Şimdi Ara

'Corsa' Bakım ve servis (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.655
Cevap
9
Favori
150.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozzykartal

    Dizel araca hangi viskotizede yağ koydurmamı tavsiye edersiniz 5w30 yada 0w40. 30 lira daha fazlaymıs sanırsam 0w40 lık.Pek anlamıyorum yağ işinden Daha mı ince oluyor 40lık, ince olunca da yağ eksiltme mi fazla olucak ? Biri aydınlatırsa sevinirim


    Bizim araçlar için servisler genellikle 5w30 tam sentetik motor yağı kullanırlar.. 0w40 motor yağlarıda tam sentetiktir
    ama yüksek performanslı motorlarda kullanır diye biliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalramco -- 19 Mart 2010; 18:54:04 >
  • Küçük bir göz gezdirdim internette opelim.net tekilerin cogu 1.3 ler için 0w 40 lık daha iyi demişler 5w30 a göre. Acaba aracın fabrika çıkışlı yağı hangisiydi büyük ihtimal 5w30 diye düşünüyorum.Böylece 0w40lık daha ince oldugundan ilk başlarda daha fazla yağ eksiltmesi yapabilir demişler.Okuduklarımdan sonra 0w40 lık koydurucam bende büyük ihtimal kafam karıştı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozzykartal

    Küçük bir göz gezdirdim internette opelim.net tekilerin cogu 1.3 ler için 0w 40 lık daha iyi demişler 5w30 a göre. Acaba aracın fabrika çıkışlı yağı hangisiydi büyük ihtimal 5w30 diye düşünüyorum.Böylece 0w40lık daha ince oldugundan ilk başlarda daha fazla yağ eksiltmesi yapabilir demişler.Okuduklarımdan sonra 0w40 lık koydurucam bende büyük ihtimal kafam karıştı

    DH nin motor yağları ile ilgilibölümünü baya bi inceledim geçenlerde. çıkardığım sonuc, bir kere turbosu olan araçlarda tam sentetik yağ kullanılacak. yaşadığın iklime göre ise, soğuk iklim ise 0w ile başlayanlar, sıcak iklimde isen 40 ile biten ( 5w-40) olacak. bir de önemli olan ise bu 2 rakamın mümkün olduğunca birbirine yakın olması yağın saflığını (yani içindeki kimyasalların daha azolması için)
    ben son bakımda mobil 1 0w-40 ı nispeten uygun fiyata bulup ondan koydurmuştum




  • Bende arabayı Auto King'e bıraktım önce küçük çizik ve darbeleri halledecekler sonra da bi boya koruma yapacaklar.

    Sonax'tan aldığım fiyat ve elemanların kuru bezle kaporta üzerinde yaptığı hareketler sonucu güvenim kalmadığından AutoKing'i denemek istedim. Çarşamba akşamı aracı alınca izlenimlerimi paylaşırım.

    Bu arada benim de ilk bakım yaklaşıyor ve Odak'tan taciz ateşi başladı

    H.sonu aradılar randevunuzu verelim falan diye ama özellikle Serdar abinin Arkas konusundaki övgüleri sonucu fiyatlarına bakıp orayı da değerlendirme kararı aldım.
  • Merhaba, geçen rutin bakıma girdi araç özel serviste. Yağ, yağ filtresi ve polen filtresi 80 Tl tuttu. Bu fiyat bana uygun geldi. Yalnız geçtiğimiz cumartesi günü balatalar değişmesi için ve jant kapağı için yine servise gittim. Disk yüzeyi aşınmış vs. dediler, balata değişse de randıman olmaz ses yapar filan dedi elemanlar. Ben de iyi değiştirin dedim. Diskler, balatalar ve 4 ad. jant kapağını 200 tl aldılar. Diskler 130muş 100 olur dediler, balatalar 70 (sanırım biraz pahalı oldu balata) jant kapağı ve işçilik olarak 30 aldılar. İşte işçilik almamış gibi bişey oldular. Araç 72binde 2002 model. Rakamlarla ilgili yorumları rica ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Merhaba, geçen rutin bakıma girdi araç özel serviste. Yağ, yağ filtresi ve polen filtresi 80 Tl tuttu. Bu fiyat bana uygun geldi. Yalnız geçtiğimiz cumartesi günü balatalar değişmesi için ve jant kapağı için yine servise gittim. Disk yüzeyi aşınmış vs. dediler, balata değişse de randıman olmaz ses yapar filan dedi elemanlar. Ben de iyi değiştirin dedim. Diskler, balatalar ve 4 ad. jant kapağını 200 tl aldılar. Diskler 130muş 100 olur dediler, balatalar 70 (sanırım biraz pahalı oldu balata) jant kapağı ve işçilik olarak 30 aldılar. İşte işçilik almamış gibi bişey oldular. Araç 72binde 2002 model. Rakamlarla ilgili yorumları rica ediyorum.

