI'nın tahliyesi var.

    Tamda bu yağbuharı tahliyesi düzeniği sayasinde bizim araçlar 15000 km boyunca hemen hemen hiç yağ eksiltmiyor.

    Bu düzenek içinde bir yay ve bir siyah yavarlak yüksek ısıya dayanıklı özel silikon malzemeden olan bir membran conta var.Değişimi çok kolay.

    Bu mekanik düzenek, yağ buharı belirli bir basıncı aşınca çok az bir miktar yağ buharını hava yoluna serbest bırakır emilir ve yakılır.
    Seninkinde muhtemelen bu conta erimiş olmasından dolayısı sürekli yağ buharı serbest kalıyor emilip yakılıyor ve yağın eksiliyor bu durum tabikii performanslı kullanımlarda kendini daha da belli eder.

    Bu parçaların servislerde bulunmadığını düşünüyorum çünkü sürekli değişen parçalar değil. Zaten ustanda hemen değişim çözümü yoluna giderdi çünkü değişimi çok basit.

    Değişimide çok kolay olmakla birlikte kapak biraz zor açılıyor ve klips tırnakları kırılabiliyor, içindeki yay'da dikkat edilmezse bir yerlere fırlayıp gidebilir.

    Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 28 Ağustos 2008; 7:22:36 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: final fantasy


    quote:

    Orjinalden alıntı: thief_xxx

    evet bakımları hep yetkili serviste yapıldı..bugun motor ustasına arabayı gosterdım..once yag kapagını actı arabayı calıstırdık.motora gaz verdik 5000 devre kadar bir kaç kez ..acaba yag atacakmı ufleme yapacakmı gibi sozler kullandı..gaz verince yalnızca yagın buharını cıkardı motor..herhangi bi sorun yok dedi olsaydı burayı hafif mavimsi bir dumana bogardı dedi...daha sonra yagı kontrol etti..ondada bi sorun yok dedi..gomlekle ilgili dusundu bi sorun olsa burayı dumana bogardın dedi sekmanları felan kontrol etti..problem bulamadı..aracı 4 viteste kullandı ve 3 e geçirip arkadan duman cıkıyormu diye kontrol ettik mavi duman cıkmalı dedi ancak oda yok...
    en son yağla ilgili yağ tahliyesiyle ilgili bir kac soz soyledi ve ince bir demire gecen yağ lastiği var dedi yağı alan kısımda.o lastik artık gorevini yavas yavas yitiriyordur dedi.motorun içinde bulunur ve o kecelesmiştir , yağı akıtır ve yağı azda olsa yakar dedi. onunda motora bi zararı olmaz cok aciliyetli bi olay değil dedi..bundan dolayı oluyor dedi..
    arabayı kullanım seklimi sordu. ben dusuk devirde kullanırdım arabayı 2000 devri geçmezdim..oda 5. vitese gelinceye kadar hızlı kullan 2500-2600 u gor vitesi oyle değiştir dedi.. ozaman motordan faydalanmıs olursun dedi yoksa dusuk devirde yakıtı çiğ atarsın ve yağıda daha fazla yersin dedi.
    ustadan duyduklarım ve gorduklerim bunlar arkadaşlar...


    ustanın demiş olduğu herşey doğru helal olsun adama ebrik ediyorum bence ustan iyi usta olmasa zaten sana ilk lafı motor bitiyor yada turbo yağ veriyor diyecekti ustanın kıymetini bil arkadaşım bu zamanda yok böyle adamlar



    final fantasy arkadaşım !

    Ustadan önce , daha arabayı görmeden doğru tahminde bulunmuşum burda. ne haber.



    quote:


    5. vitese gelinceye kadar hızlı kullan 2500-2600 u gor vitesi oyle değiştir dedi.. ozaman motordan faydalanmıs olursun dedi yoksa dusuk devirde yakıtı çiğ atarsın ve yağıda daha fazla yersin dedi.
    ustadan duyduklarım ve gorduklerim bunlar arkadaşlar...


    Eğer usta böyle söylediyse ben o ustanın ustalığından şüphe ederim.
    Ama yinede motor bozulmuş falan filan dememiş usta, kutlamak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 28 Ağustos 2008; 7:42:15 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tissot

    2004 C MAX TDCİ 94700 KM DEYİM. 37 -39 DERECE SICAKTA AC AÇIK İKEN YÜKLÜ HALDE 700 KM BOYUNCA 140KM+ HIZLARDA GELMEME RAĞMEN YAĞ EKSİLTMİYORUM.
    BİZİM C MAXLAR 15.000 KM DE YARIM LT BİLE EKSİLME YAPMIYOR.
    ÖNEMLİ: YAĞ MARKASI MOBİL.
    YAĞ MARKASINI DEĞİŞMEMEK LAZIM.
    YOKSA CİDDİ EKSİLTME YAPABİLİR.
    SORUN VAR GİBİME GELİYOR.
    PERİYODİK BAKIMLARI YETKİLEİDE Mİ YAPILMIŞ YAĞ VE YAĞ FİLTRESİ HEP ZAMANINDA MI DEĞİŞMİŞ?
    BUNLAR ÖNEMLİ.
    BANA PEK MASUMMUŞ GİBİ GELMEDİ.


    tissot merhabalar !
    "YAĞ MARKASINI DEĞİŞMEMEK LAZIM.YOKSA CİDDİ EKSİLTME YAPABİLİR
    Yazmıyacaktım ama merak ettim ,
    Neden böyle oluyor?
  • ustam iyidir..kırmadan her işi yapar sağolsun..ancak sizin gibi sorunuma değer verip cevaplayan arkadaşlarımada teşekkürü bir borç bilirim ve hepinize teşekkür ederim...(g.m.y ye ayrıca teşekkür ederim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thief_xxx -- 28 Ağustos 2008; 23:59:21 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.