< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2C5CD639E -- 10 Mart 2020; 17:35:55 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2C5CD639E -- 10 Mart 2020; 17:35:55 > |
İş yoğunlundan anca bitirebildim, bazı yan görevler de duruyor hala ama yine de çok beğendim. Hatta bu kadar beğeneceğimi düşünmüyordum bile, benim için dahi sürpriz oldu. Oyunun bir kere sunumu müthiş, direk içine giriyorsunuz. Bunun altında hem şahane mekan tasarımları hem de karakter dizaynları yatıyor. Farklı boyutlar üzerine kurulu bir oyunda, o hissiyatı verebilmek için gerçekten işinin ehli olmak lazım, zira bu mekanlar basit kafaların ürünü olamaz hakikaten çok iyiydi. Bu duruma bir de karakterler de destek verince tadından yenmez olmuş. Jesse Faden bence hem görsel doygunluk hem de seslendirme anlamında unutulmayacak karakterlerden biri olmuş. Oynayan hanımefendi pek bir başarılı iş çıkarmış. Dış ses, iç ses arasındaki ton farkı bile direk buluyor sizi. Jesse, en az Max Payne kadar üst seviye karakterlerden biri oldu benim için.
Oynanış olarak aslında müthiş ama övemiyorum, çünkü daha önce de belirtmiştim. Oyundaki tüm mekanikler PSI-Ops oyunu ile aynı, elbette oyunlar benzer mekanikleri kullanabilir eleştirim bu değil, fakat PSI neredeyse 15 yıllık bir oyun ve o dönem böyle bir şey yapılabiliyorsa, insan ister istemez geldiğimiz noktada çok daha uçuk, yaratıcı mekanikler bekliyor, en azından ben bekliyorum. Üstelik Remedy, bu konuda beklenti yaratacak nadir firmalardan da biri, Max Payne ve Alan Wake oynanış anlamında sunduğu farklı mekaniklerle zamanının ötesinde oyunlardı. Mesela Quantum Break'de de bunu yapamadılar, QB'de Singularity'deki yeteneklerin adeta kopyasını sunuyordu. Control'ün PSI'dan tek farkı etkileşime girilen obje sayısı ve deformasyon. 15 yıllık fark sadece bu kadarsa üzücü, o yüzden oynanış mekanikleri her ne kadar çok keyifli olsa da mevcut durumu olumlu olarak göremiyorum. Hikaye olarak da bence yine son derece kaliteli bir sci-fi örneği sergiliyor. From Software yapımlarını kenara koyuyorum, son yıllarda bu kadar merak ederek takip ettiğim ve takip etmekten de bu kadar keyif aldığım bir hikaye hatırlamıyorum. Tabii bazı detaylar etraftaki dosyaları okuyarak ya da kayıt cihazlarını dinleyerek elde ediliyor ama bence hikaye buna fazlasıyla değiyor. Çok kaliteli bir iş çıkmış ortaya, Same Lake yine döktürmüş. Sevdiğim oyunların hikayesini konusuna iliştirmekten keyif alıyorum, bunu da büyük bir keyifle yazdım. Merak edenler buyursun. |
Patlayacak diyenlerin içinde patladı oyun alıp oynamak lazım.
|
Oyunu fiyat avantajından dolayı epic ten almıştım. Bu yüzden pc de oynadım. Oyunun bu kadar iyi çıkabileceğini tahmin etmezdim. Ps4 te almış olsaydım 260 tl nin hakkını kesinlikle veriyor derdim.
|
Oyunun haritasi karisik degil, Emily Pope ile konustugumuz Board Room'un oldugu alanda bir asansör var(Sector Elevator) ve bu asansor ile gorevlerin bulundugu bolgelere gidiliyor.Bolgelerde ise tabelalar ile hangi gorevlerin gerektigi mekanlarin yonu tarif ediliyor.Gorev Central Executive de ise yine ayni alanda executive de ki alanlara acilan bir kapi(direk sag tarafta tabela olan) var hepsine oradan gidiliyor. Zorluk konusunda ise dümdüz sadece silah ile oynanmaya calisilirsa casual oyunculara zor gelecektir.Throw, shield ve en onemlisi evade kullanilmazsa oyun kisiyi zorlar. Denildigi kadar kotu bir oyun olduğunu düşünmüyorum sadece zorlanan kisiler oyuna camur atiyor.
Ashtray maze icin bile oynanir bu oyun :) |
Yüksek kalite senaryolu prodüksiyon yapan üç, beş firma varsa biri Remedy. Sekiz sene microsoft sömürgesinde kalınca köreldiler biraz ama Control toparlanma oyunları olacak. Geceyi bekleyenlerdenim. Yeterince oynarsam karalarım bir şeyler.
|
Kalite ilk sizin yorum yapmanızla düşmüştü zaten, bende hata ki böyle üslubu olan birine cevap vermişim. Yeni çıkmış oyun konusuna gelip, almayın kaka tütü vs demek çok mantıklı bir yorum olmuş. İndie'sinden tut Jrpg'sine kadar her türden oyun oynamış biri olarak sizden oyun bilinci veya tüketim kültürünü öğrenmeme gerek yok. Anladık bu oyun kötü vs almazsınız olur biter. Ama alanlara da saldırmanızın arkadasında ki sebebi de az çok anlayabiliyoruz. Tüketici kültürü, bilinç vs diye yorum kasmanız bittiyse sizi bloklayabilirim.
|
Oyun zor değil arkadaşlar mekaniklere alıştığınız zaman çok rahat yardırıyorsunuz,eşya fırlatmaya yüklenin skillerde çoğu düşmana tek atıyorsunuz eşya fırlatarak ps4 te bitirmiştim şimdide ps5 te zevkle oynuyorum
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|