    araç rutin bakıma girdiğinde o özel servis uyarmadı mı balatalar bitiyor değiştirmezsen diskleri çizer bir de disk değiştirmek zorunda kalırsın diye?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK


    quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Merhaba, geçen rutin bakıma girdi araç özel serviste. Yağ, yağ filtresi ve polen filtresi 80 Tl tuttu. Bu fiyat bana uygun geldi. Yalnız geçtiğimiz cumartesi günü balatalar değişmesi için ve jant kapağı için yine servise gittim. Disk yüzeyi aşınmış vs. dediler, balata değişse de randıman olmaz ses yapar filan dedi elemanlar. Ben de iyi değiştirin dedim. Diskler, balatalar ve 4 ad. jant kapağını 200 tl aldılar. Diskler 130muş 100 olur dediler, balatalar 70 (sanırım biraz pahalı oldu balata) jant kapağı ve işçilik olarak 30 aldılar. İşte işçilik almamış gibi bişey oldular. Araç 72binde 2002 model. Rakamlarla ilgili yorumları rica ediyorum.

    araç rutin bakıma girdiğinde o özel servis uyarmadı mı balatalar bitiyor değiştirmezsen diskleri çizer bir de disk değiştirmek zorunda kalırsın diye?


    Ya ben de öyle düşündüm ancak balata diskin üzerinde yanak mı çene mi ne yapmış güya. Yani balata bitik değildi aslında ama disk yüzeyi çizikti bunu gördüm. Bunun yanında 20 gün önce filan yağ değişimi yapıldı, balata da değişmesi lazım dediler dedim bitik mi? diske dayanmış kullanıma göre 1000-2000 daha gider filan dediler iyi ben de bi daha ki sefere demiştim. Geçen de vakit bulmuşken gideyim balata işini halledeyim kapakları da alırım diyerekten gittim. Sonuç diskler + balatalar. Ben de anlamadım balata bitmeden diske zarar vermemesi lazım ama zaten diskler de araçta 0 km ikenki diskler. Ben de 8 yaşında araba, 72bin de az bi km değil normal deyip değiştirdim ama sonradan biraz kafama takılmadı değil tabii. 2 kere rutin bakım ve en son işlemleri bu serviste yaptırmıştım ama güvenim sarsıldı biraz. Aslında disk yüzeyi gerçekten kötüydü ama samimiyetlerine pek inanmadığımdan bi daha o servise gitmem sanırım.




  • normalde birbirine sürten 2 malzeme birden eskimez. benim 5.5 yıl süren mühendislik eğitimim süresince bunu öğrendim. balatalar zamanında değiştiği sürece disklere zarar vermez. tabi zaman hepsini cezasını kesiyor. arabalarımızın diskleri porschelerdeki gibi seramik olmadığı için zamanla demir paslana paslana incelecektir.
  • 2003 1.3 enjoy' um var 42.000'de.

    sanırım 45.000' de bakım var değilmi? yetkili servise değilde özel servise götürmeyi düşünüyorum. Arabadan hiç anlamadığım için birkaç sorum var:

    45.000 bakımda neler yapılıyor? fiyatlar yetkili serviste nedir?

    yetkili servis mi tercih etmeliyim yoksa özel servis mi? (yetkili servisten ayrılıp kendi yerini açan bir abi var. yada sizin anadolu yakasında tavsiye edebileceğiniz bir özel servis olabilir?)

    Teşekkürler,
  • 45 bin bakım detayı ve yetkili servisteki yaklaşık fiyatları :

    hava filtresi 25
    polen filtresi 30
    yağ filtresi 20
    yakıt filtresi 60
    karter tapası 10
    sarf malzemesi 15
    3.5 litre yağ 85
    işçilik 95

    toplam 340 + kdv
  • özel servislerde yaklaşık kdv dahil 200tl gibi bir rakama yapılabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    45 bin bakım detayı ve yetkili servisteki yaklaşık fiyatları :

    hava filtresi 25
    polen filtresi 30
    yağ filtresi 20
    yakıt filtresi 60
    karter tapası 10
    sarf malzemesi 15
    3.5 litre yağ 85
    işçilik 95

    toplam 340 + kdv





    üstad çok teşekkürler. kea dostum sana da teşekkürler.

    bu yağ ücreti biraz pahalı geldi bana. dışarıdan 55 lira gibi alınabilir sanırım. versek koyarmı servis?

    bu arada kea arkadaşın dediği gibi bu kadar fiyat farkı var ise özel servise götürmek daha mantıklı değilmi?

    yani 45000 bakımı yetkili servise götürecek kadar hassas ya da öenmli bir bakımmı?

    salıcakla kalın.
  • Tanıdık bildik bir servis olduktan sonra özele de götürebilirsin, zaten periyodik bakım standart bir iş.

    Küçükyalı Opel'i tavsiye ederim, Yaşar Usta'yı bulup benim önerdiğimi söylersen yardımcı olur.
    E-5'den Küçükyalı'ya girip ilk ışıklardan sola dönünce 100 m ileride sağda.
    Telefonları 366 98 71 - 366 98 46
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Tanıdık bildik bir servis olduktan sonra özele de götürebilirsin, zaten periyodik bakım standart bir iş.

    Küçükyalı Opel'i tavsiye ederim, Yaşar Usta'yı bulup benim önerdiğimi söylersen yardımcı olur.
    E-5'den Küçükyalı'ya girip ilk ışıklardan sola dönünce 100 m ileride sağda.
    Telefonları 366 98 71 - 366 98 46



    Yaşar ustaya götürecektim zaten bende.

    o daha yeni açtı orayı. yetkili servisten ayrılmış bir usta diye biliyorum. (aslında ustadan çok elemanlarda oldukça önemli, her işe usta bakmıyor sonuçta)

    siz nereden tanıyorsunuz? O sizi nasıl tanır? Serdar diyince tanır mı?

    teşekkürler tekrar.
  • yaşar usta yeni mi açtı. aynı yaşar ustadan bahsetmiyorsunuz heralde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TWiST_oF_FaCe
    Yaşar ustaya götürecektim zaten bende.

    o daha yeni açtı orayı. yetkili servisten ayrılmış bir usta diye biliyorum. (aslında ustadan çok elemanlarda oldukça önemli, her işe usta bakmıyor sonuçta)
    siz nereden tanıyorsunuz? O sizi nasıl tanır? Serdar diyince tanır mı?

    teşekkürler tekrar.


    Aynı yerden veya aynı Yaşar usta'dan bahsetmiyoruz sanırım.
    Kendi işini kuralı 6-7 yıl oluyor, şu anda bulundukları yer aynı çevredeki 3. dükkânlarıdır, en az 4-5 senedir oradalar.
    Kendisi işe yetkili serviste başlamış, sonra bir özel servise geçmiş.
    Ben Corsa B aracımı götürdüğüm o özel serviste tanışmıştım, bu söylediğim yaklaşık 10 yıl öncedir.
    Sonra oradan ayrılıp kendi dükkanını açtı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: TWiST_oF_FaCe
    Yaşar ustaya götürecektim zaten bende.

    o daha yeni açtı orayı. yetkili servisten ayrılmış bir usta diye biliyorum. (aslında ustadan çok elemanlarda oldukça önemli, her işe usta bakmıyor sonuçta)
    siz nereden tanıyorsunuz? O sizi nasıl tanır? Serdar diyince tanır mı?

    teşekkürler tekrar.


    Aynı yerden veya aynı Yaşar usta'dan bahsetmiyoruz sanırım.
    Kendi işini kuralı 6-7 yıl oluyor, şu anda bulundukları yer aynı çevredeki 3. dükkânlarıdır, en az 4-5 senedir oradalar.
    Kendisi işe yetkili serviste başlamış, sonra bir özel servise geçmiş.
    Ben Corsa B aracımı götürdüğüm o özel serviste tanışmıştım, bu söylediğim yaklaşık 10 yıl öncedir.
    Sonra oradan ayrılıp kendi dükkanını açtı.





    yok yok aynı yaşar usta olduğu kesin. tarif ettiğiniz yerde başka servis yok :)

    sizin selamınızı da söylerim.




  • selam beyler, araba 1000 km'ye gelince servise git yada yagini degistirt vb. oneriler duyuyorum surekli. rodaj suresince motorun asinan parcalari yagin icine karisabilir, bu yuzden degistirmek iyidir diyenler, servise git 1000 km bakimi yapilsin diyenler var. bu arada bana gedizlerden araci teslim alirken, sadece, 1 yil icinde 15.000'de yada 1 yil sonunda 15.000 olmasa da gel dediler. bu konuda oneriniz nedir??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acsbid

    selam beyler, araba 1000 km'ye gelince servise git yada yagini degistirt vb. oneriler duyuyorum surekli. rodaj suresince motorun asinan parcalari yagin icine karisabilir, bu yuzden degistirmek iyidir diyenler, servise git 1000 km bakimi yapilsin diyenler var. bu arada bana gedizlerden araci teslim alirken, sadece, 1 yil icinde 15.000'de yada 1 yil sonunda 15.000 olmasa da gel dediler. bu konuda oneriniz nedir??


    servisin dediğine uymandır tabi kide ki bende öyle yaptım
    bana servis 1000 km yapın ve servise gelin bir kontrol edelim demişlerdi check up gibi yani
    bir daha servise gittiğimde 15000 km bakımı için gitmiştim
  • Yağ eksiltme var mı diye kontrol etmek ya da ettirmekten başka yapmanız gereken birşey yoktur, gereksiz yere para harcamayın.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.